Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Vrede zij met jullie zusters,

@ Iman
    Nee beiden keren is het eigenlijk een samenloop van omstandigheden geweest waardoor ik gestopt ben met bv geven. Ik vind het daarom niet erg, ik sta nog steeds helemaal achter mijn keuzes.
    Mijn eerste zoontje heb ik 18 maanden bv gegeven. Ik werd zwanger toen hij 10 maanden was, hij at toen al meer en dronk wat minder bij me en toen ben ik een stuk gaan minderen met bv geven. Ik wilde niet dat het ten koste ging van het kindje in mijn buik, toch is het na 10 weken een miskraam geworden. En na 10 weken kreeg ik de bv niet meer goed opgebouwd, mijn zoontje wilde gewoon niet meer bij me drinken. Met veel moeite heb ik het toch volgehouden tot hij 1,5 jaar was en toen ben ik er echt mee moeten stoppen.
    Bij mijn tweede zoontje heb ik in vanwege een operatie een paar dagen geen bv kunnen geven. Mijn amandelen waren eruit gehaald en ik had een narcose gehad en morfine. Daarna wilde hij ook niet meer graag bij me drinken. Hij beet alleen nog maar. Ik had ook niet veel tijd om echt meer aan te leggen want ik werkte elke dag, zodat we hier in Frankrijk een verblijfsvergunning zouden krijgen. Ik heb het toen met pijn en moeite nog 2 maanden volgehouden, hij beet echt verschrikkelijk steeds. Maar ja achteraf bleek dat ik toen al zwanger was dus echt lang had ik dan ook niet meer doorgegeven.
    Ik heb trouwens enorm last van eczeem als ik zwanger ben en bv geef. En echt heel erg, over mijn hele lichaam en echt tot bloedens/pus toe. Er helpt geen enkele creme voor ofzo, het gaat pas over nadat ik gestopt ben met bv geven. Vandaar dat ik sowieso geen 2 jaar bv zou geven. Ik hou het niet vol vanwege de jeuk :(

@Hilal
    Met Allahs wil wordt je kleine meisje snel weer beter!
    Ik heb het vaak dat ik tijdens een zwangerschap denk, oh wat duurt het nog lang, vooral op het einde, ik had de vorige zwangerschap zoveel bekkenpijn dat ik me nauwelijks nog kon bewegen. En na mijn zwangerschap denk ik dan oh wat is die tijd voorbij gevlogen...Maar omdat dit mijn derde kindje is ben ik helemaal niet zoveel bezig met deze zwangerschap. Ik heb mijn handen vol aan de andere 2 kindjes en vandaar dat de tijd dit keer nog veel meer vliegt.

@Moesje1
    Wij willen het geslacht wel graag van te voren weten. We hebben niet eens een voorkeur ofzo, maar ik vind het veel makkelijker met de babyinkopen doen. Als het nu een meisje zou worden moet ik een hele nieuwe babyklerengarderobe aanschaffen want ik heb echt alleen jongenskleertjes. Dat zou ik toch wel graag van te voren willen weten. Bovendien kun je je er dan een beetje op instellen/aan het idee wennen dat je een meisje of jongetje krijgt. Bij mijn eerste zwangerschap hebben we wel geslacht bekend gemaakt aan de omgeving. Maar bij mijn tweede zwangerschap hebben we het lekker voor onszelf gehouden (op een paar mensen na die we het in vertrouwen hebben verteld), dit keer houden we het ook voor onszelf. Ik vertel het wel in vertrouwen aan een vriendin en jullie mogen het natuurlijk ook weten maar daar blijft het dan bij.

@Mommy2be
    Gelukkig dat de terugreis goed is gegaan met je kleine meisje, dat lijkt me een hele opgave zeg. Hoe lang duurde de vlucht eigenlijk?
    En hopenlijk kun je gauw wat meer rusten want dat zal je nog wel nodig hebben.

Moge Allah jullie beschermen

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hallo meiden, ik kreeg van iemand de tip om mijn stukje hier te plaatsen dus vandaar dat ik even kom inbreken ;)

Wie kan het volgende stukje voor mij vertalen in het Turks, liefst helemaal foutloos en grammaticaal correct. Het is voor een Turkse collega van mij die ik een lief kaartje wil sturen. Zij leert mij een beetje Turks af en toe en daarom wil ik haar verrassen met een kaartje met Turkse tekst. Wie o wie helpt mij?

Lieve......

Ik wil je nogmaals zeggen dat ik je een ongelooflijk sterke en lieve vrouw vind. Ik bof maar met zo'n fijne collega als jij! Ik hoop dat we de komende tijd veel samen zullen werken. Ik vind dat je op een leuke manier met de kinderen omgaat en je werk met veel enthousiasme doet! Je bent een topper!
    Veel liefs, ........

Ik zou het erg tof vinden als 1 van jullie mij hiermee zou willen helpen. Alvast bedankt!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik spreek helaas geen Turks, Eva, maar er zal vast een dame hier zijn die je wel wilt helpen ;)

4. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Overzicht Thee met baklavas Zwangeren & Mama's:baby:

Zwanger
    9 april 2009- Ilja - 2e kindje - geslacht: meisje
    4 juni 2009 - Roosje83 - 1e kindje - geslacht: geheim
    3 november 2009 - ariel3 - 3e kindje - geslacht: (nog) onbekend

Bevallen
    05 november 2008 - Sakinah van een meisje Sarah (1e kindje)
    15 december 2008 - Wardi van een jongetje Hamza (1e kindje)
    18 december 2008 - Kahrin van een meisje Ceylin (1e kindje)
    11 januari 2009 - AllahinKullu van een meisje Müslime Isra (2e kindje)
    21 februari 2009 - tirtilisko van een jongetje Batuhan (1e kindje)
    01 maart 2009 - Aslanck van een jongetje Okan (1e kindje)
    ? - Beertje09 - van een jongetje (eerste kindje)
    17 maart 2009 - Iman van een meisje Basmallah- 3de kindje
    23 maart 2009 - Mommy2be van een meisje - 1ste kindje

zo beter mommy2be? :D als er nog iemand wijzigingen heeft, gewoon zeggen hoor!

we hebben alleen de geboortedatum van het kindje van beertje09 niet.. heb haar volgens mij ook al een tijdje hier niet gezien, kan dat kloppen?

zo ga ik even naar uitzendbureau voor werk.. mijne houdt per 1 mei op door de verhuizing.. alleen we gaan nou ineens wat later verhuizen.. :( (ben zelf ook even de kluts kwijt haha)

5. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi damens,

Ik kwam even melden dat zeynep is opgeknapt. Alleen nog een beetje verstopte neus. Dat gaat ook met allah;s wil weer over.. Gelukkig geen koorts meer.

Tir@ Hoe is het meis, hoe gaat het met Batuhan?

Eva@ Ik ben wel turks maaarrrr :D :D Ik kan heel moeilijk schrijven in turks, kan het wel maar er zullen zeker fouten in tussen gaan zitten. Ik had het heel graag voor je gedaan maar, ik denk niet dat je fouten tussen wilt hebben.. sorryyy, misschien andere meiden hier :(:

6. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik het ook bij de lounge gezien ik ben ook turks maar omdat je schreef liever foutloos grammaticaal enz. dacht ik :( misschien iemand anders
    alleen zie ik dat het nog steeds niet vertaald is en vond ik flauw om niet te reageren
    hier komt ie:

Sevgili .....

Sana tekrardan seni ne kadar güçlü buldu?umu ve senin ne kadar iyi birisi oldu?unu söylemek istedim.
    Senin gibi bir çal??ma arkada??m oldu?u için de çok ?ansl?y?m!
    Umar?m önümüzdeki zamanlarda daha çok beraber çal??ma f?rsat?m?z olur.
    Bence çocuklara kar?? davran?? ?eklin çok ho? ve i?ini gerçekten büyük bir zevkle yapt???n da çok belli ! Sen gerçekten mükemmel birisin !

Sevgiler....

poeh zo wat is dat moeilijk zeg.
    maar hahah de aanhouder wint ik dus:p

laat me weten wat ze ervan vond :)

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hilal elhamdulillah (weet echt niet hoe je dat in het nl vertaald) Alle lof aan Allah? gaat het wel met batuhan hij heeft nog steeds dalingen maar we zijn Allah dankbaar dat zo gezond thuis is. Dat hij nog leeft en bij ons is. Gelukkig gaat het ook beter met zeynep. Gelukkig heeft ze geen koorts meer tuurlijk is een verstopte neus ook niet fijn maar gelukkig geen koorts meer.

Eva hihi ik moet eerlijk zeggen dat ik het wilde vertalen maar toen ik las van foutloos etc dacht ik nouuuuu doe toch maar niet :D

Nisa :D echt goed van je ik vind dat je het prima hebt vertaald :D super goed nu ik het zo lees dacht ik ook van ow jaa zo moet het precies :D

alle andere zusters ik heb wel alles gelezen. Alleen nu batuhan slaapt wil ik even snel koken. Ik kom echt nergens aan toe ik merk dat ik niet eens de kamer uit durf te gaan omdat ik bang ben dat er iets gebeurt en ik het niet hoor. Tuurlijk weet Allah het beste en betekend het niet dat als er iets gebeurd ik er wat aan kan doen maar vindhet toch eng zo. Ik durf niet eens naar de wc te gaan :oops: maar nu slaapt hij en ligt precies bij de ingang van de woonkamer in zijn wieg en de keuken is ong 3 stappen verder :D moet lukken hihi

8. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    tirtilisko: dankje :oops:

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Nisa: dankjewel!!!

10. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Selaam damens,

@tir: Met allah;s wil komt het allemaal goed. Hij is echt een sterke ventje.. Je Mag trots op hem zijn.. Gelukkig is hij thuis. Lekker warm bij jou en bij papa :)

@nisa: =D> =D> =D> =D> heell goed gedaan zeg

xXx Hilal

11. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Assalam alaykom dames,

ik kom even hier inbreken met een vraagje.. ik hoop eigenlijk dat iemand van jullie ons kan helpen.

Ik ben op dit moment zo'n 33 weken zwanger dus nog eventjes en ons kindje komt er aan (met God's wil). Nu ben ik Nls en mijn man is Marokkaans van origine.. oftewel, hij heeft de dubbele nationaliteit. Ons probleem ligt 'm in het eventueel inschrijven van ons kindje bij het consulaat. De naam die wij voor ons kleintje bedacht hebben is arabisch met een 2e (soort van doopnaam) in het Nls. zowel de arabische naam zoals we die bedacht hebben als de nlse naam staan niet op de namenlijst. Het wordt dus ben ik bang moeilijk om ons kindje bij het consulaat in te schrijven en de Marokkaanse nationaliteit voor ons kleine mannetje aan te vragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Krijgen we problemen met vakanties oid als we het kindje niet inschrijven bij het consulaat? maak me er steeds druk om... en ben bang dat we iets over het hoofd zien waardoor we later problemen krijgen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord (mag ook via pm)

Salaam Basmalah

12. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    dankje :rolleyes:
    ik ben ook een topper :p 8)

13. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    selaam damens,

Wat is het rustig vandaag hier. Ik geloof dat iedereen van het zonnetje geniet.

Ik wil ook naar buiten maar nu ben ik ziek.. Ik zie er als een spook eruit. Phuff griep griep griep iedereen thuis heeft het gehad alleen ik nog. Met allah's wil gaat insallah snel over..

Heb vandaag nog bezoek gehad van buurvrouwen.. Ik liep er als een spook bij. :( :(

Hoe is met jullie allemaal?

Liefs hilal

14. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vrede zij met jullie allemaal dames!

Hoe is het met jullie? hier gaat alles goed alle lof is voor Allah. Sarah is lekker aan het slapen.
    ze zegt sinds gisteren mamamama :D en abba !
    zo schattig ik kon het niet geloven.. jeetje wat gaat de tijd toch snel

@iman: haha was je was naar beneden gevallen. heb ik ook wel eens gehad. gelukkig is het niet op iemand anders balkon gevallen ofzo ik zie het al voor me ligt daar je ondergoed op iemand anders balkon hahaha:p. hoe is het verder met je kleintjes? gaat firdauous nu al naar de voorschool? wat houd dat eigenlijk in..? het is toch geen groep 1 of wel? is het een islamitische school? (zo nieuwsgierig :p)

@mommy2be: Ik snap het wel hoor je "ego" bericht. Je bent zo trots op je meisje. dat wil je het liefste met de hele wereld delen. Ik ben blij dat alles zo goed gaat met haar. ze worden snel groot he. (hoevaak ik dat al wel niet heb gezegd...:rolleyes: sorry dat ik in herhaling val:p

@hilal: wat vervelend dat je ziek bent. vooral met die lekkere weer. Ik zie het wel vaak hoor. als het weer snel veranderd worden er veel mensen ziek. ik dacht vandaag ook dat het lekker zou worden.. (niet dat het nu zo slecht was hoor het weer) maar ik had me toch een beetje vergist.. gelukkig had ik mijn jas meegenomen. maargoed.. Als Allah het wil zal je snel weer beter worden! moge Allah het makkelijk voor je maken en je zonden vergeven, amien. (ps. die foto van je meisje is echt superschattig! m.a.)

@wardi: jij bent zeker gezellig tijd aan het doorbrengen met je kleintje en je mannetje he !
    voor mij heb je gelijk hoor lekker genieten. als Allah het wil spreken we je snel weer, moge Allah jullie beschermen!

@tirtilisko: ik ben zo blij voor jullie dat batuhan weer thuis is! echt.. Alle lof is voor Allah. het zal de eerste tijd nog flink aanpoten zijn maar dat komt met de wil van Allah vast goed!
    ik snap dat je een beetje angstig bent en dat is helemaal niet erg. zoals je zelf al zegt Allah heeft alles in de hand maar dat betekend natuurlijk niet dat je niet bezorgd mag zijn hoor zuster. i.a. zal ik voor jullie blijven bidden :)

@kahrin: hoe is het nu met je ontsteking? gaat het nu weer goed met de bv. i.a. wel. wel goed uitrusten he! :)

@oem Abdurrahman: Lijkt me inderdaad een fase hoor. ik heb wel eens gehoord dat sommige kinderen dit zelfs doen om in slaap te komen :S :p

@ariel: ja inderdaad dan gaat de tijd opeens heel snel. ben je ook zo nieuwsgierig naar het geslacht.. ik had dat wel hoor. niet dat ik voorkeur had maar ik kon niet wachten om het te weten. ik had al wel een gevoel dat het een meisje zou worden maarja.. Allah beslist het natuurlijk he. ik vond die echo's zo leuk. het maakt het allemaal een stuk "echter". hoe is het met de andere kids?

@moesje: ik ben blij dat het weer goed gaat met je neus. Ik wilde het dus wel weten, het geslacht. ik kon zoals ik al zei bijna niet meer wachten:p
    ik kan me nog herinneren dat ik in de wachtkamer was en ze lieten ons zo lang wachten.. (3 kwartier ofzo) ik werd er bijna boos van :p

Nou dat was het daar maar weer. Ik ga even een paar dingetjes doen en dan lekker slapen i.a.
    tot snel!

liefs Sakinah

15. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Hilal: ik hoop dat je snel beter wordt!!

Tirtilisko: logisch dat je nog bang bent, maar het komt met de wil van Allah allemaal goed!

Sakinah: Wat schattig dat ze al mama kan zeggen en bijna papa :D (en snel? of ligt dat aan mij?) ben je al begonnen met fruithapjes e.d?

Hier gaat het goed.. vanavond met me man wezen shoppen in Leiden(dat doet een vrouw altijd goed ;) )
    Morgen nog een dagje werken en dan weekend! even lekker uitrusten..

16. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    SelamunAleykum Dames,

Graag wil ik mij bij jullie voegen, als dat kan!! jullie hebben al wel een hecht clubje zoals ik heb gelezen..
    fftjes kort over mijzelf: turks-geboren in nl..30 jaar..heb een zoontje van 6 mnd..

groetjes..Ghaze..

17. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Ghaze@ Aleykoemselam, welkom!!!

Sakinah@ Dank je wel, insallah gaat het snel over, want ik heb bijna geen kracht meer om mijn dochter te verzorgen.
    Mooi is dat he om te horen mamma of iets anders. Zeynep zegt heel vaak daaadaa.
    Mijn man zegt kijkk ze zegt Babaa (papa) en Dede ( opa). Jaa tuurlijkk :D Ze schreeuwt als een gek thuis :) Doet Sarah het ook?
    Het valt mij op als ze huilt dat ze mama roept. Misschien is het niet zo maar lijkt er wel op :)

Dankje wel, massalahh ze staat er echt schatiig op.. Ik ben helemaal trots op haar. Wat een lekkerding!! :)
    Heb jij geen foto van je kleine Sarah ( Mooie naam!)

Moesje@
    Shopppen wat kunnen wij vrouwen dat goed! Ik ben helemaal gek van:D
    Laatste dagje hou vol! en dan Weekeennddd :D

Wardi@ Hey meiss jij bent geloof ik in de wolken.. Je man is bij je en je kleine prins. Kom je nog gedag zeggen? en vertellen hoe het gaat?

Liefs Hilal

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    vrede zij met jullie lieve zusters ik heb batuhan op mn schoot dus typ met 1 vinger hihi wilde even wat vertelen. Batuhan was erg onrustig niet huilen (huilen doet hij echt haast nooit) maar heel wild trappelen brommen grommen etc dus hev via youtube de soera's ayetul kursi felak en nas aangezet hij ligt nu heel rustig te luisteren en mij in mijn ogen aan te kijken subhanallah ik vind echt zo bijzonder. met de wil van Allah zal ik vanaf maandag beginnen met meer te reageren want ik merk dat ik er nu wel aan wen dat batuhan thuis is en det als mijn slaapkamer deur open staat en hij daar ligt ik wel naar de woonkamer ga om bijv tv te kijken.( zit alleen een groot glazen raam en deur tussen de woon en slaapkamer maar ja hihihi dat is ook en stap. De soera's ijn afgelopen en daar begint meneertje weer :d gauw weer aanzetten hihi

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    echt wauwwwww daar ligt hij weer heel rustig te luisteren en mij aan te kijken en eloof me met muziek ofzo doet hij dat niet

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ok dan als laatst, ik zit echt met tranen in mijn ogen we zijn Allah zooooo dankbaar dat Hij ons Batuhan heeft gegunt dat hij het toh heeft overleeft en nu in mijn armen mij aan zit te kijken we zijn Allah echt heel erg dankbaar steeds komt het voor mijn ogen hoe de arts naar me toe kwam en zei hoe vreselijk de situatie was en dat de bloeding in zijn hoofd doorbleef gaan en we met spoed naar de intensive care van het sophia kinderziekenhuis moesten gaan. En dat ik zei is het levensbedreigend en hij mij zo met een verschrikkelijke blik aankeek en zij er zit erg veel spoed bij vandaar dat we nu moten vertrekken. Daar sta je dan terwijl je in het zh bent omdat je kindje geel is en ''gewoon'' onder een blauwe lamp ligt. We zijn Allah zo dankbaar wat als hij niet geel was en we niet naar het zh waren geweest... Allah weet het beste alle lof is aan Allah

Deel Deze Pagina