Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Wardi djazzak allahu gairan ik ga het in deze dagen zeker proberen moet niet zo moeilijk zijn.. ik laat het weten hoe het is geworden!

Ik ben nooit flauwgevallen gelukkig niet.. ken ook eigenlijk niemand die daar last van heeft... vaak drinken die mensen te weinig of staan niet op voor het ontbijt en als je dan de vorige avond als laatste hebt gegeten dan duurt de dag wel heel lang en vast je eigenlijk bijna 24 uur... :S

Ja vroeg licht dat wel ja... maar hoe verder in de zomer hoe eerder... het is ook niet de zonsopkomst dat we moeten stoppen wat veel mensen denken... bij salaat al fajr.. het ochtendgebed.. dus vanaf de eerste lichtdraad mag je niet meer eten.. dus stoppen met eten bidden en terug naar bed hihi
    In de zomer kan salaat al fadjr wel om 3 uur zijn en savonds salaat al maghreb dus als je mag eten wel om 10 uur of later zelfs! Dat wordt helemaal zwaar... ya rab laat me dan in Egypte zitten waar ze lekker om 6 uur eten hehe.....

Ik wordt wel een beetje gek van de korte avond... lijkt wel of je nergens meer tijd voor hebt... na het eten wordt ik zo moe... en dat vind mn mannetje niet zo leuk..... alsjesnaptwatikbedoel *bloos* mijn zwager eet hier ook elke avond op zich je krijgt hasanaat... maar ze eten in de keuken en dan blijft mn vaat ook staan... hij gaat vrijwel meteen na het eten weg hoor.. tis een lieve jongen.. hij is de jongste 21 jaar en nog niet getrouwd. Dus ja laat die arme jongen niet nog eens na het harde werken en vasten een maaltijdje in mekaar vlansen...

Nou k heb weer lekker geklaagd op naar dag 5 Ramadan!

Oh wat ik lekker vind sochtends is Goedemorgen drinkontbijt.. soort melk met vezels... heerlijk als brood zwaar op je maag valt... nu had mn man ook hero fruitontbijt gehaald... jaren geleden vond ik dat zoo lekker... nou bah wat viel dat tegen zeg... net snot hahaha

2. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Wie heeft tips voor mij? Ik kan s ochtends helemaal niets op, geen water, geen melk, geen brood of wat dan ook. Zodra ik eet ben ik rest van de dag misselijk (kan komen door maagzweer, maar dat weet ik niet). Gisteren rond 19 uur ben ik ook erg ziek geworden en een paar minuten voor maghreb heb ik bijna overgegeven en na maghreb kon ik ook zo goed als niets op. En vanochtend met fadjr ook niet.

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meiden heb even een vraag. Mijn man heeft sinds 2 dagen mega last van maagzuur. Dus eet hij de laatste twee ochtenden eigenlijk ook niks ja een stuk fruit maar verder niks. Wat zouden we daar aan kunnen doen. Of waar zouden we op moeten letten.

4. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    misschien een rennie?

5. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    wat vervelend!
    rennie hielp bij mij heel erg goed toen ik zwanger was.. ik had ook heel erge last van maagzuur.

Hoe gaat het met de rest? Vandaag voel ik me niet zo lekker. Heb net me tiramisu alvast gemaakt en mijn man doet de rest zodat ik kan uitzieken. Voel me echt onwijs beroerd! Ik laat me verassen en weet niet wat er op het menu staat.. :)

Wat gaan jullie eten?

6. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey ladies,

Hier gaat het vasten ook z'n gangetje. Heb gelukkig nog nergens last van. Had alleen gisteravond weinig gegeten en vanochtend ook, heb dus erg honger gekregen op dit moment haha.. Wil vanavond wel iets meer eten :) :)

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ga bij mijn schoonouders eten, weet dus niet wat. Heb trouwens de hele week nog niet thuis gegeten, we zijn alleen maar uitgenodigd haha.. Wil nou ook eens een keer lekker thuis koken, wie weet aankomend weekend :)

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ow lekker enise hahah is wel lekker vooral als je werkt. Ik werk tot 6 uur en ben rond kwart over 7 samen met mijn thuis. En dan snel koken in een uur tijd dus. Gisteren was ik echt mega moe. Vandaag ook tot 6 uur werken even naar de stad een jas halen voor mn man. Hij werkt normaal vrijdags tot 9 uur maar zal denk ik vandaag wel rond half 8 uit zn werk komen. DUs denk niet dat ik het haal om te kijken weet niet echt wat we dan gaan doen. We zien wel.

Ik heb hem gisteravond een rennie gegeven. Had het eergister voor me zelf gehaald. maar vanochtend had hij er weer zo last van :(

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    jaa zeker, is echt lekker als je niet hoeft te koken na werk.. pff wel vervelend hoor maagzuur, mijn man heeft er ook weleens last van.. waarom maak je niet anders warme melk met honing voor hem? mijn man zegt dat het altijd helpt. misschien een tip voor jou ;)

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Zal ik vanavond maken insaAllah bedankt voor de tip :) en die cake met spinazie super :) maar ik had geen goed recept nu dus wel hihi

11. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik had vandaag de eerste keer ramadan op een dag dat ik niet hoef te werken. Dat is toch wel een beetje zwaarder, want de dag duurt veel langer.

Vanochtend maar even lekker met Soufian naar een binnenspeeltuin gegaan, zodat hij even lekker kon spelen en vanmiddag even lekker met hem een middagdutje gedaan. Even bijkomen.

Ik heb lekkere kippenpootjes gekruid, die gaan zo in de oven. Verder heb ik b'smina gemaakt (weet het Nederlandse woord niet) en B'grir (weet ook het woord niet, pannekoek met gaatjes).
    Komt helemaal goed met ons vanavond.

Allemaal smakelijk eten straks. En ik vind dit een fijn draadje. Heerlijk om zo met elkaar van gedachten te wisselen en te horen wat jullie allemaal doen.

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    bij ons gaat het vasten ook goed..vanochtend hebben we niet opgestaan want ik was na dat de wekker af ging weer in slaap gevallen...

vanavond komen onze pakistaanse buren bij ons het vasten openen...

we hebben linzensoep, rijst met doperwten, broodje gevult met turkse kaas, salade, ovenshotel met kippenpoten en groente, champignone saus, sarma en chocolade cake met aardbeien saus..

heb er zin in vanavond

13. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Mijn man heeft net marokaanse brood gemaakt.. hij is nu aan het rijzen. die van mij was mislukt (schaam schaam) en meneer denkt dat die van hem wel gaat lukken. Daarbij gaat hij ook zelfgemaakte gebakken banaan maken, zelfgemaakte quiche en mie met pittige kipfilet en groente.. hmmmm heb er zin in!
    Als toetje had ik vanmorgen tiramisu gemaakt

14. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ik heb ook last van maagzuur! ik ben meer dan 7 maanden zwanger en ik denk dat het daar ook door komt hoor. Ik heb net een bananensmoothie gemaakt of hoe je het wil noemen :) ga zo beginnen met het eten inshallah. dit is mijn 2e dag vasten en het gaat eigenlijk heet goed alhamdulillah!

ik heb voor vanavond inshallah rijst, gebakken vis en groente :)
    en dan natuurlijk mijn bananendrankje 8)

15. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    mijn man kan gewoon marokaans brood bakken en ik niet! ik schaam me dooood! het is superr goed gelukt!

16. Tisam

Tisam Lid

29 aug 2008
    38
    0
    0
    Het klinkt allemaal echt gezellig enz. ik ben eten aan het maken voor mijn man die moet ik naar zijn werk brengen er werkt met hem nog iemand die ook vast dus ik kook voor hun allebij en voor mij zelf. Ik weet nu al niet wat ik soms moet maken...

Vandaag is het gehakt aan zo'n stokje in de oven. visfilet met tomatensaus en uien en gevulde bladerdeeg. En geen harira vandaag maar kippensoep.

hoop dat ze het lekker vinden

17. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Ik eet vandaag inshallah aardappelkroketjes met kippepootjes patatjes.
    en ook nog een kroket.. daar heb ik echt zin in :oops:

oja, en nog salade en zoetigheid en dadels, maar dat eet ik eigenlijk elke dag :)

.. het laaste uur is altijd het moeilijkst vind ik! :confused:

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hahaha nou meiden smakelijk allemaal.
    ik heb vandaag helaas een dagje overgeslagen, voelde me heel zwak en uitgeput.
    maar deze dag ga ik zeker inhalen na de ramadan.
    mijn man is al helemaal trots op me dat ik nu als bekeerling sinds juli al 5 dagen achter elkaar had gedaan.
    morgen gaan we weer van start hoor.
    want ik voel me zo schuldig en raar:(
    ben toch wel blij als ik morgen weer mee kan doen.

19. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Is dit je eerste ramadan? inshallah kan je morgen weer meedoen :)

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ik heb 2 jaren in totaal 6 dagen meegedaan.
    maar dit jaar echt als moslima wilde ik hem volledig doen.
    morgen begin ik weer en de dagen dat ik niet mee mag doen ( ongi) of van vandaag ga ik in de weekenden erna doen.
    voel me zo schuldig:(

Deel Deze Pagina