hey meiden, hier gaat alles goed, de kleine doet het super!ze heeft helemaal niet gehuild, en lacht en klets lekker veel haha. ik ga straks even wandelen en wat boodschapjes doen.
Dag dames, Ik zag thee met baklava staan dus opende het onderwerp meteen.. Maarruuhhh volgens mij is er helemaal geen thee met baklava meer Ik zal me toevoegen bij jullie en hopen dat ik het een beetje kan volgen.. Effe kort voorstellen: Mijn naam hier op de site is Ela.Ben mama geworden op 3 januari 2009 van ons lieve zoontje Arda (1e kindje)..Ben 25 jaar en kom uit Amsterdam..ben wel van Turkse afkomst.. effe een paar bladzijdes teruglezen en kijken wie er allemaal rond neust hier
ik oook!!!!! maar de thee met balava was ook al op voor dat ik kwam maar als eenmieuweling wil ik toch zeggen: welkom
Vrede zij met jullie oegt, jullie gaan hard. Ik hoop snel een uitgebreidde post te kunnen plaatsen, met de wil van Allah. Vrede zij met jullie en Genade en Barmhartigheid
Vrede zij met jullie lieve dames, Sorry dat ik hier niet veel reageer maar dat komt omdat ik het allemaal niet bij kan houden en de meesten kennen hier elkaar al langer. Ik hoop dat jullie en je naasten het allemaal goed maken en in een goede gezondheid/imaan verkeren. Voor alle nieuwelingen welkom! Hier gaat het met vallen en opstaan, hoe verder in de zwangerschap hoe zwaarder merk ik maar is het allemaal de moeite waard. Liefs dikke knuff Roosje, Moge Allah over jullie waken.
heej roosje83.. laatste loodjes wegen het zwaarste zeggen ze altijd he jaa ik kan het soms ook niet allemaal bijhouden hier hoor.. worden er ook ineens zoveel! maar wel leuk!! welkom elam! en idd de thee met baklava is al op haha
elam@ welkom meid. Wat is het toch lekker weer buiten.. Even naar buiten om te shoppen Heb gehoord dat er aanbiedingen zijn Vanavond naar bruiloft druk druk druk.. fijne dag allemaal zusters..
Moesje1, ja idd. Ok dan ben ik niet de enige dus, zekers leuk om zoveel zusters te hebben om mee te kletsen. Moge Hij ons verenigen in het paradijs. Hilal, het is idd lekker weer. Ik was net ook even een uurtje buiten geweest en wat boodschapjes gedaan, zometeen lunchen/douchen en ook naar een bruiloft. Veel plezier vanavond he! All, dikke knuff
vrede zij met jullie allen zusters! ik ben een tijdje niet geweest, erg druk met de kleine meid, die ruim een week ziek was, w.s. buikgriep, veel diarree en hoge koorts, boven de 40 graden, maar alle lof aan Allah is ze weer helemaal beter en kletst inmiddels onze oren van het hoofd!haha! ook hadden we visite van schoonfamilie, heel gezellig maar heel druk en dus geen tijd gehad om lekker te internetten! ik zie dat alles veranderd is op het forum.... dus stel mij ook nog ff in t kort voor, umm yasmina, 25 jaar, wonende in zuidholland, bekeerde moslima en mammie van yasmina die alweer 5 maanden is, alle lof aan Allah! ik ga snel weer wat bijlezen en wens iedereen een fijn weekend, met Allah´s wil! tirtil, moge Allah je kleine gezondheid schenken!
*heeft nieuwe baklava's gehaald* " wie wil er een stukje?" Hallo lieve zusters! wat leuk dat er weer zoveel bijgekletst is! en ook leuk dat er weer een aantal dames bij zijn gekomen.. welkom! Tis wel lastig om op iedereen te antwoorden met het nieuwe forum. moet er een tweede scherm bijhebben om terug te kijken haha. nou eens even kijken... @iman: . t lijkt me inderdaad wel moeilijk met 3 kindjes naar hadj. maar i.a. kan je man dit jaar sowieso gaan. @mounia: wat leuk dat je pleegdochtertje het zo goed doet.. hoe oud is ze als ik vragen mag? echt leuk voor je zuster. en hoe gaat dit nu dan? blijft ze voor altijd? of maar voor een klein tijdje? (ik weet het ik ben nieuwsgierig). gaan jullie haar ook alle dingen van de islam leren? (misschien een gekke vraag maar ik vraag me af hoe dat gaat met pleegkindjes) @tir: idd een teleurstelling.. maar zoals de anderen zeggen.. het ziekenhuis is op het moment nog de beste plek voor jullie. en Allah doet alles voor een rede zuster. i.a. kan je snel naar huis met een gezonde sterke baby. @meryem: heb je nog wat leuks kunnen vinden voor je dochtertje? gaat snel he die kledingmaten.. maar volgens mij hebben ze 74 wel een langere tijd aan of niet? @allahinkullu: Ja ik vind het forum ook tegenvallen hoor.. het is echt even wennen. ik was zo gewend aan het oude forum. nu moet ik echt zoeken naar dingen enzo Schattig is dat he.. al dat haar. Bij Sarah groeit het ook heel snel.. inderdaad wel en klein plekje op de achterkant van het liggen maar het bovenste haar valt er allemaal overheen. Hoe doet muslime het verder? geef je eigenlijk (nog) borstvoeding? haha Eslem zal haar nieuw speelgoed wel leuk vinden. ik moet echt telkens naar je avatar kijken.. ik vind dat hoofddoekje zo schattig staan.. @elem: welkom ten eerste wat leuk dat je bevallen bent van een gezonde zoon. Groeit hij goed? hij ziet er op de foto heel schattig uit! @roosje: ja dat gaat al snel bij jou he.. al 33 weken.. geniet er nog maar van zuster, het is zo voorbij. Natuurlijk is het fantastisch als je kindje er is.. maar die schattige schopjes ga je vast missen doe rustig aan en veel sterkte moge Allah het makkelijk voor je maken. @Hilal/Roosje: hoe was de bruiloft? @marietje: Alle lof zei aan Allah dat je meisje weer beter is. Hoe gaat het verder met haar? Ik vind Yasmina trouwens zo'n mooie naam..! Nou dames.. tis weer een heel verhaal geworden..Sarah is lekker aan het slapen. het gaat de laaste dagen zo goed alle lof is voor Allah. ze slaapt heerlijk vanaf 7 uur. het was voorheen zo'n drama.. als ik er aan terugdenkt dan zie ik gewoon in dat ik haar TE laat naar bed bracht. dan was ze oververmoeid en ontroostbaar.. ik kan bijna niet geloven dat ze zo lief slaapt.. ik ga telkens kijken of alles wel goed is haha. Ik ga maar weer is wat doen.. en i.a. zometeen slapen. slaap lekker iedereen en tot snel i.a. liefs Sakinah
Hai lieve meiden, Even bijgelezen hier, maar wat is het druk he! Mijn zwangerschapsdementie is nog niet helemaal uit mijn lijf, dus het persoonlijk reageren komt binnenkort wel . Ik ben trouwens bang dat er weer een borstontsteking aan zit te komen, ik heb een pijnlijke plek. De kleine ligt nu op bed dus ga zo maar weer aan het kolven . Voor iedereen een hele fijne avond toegewenst en slaap lekker! Liefs
He Kahrin ik snap dat je niet op iedereen kan reageren hoor. Over die pijnlijke plek in je borst. het hoeft geen borstonsteking te worden hoor i.a. probeer er strakjes even een kruik op te leggen.. en goed masseren.. je kan zelfst proberen een beetje te "knijpen" ik denk namelijk dat er een melkkliertje verstopt zit.. i.a. kan je hem doorbreken (dat klinkt wel raar haha..) maar ja snapt vast wat ik bedoel. ook goed uitrusten he i.a. succ6 ermee zuster
Goeieavond zusters, effe snel, er is veel geschreven op alles reageren gaat moeilijk.. Ik heb ontzettenn veell hoofdpijn..Ben naar bruiloft geweest maar, mijn kleine meid heeft alleeen maar gehuild Ze kon niet tegen het lawaai. Daar heeft zij al heel veel moeite mee. Als we ergens gaan bijv visite, is ze ook heel jengelig.. ze vind het helemaal niet leuk al die drukte. en nogal als iemand aan haar zit dan gaat ze krijsen. Bij het bruiloft dus ook.. Hele tijd maar heen en weer gereden met de kinderwagen en viel ze gelukkig in slaap toen de muziek uit stond voor het eten. Nou de geluid begon en zat ze weer krijsend bij mama op schoot. Ik dacht dan maar naar huis. Zijn we vroeg terug gekomen. Zit nu met hoofdpijn Slaap lekker lieve zusters..
Ik zou persoonlijk ook nooit een baby meenemen naar een bruiloft, veels te veel herrie en teveel mensen. Turkse 'discobruiloften' ga ik zelf trouwens sowieso ook niet heen, wanneer het niet gescheiden is houdt het voor mij al op.
Vrede zij met jullie lieve zusters, Even snel een berichtje de kindjes zijn wakker.... over die bv als voorbehoedsmiddel daar vertrouw ik niet zo op ik gaf firdaous ook volledig en die dronk echt de hele dag en ik was zo zwanger... na Ameen hetzelfde ookal at hij toen ook al he dus helaas pindakaas Ik ga ook niet naar bruiloften waar muziek is en de mannen en vrouwen niet gescheiden zittenis niet toegestaan binnn ons geloof! nou vanmiddag schrijf ik meer met de wil van Allah
@ sakinah, dank je zuster! de kleine meid doet het hartstikke goed, alle lof aan Allah! ik ben zelf verpleegkundige maar toen onze dochter ziek was...pfff..wat voelde ik mij onzeker zeg, heb toen heel slecht geslapen ookal knapte ze weer op, ik bleef maar naar haar bedje lopen,haha, maar alle lof aan Allah is ze helemaal oke! ik denk dat ze een deze dagen gaat draaien van rug naar buik, ze ligt danal bijna op haar buik maar haar ene armpje zit ´in de weg´ en dan wordt ze boos en draait dan maar weer terug..haha, ondanks mijn aanmoedigingen! en mijn dochter slaapt ook heel vroeg, meestal 18.30, in het begin d8 ik dat het een huiluurtje was,haha maar later merkte ik dat ze het gewoon zat was... ja je moet soms echt achter dingen komen he! alle lof aan Allah dat kleine sarah nu zo goed slaapt! en tot hoe laat slaapt ze door? @kahrin, onder de warme douchestralen is ook erg fijn en kan je gelijk ook masseren, sterkte ermee! @hilal, ja voor zo´n kleintje zijn dat zoveel prikkels tegelijk he! en het ene kind kan er beter tegen als het andere! mijn dochter vind het geweldig als iemand haar aandacht geeft, helemaal als ze op schoot mag maar s´avonds kan ik haar ook niet op een drukke plek brengen want dan slaapt ze niet en wordt heel hangerig, en de dag erna ook, heeft je dochter er nu nog last van?en jij, je hoofdpijn al over? veel sterkte zuster! @meryem, ik ben blij dat we nu nog geen bruiloften hebben gehad dus heb de keuze nog niet hoeven maken maar over 2 maanden trouwt mijn zus en die woont ver weg van mij, dus nemen we de kleine wel mee, weet alleen nog niet hoe we het gaan doen,hihi, w.s. boeken we een hotel in de buurt, zodat ze in elke geval bij tijds kan gaan slapen. en wij niet het hele eind terug moeten rijden na zo´n lange dag, met Allah´s wil komt het goed! @iman, alle lof aan Allah basmallah is alweer 1 maand! gaat alles goed? knap dat je niet naar zulke bruiloften gaat,alle lof aan Allah! sommige islamitische bruiloften zijn soms nog uitbundiger dan o.a. de hollandse polonaise op NL bruiloften, gelukkig zijn er in mijn man zijn omgeving veel bruiloften gescheiden, maar aangezien mijn familie niet moslim is, ga ik dus ook naar andere bruiloften, zelfs waar alcohol word geschonken, moge Allah ons hiervoor vergeven! dit blijf ik altijd erg moeilijk vinden..het gaat tegen mijn geloof in maar het is ook mijn familie en de meesten houden altijd al erg rekening met ons, hoe doe jij dat, jij bent toch ook bekeerd? ga je dan gewoon niet? iedereen een fijne zondagavond, met Allah´s wil! boesa xxx umm yasmina
Vrede zij met jullie dames, Hier ben ik weer, gisteren heerlijk genoten van de bruiloft. Het werd wel laat want we waren pas om 02.30u thuis, wel helemaal BEKAF! Ik ga een poging proberen om op iedereen te reageren, en hopelijk vergeet ik niemand! Nisa, ik denk het niet want dit was geen turkse feest, niet gemengd en ook niet met muziek. Marietje, lof aan Hem dat het weer goed gaat met je meissie. Doe het rustiger aan nu ze beter is en je geen bezoek meer hebt. Sakinah, ik geniet zeker van de schopjes alle lof aan Hem alleen kan ik niet wachten op de kleine haha. Nou als ik die schopjes mis dan ga ik er weer voor toch hahaha, nee geintjuh. Bruiloft was gezellig/leuk en ik heb er van genoten alle lof aan Hem. Fijn om te lezen dat je nu een slaapritme hebt voor je kleine meid, geniet ervan. Kahrin, i.a is het niks ernstigs en zoals Sakinah al zei een verstopte melkklier. Vertrouw je het niet ga dan ff naar de ha. Hilal, ja baby's die schrikken nogal van harde geluiden. Maar goed dat jullie vroeg naar huis zijn gegaan, hopelijk heeft je kleine kunnen slapen in de nacht en is ze niet steeds wakker geschrokken. Meryem85, ik zou zelf ook geen baby naar drukke/late feesten brengen. Het wordt meestal laat en de kleintjes slapen graag vroeg, anders gaan ze jengelen enzo (geen genot voor mama). Iman, Allah belast ons nooit boven onze vermogen. Ik bezoek zulke feesten ook niet, gewoonweg om dezelfde reden. Moge Hij ons allen leiden. Liefs Roosje,
Vrede zij met jullie dames en Zijn Genade en Barmhartigheid, Hoe is het nu met jullie?? Ik lees zo af en toe mee, dankzij Allah Verheven is Hij. Voor degene die mij nog niet kennen ik ben een bekeerde zuster, en mama van 2 kindjes, Moge Allaah Verheven is Hij ze zegenen en beschermen. Liefs!
Vrede zij met jullie zusters, Hoe is allemaal, fijn weekend gehad? iets leuks gedaan? Phuff wat heb ik druk gehad zeg.. Vrijdag naar visite -- zaterdag naar bruiloft vandaag kwam een vriendin bij mij koffie drinken. en later samen naar haar schoonouders gegaan voor avond eten.. Het was ook heerlijk weer zeg.. Zeynep was ook helemaal blij toen ze haar vestje aan kreeg. Het lijkt wel dat ze nu al begrijp dat we naar buiten gaan marietje@ We kwamen thuis na bruiloft en kreeg haar flesje. Toen ging ze naar bed 22.00 en werd wakker om 8.00 Veder nergens last van gehad. Mij hoofdpijn was na het slapen gelukkig over. Damens weet je mij heel erg opvalt? Ik weet niet of bij jullie ook gebeurt hoor. Als ik met zeynep ergens heen gaat, gebeurt wat thuis altijd goed daar niet goed. Bijv: drinkt niet, of rijstebloem is te dik en je kind kan het niet drinken, speelt niet. Noem maar op. En dan krijg je meteen tips/adviezen. En dan ik phuff eigenlijk is het thuis nooit zo, waarom moet het altijd bij andere iets misgaan. Dit gebeurt dus altijd, als ik buitenhuis ben valt mij heel erg op laatste tijd. Ben benieuwd of jullie dit ook meemaken? Heb weer veel geschreven zeg