Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    @moesje, ja ik dacht beter 3 keer dan nul keer mijn bericht in beeld : D
    Dat ging per ongeluk, mijn pc liep vast, kon niet zien of het al gepost was, tweede keer zelfde verhaal, pas bij derde keer zag ik hem staan. Zo zijn we meteen een pagina verder haha. Ik ben 1.63 meter. Er mag echt niks meer vanaf. Mijn 'normale' gewicht is 50 en ik zat een tijdje op 54 na de bevalling maar helaas zien die extraatjes er vandoor. Wat betreft die die collega's die dan stiekem snel het hoofddoekje opzetten omdat familie komt, dat vind ik echt niet kunnen. Die vrouw kan niet meer voor zichzelf opkomen en daar maken ze misbruik van. Ik zou dat aankaarten bij mijn leidinggevende, niet omdat het nu om een moslima gaat maar in elk geval van onrecht zou ik dat doen aangezien de clienten bij jullie daar zelf niet meer toe in staat zijn (of niet allemaal in ieder geval).

Ik heb inmiddels mijn buikje weer rond gegeten. Hamza ook, die ligt nu te slapen. Ik ga even stiekum zijn nageltjes knippen : )

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    23 mei 2008, 1e kindje.

mijn kilo´s mogen jullie ook hebben hoor;). ik moet zeker nog 10 kilo afvallen, maar 4 kilo is ook goed bij mij.

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    @nazli, haha. Stuur mij er maar 5 dan.

Hamza slaapt weer (zal wel weer een hazeslaapje worden). Ik ga snel mijn huiswerk doen voor vandaag (die ene vers leren!!)

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @moesje ja eerst vond ik 3 juni zooo lang duren haha, nu schiet het lekker op. en ik las dat je collega's even snel snel een hoofddoek bij die mevrouw opdoen als haar familie komt, ik zou anders het tegen de familie zeggen, mischien dat de collega's het dan wel altijd doen?
    of even eerst met je collega's praten dat het voor die mevrouw erg belangrijk is, net zoals bijv dat je zorgt de haren er goed uitzien (van andere clienten) als de familie komt (ik noem maar even een voorbeeld.) en zoiets hoort ten aller tijde te gebeuren (hoofddoek, net kapsel enz)!

@wardi ow wat vervelend van je gewicht zeg!ik ben ook zo iemand die maar niet aankomt, maar ik heb dan niet dat ik super afval ofzo.
    ik weet niet wat je zou kunnen doen/eten , mischien weten de vrouwtjes in je schoonfamilie mischien iets?

ik heb vandaag lekker kunnen uitslapen en ik voel me een stuk beter,alle lof aan Allah!want ik voelde me niet lekker.
    mijn mannetje heeft voor de kleine gezorgt, ik lag in bed en hoorde hun bezig zijn en ik geniet daar zo van om hun te horen haha echt zo schattig!

5. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    @mounia, bedankt voor je reactie. Als ik de vrouwtjes hier om raad ga vragen dan krijg ik te horen dat ik moet eten (wat en hoeveel ik eet is voor hun weinig) maar het ligt (denk ik) niet aan mijn eetpatroon. Ik heb het idee dat ik door borstvoeden aan het afvallen ben. En Allaah weet het beste. Naast het gezonde eten heb ik ook vaak genoeg een tussendoortje die niet gezond is, een stroopwafel (hmmmm) of een ander koekje of een bakkie ships. Meestal laat in de middag of laat in de avond dat ik dan trek in een snack heb. Nou, ik zie het anders wel. Als ik nog meer afval dan maar even naar de dokter ofzo : S

Schattig dat je man ok zo leuk met de kleine is, dan smelt je helemaal weg he, haha.
    Fijn dat je je beter voelt, rust kan veel goeds doen, alle Lof is voor Allaah.

Ik ben een kip aan het ontleden, ik ga staks van het kippenborstje kipnuggets maken, heb trek in een vette hap : D Ook heb ik trek in aardappelsalade, ga ik ook maken, daar doe ik ook veel andere groenten door, jammie.

Waar is de rest? Tis weer stilletjes geworden...

6. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vrede zij met jullie dames!

Ben ik weer. Vrijdag na het vrijdaggebed op bezoek gegaan bij schoonfamilie, gisteren schoonmaak en boodschappen gedaan met manlief en vandaag een rustdag!

Moesje, ja het gaat weer goed alle lof aan Hem.

Wardi, Alhoceima ben ik in december 2007 geweest voor het eerst. Lekker rustig/schoon, heerlijk vond ik het. Bedoel je dat M2B terug is gekeerd naar NL of weg van het forum? Masha Allah ja kleine mannetjes worden groot, moge Hij over hem waken en behoren tot de vrome moslims, amien!

All, een dikke knuff.

Liefs,

7. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    @Roosje, amien! Ik bedoelde dat M2B hier niet meer meeschrijft : )
    Mocht je met Allaah's Wil weer eens naar Alhoceima komen dan ben je van harte welkom om langs te komen!

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ow zo sorry, verkeerd begrepen dan. Met Allah's wil zal ik dat zekers doen, barak Allahu fieki (weet ff geen vertaling ervan).

9. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Overzicht Thee met baklavas Zwangeren & Mama's:baby:

Zwanger
    4 juni 2009 - Roosje83 - 1e kindje - geslacht: geheim
    3 november 2009 - ariel3 - 3e kindje - geslacht: (nog) onbekend

Bevallen
    23 mei 2008 - Nazli van een jongetje(1e kindje)
    05 november 2008 - Sakinah van een meisje Sarah (1e kindje)
    09 november 2008 - Marietje van een meisje Yasminah (1e kindje)
    15 december 2008 - Wardi van een jongetje Hamza (1e kindje)
    18 december 2008 - Kahrin van een meisje Ceylin (1e kindje)
    11 januari 2009 - AllahinKullu van een meisje Müslime Isra (2e kindje)
    21 februari 2009 - tirtilisko van een jongetje Batuhan (1e kindje)
    01 maart 2009 - Aslanck van een jongetje Okan (1e kindje)
    ? - Beertje09 - van een jongetje (eerste kindje)
    17 maart 2009 - Iman van een meisje Basmallah- 3de kindje

Hier weer het lijstje.. volgens mij heb ik nu wel iedereen eraf gehaald die niet meer meeschrijft.. denk ik.. ben een beetje de tel kwijt ;) zie ik iets over het hoofd?

10. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @wardi ja was het maar zo makkelijk "gewoon meer eten" , mischien inderdaad anders even langs de dokter.
    en dat van me man ik smelt inderdaad dan helemaal weg haha

@roosje lekker rustig aan doen meid, nog heel even voor je!

11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    het is rustig hier zeg

hier gaat het prima , en straks met de wil van Allah even naar de stad en kapper.

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vrede zij met jullie zusters,

Wat is het verdacht rustig hier joh, allemaal aan het genieten van het zonnetje?
    Hier vanochtend met een verstopte neus/hoofdpijn en een bleeehhh gevoel opgestaan, ook vermoeid van de was gisteren. Eenmaal beginnen aan het huishouden dan heb je de smaak te pakken of heet het nesteldrang haha.

Net een warme douche genomen en nu met beide benen op de bank met een raketijsje genietend van het zonnetje voor het ondergaat.

Hoe was jullie dag vandaag?

Mounia, tjah daar zeg je me wat rustig aan doen wat is dat haha? En welke kapsel is het geworden of heb je het geverfd?

13. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Jaaa het is zeker rustig hier!! Ik had ook niet echt veel te vertellen.. vandaag weer gewerkt.. en ik ben druk bezig met het huis helemaal uitmesten (je kent het wel, gooit alles uit kasten waardoor het een hele grote troep is, daarna gooi je bijna alles weg en is het pas weer netjes :D ) Moet zeggen dat ik helemaal kapot ben vandaag.. was vanochtend om 5.15 al opgestaan en ik sliep pas om half 1.. en dat is al de laatste 1,5 week (pfff)

@ Mounia: hoe was het bij de kapper? en nog wat gekocht in de stad?

@Roosje: dat heet nesteldrang ja ;) genoten van je ijsje? (krijg er nou ook ineens trek in! ) gelukkig is je huisje weer helemaal schoon, dan kan je het nu rustig aan doen ;)

@ de rest van de meiden , hoe gaat het met jullie ?

14. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @moesje zo dat is vroeg opstaan!ik zou lekker vroeg naar bed gaan als ik jou was.
    ja ik ben nog naar de kapper geweest en voor mijn pleegje heb ik de H&M leeggekocht haha.

@roosje ik heb het even bijgeknipt, en een spoeling. jaaa je moet rustig aan doen anders kom ik je wel leren wat dat is haha

zo te zien word het vandaag prachtig weer, dus ik ga er zo lekker op uit met de kleine.

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Whaaaaaaaaaaaaa ik word gekkkkk :D :D :D :D ik ben al vanaf 5 uur echt geloof me al vanaf 5 uur!!!!!!!!!!!! bezig om de kleine te laten slapen. Hij wilt dat ik bij hem luig als ik weg ga gaat hij krijsen :( en niet laten slapen is ook geen optie want hij is dan zo jengelig. pff heb hem nu echt op bed gelegt en ben weg gelopen even 1 boterham eten heb nog niet eens ontbeten. En dan ook nog eens die rot ongi ik was nog anderhalve week geleden ofzo ongi en zooooo heftig en nu weer bah bah heb maandag een afspraak bij de gyn want ben zo kapot. en Batuhan wordt vrijdag opgenomen. Hij krijgt zijn tweede prikjes en moet dan min 24 uur onder controle blijven. Met de wil van Allah verloopt alles goed en zijn we zaterdag weer gewoon thuis.

was even een ego bericht maar pff moest er uit :D HMDL hoor dat wel

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Moesje, dacht ik al haha. Ja heb zekers genoten van mijn ijsje, straks weer eens eentje nemen met dit lekkere weer.

Mounia, heerlijk is dat onder handen genomen worden door de kapper. Ik moet ook binnenkort gaan, wil verfen en bijknippen voor ik ga bevallen i.a. Ok mevrouw vandaag ga ik het rustig aan doen en alleen maar afwassen en koken, deal?

Tirti, kan begrijpen dat je moe bent als je kleintje maar niet wil slapen. Heb je geprobeerd hem eventjes te laten huilen, want het klinkt in mijn oren alsof hij gewend is om iemand bij zich te hebben als hij moet/wil slapen. Moge Hij je bijstaan meid, amien!
    I.a zal vrijdag alles goed verlopen en kunnen jullie gauw met Batuhan naar huis.

All, dikke knuff zusters. Het is wel rustig hier joh, allemaal aan het genieten van het zonnetje?

Ik ga zometeen even een dutje doen want was vroeg uit ben na een slechte nachtrust wa elhamdulillah.

17. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    #2517 Ummy, 20 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2009
    vrede zij met jullie allen zusters!

wat een hoop weer geschreven!!!ik had 2 weken terug keelonsteking en daar begon ik net van op te knappen en toen had ik een abces in mijn keel :( dus weer een ander kuurtje gekregen en alle lof aan Allah werd het abces kleiner!
    al met al 2 weken ziek geweest maar ben weer helemaal beter, dankzij Allah!

en yasmina heeft haar 1e tandje!! ben zo trots :D haha!
    verder gaat het allemaal heel goed met de kleine meid, alle lof aan Allah!
    ze eet en drinkt goed, en poepen.....hahaha daar is ze een kei in zeker nu met bijvoeding...al stinkt het des te meer...whahaha!!

nazli: ja die kilootjes he, die blijven zo plakken..maar als je je er verder goed bijvoelt is t het minder erg toch!
    ik ben doordat ik ziek was 5 kilo afgevallen, dus bijna weer op mijn 'oude' gewicht...maa ja t blijft altijd op verkeerde plekken zitten,hihi, nou ja ik heb er niet zo probleem mee!

wardi: over je gewicht: misschien je schildklier na laten kijken? kan zijn dat die versneld werkt? en heb je nog het koranvers kunnen leren? yasmina doet overdag ook van die korte slaapjes, op zich niet erg maar als je dan ff uitgebreid wat voor jezelf wil doen heb je weer weinig tijd he,haha! mag ik vragen hoeveel versen je al kent?

mounia: wat een spannende tijd voor je zuster! moge Allah jullie steunen niet-Nederlandse tekst verwijderd!
    en de kapper moet ik ook nodig is bezoeken ben al maanden niet geweest (zeg maar gerust langer dan half jaar,haha, wel knipte een vriendin de puntjes hoor)

roosje: haha nesteldrang....je mag mij thuis wel komen helpen hoor af en toe kom ik nergens aan toe! hoe voel je je verder? beetje verslaafd aan ijsjes soms?hihi!

moesje: ik las je verhaal over die vrouw op je werk, zoals iemand al zei, ga erover in gesprek met je collega'' s en zo nodig met je leidinggevende,
    ik kan daar zo verdrietig om worden, werk zelf ook in de ouderenzorg en zie soms ook zulke trieste dingen! ik vind dat je elk mens moet respecteren in hun religie, cultuur en/of gewoontes! wij hebben bewoners van molukse komaf en daar praten we deels moluks tegen d.m.v. een woordenlijstje, maar ik heb wel eens collega's gehad die zeiden: hallo, 'ze' leren maar NL!!! wat natuurlijk onzin is want sommige konden het ook maar door dementie, tia of iets anders kunnen ze het soms niet meer...
    hebben jullie meer islamitische bewoners? wij (helaas) niet, de meeste islamitische ouderen worden toch nog vaak door familie verzorgd (wat ik, ondanks mijn beroep, toch nog het mooiste vind, maar soms kan het niet anders)

@all: dikke knuffel!!!

o ja nou schiet me nog wat te binnen:
    namelijk zwemmen.....sinds ik moslima ben, heb ik niet meer gezwommen, in de buurt bij ons is er wel een 'vrouwenuurtje voor marrokkaanse vrouwen, waaronder ook zwemles' maarrrrr er loopt dus gewoon een badmeester rond
    ik 'mis' het soms echt om te zwemmen en nu lijkt het mij zo leuk om met yasmina te gaan babyzwemmen, voor mezelf maar ook voor haar...ze heeft altijd zo'n lol in het badje!
    ik ben van plan om te vragen of mijn moeder (niet-moslim) met haar wil maar misschien is er wel ergens een islamitisch verantwoord babyzwem uurtje???
    hebben jullie enig idee? ik heb niks op internet kunnen vinden :(

zusters een fijne avond, met Allah'' wil!

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

#2518 Neentje, 20 mei 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2009
    Marietje vrede zij met jou!

niet-Nederlandse tekst verwijderd meid (beterschap). Heerlijk die ontwikkelingen van baby's niet-Nederlandse tekst verwijderd (geprezen is Hij). Help je met alle plezier meid! Ja denk dat ik de ijsjestik heb nu en niet zomaar ijsjes maar echt raketijs.
    Betreft het zwemmen, al zou daar een badjuf staan dan blijft het toch moeilijk omdat niet iedereen zich aan de eisen houdt namelijk je niet-Nederlandse tekst verwijderd bedekken. Ik wou laatst ook gaan zwemmen met een paar vriendinnen tijdens een vrouwenzwemuurtje maar toen kreeg ik een niet-Nederlandse tekst verwijderd van een vriendin niet-Nederlandse tekst verwijderd dat het niet toegestaan is.

Hier de desbetreffende niet-Nederlandse tekst verwijderd:

niet-Nederlandse tekst verwijderd

Ik ben zelf ook gek op zwemmen en vind het jammer dat er geen islamitisch verantwoord iets is, heb ook in het begin van mijn zwangerschap gezocht naar zwangerschapszwemmen en baby/mamazwemmen tevergeefs. Als ik nu het zwemmen mis dan huur ik met mijn man een privé-sauna/zwembed en geniet ik volop. Dit wil ik niet-Nederlandse tekst verwijderd ook met de kleine erbij doen als hij/zij daar oud genoeg voor is. Mocht je adressen willen waar je dat kan doen dan hoor ik het wel!

Liefs,

19. Neentje

Neentje Niet meer actief

Peace lady's,

De forum doet het weer! Zie dat ze gestopt zijn bij 20 mei, wel 2 weken geleden maar goed. Jammer dat de berichten van gisteren zijn verwijderd heelaas.

Hoe gaat het met jullie?

Mounia, hoe ging het spuiten gisteren en vandaag?

20. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    vrede zij met jullie zuster!

roosje: hoe is het meid. al 3 dagen overtijd! hou je het nog vol?? ik was 5 dagen overtijd en o wat duurde die lang naar mijn gevoel,haha, ik dacht dat ik wel voor de uitgerekende datum zou bevallen...dus dat viel mij vies tegen hihi, maar alle lof aan Allah verliep de bevalling heel snel dus was het wachten het waard!!
    wel jammer he, dat er zoveel berichten zijn weggevallen...

met Allah's wil gaat alles goed met jullie en de kinderen!
    yasmina ligt lekker te slapen, ze slaapt de laatste dagen alleen op haar buik, eerst vond ik het wat eng maar ze wil echt op d'r buikje, en ze slaapt goed alle lof aan Allah, hiervoor wilde ze alleen op haar zij,hihi, ze houdt gewoon van afwisseling blijkbaar!
    ik heb eindelijk halal-babyvoeding gevonden...ik wist dat die potjes bestonden maar hier in de buurt (gouda) niet gezien en nu liep mijn zus laatst in een turkse winkel in lelystad en daar kwam ze het tegen! dus heb gister gelijk wat ingeslapen en het was nog aktie ook (haha hollanderrrrr)
    maak meestal zelf hapjes maar is altijd makkelijk in huis te hebben!

nou meiden een fijne dag met Allah's wil!

kusss

Deel Deze Pagina