Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    wij eten geen soep om die rede, ik heb het wel eens gedaan maar je zit er zo snel vol van! wat ik doe is eerst wat dadels en wat zoetigheid eten. daarna gaan we bidden en eet ik het hoofdgerecht. ik kan er niet zo veel van eten maar in ieder geval meer dan als ik nog soep eet. :) verder eet ik eigenlijk niet zo veel maar probeer wel genoeg te drinken.
    :)

je kunt die kom ook vervangen met beker. dan heb je toch soep gegeten maar zit je niet zo vol.

2. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ja het is eigenlijk ook de inhoud van een beker.. het is geen echte soepkom.. maar een schaaltje ..

heb geen soepkommen :oops:
    dankjewel!

3. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    sommige mannen krijgen wel gevoelens van zoenen van de vrouw... ik doe het ook niet! Ik heb het ''neuzen'' ingevoerd hahahaha voor de grap net als die eskimos! Nee mn man heeft het liever niet... ik snap het wel... :)

Hier ook geen soep... al zou een lekkere harira er wel in gaan hehe... kan iemand zijn recept hier neerzetten djazzak allahu gairan!

Nou dames nog even! volhouden hoor

4. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    @Sakina toch is het beter als je man het zou bidden in de moskee... hij krijgt hierdooor veel meer hasanaat! of er moet een reden zijn dat hij thuisblijft!

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Vandaag zo geschrokken. 1 van mijn mentorleerlingen werd helemaal niet goed in de klas. Ze trok wit weg, haar lippen waar wit. Ze was erg misselijk.
    Ze heeft later wat water gedronken, ik kon merken dat ze zich schuldig voelde, maar ik heb gezegt dat haar gezondheid voor ging. (het water deed ze uit zichzelf, heb ik niet aangeboden)

Ze had vanmorgen wel gegeten gelukkig.

Moet ze deze dag nu inhalen omdat ze water heeft gedronken? of werkt dat anders?

Ze is trouwens 15.

groetjes

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    normaal gezien wel ja moet ze die inhalen.
    ging het daarna beter met haar

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    niet veel, ik had haar later ook nog 2 uur voor engels en ze ging meerdere keren spierwit naar het toillet. Vond het zo sneu voor haar.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    :( als ze zich nog zo voelt paar dagen kan ze die beter later inhalen.
    het is ook haram om je lichamelijk helemaal kapot te maken (zover als ik weet)

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja dat had ik inderdaad ook begrepen.

Ik ben trots op mijn tieners dat ze dit maar mooi doen met die lange dagen op school! :D

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    masallah! vind ik ook dat ze daar trots op mogen zijn.
    vind het lief als lerares dat jij ook trots op hun bent:D

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    helaas hebben wij hier geen moskee in de buurt die dit verzorgt. er wordt er wel eentje gebouwd die inshallah over 2 jaar klaar is ofzo.

de mannen kunnen in principe alleen op vrijdag gemeenschappelijk bidden in een soort van pand bij een winkelcentrum.

als het er was zouden we natuurlijk liever in de moskee bidden inshallah :)

12. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    mashallah :) ik ook alhamdulillah

13. Tisam

Tisam Lid

29 aug 2008
    38
    0
    0
    Masha Allah,

Ik vind het echt prachtig om te zien en te horen dat er Nederlandse moslims zijn. Tbarke Allah.

14. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Speciaal voor Iman:

Ikzelf gebruik voor 2 liter harira (zonder vlees):

3 flinke tomaten
    half bosje koriander
    half bosje peterselie
    paar takjes bleekselderij
    2 uien
    soms ook een venkel

1 bouillonblokje of poeder (zelf weten welke smaak)
    safraan (1 envelopje)
    1 el ras elhanout (te verkrijgen bij de Marokkaanse slager)
    zout naar smaak
    1 el paprikapoeder
    4 el bloem
    handje vermecelli
    handje linzen
    halve pot kikkererwten

De tomaten pellen en de zaadjes eruit drukken. Dan in stukken snijden en in de blender doen.
    Koriander,peterselie en bleekselderij ook in stukjes knippen en in de blender. Uien idem. En de eventuele venkel ook. Wat water erbij en dan flink mixen in de blender tot je een groentenshake hebt.

Een scheutje (olijf)olie in de pan verhitten en hier de groenteshake in schenken. Goed roeren tot de massa goed verhit is. Lekker laten borrelen.

Wat water (1,5 liter) aan de kook brengen. Deze in de pan schenken en door de groenten roeren.

De gewenste kruiden toevoegen en de soep ong. 15 minuten verder laten koken op hoog vuur onder af en toe roeren (deksel nog niet op de pan, dan loopt ie over!)

Intussen de bloem met water mengen tot een dunne pap. Deze al roerend toevoegen aan de soep.

Voeg de linzen en kikkererwten toe en laat de soep vervolgens op een zacht vuurtje verder koken voor ongeveer 15 mintuten.

Ten slotte voeg je een handje vermecelli toe, goed roeren en laat de soep op een zacht vuurtje koken tot de vermecelli gaar is.

Serveren met dadels en/of gedroogde vijgen. Een beetje verse citroen in je kommetje persen is ook lekker!

Dat was 'm. Als je graag vlees door je soep wilt kun je eerst het vlees (blokjes of dergelijke) in de pan bakken alvorens je de groenteshake etc. erbij doet.

Ik woon een beetje erg ver weg anders had je van mij een flinke pot soep gehad : )

15. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Het is niet gek dat je snel vol zit hoor. Je maag moet opeens heel hard werken als al dat eten naar binnen gewerkt wordt. Ik denk dat het logisch is dat je deze maand niet zoveel eet als gewoonlijk en denk ook niet dat dat erg of schadelijk is (integendeel, volgens mij eten we best veel normaal gesproken). Zorg er gewoon voor dat je gezond en gevarieerd eet. Als het goed is zitten er in je soep verse groenten? Als je bij je soep een lekker warm broodje eet (een broodje gehakt bijvoorbeeld of een verse pizzapunt) heb je toch gauw een 'volwaardige' maaltijd denk ik. Later op de avond kun je dan wat extra's nemen zoals fruit, yoghurt, belegde cracker etc.

Ik zou er wel op letten dat je genoeg vocht binnen krijgt, dus naast je soep ook goed drinken (water, thee, vers sapje of een lekker frisje)

Tijdens sohoer kun je naast een boterham proberen om wat yoghurt met vers fruit te nemen of anders even een fruitshake maken (maar dat zullen je buren minder leuk vinden haha)

Ik denk dat het de eerste paar dagen flink wennen is aan een ander eetpatroon maar dat je gauw wel de 'smaak' te pakken zult krijgen.

Eet smakelijk in ieder geval! : )

16. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Ik heb vandaag voor het eerst tarawieh gebeden in de moskee, echt GEWELDIG! Ik wil het echt niet meer missen maar helaas kan ik niet elke dag gaan want soms kan ik na iftar nogal misselijk en duizelig zijn maar vandaag gelukkig niet hmdl! Ik was een beetje bang voor de warmte in de moskee, maar er kwam zoveel wind binnen, heerlijk!

17. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hey Wardi pssst, it's me...

Dat ik je hier tref, haha! Ik herken je schrijfstijl en je nick zegt ook genoeg. Dikke kus

Rara, wie ben ik?

18. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Assalaamu 3alaikum!

Ja ra ra ra wie ben jij? Heb even wat van je geplaatste berichten gelezen en als ik het goed heb weet ik het! haha Wat leuk!

Ik heb net mijn ontbijtje op...en nu gaat de adhaan precies op tijd ; )

Slaap lekker strakkies...

Liefs

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    masallah wat leuk ik ben ook een nederlandse bekeerde moslima alhamdullilah sinds 30 juli, na 4 jaartjes verdiepen :D
    wat gezellig zeg

20. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Mijn collega ging ook knock out op t werk...
    Best zwaar volgens mij..

De dagen zijn nu ook zooo lang...het is al vroeg licht en laat donker!

Deel Deze Pagina