Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vrede zij met jullie dames,

Hopelijk gaat het goed met jullie allen en de kleintjes/naasten. Ik merk dat als ik te lang niet ben geweest ik weer de draad kwijt ben dus zal voortaan vaker meeschrijven om het allemaal bij te kunnen houden. Ik het het drukjes gehad afgelopen dagen vandaar mijn afwezigheid. Zaterdag die bruiloft, zondag was ik gaan uitwaaien met mijn man omdat het lekker weer was. Dinsdag hebben ze vinyl in mijn keuken gelegd en tjah dan heb je snel de neiging om een grote schoonmaak te houden, wat dus ok is gebeurd. Woensdagmiddag wezen shoppen met een vriendin en die avond met mijn man gaan zwemmen en uit eten. Gisteren bezoek gehad van mijn lieve mams en vandaag lekker rustig aan, ben ook home alone. Over een paar dagen gaat ze op vakantie voor 4 weken en mijn man voor 2 weken op zakenreis waardoor ik dan helemaal alleen ben, ik hoop niet te bevallen wanneer hun er niet zijn.

Dames moge Hij over jullie en de kids waken, amien.
    Hou van jullie omwille van Allah.

Liefs Roosje,

2. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Vrede zij met jullie zusters,

@Hilal
    Voel je je al een beetje beter? Wat sneu dat je nu ook ziek bent geworden, maar misschien is het wel beter dat jij als laatste ziek bent geworden. Zelf ziek zijn en voor andere zieken zorgen is vaak nog moeilijker. Met Allahs wil word je snel beter.

@Sakinah
    Wat leuk dat je dochtertje al mama kan zeggen! Ik dacht al dat mijn zoontje dat vroeg kon (met 8 maanden) maar jouw dochtertje is er echt vroeg bij! :D
    Wat lief dat je de tijd hebt genomen op zoveel zusters te reageren!
    Ik was gisteren bij de verloskundige en die vertelde me dat de 20-weken echo hier tussen de 22-24 weken gedaan wordt en ik krijg hem in de 24e week. Dat vond ik wel jammer toen ik het hoorde dat ik nu dus 4 weken langer moet wachten tot ik het geslacht weet. Ja ik ben toch wel een beetje nieuwsgierig eerlijk gezegd :oops: Het lijkt mij heel anders om bijv. een meisje te hebben (ik heb nu 2 jongens), maar ik heb echt geen voorkeur. Ik vind het vooral jammer dat ik nu nog niet mijn babykleertjes kan uitzoeken.

@Ghaze
    Welkom hier!

@ Tir
    Ja alle lof aan Allah dat Batuhan dit allemaal zo goed heeft doorstaan en nu weer lekker thuis is waar hij hoort. Ik snap dat je zo voorzichtig en ongerust bent, dat zou ieder andere moeder ook hebben

veel liefs ariel3

3. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    vrede zij met jullie lieve zusters!

pfff ik ook al een tijdje niet gereageerd, sorry hoor, de dagen vliegen echt voorbij en het lijkt wel hoe groter onze dochter wordt, hoe drukker we het krijgen,haha,
    alle lof aan Allah gaat het allemaal goed!

@moesje: mag ik ook op het lijstje,hihi, yasmina is op 9-11-08 geboren, alle lof aan Allah, ons eerste kindje. alvast bedankt!

@tirtilisko: alle lof aan Allah, heerlijk dat je zo kunt genieten van jullie mooie mannetje,mash'Allah wat een knapperd!
    ik vind het heel goed van je dat je lekker van je af schrijft hier, en ook je ervaringen in het ziekenhuis beschrijft, met de wil van Allah kun je het een plekje geven.
    het is toch zoiets ingrijpends allemaal!
    mijn zus haar tweeling waren 9 weken te vroeg en alle lof aan Allah niet al te veel complicaties maar o wat heeft mijn zus een hoop 'onverwerkt' verdriet gehad achteraf..
    de eerste maanden vlogen haar voorbij en ze leefde in een soort roes, heb jij dat ook zo ervaren?
    moge Allah jullie bijstaan, amien!

@hilal: soms heb ik ook het idee dat ik mamma in mijn dochter's huiltje hoor...mijn man zegt dat ik dat gewoon te graag wil horen en dat ik n beetje gek ben,hahaha!
    en dat schreeuwen/ gillen van plezier...alle lof aan Allah, dat begint al s'ochtends vroeg, soms ook midden in de nacht als ze blijkbaar happy wakker wordt,hihi,
    wat gaat het toch snel allemaal!!
    en ben je al wat opgeknapt? met de wil van Allah ben je snel weer beter!

@sakinah: alle lof aan Allah, wat lief dat ze al mamma zegt!! onze meiden zijn bijna net zo oud zie ik!

@roosje: dus je man gaat bijna weg? spannend hoor, lijkt me wel pittig als je hoog zwanger bent en andersom voor je man ook, hij zal je wel vaak bellen zeker!
    moge Allah over jou en je kindje waken, amien!

sorry dat ik niet op iedereen reageer....
    ik wens jullie allemaal een fijn weekend met de wil van Allah!

liefs,
    umm yasmina

4. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    vrede zij met jullie lieve zusters!

5. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    nou ja, mij tekst werd 2 keer geplaatst...
    en nu probeer ik de 2e weg te halen maar blijft de eerste zin staan.....
    hahaha, gek forum!!

6. MY Angel

MY Angel Niet meer actief

Hi lieve meiden,

Heb deze topic even snel door zitten lezen, en het jullie hebben het hier erg gezellig onder elkaar.
    Dus sluit me ook aan als jullie het geen probleem vinden.
    Ik ben zelf een augustus 2008 mama.
    Ik heb een zoontje van 3.5 jaar een een zoontje van dus 8.5 maand

Was onder de indruk van de laatste bericht van Tir,haar zoontje is ontslagen uit het ziekenhuis.
    Wat was er met je zoontje aan de hand als ik het mag vragen??
    Hoop inscha allah dat het nu beter met hem gaat, en geniet van elke moment...oh dat is zo bijzonder en kostbaar meid.

Fijn weekend.
    My Angel

7. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Hoi damens,

Dank zij zeynep zijn we elke dag vroeg wakkeer.. Als moeder hebben we nooiitt weekend :D Maar maakt ook niet uit.
    Ik ben vandaag echt boosss, sagerijnig! Allemaal door mijn man phufff. Zoals jullie weten woonde ik hiervoor in arnhem. Dus ik dacht na 7 weken is het tijd om naar mijn ouders te gaan. Ik verheugde mij heel erg op. Hiervoor was altijd ( zegt mij man), agg geen zin volgende week. En dan die week ik heb andere afspraken zo ging dat 7 weken door. Dus gisteren zij ik deze week gaan we ! Worden we net wakker zegt die ik ben ziek :evil: :evil: Hoe boos kan je zijn! Ik weet hij ziek is, maar toch het lijkt wel dat die express doet. Gisteren wou hij nog met z'n vrienden uit!
    Dus bel mij moeder ( we wouden gaan barbuquen met de hele fam.) zij vond het ook niet leuk. Ze zij ik heb al vlees al uit de vriezer gehaald! Dus werd nog bozer op hem!
    Misschien kan hij er ook niets aan doen, maar ik weet het niet meer.
    Sorry meiden. Ik moest het ergens kwijt. Tegen hem schreeuwen heeft ook geen zin. Dan maar hier mij verhaal kwijt.

Ghaze@ Nogmaals welkom waar komt je uit Turkije?

My Angel@ Welkom Meid!

marietje@ Ik voel mij beter alleen nog mij neus: :)

Liefs hilal

8. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Goedemorgen meiden,

hoe is het daar? hier is alles goed hoor. lkker vroeg wakker. maarja zoals hilal dat zei..dat heb je he met kinderen :p. ik vind het eigenljk ook niet zo erg hoor.. dan heb ik tenminste nog wat aan mijn dag :)

@moesje: ja ik vond het ook wel snel.. maar volgens mij is het wel normaal dat ze klanken kunnen maken. het is ook niet echt gericht hoor naar mij.. ik bedoel ze zegt net echt mamma om mij te roepen. het is meer zo van mamamamama wawawawawa je weet wel.. maar ik zeg gewoon dat ze mamma zegt 8) :) (dat zegt ze echt hoor :rolleyes: )
    ik ben al wel begonnen met fruithapjes ja.. niet te veel hoor als ik niet stop met geven stopt zij ook niet met eten :p. ze vind het heerlijk. binnekort ook maar eens wat groenten proberen met de wil van Allah.. ik ben benieuwd. lekker hoor dat je bent wezen shoppen. ik wil ook graag een paar nieuwe dingetjes kopen.. een paar nieuwe abaya's ofzo.. lekker voor de zomer. :). heb je veel dingetjes gekocht?

@Ghaze: welkom zuster! ik vind het altijd zo schattig hoe mensen vragen of ze erbij mogen.. natuurlijk mogen jullie erbij zusters.. dat hoeven jullie niet te vragen :) alleen maar gezellig.. hoe meer zielen hoe meer vreugd zeggen ze altijd toch :)
    Hoe gaat het verder met je zoontje? hoe voelt het om mamma te zijn?

@hilal: ja inderdaad Sarah houd er soms ook van om van die "oerkreten" te maken.. echt heel hard schreeuwen en dan lachen zo van " kijk mij is" :p
    ze kijkt me nu ook heel ondeugend aan :p
    even over je man.. ik snap dat je het niet zo leuk vind en dat je een beetje teleurgesteld bent. maar hij doet het vast niet expres met de wil van Allah komt het snel goed. kan niemand je ophalen van daar? dan kan je misschien toch nog even voor een paar uurtjes gaan en dan kan je man lekker slapen.

@tir: Alle lof is voor Allah! ik kan me voorstellen dat je zo dankbaar was.. zo zie je maar.. Allah heeft macht over alles en hij bepaald alles! ik ben heel blij dat het nu beter gaat met kleine batuhan. echt mooi dat hij rustig wordt van de soera's. lekker blijven luisteren dat zal als allah het wil goed voor hen zijn.

@roosje: zozo dus je hebt een druk schema gehad zie ik. klinkt allemaal heel leuk. waar hebben jllie dan gezwomen als ik vragen mag? t lijkt me ook leuk om een keertje te gaan zwemmen maar tis altijd zo lastig. heb je een goede band met je ouders?

@ariel: ik vind het altijd leuk om op iedereen te reageren. ik vind het ook altijd leuk om reacties te krijgen dus vandaar :). ik kan me wel voorstellen dat je niet meer kan wachten.. maar die spanning is ook wel weer leuk:p. nog even geduld zuster en dan kan je lekker shoppen als Allah het wil.

@marietje: idd onze dochters zijn bijnA even oud:) van welke datum is ze? maakt ze al schattige geuidjes?

@my angel: welkom zuster. leuk dat je er bent. ik lees dat je 2 kindjes hebt. hoe bevalt dat je?

ik denk dat ik vandaag lekker even naar de markt ga ofzo.. tis heerlijk weer :)
    als Allah het wil kletsen we later!:)

liefs Sakinah

en nog een paar woordjes van Sarah hieronder want ze wil zo graag het toetsenbord aanraken :p.. komt ie:

g vv hhhgnnob bbbbbb b y87tyhyuuu

=D>

9. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vrede zij met jullie dames,

Ik hoop dat het goed gaat met de wil van Allah op deze zonnige dagje alle lof aan Hem.

Marietje, ja hij gaat i.a maandag weg. Ik vind het moeilijker omdat hij en mijn moeder weggaan en mijn schoonouders in Marokko zitten, en hier waar ik woon verder niemand heb.
    Ik heb gelukkig nog wel broers dus ga bij hun verblijven denk ik om toch niet alleen te zijn, totdat mijn man terug komt i.a. Ja bellen doet ie altijd 3x per dag en nu ik zwanger ben zal dat wel vaker zijn elhamdulillah.
    Amien op je dua, en jij ook fijne weekend!

MyAngel, welkom meid!

Hilal, zoals Sakinah al zei heb je geen broer of vader die je op kan halen om alsnog naar je ouders te gaan? Kan jij er ff tussenuit en je man een beetje uitrusten. Niet boos zijn meid, hij zal het niet bewust hebben gedaan. Khair met de wil van Allah..

Sakinah, ja idd drukjes. Ik probeer tijdens mijn man's afwezigheid ook druk te zijn zodat de tijd sneller gaat i.a. We hebben in Antwerpen gezwommen bij DeClou, maar soms gaan we ook naar Lakonia (Antwerpen) of SaunaBellaVita (Zoetermeer), gewoon afhuren voor ons 2 voor 2 uurtjes en er lekker van genieten. Mijn ouders zijn gescheiden, ik heb een hele goede band met oemmie alle lof aan Hem. Veel plezier op de markt. Aaah wat lief van Sarah, doe haar de salaam terug!

All, dikke knuff van bolletje haha.

Hier vandaag aan de grote schoonmaak, en dan op het balkon met uitgestrekte benen genieten van een ijsje i.a.

Liefs Roosje,

10. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ Ghaze: Welkom hier!! gezellig dat je mee komt kletsen!

@ Tirtilisko: Alle lof aan Allah dat Butahan weer thuis is en dat het weer veel beter met hem gaat! ben heel blij voor jullie! en trouwens.. wat een super schattige foto van je kleintje!

@Roosje83: idd nog even volhouden tot iedereen terug is!! :confused: zou wat zijn als iedereen weg is dat je moet bevallen..! zo te zien heb je een drukke week gehad deze week, doe het lekker rustig aan! Geniet van je ijsje op het balkon :D

@Martietje: ik heb je op het lijstje gezet!! :oops:

@ MY Angel: welkom hier! leuk dat je mee komt kletsen!

@ Hilal: Logisch dat je je verhaal ergens kwijt moest! pff.. mannen soms he!! :D haha.. maar gewoon rustig blijven.. desnoods sleur je hem volgende keer mee ;) is inderdaad wel balen dat je moeder zich al helemaal had voorbereid.. maarja ''ziek'' = ''ziek'' hahaha :D succes ;)

@ Sakinah: gewoon typische moeders toch.. ;) mijn moeder is zo met mijn nichtje (haar kleindochter).. ze hoeft maar: maaaah te zeggen en mijn moeder rent al rondjes door de kamer: ZE ZEI OMAAAA ZE ZEI OMAAAA!!! (yeah right 8) ) haha! Alle lof voor Allah dat Sara zo goed eet! maal je zelf het fruit/groente?
    En ja.. wat ik allemaal heb gekocht.. even een nieuwe broek en schoenen.. en nog even een ''jurk'' om in te bidden.. (sorry ben die naam kwijt!!) :D ojaaa: @ Sara: knap hooorrr!! zelf al hele verhalen typen :D =D>

*schud even goed met de vingers, om er weer gevoel in te krijgen* ;)

Me man en ik gaan zo uit eten bij een Marokkaans restaurant (Eurabië in Den-Haag) weet niet of iemand er ervaringen mee heeft? Het kwam voor mij nogal.. ja.. doner/shoarma-zaak-achtig over :D (nieuw woord dames!!) We gaan meestal naar Rotterdam naar Safir, maar we dachten we gaan een keer ergens anders.. even kijken hoe de couscous daar is! heb ik ineens enorme trek in! Voor de rest niet veel doen dit weekend.. heb net al bedden verschoont, was gedaan.. slaapkamers helemaal schoongemaakt.. en dan is morgen de woonkamer weer aan de beurt! (het houdt ook nooit op ook he :rolleyes: )

Nou.. dat was het wel weer zo'n beetje :D (wat een bericht zeg!)

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

oja ! en de lijst!!

Marietje is eraan toegevoegd.. misschien willen de nieuwe dames er ook op?? let me know!

Overzicht Thee met baklavas Zwangeren & Mama's:baby:

Zwanger
    9 april 2009- Ilja - 2e kindje - geslacht: meisje
    4 juni 2009 - Roosje83 - 1e kindje - geslacht: geheim
    3 november 2009 - ariel3 - 3e kindje - geslacht: (nog) onbekend

Bevallen
    05 november 2008 - Sakinah van een meisje Sarah (1e kindje)
    09 november 2008 - Marietje van een meisje Yasminah (1e kindje)
    15 december 2008 - Wardi van een jongetje Hamza (1e kindje)
    18 december 2008 - Kahrin van een meisje Ceylin (1e kindje)
    11 januari 2009 - AllahinKullu van een meisje Müslime Isra (2e kindje)
    21 februari 2009 - tirtilisko van een jongetje Batuhan (1e kindje)
    01 maart 2009 - Aslanck van een jongetje Okan (1e kindje)
    ? - Beertje09 - van een jongetje (eerste kindje)
    17 maart 2009 - Iman van een meisje Basmallah- 3de kindje
    23 maart 2009 - Mommy2be van een meisje - 1ste kindje

12. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

trouwens!! waar is Ilja!! die hoort al 3 weken bevallen te zijn toch? Heeft iemand nog iets van haar gehoord?? haar laatste berichtje was op 13 maart ... of komt dat doordat de database perongeluk is verwijderd?

13. Neentje

Neentje Niet meer actief

Moesje: Ik hoop dat mijn kleine goed naar mama luistert en binnen blijft totdat papa weer thuis is i.a.
    Ja lekker druk gehad, en de komende weken zullen denk ik ook drukjes zijn om de tijd te doen versnellen aangezien ik dan alleen ben.
    Ijsje op het balkon heb ik toch maar niet gedaan, het zonnetje hier was van korte duur waardoor het kouder werd.

14. MY Angel

salamou Alykoum lieve dames,

Als eerst bedankt voor jullie verwelkoming!
    Sakinah: dankje wel zuster, ik heb idd 2 zoontjes,na de geboorte van Ayoub zo heet mijn jongste moest ik heel erg wennen. Ook tijdens de zwangerschap vond ik het heel zwaar omdat ik heel vroeg bekkeninstabiliteit kreeg. en ook nog eens een zeer gecomplicieerde zwangerschap.
    En naast mijn moederschap werk in nog eens 4 dagen,dus het is druk hier in huis :)
    En jij gefeliciteerd met je kleine prinsesje, Moge Allah haar altijd beschermen van al het kwade!!

Roosje: Geniet van je zwangerschap, en van de lekkere ijsjes, ik heb tijdens mijn zwangerschap ook suf gegeten aan ijsjes met name die festini ijsjes!

Moesje1: thanks meid ;) en hoe was het etentje??? Was het ook echt lekkere couscous??

De rest van de meiden, een fijne avond verder.

Ma3a assalama
    My Angel

15. Neentje

Neentje Niet meer actief

MyAngel, ik met name de raketjes. Hoor vaker dat zwangere vrouwen gek zijn op ijs haha.
    Jij ook een fijne avond meid!

16. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    salaam dames!
    @ moesje, hihihi, in je berichtje van vanmiddag heb je wel een mooie spelfout gemaakt,hahaha, heb je t al ontdekt???
    en lekker gegeten?

@sakina: yasmina is van 9 november en kletst momenteel de oren van ons hoofd, alle lof aan Allah, ze heeft ook ontdekt dat ze heel hard kan gillen....en dan vaak net naast je oor..auuwww!
    wat gaat die ontwikkeling toch snel he, ik herinner me nog als de dag van gister dat ze net geboren was....
    en maak jij zelf groente en fruithapjes? ik ben helemaal gelukkig met mijn keukenmachine waar ik veel hapjes mee maak en dan gedeeltes invries...erg makkelijk, en alle lof aan Allah eet ze heel goed!

@roosje: alle lof aan Allah dat je ook je broers hebt, laat ze jouw maar lekker verwennen!
    en lekker smullen van die ijsjes!! ik was verslaafd aan zure snoepjes en shani (limo-drankje met prik) tijdens mijn zwangerschap,hihi!

@my angel: marhaban (welkom) en wat een prachtige naam, ayoub, dat was ook 1 van onze favoriten...maar t werd een meisje!hoe heet je andere zoon?

fijne avond allemaal!!
    xxx

17. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Hey dames :)

Sarah slaapt weer lekker hoor :)

@marietje: sommige dingen maak ik zelf :) maar ik geef haar ook wel eens een potje hoor :oops:
    ik heb de spelfout trouwens ontdekt :p

18. MY Angel

Marietje: dank je wel meid, ik vond Ayoub altijd al een bijzondere naam, dus daarom.
    Mijn oudste zoontje heet Mohammed-yassine dus echt aan elkaar, sommige mensen roepen dan of Mohammed of Yassine maar het is echt Mohammed-Yassine.

Roosje: weetje ook wat het gaat worden inscha allah??? een meisje toch ;)

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ Marietje: ik zie niks hoor :oops: ik heb het nog 2x nagelezen.. waar dan? :oops:

20. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

gevonden!!!! :oops: sorryyyyyy! hahahaha :D ik noem je voortaan wel gewoon Marietje vind je niet ;) :oops: :oops:

@ MY Angel: ja eten was echt heerlijk, we zijn toch maar naar een ander marokkaans restaurant gegaan en hebben echt heerlijk gegeten!

Deel Deze Pagina