Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    nee, ik ben daar niet geweest, ken niet zoveel plekken. wij gaan altijd voor bruiloften, dus dan is er geen tijd om ergens anders te gaan dan sarkisla. in 2006 ben ik alleen naar kayseri en cermik ofzo gegaan.

insallah kunnen we volgend jaar beide op vakantie gaan. financieel redden we hier ook niet dankzij de hoge facturen die we gehad hebben. ik heb zaterdag sollicitatiegesprek, hoop dat ik word aangenomen en dan geld kan sparen.

ik hoop dat batuhan zsm beter wordt.insallah.

2. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Vrede zij met jullie lieve zusters,

Het is een lange tijd geleden, inmiddels is de rust weer teruggekeerd hier en heb weer tijd energie voor wat lees- en schrijfwerk met Allaah's Wil.

Er zijn veel nieuwe meiden bij, leuk, ik moet nog even wennen welk 'verhaal' bij wie hoort maar dat zal vanzelf wel duidelijk worden.

Ik heb op de laatste paar pagina's het mamalijstje niet teruggezien dus ik weet niet welke zuster er aan de beurt is om te bevallen? Was dat Roosje? In ieder geval heel veel succes en sterkte gewenst met de laatste loodjes en de bevalling. Moge Allaah het voor je vergemakkelijken en alles voorspoedig laten verlopen, amien.

Verder lees ik hier en daar wat dingen waarvan ik denk...maar wij zijn toch moslims, die doe dat toch niet? Ik wil niemand aanvallen ofzo maar slechts wijzen op wat Allaah en Zijn Boodschapper ons geboden/verboden hebben. Bijvoorbeeld verjaardagen en huwelijksdagen en moeder/vaderdagen, dat soort dingen. Misschien is het iets voor de zusters om over na te denken om daar alternatieven voor te bedenken, bijvoorbeeld met de twee Eid's (feestdagen van de Islam) aandacht aan alle zaken te besteden en je dankbaarheid voor verjaardagen/trouwdagen etc. te uiten door middel van het verrichten van daden die geliefd zijn bij Allaah. Nogmaals, tis geen aanval slechts een vriendelijk advies omdat ik voor jullie wens wat ik voor mezelf wens: de tevredenheid van Allaah.

Bruiloften worden tegenwoordig helaas ook gevierd op niet toegestane manieren. Met bijvoorbeeld muziek, drank, mengen van mannen en vrouwen etc. Veel moslim(a)s weten van bepaald dingen niet eens dat het niet toegestaan is, vandaar dat ik dat toch even wilde zeggen. Wat je ermee doet is uiteraard aan jezelf, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En alle lof is voor Allaah.

@Iman, Mommy2be, Allahinkullu: erg jammer dat jullie 'weg' zijn. Voel me verlaten : ) maar ik begrijp het wel. Veel geluk en goeds gewenst voor jullie en jullie gezinnetje. Toen mijn man thuis was had ik ook geen tijd voor uitgebreid internetten dus ik begrijp maar al te goed dat het niet te doen is. Ik neem dan ook altijd 'internetvrij'. Met Allaah's Wil komen we elkaar wellicht in een ander topic tegen of als jullie eens tussen de bedrijven door laten weten hoe het gaat met jullie kleintjes of als jullie een vraagje hebben ofzo dan lees ik (wij) jullie graag terug. Moge Allaah jullie en jullie gezinnetjes beschermen, amien.

@Moesje, onze trouwe topiclid : D Hoe is het met je? Nog steeds last van die stalker? Ben je al verhuisd? Denk het wel aangezien je een nieuwe baan hebt. Oppassen op je nichtje kan zeker niet meer he? Jammer, vond het leuk die streken van haar te lezen haha. Je zult haar wel erg missen.

@Mounia, tijdje niet gelezen (ja ik las natuurlijk wel mee hier al schreef ik niet) ik las dat je bij tirtilisko op bezoek bent geweest met je pleegkindje. Hoe is het met jou en met je kindje? Ben je al gehecht aan haar? Lijkt het je straks niet onwijs moeilijk om afscheid te moeten nemen als ze weg moet? Hoe werkt dat eigenlijk? Hoe bevalt het pleegmoederschap je? Nou een boel vragen....sorry!

@Sakinah, echt lief dat jij altijd zo netjes en uitgebreid reageert op iedereen. Supersister! : ) Hoe maken jij en Sarah het? Ik las dat je al een tijdje bijvoeding geeft, ben je voor de 6 maanden begonnen met bijvoeden? En wat (en hoe) maak je zoal klaar voor haar? Over een maandje mag Hamza ook aan de bijvoeding, ik kijk er erg naar uit. Hij krijgt sinds een paar weekjes af en toe een likje van mijn sinasappel of appel. Afgelopen dagen geef ik 'm zelf een stuk appel in de hand om op te sabbelen, vindt ie keilekker. En gister had ik ook een stukje brood gegeven. Hij ging huilen toen ik het na een minuut weer afpakte haha. Ik zit eraan te denken om zowel geprakt als rapley te voeden. Hij vindt het zo al leuk om zelf dingen vast te pakken en te sabbelen.

Ik lees hier en daar over vakantie. Ik heb erg veel zin in de zomervakantie. Hoewel mijn man waarschijnlijk pas einde van de zomer deze kant op kan komen ga ik toch wel even vakantie vieren bij mijn familie die op vakantie gaat komen. Een weekje of twee, dan kunnen zij ook wat tijd doorbrengen met Hamza en kan ik iedereen uitgebreid zien, horen, voelen en ruiken hahaha. Eind juli komt mijn schoonmoeder en zus dus dan ga ik weer terug naar huis zodat zij op hun beurt weer van Hamza kunnen genieten. Het gaat lekker druk worden dat staat vast, en ook keiwarm....vorig jaar was echt HOT! We overleven het wel weer met Allaah's Wil. Ben benieuwd hoe Hamza het gaat vinden dat warme weer, lekker in zijn romper de zomer door, scheelt weer zomerkleding kopen haha.

Nou meneertje wordt wakker hoor, dus ik moet weer gaan. Even lekker in bad doen. Tot de volgende keer met Allaah's Wil. Rustig aan allemaal.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    dank jullie wel dames!

wardi ik snap wat je bedoelt idd met dat wij dat als moslim niet horen te doen.
    Het spijt me dan dat ik dit gemeld heb, maar voor mij was dit wel heel belangrijk.
    Na alle slechte tijden ( die zeker iedereen heeft) die we hebben gehad en nog steeds een deel verdriet waar we nog steeds voor vechten, dank ik allah op mijn knieeën dat we nog steeds samen zijn.

moesje dat is idd heel zwaar werk! heb respect voor je!

Wat leuk dat hier meerdere turkse dames zijn, tirtilisko wist ik al heh lieverd we kletsen vaak genoeg!
    ikzelf ben geen turkse maar mijn man is wel uit turkije.

Mounia hoe is het met de kleine?
    Ik vraag me idd ook af met het hechten aan haar.

Hier nog 6 dagen tot we naar brussel gaan 2e hoop/gevecht voor een kindje

4. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vrede zij met jullie dames!

Ben alweer een weekje niet geweest, heb het drukjes gehad en ben ook nog eens ziek geweest alle lof aan Hem.

Marietje, ja met mij gata het sinds vandaag weer goed alle lof aan Hem. Bij Ikea had ik wat keukengerei gekocht en slabbertjes voor de kleine, dus niet echt veel. Wel heb ik genoten van onbeperkt ijsjes haha.

Sakinah, ja het begint idd dichterbij te komen subhan Allah. Ik heb grotendeels alles af, moet alleen de puntjes op de i zetten maar dat komt na de bevalling i.a wel, heb er echt geen puf meer voor. Ja het wokken was heerlijk en lekker gezellig met die vriendinnen, had ze lang niet gezien namelijk. Oefenweeen heb ik geen last meer van elhamdulillah, wel heeeeel erg last van mijn schaambeen (opgezwollen/gevoelig doordat de kleine tussen mijn bekken zit).

Tirti, vertrouw wat meer op Hem en alleen op Hem en geloof me meid er zal Batuhan niks gebeuren alleen hetgeen wat Allah Hem voor heeft geschreven en het goede in zit. Leuk dat je genoten hebt van Mounia's bezoekje en de kleine. Ik had mijn pleegkindje afgelopen weekend bij me, hij logeerde bij me. Was heerlijk om hem weer te zien, lekker knulletje.

Nazli, welkom meid.

M2be, jammer dat je niet meer mee kan schrijven. Wel zou het fijn zijn om zo nu en dan wat van je te laten horen, het gaat jullie goed i.a.

Hodje, de adhaan zou ik meteen doen en dat van de dadel kan ook maar ook als jullie alleen zijn.

Wardi, Allahumma amien op je dua. Mag ik vragen waar in Marokko je woont? Zijn er nog meer zusters die van Marokkaanse afkomst zijn of in Marokko wonen?

Alle zusters, dikke knuff van moi.

Ik moet zo naar het zh voor de uitslag van mijn bloed ivm ijzergehalte, als die nog laag is dan word ik voor 2 dagen opgenomen om ijzer toegdiend te krijgen (hoop het niet want heb er totaal geen zin in). Ik was dinsdagochtend naar de vk gegaan waar ze mijn ijzer hadden gecontroleerd en deze laag bleek te zijn, ik moest meteen door naar het zh. Daar aangekomen werd er weer bloed geprikt waarvan ik de uitslag om 16u krijg i.a. Verder zat ik in een depribui dinsdagmiddag/avond en gisteren lag ik plat ivm amandelontsteking alle lof aan Hem, vandaag gaat het weer stukken beter.
    Ik ga me nu voorbereiden om de deur uit te gaan, ia spreek ik jullie snel weer.

Liefs Roosje,

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ik ben weer thuis gelukkig, mijn ijzergehalte was weer op pijl (lees 6.9 dus normaal). Mijn bloeddruk heeft ze gemeten en het hartje gehoord en dat was ook allemaal goed. Als het weer de verkeerde kant op zou gaan moest ik meteen terugkomen/doorverwezen worden.

Wat is het benauwd buiten joh, ik kwam echt adem tekort en dat natuurlijk icm met de hartkloppingen die ik al heb zo nu en dan ivm zw.

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    hey lieverd dat is fijn dat je ijzergehalte nu weer goed op pijl is! ik had je een smsje gestuurd maar die heb je vast nog niet gezien hihihi :D maar ik weet het al de waardes zijn goed hihi en tuurlijk blijf ik alleen op Allah vertrouwen Hij weet het beste van alles.

hodje net als roosje zou ik ook de adhaan het liefst meteen doen en de dadels bijv als jullie naar de kamer zijn gebracht waar je blijft slapen (als dat het geval is) echt stom van mij hihi ik had ook dadels meegenomen had ik geregen van mijn moeders vriendin die had het van Mekka meegenomen maar ben ze vergeten om het bij batuhan op zijn lipjes te smeren. Ik weet eigenlijk ook niet of dat ook een ritueel is wat bij het geloof hoort? of cultuurgebonden is?

ik ben vandaag voor het eerst met batuhan alleen dus alleen met zn tweetjes naar buiten geweest :D in het begin vond ik het best eng maar later was het geweldig hij sliep heerlijk door. en had het volgens mij goed naar zijn zin meneertje wordt groter HMDL dus had sokjes nodig. had eerst aan mn man gevraagt of hij sokjes wilde halen hahah kwam hij thuis met sokken die een kind van 3 jaar zou kunnen passen (ok beetje overdreven) en die kleuren vond ik ook niks hahah hij zegt ja weet ik veel ik heb gewoon sokken meegenomen :D en had gevraagd om rompertjes te kopen ik zet je weet toch met die knoopjes onderin :D:D heeft hij zo een pakje ook met korte mouwen en van die knoopjes onderin gekocht, zegt hij ja hier zitten toch ook van die knoopjes op #-o

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ow ja trouwens over mounia ze is zwaar verkouden en heeft echt haar handen vol aan de kleine :D echt ze is een TOP (pleeg)moeder ze is zoooooo gehecht aan de kleine en er zit zoooooooooveel verschil in dag 1 van de kleine dat ze kwam en nu, ze straalt gewoon :D

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Tirti, ja ben ook blij dat het goed gaat. Nee nog geen sms gelezen, heb hem op stil gezet en sindsdien naar omgekeken. Dat van dadels is een sunnah en heeft niks met cultuur te maken.
    Heerlijk met de kleine buiten geweest, fijn dat dat goed ging moet je vaker doen met dit lekkere weer! Tjah mannen en op pad om te shoppen gaat niet altijd vlekkeloos haha.

Mounia, beterschap meid en doe het rustig aan! Geniet lekker van de kleine maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar met mate en hecht je vooral NIET teveel meid. De klap achteraf is harder (spreek uit ervaring)!!!

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ow ok weer wat geleerd ik wist dus niet waaroim het gedaan werd met dadels. Bedankt lieverd hihi weer wat wijzer :D en trouwens ik las dat jou pleegkindje bij je was komen logeren ow heerlijk heb je even lekker kunnen genieten van de kleine want ik weet heel goed dat ook jij net als mounia erg veel om de kleine gaf/geeft. Dus dat is erg fijn dat de kleine lekker bij je kwam logeren. ik weet dat mounia zich al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel heeft gehecht aan de kleine ze houdt echt mega veel van haar de pleegkids die boffen ook met zulke pleegmoeders zoals jou en mounia :D

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Moge Hij ons kennis verruimen, amien.
    Ja was idd weer heerlijk om die kleine in huis te hebben, hij was echt gegroeid masha Allah en herkende me meteen. Daarnaast was ook mijn pleegbroertje bij me, die me gezelschap hield toen mijn man op reis was. Dus dubbel pret in huize roosje haha. Begrijpelijk dat ze zich hecht aan de kleine want ze is er 24u mee bezig, alleen de klap achteraf gun ik haar echt niet. Ik heb er tot nu toe nog steeds moeite mee (wel minder als de eerste weken natuurlijk). Ik ben degene die boft om zoiets te mogen doen, moge Hij het accepteren van iedereen die het doet.

11. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    over de rituelen die moet je meteen na de geboorte doen... de meeste kraamverzorgsters/verloskundigen hebben dat al eens gezien hoor.. wij zeiden het ook tegen ze we doen nu even de oproep en geven dadels enzo.. als je het uitlegt vinden ze het altijd leuk en interessant en willen vaak weten waarom en hoe enzo..! Gewoon doen!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet meer meeschrijf omdat het een beetje zinloos geklets is de laatste tijd.. niet lullig bedoelt hoor maar een tijdje terug ging het veel over geloof en de dingen eromheen dat lees ik helaas niet meer :(

12. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik kon het niet goed verwoorden maar ik sluit me aan bij wardi haar ''preekje hihi'' over het doen van dingen die in strijd zijn met de islam.

13. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Even kort wil ik even zeggen en dan een punt erachter zetten.

Ten eerste ik ben hier nieuw, en hierdoor weet ik niet echt precies wat er eerder gepraat werd enzo. Natuurlijk is geloof voor ons eerste plaats. Ik denk dat deze niet topic niet alleen is geopend voor praten over geloof enzo. Denk meer een topic waar alle buitenlandse damens die praten over als en nog wat (islam ook natuurlijk) maar gewoon over alles en nog wat DINGEN DIE NIET ZINLOOS ZIJN.

Ik vind het heel jammer dat er over dingen die gepraat is (misschien voor mensen heel belangrijk zijn) ZINLOOS wort genoemd!

Als mijn woorden hier zinloos wordt genoemd, alleen met reden dat het niet over geloof gaat. Ga ik ook hier niet veder praten. Dan gaan de nieuwe maar weg. Dan komen de oude terug. Dat was ook bij sommige ook de reden van weggaan hier.

Ik wil ook niet hier over discusieren. Dit is dan mijn mening.

Sorry als in de tekst spelfouten zitten.

Meiden zoals Nazli en Tir stuur wel eens een PB.

14. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vrede zij met jullie dames,

Laten we het gezellig houden he :). We zijn allemaal zusters in de islam, moge Allah jullie allemaal op het juiste pad leiden en jullie gebeden verhoren, amien!

Ik vind het ook heel jammer dat sommige dames weg zijn gegaan. ik vond het juist zo gezellig. maargoed ik snap het inderdaad wel.

Ik vind het ook wel jammer dat er niet zo veel meer word gepraat over de islam maar daar maak ik mezelf ook schuldig aan hoor. natuurlijk moeten we ons meer met ons geloof bezig houden. maar zinloos geklets zou ik het niet willen noemen..(niet alles dan in ieder geval 8) ) sommige dingen zijn inderdaad wat overbodig.

Ik sluit me ook aan bij wardi:) moge Allah tevreden met ons zijn en ik hoop dat we hier van elkaar kunnen leren :)

nu ga ik het isha en witr bidden en dan ga ik slapen met de wil van Allah

niet vergeten op tijd te bidden he dames ;)! :D ;)

liefs Sakinah

ps. later zal ik ingaan op andere dames als Allah het wil maar ik ben nu te moe om een uitgebreide post te maken :)

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wat jammer dat er zo wordt gedacht dat het zinloos is :oops: al vanaf het begin wordt er toch niet alleen over geloof gekletst? Ik vind het een heel fijn topic dat ik en mijn verhaal kwijt kan bijv over batuhan zijn ziekte periode en dat hij nog steeds aan de monitor ligt etc en heel erg fijn dat wanneer ik bijv iets wil vragen over ons geloof ook hier kwijt kan. ik vind het erg jammer hoe hier over wordt gedacht :(

ik kan wel begrijpen dat het ineens druk is omdat er bijv hier voor maar een volle blz in een paar dagen werdt getypt en nu in 1 dag meerdere blz's gekletst kan worden. Maar dat vind IK alleen maar fijn en leuk om te lezen. Toen dit topic werd geopend was het ramadan dus ik denk dat er daarom ook meer werd gekletst over het vasten etc. maar nu wordt er bijv ook gevraagd over geboorte rituelen in de islaam en bijv dat ik vroeg of er al meiden zijn die het vasten van afgelopen ramadan al hebben ingehaald.

Het was juist zo gezellig we waren een echt heel clubje en nu gaan er ineens veel meiden weg :( Hilal lieverd ik denk echt niet dat onze lieve zusters bedoelen dat het zo is sinds dat er nieuwe bij zijn gekomen. Het is alleen wat drukker en dus moeilijker bij te houden wat bij wie hoort etc Dus blijf aub gezellig meekletsen :D

16. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    vrede zij met jullie lieverds

ik heb een tijdje niet geschreven ik had/heb het zooo druk en ben ook niet zo lekker de laatste daagjes.
    maar heb niks te klagen!
    sorry dat ik nu pas reageer, ik heb alleen de laatste paginas bij gelezen dus sorry als ik iets over het hoofd zie.

en wat lees ik nou, ik vind het geen onzinnige gesprekken hier hoor.
    en voor zover ik weet is er altijd wel op zo'n manier geklets hier als nu?
    verder sluit ik mij aan bij tirtil.

wat meiden vroegen hier naar mijn pleegje dus ik reageer even in het algemeen.
    verder gaat het goed met mijn pleegje en ik, ik hecht me idd aan haar.
    maar ja ik ben ook maar een mens met gevoel.
    ik probeer er wel elke dag even bij stil te staan dat dit tijdelijk is.
    maar ik denk wel dat ik het moeilijk ga krijgen als ze weg is.

verder geniet ik volop!
    het doet mij zoooo goed om die kleine te zien opknappen, ze is zo veranderd met toen ze hier net was! (heel positief veranderd!)
    ben helemaal trots op haar, en ze heeft zelfs al op het potje geplast en gepoept, en ze weet waar de prullenbak is hahaha dus alle kruimels weet ze op te ruimen ahaha.
    ik ga haar nu even wat aandacht geven. veel liefs mounia

17. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    jammer dat een uitspraak meteen weer uit zn verband wordt getrokken.. ik bedoelde met mijn uitspraak dat ik las over trouwerijen die niet toegestaan zijn het vieren van verjaardagen moederdagen enz... iedereen ging er doodleuk op in... en niemand zei van dit hoort eigenlijk niet....

tir ik heb nooit bedoelt dat je berichtjes over je zoontje zinloos zijn hoor... maar dat weet je denk ik ook wel :)

18. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik vind juist dat we als zusters elkaar moeten aansporen tot het goede en dan bedoel ik niet dat we hier alleen maar over geloof moeten praten het is immers een forum maar ik zou het wel leuk vinden als we tussen de berichtjes over schoonmaken flesjes borstvoedingen enz.. ook eens wat over het geloof zeiden that's all!

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Iman nee tuurlijk weet ik wel dat je mijn zoontje niet bedoeld. ik weet heel goed hoe jij nog meeleefde met mij en de dua's die je hebt gedaan voor Batuhan vergeet ik ook nooit hoor :D

20. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    iman dat klopt, aansporen tot het goede is natuurlijk altijd goed!

Deel Deze Pagina