Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tir, wat jammer dat hij nog niet mee naar huis mag, maar inderdaad is het beter dat hij echt sterk is voordat hij met jullie mee mag. Met Allah's wil zal dat niet lang meer duren.

Mounia, wat leuk dat jullie pleegdochter komt! Spannend ook natuurlijk!

Nisa, Moge Allah swt jullie snel een gezond kindje schenken, Amien!

Iman: Hoe is het nu met je kindjes?

Hier alles oke, ga zo even naar de stad voor wat nieuwe kleertjes voor de kleine, want maatje 74 begint nu echt wat strak te zitten en heb amper wat maat 80 in de kast liggen. Tot later maar weer!

2. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    @meryem: amien ons allemaal

@ariel: ben zelf van turks afkomst, ben wel in ned. geboren
    had noooooooooooooooooooooit gedacht dat ik in tr zou wonen echt niet
    daarom moet je nooit nooit zeggen :)

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

oe dames ik ga me even over het lijstje wenden.. even wat kleur erin gooien ;)

4. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Overzicht Thee met baklavas Zwangeren & Mama's :baby:

Zwanger
    9 april 2009- Ilja - 2e kindje - geslacht: meisje
    4 juni 2009 - Roosje83 - 1e kindje - geslacht: geheim
    3 november 2009 - ariel3 - 3e kindje - geslacht: (nog) onbekend

Bevallen
    05 november 2008 - Sakinah van een meisje Sarah (1e kindje)
    15 december 2008 - Wardi van een jongetje Hamza (1e kindje)
    18 december 2008 - Kahrin van een meisje Ceylin (1e kindje)
    11 januari 2009 - AllahinKullu van een meisje Müslime Isra (2e kindje)
    21 februari 2009 - tirtilisko van een jongetje Batuhan (1e kindje)
    01 maart 2009 - Aslanck van een jongetje Okan (1e kindje)
    ? - Beertje09 - van een jongetje (eerste kindje)
    17 maart 2009 - Iman van een meisje Basmallah- 3de kindje
    24 maart 2009 - Mommy2be van een meisje - 1ste kindje

5. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

als er nog mensen bij moeten/iets veranderd moet worden, even zeggen!! er zijn ineens zoveel meiden :oops:

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Heb je mooi gedaan zo, Moesje :D

7. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

je staat niet op de lijst!!!! of wil je er niet op? kan ook natuurlijk :D

8. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    zo er wordt weer druk geschreven!

Ja idd weinig leeftijdsverschil.. na Firdaous wilden we graag na ongeveer 6 maanden weer zwanger worden.. bij 4,5 maand gestopt en ja toen was Ameen al in de maak haha.. hij kwam wat eerder :) Na Ameen bewust even 9 maanden ontzwangert ook omdat ik de wens had naar hadj te gaan helaas was dat niet voor ons geschreven. Ik hoop dat we dit jaar kunnen gaan met de wil van Allah iig mijn man!Nu met de wil van Allah even wat rustig aan ik kan het nu prima aan maar als ik snel weer zwanger wordt denk ik niet dat mijn lichaam dat zo leuk vind plus dat het dan heel moeilijk wordt om de aandacht te verdelen tussen de kindjes.. en ook nog eentje die ik 4 dagen naar school moet brengen lijkt me niet verstandig! De wens om nog meer kinderen te krijgen is er zeker met de wil van Allah komt er na een tijdje weer een kindje!

Nu we het hier toch over hebben ik wilde even een persoonlijke vraag stellen.. mag ook pben als je dat liever hebt ik zit echt te dubben over welk voorbehoedsmiddel welke grbuiken jullie als jullie wat gebruiken waarom en hoe bevalt dat????

Moes leuk die lijst :):) waar hangt die Ilja toch uit?? meid even melden!!!

9. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!

10. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ja ik kan dus niet tegen die hormonen die erin zitten ik wordt er doodziek van en supersaggie..... de nuvaring mag je niet gebruiken met bv dus houdt ook op.... :(

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Iman, ik ben maar weer aan de pil begonnen, omdat ik dus ook met de bv moest stoppen. Maar dat is voor jou dus geen optie.. Vind het ook moeilijk, heb al die maanden wat 'geklungeld' met voor het zingen de kerk uit, zo nu en dan een condoom op 'kritieke' dagen etc

Nog een vraagje voor jou: Beetje vreemd misschien, maar laat jij je kindjes wanneer je op Hadj zou willen gaan? Zou ook zo graag willen sparen voor de Hadj maar zou gewoon niet weten hoe dat zou moeten met een kleine.

Moesje: Ze hoeft niet perse op de lijst hoor.. ze is al zo 'oud' hahaha (tenminste zo voelt het vergeleken bij de rest op de lijst :p )

12. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

haha okk .. misschien kan jij binnenkort weer bij 1 van de ''nieuwe'' ;) of is het nog niet zo ver? :D

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Zou heel graag willen.. maar vanwege wat andere zaken op verschillende gebieden zie ik het nog niet snel gebeuren helaas.

:(

14. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik wilde ze gewoon meenemen eerst was het al zwaar dan met 2 nu dan met 3 denk haast niet dat het te doen is :( maar met 1 kindje in jou geval zou het wel kunnen hoor campingbedje mee en buggy en gewoon gaan! tegen die tijd loopt ze ook al dus scheelt weer.. voor lange stukken gewoon in de buggy! Moge Allah het voor ons mogelijk maken!

Ik ben een beetje bang om te gaan zingen helemaal omdat het bij allemaal vrijwel meteen raak was.... *schaam*

nog meer opties? hihi

15. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    heeeeeeey meiden 150 pagina's stelletje kletskousen :)

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

jaaa we kletsen wel heel veel ineens he, vooral nu er weer nieuwe meiden bij zijn! leuk leuk leuk!! :D

17. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ja echt leuk dat er hier zo veel gekletst wordt! :D

@ Moesje 1
    Het lijstje is mooi geworden hoor!

@ Iman
    Heb je je kindjes lang borstvoeding gegeven? Mij lukt het namelijk niet zo snel om zwanger te worden als ik lang borstvoeding geef. Over voorbehoedsmiddelen gesproken, als je je kindje de eerste 6 maanden uitsluitend borstvoeding geeft is de kans zeer klein dat je zwanger wordt voor je kindje 6 maanden is. Mij is het althans nog nooit gelukt :D Zolang ik veel en regelmatig voed word ik niet makkelijk zwanger, dat is dus een tijdje ons voorbehoedsmiddel geweest.

Mij lijkt het trouwens heerlijk om in Turkije te wonen! 8) Prachtig land met een mooie cultuur :D Ik ben trouwens een echte baklava-sarma-burek fan!! 8) :D Deze gerechten komen in onze keuken ook voor en ik maak ze dan ook regelmatig, tot groot genoegen van mijn man :) Baklava koop ik overigens liever, ik vind het best wel veel werk om te maken en vind gekochte baklava net zo lekker :D

18. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Ik ben er ook weer, dankzij Allah!

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Welcome back!! waar was je eigenlijk heen :oops: vakantie ofzo?

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    vrede zij met jullie allen meiden:D (wat klinkt dat in nl toch deftig he hihi)

Ik ben even de kluts kwijt geloof ik ik vind het nieuwe forum ook nog erg on overzichtelijk..moet er nog steeds aan wennen en het trekt me niet zo.

Mij lijkt het ook zwaar hoor om met kinderen op hadj te gaan of oop umre. Ik denk niet dat ik in staat zou zijn er van te genieten en intens te beleven met twee kinderen om me heen.

ariel: het is heerlijk om in turkije te wonen. Ik houd van dit land..maar het is echt alles behalve islamitisch..en ik kan me soms echt druk maken om het feit dat mijn kind hier straks naar school moet en gehersenspoeld zal worden met het verafgoden van een of ander standbeeld.maarja er zit niets anders op..kan ze moeilijk niet naar school sturen hehe..

hoe is frankrijk om de islam na te leven?beetje tolerant of helemaal niet?

trouwens dat als je fulltime borstvoeding geeft je niet zwanger zou raken kom maar bij weinig vrouwen ook echt voor. Daar kan je echt niet op vertrouwen.

hoe oud zijn jouw kindjes ariel? of heb ik daar over heen gelezen?
    Misschien ook een mooie banner maken :)

het mooie weer is hier echt begonnen nu..maar ik baal zo..we wonen in een rot buurt en istanbul staat op bergen natuurlijk dus alle wegen zijn op en af..helemaal geen gewone rechte stukken..kan helemaal niet zomaar even een stukje wandelen ofzo. Daarbij wordt hier gewoon echt geen rekening gehouden met kinderen of buggy's je moet echt aan de zijkant van de weg lopen want de stoep is hoog, en erg smal..en iedereen parkeert zijn autos er op..of er staat nog een boom tussen waardoor je er niet langs kan endan weer hoge stoep af en hoge stoep weer op.. :S

hoe gaat het met alle kindjes hier?
    Müslime wordt al zo 'groot' hihi..het gaat echt snel. 3 maandjes al weer. Ze wilt steeds maar zitten en vanuit zithouding zichzelf optrekken aan onze vingers. Echt leuk. ze is, masaAllah (hoe vertaalde we dit ook alweer?) ook echt een vrolijke gezellige meid..echt leuk. Ze heeft me ook toch een bos haar..soms weet ik neit wat ik er mee aan moet haha..het staat maar alle kanten op hihi..heb er vandaag maar een 'staartje' in gedaan.vooral op fotos komt het erg 'mooi' over met dat piek haar alle kanten op. Net als bij eslem is het van achter wel een beetje uitevallen maar bovenop blijft het maar groeien.

Eslem heeft gister een nieuw speeltje gehad..een soort step maar dan van plastic dus die is daar mee in huis aan het rijden.

Deel Deze Pagina