uhhmmm.. op verzoek van Wardi nog even het lijstje erin gooien Overzicht Thee met baklavas Zwangeren & Mama's Zwanger 4 juni 2009 - Roosje83 - 1e kindje - geslacht: geheim 3 november 2009 - ariel3 - 3e kindje - geslacht: (nog) onbekend Bevallen 05 november 2008 - Sakinah van een meisje Sarah (1e kindje) 09 november 2008 - Marietje van een meisje Yasminah (1e kindje) 15 december 2008 - Wardi van een jongetje Hamza (1e kindje) 18 december 2008 - Kahrin van een meisje Ceylin (1e kindje) 11 januari 2009 - AllahinKullu van een meisje Müslime Isra (2e kindje) 21 februari 2009 - tirtilisko van een jongetje Batuhan (1e kindje) 01 maart 2009 - Aslanck van een jongetje Okan (1e kindje) ? - Beertje09 - van een jongetje (eerste kindje) 17 maart 2009 - Iman van een meisje Basmallah- 3de kindje 23 maart 2009 - Mommy2be van een meisje - 1ste kindje ik ga nu even terug lezen (kben maar heeel ff niet geweest en alweer zoveel pagina's! we gaan lekker zo meiden! )
oja en wie zijn er nou allemaal precies weg? want dan kan ik die denk ik wel van het lijstje afhalen toch? ilja.. mommy2be.. en nog iemand toch?
@ Tir: Ik heb de week dat ik niet hebt gevast in de Ramadan al ingehaald, ik prik er altijd meteen een datum voor vind ik wel handig Leuk dat je het gezellig hebt gehad met Batuhan buiten en tsja over die rompertjes en sokjes.. mannen he @ Nazli: Waar in Nederland ben je van plan weer te gaan wonen dan? wel in de buurt van belgie of helemaal de andere kant op? @Wardi: WELCOME BACKKK ander trouw topiclid Met mij gaat het redelijk.. erg wennen nog aan me werk ben er nu 2 jaar uitgeweest dus het is weer even doorzetten. Gelukkig geen last meer van die stalker (kijken voor hoe lang het zo blijft ) Ik heb wel een nieuwe baan idd, maar we zijn nog niet verhuist.. we zijn nog even aan het kijken hoe of wat want me man heeft gehoord dat hij over 3 maanden een vast contract bij de bank kan krijgen dus dan kan hij gewoon makkelijk een overplaatsing aanvragen! K pas niet meer op mijn nichtje, het is een hele toestand geweest waardoor ik nu ook geen contact meer met mijn zus wil/heb.. ik mis me nichtje natuurlijk wel enorm! Hoe was de tijd met je man? en hoe gaat het met kleine Hamza (jeetje wat gaat dat snel, al 5 maanden!!) Oja en over verjaardagen enzo.. wij vieren het hier ook niet meer.. mijn man heeft het nooit gevierd ik wel omdat ik toen nog geen moslim was.. maar me ouders komen altijd langs om een kado te geven en een stukje taart te halen voor de rest vieren we niks eigenlijk.. kreeg alleen maandag een boos telefoontje van me moeder waarom ik niet met moederdag ben geweest ( *zuchttt* ) @ Roosje: Gelukkig is de uitslag goed van je ijzergehalte! Laatste loodjes he meid! ik hoop dat het weer beter met je gaat! @ Mounia: fijn dat je pleegkindje zo is opgeknapt! doet een mens toch weer goed he tuurlijk ga je het moeilijk krijgen als ze weg is.. maar je hebt haar er wel enorm mee geholpen..! Trouwens.. je had toch in juni een afspraak in het ziekenhuis voor zwanger worden? of zit ik ernaast? @ iedereen die ik vergeten ben: ik hoop dat het goed met jullie gaat! We moeten misschien weleens wat vaker over het geloof praten inderdaad meiden.. maar we zitten hier natuurlijk ook gewoon om met elkaar te kletsen over vanalles en nog wat waar is meryem eigenlijk?? ik had gister een hele discussie op mijn werk.. was een vrouw in de huiskamer (zwaar dement, doof en blind) en ze wilde altijd heel graag haar hoofddoekje om.. en de verzorging weigerde dat omdat het ''teveel gedoe'' is..! dus ik ging met die mensen in discussie dat ze dat gewoon moeten doen, als die vrouw dat wilt.. maakten ze een opmerking: ''nou dan doe jij het toch lekker voortaan, als je zo goed weer hoe het moet''.. dus ik die vrouw haar hoofddoek op gedaan.. vrouw pakte me hand en begon hem te kussen zo blij was ze.. maar ik kan echt boos om dat soort dingen worden, en ik weet ook niet helemaal wat ik ermee aanmoet.. Voor de rest gaat het hier goed, kom net terug van me werk.. lekker weekend nu.. morgen komt me vader hierheen en blijft hij slapen.. dus word weer een gezellig weekend! Iemand anders nog plannen voor het weekend?
sorry dames ik ben bij nader inzien misschien een beetje direct geweest... zit niet zo lekker in mn velletje... het gaat hier prima hoor alle lof zij aan Allah! Denk dat het de hormoontjes zijn hehe... voel me een beetje eenzaam denk ik..! We hebben alweer een goed ritme te pakken en de kindjes zijn gek op elkaar dus dat gaat prima, alleen is Firdaous niet altijd even de makkelijkste daardoor wordt vaak Ameen ook onnodig vervelend. Ze zou dus naar de voorschool gaan al een maand geleden maar doordat er onduidelijkheid was op het hoofdkantoor daar is dat uitgesteld nu is alles verder geregeld en zit ik te wachten op een oproep dat ze kan komen dus eigenlijk is alles rond met de wil van Allah! Doordat ze niet naar school gaat verveelt ze zich snel ze loopt erg voor vergeleken met de kindjes van haar leeftijd en heeft het dus wel gezien thuis. Ze heeft echt een nieuwe uitdaging nodig en die komt er dus snel met de wil van Allah! Basmallah is echt een lieverd, ik ben zo gek op dr mashallah! Eind van de maand voor de eerste controle en meteen een prikje dus ben benieuwd. Naar mijn idee groeit ze als kool mashallah! Zaterdag moet mn man werken dus ik zit te denken dat ik de kindjes even meeneem naar de speeltuin. ff kijken... Zondag naar Beverwijk met de wil van Allah was vorige week ook gegaan.. ze hebben hele leuke abays daar in effen kleuren en ook met versieringen van alles voor leuke prijzen! Ik had een hele zwarte gekocht op zich past hij goed maar ik vind hem net ietsje pietsje te kort dus kijken of ik hem om kan ruilen een maatje groter is vaak nets iets langer. Misschien dat we nog met meer familie gaan dat hoor ik morgen wel denk ik
naar rotterdam, ik heb daar 21 jaar gewoond, maar door bepaalde redenen, moest ik naar belgie verhuizen. ik wil Belgie niet meer zien!!!
@moesje ja dat doet een mens zeker goed! en klopt in juni begin ik met de ICSI, 3 juni zet ik de eerste spuit,spannend dus! en over je werk, pfff ik kan dat niet snappen he, zoiets simpels zo'n kleine moeite is het. maar gelukkig ben jij er, moge Allah je belonen. @iman maakt niet uit schat , we hebben allemaal wel onze momenten. leuk dat de kindjes zo gek op elkaar zijn, en wat vervelend voor Firadous dat er zo'n onduidelijkheid is over de (voor) school. en wat gezellig beverwijk! ik kan daar ook altijd een hele dag leuk shoppen. pleegje is nu lekker aan het spelen met haar keukensetje, ze is daar echt gek op! alles waarin ze mij kan nadoen vind ze leuk trouwens haha
Had ik na moesje's berichtje over dat hoofddoekje net een heel stuk getypt, begeeft mijn internetverbinding het....grrrr! Had zo netjes gereageerd op best veel sissies al zeg ik het zelf...nou nu nog maar eens proberen dan. Eens kijken... @moesje, ik vind het belachelijk van je collega's. Het is voor die mevrouw een onderdeel van haar kleding, ik neem aan dat ze haar voor de rest wel aankleden of moet mevrouw in haar blootje door het 'ouderenleven'? Misschien kun je dat eens tegen ze zeggen. En heeft die vrouw geen familie? Als het mijn moeder om oma was geweest (dan had ze daar niet eens gelegen maar dat terzijde) dan had ik daar wel even werk van gemaakt. bedankt voor je WARME welkom : D Ik heb het leuk en fijn gehad met manlief en onze Hamza. Hoewel mijn man wel veel weg was, het was geen echte vakantie, hij komt zo vaak hier heen (nou ja in verhouding tot wat we gedacht hadden) dat er toch ook tijdens die momenten gewerkt moet worden, tien keer per jaar vakantie kan natuurlijk niet hahaha. Alle lof is voor Allaah. Wat betreft de discussie die hier gaande is/was (?) Ik zie dat Iman haar excuses aangeboden heeft. Ik vind het erg leuk om je weer te lezen iman, ik vroeg in mijn (kwijtgeraakte) reactie of Firdaus al op het potje gaat : D Ben zo benieuwd. En die hormoontjes, af en toe heb ik daar ook nog last van. Vooral als je EVEN rust wilt en er dan toch iemand of iets is die dat niet toelaat, dan kunnen die hormonen nogal de kop boven het water steken hahaha. Geduld! Moge Allaah je belonen. @Hilal, je komt toch wel terug he? Ik begrijp dat je je gekwetst voelt maar het was zo niet bedoeld. En dat alle nieuwe weg moeten en oude terug is ook niet echt aardig gezegd : ) Je bent en blijft van harte welkom hier. En met Allaah's Wil kunnen we van elkaar leren. @Roosje, ik weet niet of ik al gereageerd had in een andere post of dat dat in mijn verdwaalde post was, maar ik woon in provincie Alhoceima in een klein dorp aan zee. Ik weet niet of er naast Mommy2be nog andere zusters in Marokko wonen, ik geloof het niet. Maar as you know, mommy2be heeft ons verlaten dus dat maakt mij dan weer de enige hier. Of er nog meer Marokkaanse zusters zijn hier weet ik eigenlijk niet. volgens mij zijn de Hollandina's en Turkia's in de meerderheid : D Alle lof is voor Allaah. Verder maakte ik de mededeling dat ik snel wat moest gaan koken, ik eet warm tussen de middag. Inmiddels is het ergens in mijn maag beland... Had niet zoveel zin en heb uiteindelijk een tortia gemaakt met salade en gebakken spercieboontjes. Hamza is vandaag alweer 5 maanden.....niet te geloven hoe snel de tijd gaat. Het babyachtige is er al helemaal vanaf, het is een echte knuffelbeer, lekker stevig haha. En hij vindt het op de grond liggen maar niks. Zet hem maar in zitstand of op de voetjes, helemaal geweldig vindt ie dat. Of op de arm door het huis lopen, dan kijkt ie heel inspecterend rond. Of in de spiegel, dat is het allerleukste, dan kijkt ie naar zichzelf en denkt ie wie is dat knaapje nou weer! haha Op naar de 6 maanden met Allaah's Wil, dan gaan we echt eten eten! whoeeehoe. Hij kan niet wachten en ik eigenlijk ook niet. Hij krijgt af en toe een stuk appel of broodkorst op op te sabbelen, zodra ik dat afpak is het brullen geblazen, haha.
Had ik na moesje's berichtje over dat hoofddoekje net een heel stuk getypt, begeeft mijn internetverbinding het....grrrr! Had zo netjes gereageerd op best veel sissies al zeg ik het zelf...nou nu nog maar eens proberen dan. Eens kijken... @moesje, ik vind het belachelijk van je collega's. Het is voor die mevrouw een onderdeel van haar kleding, ik neem aan dat ze haar voor de rest wel aankleden of moet mevrouw in haar blootje door het 'ouderenleven'? Misschien kun je dat eens tegen ze zeggen. En heeft die vrouw geen familie? Als het mijn moeder om oma was geweest (dan had ze daar niet eens gelegen maar dat terzijde) dan had ik daar wel even werk van gemaakt. bedankt voor je WARME welkom : D Ik heb het leuk en fijn gehad met manlief en onze Hamza. Hoewel mijn man wel veel weg was, het was geen echte vakantie, hij komt zo vaak hier heen (nou ja in verhouding tot wat we gedacht hadden) dat er toch ook tijdens die momenten gewerkt moet worden, tien keer per jaar vakantie kan natuurlijk niet hahaha. Alle lof is voor Allaah. Wat betreft de discussie die hier gaande is/was (?) Ik zie dat Iman haar excuses aangeboden heeft. Ik vind het erg leuk om je weer te lezen iman, ik vroeg in mijn (kwijtgeraakte) reactie of Firdaus al op het potje gaat : D Ben zo benieuwd. En die hormoontjes, af en toe heb ik daar ook nog last van. Vooral als je EVEN rust wilt en er dan toch iemand of iets is die dat niet toelaat, dan kunnen die hormonen nogal de kop boven het water steken hahaha. Geduld! Moge Allaah je belonen. @Hilal, je komt toch wel terug he? Ik begrijp dat je je gekwetst voelt maar het was zo niet bedoeld. En dat alle nieuwe weg moeten en oude terug is ook niet echt aardig gezegd : ) Je bent en blijft van harte welkom hier. En met Allaah's Wil kunnen we van elkaar leren. @Roosje, ik weet niet of ik al gereageerd had in een andere post of dat dat in mijn verdwaalde post was, maar ik woon in provincie Alhoceima in een klein dorp aan zee. Ik weet niet of er naast Mommy2be nog andere zusters in Marokko wonen, ik geloof het niet. Maar as you know, mommy2be heeft ons verlaten dus dat maakt mij dan weer de enige hier. Of er nog meer Marokkaanse zusters zijn hier weet ik eigenlijk niet. volgens mij zijn de Hollandina's en Turkia's in de meerderheid : D Alle lof is voor Allaah. Verder maakte ik de mededeling dat ik snel wat moest gaan koken, ik eet warm tussen de middag. Inmiddels is het ergens in mijn maag beland... Had niet zoveel zin en heb uiteindelijk een tortia gemaakt met salade en gebakken spercieboontjes. Hamza is vandaag alweer 5 maanden.....niet te geloven hoe snel de tijd gaat. Het babyachtige is er al helemaal vanaf, het is een echte knuffelbeer, lekker stevig haha. En hij vindt het op de grond liggen maar niks. Zet hem maar in zitstand of op de voetjes, helemaal geweldig vindt ie dat. Of op de arm door het huis lopen, dan kijkt ie heel inspecterend rond. Of in de spiegel, dat is het allerleukste, dan kijkt ie naar zichzelf en denkt ie wie is dat knaapje nou weer! haha Op naar de 6 maanden met Allaah's Wil, dan gaan we echt eten eten! whoeeehoe. Hij kan niet wachten en ik eigenlijk ook niet. Hij krijgt af en toe een stuk appel of broodkorst op op te sabbelen, zodra ik dat afpak is het brullen geblazen, haha.
hihihihi wardi dat ene stuke tekst is weg maar nu staat er iets 3 keer hahah gaat echt snel Hamza is al bijna 6maanden. Batuhan alweer bijna 3 de tijd vliegt echt het lijkt nog net als of ik gisteren zwanger was hahah trouwens sowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww het reget hier ik schrok wakker batuhan slaapt er lekker door. Ik zou vandaag weer even naar buiten gaan maar was zo moe dat ik bij batuhan in slaap ben gevallen nu is het laat maar gelukkig ben ik in slaap gevallen wow moet er niet aan denken dat ik met zo een mega bui met batuhan op straat zou lopen en dat we nergens konden schuilen dat hij kledernat zou worden. hahah zit hier al helemaal van als als als
en ow ja nu wardi zegt van dat Hamza het heel leuk vind om in de spiegel te kijken even een vraagje dames zat al een paar dagen van zal ik het nou vragen of gaan ze denken dat ik gek ben. Batuhan vind het ook heel interessant om naar de spiegel te kijken. Ik hadmijn schoonma gezet dat hij dat zo leuk vindt en toen zei ze het is niet goed om hem naar de spiegel te laten kijken ik had zoiets van euhhh zal dat niet bijgeloof zijn.?
pffffffffffff ben echt vergeetachtig wilde reageren op iman zet ik van alles neer zonder op iman te reageren Lieverd iedereen heeft wel eens dagen waar hij/zij zich niet goed voelt dus maak je niet druk nu weten we ook dat je, je niet lekker voelt en het niet echt zo bedoelde. Het is ook erg druk met 3 kids en dan ook nog dat van de voorschool
heej tir, dat van die spiegel krijg ik hier ook te horen. Hamza heeft zo een speelelastiek aan zijn cosi hangen, in het midden zit een spiegeltje. krijg er telkens commentaar op maar ik ben van mening dat dat bijgeloof is aangezien er geen bewijs is (voor zover ik weet) dat dat slecht zou zijn.
Bedankt vor de reacties dames. Ik wist eerst ook niet dat het sunna was, heb het pas van mn moeder gehoord en van haar ook meteen de dadels gekregen.. Nu is de vraag, hoe hebben jullie het gedaan? En heeft iemand misschien de overlevering die hierover gaat? Alvast BEdankt.
gewoon de oproep doen in de oortjes en de papa de dadels laten fijnkauwen en in het mondje smeren hihi Wardi Firdaous is al zindelijk hoor al maanden hihi... af en toe eens een ongelukje maar over het algemeen gaat het goed op dr eigen potje of op de wc met brilverkleiner.. meiden ik reageer morgen even uitgebreid met de wil van Allah manlief komt zo thuis en daar moet ik nog even voor koken! salaams
Peace ladies! @Iman, wat netjes van Firdaus, ik was nog blijven hangen in dat bericht waarin je schreef dat je ermee aan de slag ging, ik dacht dat zoiets best lang ging duren haha. Wat heb je gisteravond gekookt voor manlief? Ik heb zelf helemaal geen zin meer in koken, misschien nog een nasleur van het dipje nadat manlief vertrokken is. Ik zet mezelf er wel toe, moet toch wel gezond blijven eten. Maar pffff wat kost het me een moeite om dan eindelijk die aardappels eens te schillen! haha. Vandaag is boodschappendag. Ik heb de luxe dat mijn boodschappen altijd netjes voor me gehaald (en ook nog eens netjes naar boven gebracht worden). Nee, ik bestel niet bij AH.nl (lol). De oom van mijn man doet alijd mijn boodschappen. Ik ben inmiddels een kei geworden in lijstjes maken. Dus ik zit nu eigenlijk te wachten op de boodschappen zodat ik die kan opruimen en daarna wat ga koken met Allaah's Wil. Hamza ligt te slapen...hoop dat ie minstens een uur slaapt, hij heeft altijd van die korte slaapjes van een half uur a 3 kwartier. Af en toe eens een uitschieter van 2 uur maar das echt zeldzaam. Nou ja, hij is verder wel een vrolijk manneke, alle Lof is voor Allaah. Maar dat tig keer naar bed das wel telkens een hele onderneming. Hij wilt meestal niet zelf in slaap vallen (nog steeds niet) en met die drukte van afgelopen weken toen abie en oomlief hier waren (plus wat extra bezoek en uitjes hier en daar) is hij dat beetje ritme wat we opgebouwd hadden alweer kwijt... @Hodje, hoe is het met jou en je zwangerschap? Misschien heb je wat aan deze link: http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=619 Er staat 'iets zoets' en daarbij wordt ook honing genoemd maar baby's mogen absoluut geen honing hebben!! Dus dat is niet echt een slim advies van de schrijver : ) De overlevering noemt de term tahniek, en de profeet (vrede zij met hem) paste dat toe met dadels. Een manier waarop je het kunt doen: Een stukje (zachte) dadel (even het 'schilletje' verwijderen) tussen je wijsvinger en duim fijnsmeren en dan met je wijsvinger in het mondje van je baby over het tandvlees heen. Waar zijn jullie allemaal? Hoe ziet jullie weekend eruit? Doet iemand nog aan zelfstudie? Qur'aan of Arabisch ofzo? Ik moet ALWEER beginnen, telkens als mijn man is geweest dan is mijn programma een zooitje haha. Ik ga vandaag weer eens de boel op orde proberen te stellen. Ik probeer minstens 1 vers uit de Qur'aan te memoriseren per dag (in het Arabisch uiteraard). Misschien kunnen we elkaar hier aansporen en steunen bij het opdoen van kennis?
O en wat ik eigenlijk nog wilde vragen...ik zit ergens mee. Ik had wat extra (gewenste) kilootjes overgehouden aan de zwangerschap maar die ben ik de afgelopen weken kwijt geraakt : ( Nu ben ik bang dat ik nog meer af ga vallen. Ik eet gewoon, normaal (denk ik), en af en toe best grote porties. Ik heb verder geen hongergevoelens. Is er iets dat ik kan doen (eten) om op gewicht te blijven want ik zit nu (schrik niet) op de 49 kilo!! En dat is echt het minimale wat ik 'mag' wegen icm mijn lengte. Afvallen gaat bij mij altijd erg snel, daarom ben ik bang dat er straks niks van me overblijft. Stoppen met borstvoeden is uiteraard geen optie : D Alvast bedankt voor het meedenken...
@ Iman: beetje last van de hormonen? haha je hebt het idd wel druk met al die kleintjes i.a als ze naar de voorschool gaat dat het weer wat rustiger voor je word.. is natuurlijk ook wel zwaar nu! @ Nazli21: Wanneer is je zoontje geboren ? dan kan ik je toevoegen aan het lijstje! @ Mounia: Spannend 3 juni eerste spuit! is al snel.. weet nog dat je het toen nog zooo lang vond duren Leuk dat je ''pleegje'' je nadoet haha @ Wardi: ja ze kleden iedereen wel aan met alle extra's erop en eraan.. het is inderdaad belachelijk! Mijn moeder of vader zou ik daar ook nooit heen sturen! die familie denkt dat ze altijd haar hoofddoek op heeft, en de familie belt ook altijd voordat ze komen en dan doen ze hem wel snel op Ben blij dat je een leuke tijd hebt gehad met je man en Hamza, nog een maandje en dan kan hij al een beetje met je mee gaan eten, is denk ik ook veel gezelliger voor jou!! enne.. was 1 berichtje niet genoeg hahaha @ extra kilo's verliezen: je mag wel wat van mij hebben haha hoe lang ben je als ik vragen mag? want 49 kilo is echt heeeeeeel licht!!!