Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    trouwens lieve zusters sorry dat ik niet op iedereen reageer. even kijken zonder terug telezen wat ik nog weet

iedergeval Lana schat je weet hoe graag ik wil dat ook jij een kindje krijgt ik doe dua's voor je je weet dat ik aan je denk dikke knuf

wardi wat fijn dat je man weer die richting opkomt lijkt me wel moeilijk als hij weer terug moet maar het is met de wil van Allah niet lang zo toch dat hij heen en weer gaat?

moesje beterschap schat

iman fijn om te lezen dat t goed gaat met je kinderen en idd wow wat gaat de tijd mega hard zeg

ariel wat leuk een derde opkomst :D moge Allah jllie een super gezond kindje schenken amien

karagoz of meryem hihi wie van jullie ging nou naar de kinderboerderij.... ow ja karagoz want meryem heeft een dochtertje hihi wat leuk ik hoop met de wil van Allah dat de tij snel komt dat wij ook batuhan heel gezond thuis krijgen en ook kunnen gaan.

2. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Hallo lieve zusters!

Welkom hilal, ariel en oemhoedaifa! leuk dat jullie ook mee kletsen.

@hilal: dat je daar trots op kunt zijn he..!k snap het helemaal. Nu als moeder ben je op hele andere dingen trots dan waar je vroeger trots op zou zijn. Goed hoor trouwens dat ze haar flesjes leegdrinkt. Mijn dochter Sarah dronk de laaste tijd ook wat minder merkte ik.. nu gaat het veel beter en zie ik dat ze meer begint te drinken. ik voel me ook gelijk meer gerust :)

@iman: ik ben blij dat alles goed gaat met Basmallah, alle lof is voor Allah. t gaat inderdaad zooo snel. grappig he hoe kindjes er verschillend uit kunnen zien. ik kan me nog herinneren dat ik je zag met amien.. ik kan me niet meer zo goed bedenken hoe hij er ook al weer uit zag maar ik weet nog wel dat ik zei dat ik hem heel schattig vond. Ik had trouwens echt verwacht dat Sarah donkere ogen zou krijgen. maar ze zijn blauw/groen. haar haartjes zijn wel donker.. dat ziet er heel schattig uit. een echte mixbaby dus.

@wardi:
    Het gaat goed hoor met Sarah, ze groeit heel goed alle lof is voor Allah. ze slaapt nu ook veel beter. ben er achter gekomen dat het beter voor haar is als ze vroeg naar bed gaat 18.30/19.00. dan is het in ieder geval geen drama (dat was het eerst wel).
    ik geef haar af en toe al bijvoeding. gewoon een paar hapjes hoor. lekker fruit, of wat yoghurt. ze vind het heerlijk alle lof is voor Allah. ze pakt het liefste alles uit mijn handen. en denk maar niet dat ze stopt voordat ze heeft wat ze wil :p pittige tante dus.
    en Hamza..? heeft hij nog nieuwe dingen geleerd?

@karagoz: mooie dingen maak jij hoor!

@ariel: hoe is het met je zwangerschap? leuk hoor drie kindjes. lijkt me wel zwaar maar Allah geeft ons alleen dingen als we ze aankunnen. hoe is het om te wonen in Frankrijk? ben wel eens in Parijs geweest, en een keertje in Lille, haha maar meer ken heb ik ook niet gezien.

@lana: Als Allah het wil zal je snel een kindje krijgen. Wardi heeft gelijk. het beste is om veel du;ah te vragen.. Allah is de enige die je kan helpen.. Hij heeft macht over alles

@kahrin: Leuk dat je er weer bent! hoe is het met je kindje?

@moesje: veel beterschap zuster! i.a. knap je snel weer op!

@tir: ik ben blij dat je zo positief bent! dat scheelt een hoop hoor. met de wil van Allah kunnen jullie snel naar huis. ik kan me voorstellen hoe moeilijk het is om hem achter te laten! we blijven bidden voor jullie hoor als Allah het wil!

nou ik ga ook maar weer is.. nog even proberen te slapen i.a.

veel liefs.. Sakinah

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

heej dames! laat weer even wat van me horen hoor!

Welkom alle nieuwe dames hier, gezellig dat jullie komen meekletsen!!

nou ik ben vanochtend naar de kno arts geweest om me neus tampons eruit te laten halen.. enne ja.. DAT DOET PIJNNNN!!!! alsof ze je hersens door je neus aan het trekken zijn zeg!
    maarja het is er iig uit.. scheelt weer.. dus nu moet het gewoon helemaal vanzelf gaan helen! kan nu weer een beetje ademen door mijn neus, ben ik al heel blij mee!

Tir: ik hoop echt dat Butahan snel naar huis mag, ik doe elke dag dua voor jullie en denk er elke dag aan! ik hoop dat je sterke mannetje het goed maakt meid!

4. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Vrede zij met jullie zusters,

Lief dat jullie de nieuwe zusters allemaal zo warm onthalen :D
    Ik ben overigens ook een 'geboren' moslima, al vind ik eigenlijk dat we allemaal als moslims geboren worden. Ik merk wel regelmatig dat de zusters die zich wat later tot de islam bekeert hebben, vaak nog meer praktizeren dan de 'geboren' moslima's :oops:
    Ik woon nu eigenlijk net een jaar in Frankrijk, maar het bevalt me veel beter dan Nederland. Ik heb dan ook het geluk dat ik nogal snel frans geleerd heb en al snel een vrienden/kennissenkring heb opgebouwd (dat laatste vooral dankzij mijn man :D).
    Ik vind het helemaal niet druk of zwaar met 2 kindjes dus hier past nog heel goed een derde bij :D Mijn oudste zoontje (Enes) gaat al sinds 7 maanden naar school en mijn jongste zoontje (Esad) is een heel rustig kindje alle lof zij voor Allah, verder ben ik huisvrouw dus dat scheelt enorm. Mijn man en ik houden heel veel van kinderen dus met de wil van Allah zullen er nog meer kindjes volgen. Ik ben ook nog jong, dus we hebben er ook nog alle tijd voor.

Zijn de meesten van jullie huisvrouw of zijn er ook zusters die werken?

@ Jana
    Met Allahs wil krijgen jullie ook snel een gezond kindje

@ Tir
    Met Allahs wil gaat het snel beter met Batuhan

Moge Allah jullie beschermen

5. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi lieve zusters,

Wat lief dat jullie mij welkom heten..

Airel3@ Ben ook een huisvrouw, maar of ik er blij mee ben is ook niet zeker. Ik ben iemand die graag buitenhuis is. Maar ik geloof dat ik te lui ben om te werken.. Ik ga een dag en dan de 2de dag zeg ik onee morgen weer werken :)
    Ik heb ook niet mijn diploma kunnen halen van secrtarieel medewerker door het vak engels :( ook geen moeite voor gedaan geloof ik.
    En dan zit je zonder diploma thuis. Wil je gaan werken is het altijd diploma die je nodig heb.
    Veder gaan met school is ook geen optie voor mij, want ik heb hekel aan leren :)
    Dan maar thuis vervelen..

Waarom woon je eigenlijk in frankrijk? Ik hoop dat ik het mag weten zo niet hoef je niet op te reageren hoor , gewoon nieuwsgierig :D
    Geloof dat je een turkse afkomst heb? ben benieuwd welke stad?
    Zo wat ben ik nieuwsgierig :) :) 8)

Lana@ Insallah met allah wil krijgen jullie zo snel mogelijk een baby. Ik ga dua's voor je doen.

Tir@ meid, ik hoop dat batuhan zo snel genezen wordt en gezond is. Ga dua's voor jullie doen.

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hallo dames
    ik probeer het een beetje te volgen/ begrijpen waar deze topic overgaat :(
    ik zag baklava staan en heb het maar gauw geopend
    maar euhm 148 pagina s duurt wel even om het allemaal te lezen :) :confused:

maar ik wil ook meedoen met wat jullie ook doen :rolleyes:

ik zal mezelf even kort voorstellen
    ik ben nisa (ik heet eigenlijk niet zo maar zo wil ik in?allah mn dochter noemen :oops:
    ik probeer alvast aan het naam te wennen :) )
    24 jaar,woonDE in rotterdam,nu in turkije
    mn man woont hier en ik dacht waarom "altijd" overhalen naar ned
    ik ga zelf naar turkije,zo gezegd zo gedaan
    ik ben getrouwd in /en woon sinds maart 2007 in turkije/ bursa

hoor ik er nou bij :D

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wat leuk allemaal nieuwe zusters op deze topic :) Ik ben niet zo actief hehe maar lees wel veel mee..

Allemaal welkom..en moge Allah ons allen gezonde kindjes schenken.
    Ik lees snel weer een keer beter bij en zal dan uitgebreid reageren..

Nisa ben jij Z...uit bursa?

Voor de nieuwe trouwens:
    Ik ben een nederlandse moslim, Alle dank zij aan Allah, van 24 jaar en zoals jullie in mijn onderschrift zien heb ik twee dochtertjes, Eslem en müslime. En ben sinds 4 jaar woonachtig in turkije, Istanbul.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vrede zij met jullie dames,

Leuk dat er steeds weer nieuwe bij komen, Welkom!

Hier ook een Nederlandse moslima, bekeerd in 2005.. Alle lof zij aan Allah. Ben getrouwd met een Turkse man en woon in Zuid-holland. Ik heb 1 dochter van 10 maanden en ben huismama. In het verleden wel werkzaam geweest als doktersassistente, maar voorlopig niet meer.

9. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Snik....... net een hele uitgebreide voorstel reactie getypt, druk ik op de verkeerde knop...... en weg verhaal :). Dat is typisch iets voor mij.
    Onze computer thuis is kapot en we hebben tijdelijk een laptop te leen, zonder muis..... erg onhandig :D.

Ik vind het iig heel erg leuk dit clubje, ik kwam hier voordat ik met zwangerschapsverlof ging, al las ik meer mee dan dat ik schreef.
    Ik ben een Nederlandse van 28 jaar, heb me in 2006 met heel mijn hart bekeerd tot de Islam en ben intussen ook een trotse mamma van een prachtig klein meisje genaamd Ceylin. En Allahinkullu is trouwens al jaaaren mijn 'internetvriendinnetje'.

Verder zullen jullie mij vooral hier vinden op ma, di en woe. Dat zijn nl de dagen dat ik werk.

Ik ga me nu proberen toe te voegen aan de lijst van ' zwanger en bevallen', op hoop van zegen dat dat gaat lukken.

Een hele fijne avond toegewenst en tot snel! Liefs

10. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Overzicht Thee met baklavas Zwangeren & Mama's
    Zwanger
    9 april 2009- Ilja - 2e kindje - geslacht: meisje
    4 juni 2009 - Roosje83 - 1e kindje - geslacht: geheim

Bevallen
    05 november 2008 - Sakinah van een meisje Sarah (1e kindje)
    15 december 2008 - Wardi van een jongetje Hamza (1e kindje)
    18 december 2008 - Kahrin van een meisje Ceylin (1e kindje)
    11 januari 2009 - AllahinKullu van een meisje Müslime Isra (2e kindje)
    21 februari 2009 - tirtilisko van een jongetje Batuhan (1e kindje)
    01 maart 2009 - Aslanck van een jongetje Okan (1e kindje)
    ? - Beertje09 - zoon - (eerste kindje)
    ? - Iman - dochter - Basmala - 3de kindje
    24 maart 2009 - Mommy2be - dochter - 1ste kindje

(De laatste lijst met kleurtjes kreeg ik niet gekopieerd, ik hoop dat deze hetzelfde is)

11. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Vrede zij met jullie sissies

Heej dit gaat wel een hele taak worden om iedereen in het oog te houden. We zijn een grote club geworden, alle lof is voor Allaah. Dus vergeef me alvast als ik mensen oversla, vergeet, etc. Ben dan wel niet zwanger (meer) maar lijdt nog altijd aan zwangerschapsdementie haha. Alle lof is voor Allaah.

Ik vind het keileuk dat er nieuwe zusters bij zijn en dat er nog meer abroad zitten. Voor de nieuwtjes onder ons: ik woon in Marokko en ben zelf ook Marokkaanse.

Ik had mijn kleine vent in bed gelegd, 3 kwartier terug, en ik hoor hem alweer spelen...tis een echte deugnietje aan het worden hahaha. Ik ga eens kijken of daar nog wat slaap in te krijgen is...tot later met Allaah's Wil.

12. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!

13. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    hahahaha zo te zien is de wereld klein!

mama even op de pc vordaat de dag weer begint voor de kindjes!! Ze waren gisterenavond niet zo lekker allebei erg warm vooral Ameen was heel zielig :( die bleef maar roepen mama auwuh mama auwuh... meer kan die nog niet echt zeggen natuurlijk... maja slaap doet wonderen. Basmallah is na dr voeding weer in slaap gedommelt... zal niet lang duren hehe voor ze weer echt wakker is maja tot die tijd ff rust hihi ;)

Oh mijn banner is ook weer weg grrr....

Zal me ook weer even voorstellen...
    Ik ben Iman een Nederlandse moslima alle lof zij Allah de Heer der Werelden! Ik ben 23 jaartjes jong woon in Amsterdam. Ben 3,5 jaar getrouwd precies op de geboortedag van Basmallah alle lof zij Allah :) Samen hebben we 3 kindjes Firdaous, Ameen en Basmallah! Ik ben huismama en dat bevalt me prima hihi!!

14. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    lieve meiden, sorry dat ik zo lang niks van mezelf heb laten horen!
    maar ik was wat druk, want ik krijg een pleegdochter! :D
    ze komt vandaag, dus erg spannend!

ik zie dat er weer wat nieuwe meiden zijn, welkom! :D

ik heb niet alles bijgelezen, doe ik later even, maar voor iedereen een dikke knuff!

liefs mounia

15. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@mounia: leuk dat je pleegdochter vandaag komt!! spannend!! :D

@Iman: hoop dat je kindjes weer snel beter worden! is nooit leuk als kindjes ziek zijn.. altijd zoo zielig

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nisa: he jeetje..:( je was al best ver toch??
    Erg verdrietig..Moge Allah je bijstaan.

ja hier alles goed hoor, Alle dank zij aan Allah. en bij jou verder? nog stedds aan het werk? Ik zie je nooit meer op msn? :)
    had jij nog contact opgenomen met dat nl meisje die ook in bursa woont of niet?

aaaah arme ameen.. :(

kahrin: echt leuk dat je ook op deze topic terecht bent gekomen. Geef ceylin een dikke kus van me :)
    We zijn inderdaad echt al jaareen internetvriendinnetjes hihi..wat gaat de tijd snel he :)

mounia: awt leuk dat je ee pleegdochtertje krijgt!! geniet ervan!!

17. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ALLAHinkulu: ik was 10 wkn toen ik het hoorde op 10 jan.,
    maar deed evenveel pijn alsof het 40 wkn was :(

nog steeds( nu ook:) ) aan het werk
    nee ben niet meer zo vaak op msn waarom weet ik ook niet goed :)
    ik denk dat ik te vaak hier ben :)

nee heb geen contact gehad met die meisje jammer eigenlijk he

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    lieve zusters ik wilde het pas zeggen wanneer we thuis waren omdat het elke keer weer misging. batuhan zou morgen naar huis komen maar het gaat WEER niet door hij heeft vannacht weer 10 dalingen gehad ik heb een uur lang gehuild had me er zo op verheugd had alles weer opnieuw gewassen en klaarstaan echt een nieuw begin dacht ik :( maar omdat ik sowieso vandaag daar zou slapen om batuhan ook s'nachts een keer te verzorgen mag ik toch blijven slapen. daar ben ik erg blij mee lekker bij me laten liggen. Maar ben toch heel erg verdrietig dat is toch niet zoals thuis

mounia zussie ik had je al gesproken de kleine al er nu wel zijn hihi echt leuk.

19. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Vrede zij met jullie zusters,

@ Hilal
    Helemaal niet erg dat je dat vraagt hoor, ik ben zelf ook nogal nieuwsgierig aangelegd :oops: 8) Ik ben overigens niet Turks. Ik ben half Montenegrijns (uit Kosovo) en half Nederlands, mijn man is Bosnisch. Onze culturen zijn eigenlijk hetzelfde, dus voel me nu eigenlijk ook Bosnisch 8) Onze cultuur verschilt niet veel van de Turkse.
    En ik woon in Frankrijk vanwege mijn man, hij wilde weg uit Nederland dus vandaar. Hij heeft familie in Frankrijk en we waren allebei al een tijdje uitgekeken op Nederland.

@ Nisa
    Welkom hier! Veel sterkte met je miskraam, met Allahs wil word je snel weer opnieuw zwanger van een mooi gezond kindje. Ik heb zelf ook al een paar miskramen achter de rug dus ik weet hoe je je voelt. Sorry voor mijn nieuwsgierigheid, maar ben je een Nederlandse of Turkse moslima en heb je verder al kindjes? Als je niet wilt antwoorden is het ook niet erg.

@ Iman
    Ik zal ook 23 jaar zijn als alles goed gaat en met Allahs wil ons derde kindje geboren wordt. Je hebt wel weinig leeftijdsverschil tussen je kindjes, wat leuk! Bij mij is het leeftijdsverschil wat groter vanwege miskramen tussendoor. Is het erg druk met 3 hele kleine kindjes?

@Mounia
    Wat leuk dat je pleegdochtervandaag komt! :D

@ Tir
    Wat een teleurstelling :( Maar misschien is het maar beter zolang hij die dalingen heeft dat hij dan de beste zorg om zich heen heeft in het ziekenhuis, al snap ik dat je zo graag zou willen dat hij naar huis mag. Met Allahs wil gaat het snel beter met Batuhan.

Moge Allah jullie beschermen

20. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Even een update!

Overzicht Thee met baklavas Zwangeren & Mama's
    Zwanger
    9 april 2009- Ilja - 2e kindje - geslacht: meisje
    4 juni 2009 - Roosje83 - 1e kindje - geslacht: geheim
    3 november 2009 - ariel3 - 3e kindje - geslacht: (nog) onbekend

Bevallen
    05 november 2008 - Sakinah van een meisje Sarah (1e kindje)
    15 december 2008 - Wardi van een jongetje Hamza (1e kindje)
    18 december 2008 - Kahrin van een meisje Ceylin (1e kindje)
    11 januari 2009 - AllahinKullu van een meisje Müslime Isra (2e kindje)
    21 februari 2009 - tirtilisko van een jongetje Batuhan (1e kindje)
    01 maart 2009 - Aslanck van een jongetje Okan (1e kindje)
    ? - Beertje09 - zoon - (eerste kindje)
    ? - Iman - dochter - Basmala - 3de kindje
    24 maart 2009 - Mommy2be - dochter - 1ste kindje

Ik heb het laatste lijstje overgenomen van Kahrin dus hopenlijk was dat inderdaad het goede lijstje. Mijn uitgerekende datum is nog niet zeker, omdat ik maandag pas naar de gyneacoloog ga voor de eerste echo.

Deel Deze Pagina