Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Heej dames! hoe is het hier? heb even een vraagje aan jullie.. (of verhaaltje haha)

Ik ging vanmiddag naar mijn werk, alleen had nog niet gegeten.. dus ik naar AH en broodjes gehaald.. dus ik zat op een bankje nog wat te eten buiten.. hoor ik ineens achter me: ''selam aleikom''.. dus ik schrok me dood want ik had hem niet zien aankomen.. dus ik kijk om.. staat er een marokkaanse man van een jaar of 60.. en die zei in het marokkaans zoiets van: sorry dat ik het aan u moet vragen
    dus ik: wat dan?
    zegtie in nl: mevrouw moge Allah u bijstaan als u dit voor mij overheeft maar heeft u alstublieft een paar cent voor mij want ik ben dakloos sinds kort etc etc..
    dus ik denk: ja oude man enzo.. dus ik pak 30 cent ofzo (had niet meer aan centjes in mijn portemonnee haha).. dus hij zegt: moge allah u bijstaan moge allah u bijstaan mevrouw
    dus ik denk: jaaa.. wat maakt het uit ook.. hier heb je mijn broodje en nog 10 euro..! (jaa klinkt misschien raar, maar die man was gewoon echt oud enzo)
    Dus die man gaat ineens op zijn knieen en begint allemaal dingen te zeggen dus ik zeg snel: sta op sta op alstublieft (heel het centrum zat echt te kijken van : uhhh wat?? :D ) dus die man stond op en begint op straat letterlijk van blijdschap te schreeuwen !
    en daar had ik nog een vraag over.. ik ben zooo benieuwd wat die man heeft gezegd want zo goed is mijn arabisch/marokkaans ook weer niet natuurlijk.. hij keek hele tijd naar boven en deed zijn handen bij elkaar en riep telkens Allah zijn naam met nog wat woorden erachter

ik heb al op internet gezocht wat hij in zo'n situatie zou kunnen zeggen maar daar kom je ook geen stap verder mee, iemand van jullie hier een idee???

sorry voor het lange verhaal maar ben gewoon heel nieuwschierig

2. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Lieve dames,

Ik had nog beloofd om een bericht achter te laten dus bij deze :)

@moesje: ik denk dat deze man du'a voor jou maakte, ik denk dat hij aan Allah vroeg je te belonen voor je daden en je het paradijs te geven.. iets in die zin.. :) Masha Allah trouwens dat je je broodje en je geld hebt gegeven. Soms denk ik.. wij hebben hier zo veel geld.. (vergeleken bij arme mensen) hoezo kunnen we niet gewoon een deel van ons geld delen met anderen.. de profeet(vrede zij met hem) was altijd heel vrijgevig. Hij was de meest vrijgevige van mensen. Hij heeft ook gezegd

“Eenieder zal (op de Dag des Oordeels) zich in de schaduw bevinden van zijn liefdadigheid.” (Ibnoe Khoezaymah en Ibnoe Hibbaan)
    en ook zei hij:
    “Liefdadigheid doet het bezit niet verminderen.”

:)

i.a. zal Allah je belonen voor je liefdadigheid, amien

@iman:
    Ik vind de volgende namen mooi:

-tahir
    -Isam
    -Amien(denk niet dat hij zo gaat heten aangezien jou kindje zo heet :D)
    -Reyhan
    -Adam
    -Amir
    -Qasim
    -Idris

@marietje: Schattig dat ze pap eet. sarah eet nu ook vanalles. Ik merk dat ze het niet zo leuk vind als alles helemaal gepureerd is. ze vind het veel lekkerder om een beetje te kouwen en dingen zelf vast te houden :p
    dus tja.. dan doen we dat maar he.
    Ze heeft net lekker een paar stukes brood gegeten en nog wat gedronken.
    ik vind het soms best lastig die bijvoeding. moet echt even kijken wat ik geef en wanneer en hoeveel :p. maargoed i.a. komt dat goed

@all: tis wel rustig hier he!

Vanochtend cb geweest. Alles was goed :) Sarah is lekker gegroeid Alle lof is voor Allah!

nou ik ga maar weer is. Even wat drinken ia.

liefs Sakinah

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Lieve dames,

Ik had nog beloofd om een bericht achter te laten dus bij deze :)

@moesje: ik denk dat deze man du'a voor jou maakte, ik denk dat hij aan Allah vroeg je te belonen voor je daden en je het paradijs te geven.. iets in die zin.. :) Masha Allah trouwens dat je je broodje en je geld hebt gegeven. Soms denk ik.. wij hebben hier zo veel geld.. (vergeleken bij arme mensen) hoezo kunnen we niet gewoon een deel van ons geld delen met anderen.. de profeet(vrede zij met hem) was altijd heel vrijgevig. Hij was de meest vrijgevige van mensen. Hij heeft ook gezegd

“Eenieder zal (op de Dag des Oordeels) zich in de schaduw bevinden van zijn liefdadigheid.” (Ibnoe Khoezaymah en Ibnoe Hibbaan)
    en ook zei hij:
    “Liefdadigheid doet het bezit niet verminderen.”

:)

i.a. zal Allah je belonen voor je liefdadigheid, amien

@iman:
    Ik vind de volgende namen mooi:

-tahir
    -Isam
    -Amien(denk niet dat hij zo gaat heten aangezien jou kindje zo heet :D)
    -Reyhan
    -Adam
    -Amir
    -Qasim
    -Idris

@marietje: Schattig dat ze pap eet. sarah eet nu ook vanalles. Ik merk dat ze het niet zo leuk vind als alles helemaal gepureerd is. ze vind het veel lekkerder om een beetje te kouwen en dingen zelf vast te houden :p
    dus tja.. dan doen we dat maar he.
    Ze heeft net lekker een paar stukes brood gegeten en nog wat gedronken.
    ik vind het soms best lastig die bijvoeding. moet echt even kijken wat ik geef en wanneer en hoeveel :p. maargoed i.a. komt dat goed

@all: tis wel rustig hier he!

Vanochtend cb geweest. Alles was goed :) Sarah is lekker gegroeid Alle lof is voor Allah!

nou ik ga maar weer is. Even wat drinken ia.

liefs Sakinah

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    oeps 2 keer :D

5. Hana84

Hana84 Lid

26 nov 2008
    98
    4
    8
    Groningen
    Heey Hoi

salaam

(sakinah) ik zie dubbel hier boven:p hahah.....

leuk om weer hier op de forum te zijn. ik ben weer terug in mijn huisje, was sinds vrijdag vorige week tot woensdag op bezoek bij mijn familie in(DH) erg gezellig was dat. ik heb op de haagse markt leuke maxi jurkjes gekocht echt superrrrr mooi en goedkoop natuurlijk:D

ik zie dat ik a lot of catching up moet doen, zal effe alles terug lezen.

OOH.... een vraagje wie heeft ooit innesteling bloed gehad en
    hoe ziet dat eruit ?
    en hoelang duurt zo iets normaal?

want ik heb sinds maandag bruin/donker rood bloedverlies en het is ook niet veel, paar druppels ofz. normaal met mijn menstruatie heb ik veel bloedverlies en is ook licht, ik moet eigelijk zondag ongsteld worden. dus graag jullie mening en advies

alvast bedankt lieve zusters

Gr Han

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ Sakinah: Thanks voor je antwoord! me man zei het ook al en die zei ook: waarom gaf je niet meer!! ik : uhh ja wat.. moest ik naar huis om mijn pinpas te halen en dan weer terug komen om te pinnen ofzo? :D meer had ik niet op zak haha :D

@ Hana: welcome back! innestelingsbloeding is heeel licht roze, dus niet rood of bruin (zeggen ze) dat duurt volgens mij niet zo lang.. hoog uit een paar druppels krijg je over een hele dag.. ik denk dat het bruine/rode bloedverlies gewoon zegt dat je ongi eraan zit te komen (hoop het natuurlijk niet voor je ;) )
    was het gezellig bij je familie in den haag?? waarom ben je niet langs mij gekomen joh!! :D

7. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    hey meiden,

ik kom net terug uit het ziekenhuis,en het zag er goed uit (alle lof aan Allah!!!!!)
    er zitten 11 eitjes van 14 mm (ze moeten 18/19 mm worden) en nog wat kleinere eromheen.
    volgende week vrijdag zal ik waarschijnlijk de punctie hebben,ik vind het super spannend en super eng!!

hana, welkom terug! innestelingsbloed is idd vaak lichtroze.
    ik ga voor je duimen meid, maar ik denk dat je ongi eraan komt :(

ik ga even snel wat eten, heb nog niks gegeten en me maag schreeuwt haha.

8. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ Mounia: wat een goed nieuws!! alle lof aan Allah! Ik ga zeker ook voor jou duimen meid!!

9. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    moesje dank je wel schat!

10. Hana84

Hana84 Lid

26 nov 2008
    98
    4
    8
    Groningen
    Hoi moesje,
    ja inderdaad ik was in de buurt hahah ik heb ooit in zoetermeer gewoond in palenstein ik weet niet of je het kent. en ach ja ik ga morgen gewoon testje doen, anders volgende maand weer een poging doen we zijn toch niet zo lang bezig . ik hou jullie ieder geval op de hoogte

Mounia- thanx sis ,ik wensje alvast veel succes voor vrijdag en ik hoop dat het lukt insha-allah

Gr Han

11. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Bij mijn zwangerschap van Ameen had ik wel 14 dagen bloedverlies erger nog dan een menstruatie ik was toen een week overtijd toen het begon... wat het is geweest weten ze nog niet waarschijnlijk ook innestellingsbloed! succes met met de wil van Allah een kindje in de maak :)

Mounia wat goed meid! het komt steeds dichterbij :)

12. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    hallo lieve zussies,

alles goed met jullie?

iman: ik vind jamal, marouan, ayoub erg mooi.

hana: spannend hoor, veel sterkte met testen!

moesje: wat een mooi gebaar heb je gemaakt zus, moge Allah je hiervoor belonen, amien!

mounia: goed om te lezen dat er zoveel goede eitjes zijn!!

sakinah: heel herkenbaar, yasmina wil ook veel in haar handjes hebben, soms haalt ze brood of iets dergelijks weer even uit haar mond om het te voelen en dan weer in haar mondje,haha, fijn dat alles goed was op het cb!
    en mooie overlevering mash'Allah!!

tirtil: alle lof aan Allah dat je zoontje dat syndroom niet heeft!

roosje: ben benieuwd hoe het met jullie gaat....thinking of you!!!
    heeft iemand contact met haar??

sorry als ik iemand vergeten ben......
    ik hou t (weer) ff kort, saai he,hahaha!

vrede zij met jullie!!

13. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ Hana: ja ik ken het zeker ;) daar woonde ik ook tot 4 jaar terug haha :D woon nu in de wijk Rokkeveen (waar de floriade was??)

14. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

wat is het rustig hier! zijn jullie allemaal al op vakantie ;) haha

pff zo nachtdienst.. totaal geen zin :D

15. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    zooo wat rustig hier zeg!

moesje hoe was je nachtdienst?

ik had vandaag de 2de folikel meeting, en het zag er weer super uit! :) met alle lof aan Allah!
    ik heb 17 eitjes waarvan 6 al rijp en de rest bijna rijp, ik zal donderdag met de wil van Allah de punctie hebben.
    ik ben best bang ervoor!maar ja het is voor het goede doel.

16. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    o ja ik ben ook zo benieuwd hoe het met roosje gaat

17. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ mounia: jaa nachtdienst was opzich vrij rustig :D dus een beetje slaapverwekkend zelfs!
    gelukkig zag het er super uit! Alle lof aan Allah! Ik leef met je mee meid :D het is idd voor het goede doel.. ;)

18. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    moesje, dank je wel!
    een paar bladzijdes terug hadden we het even over jou kinderwens, is daar al nieuws over? (afspraak HA enz?) als ik teveel vraag moet je het zeggen hoor ;) ik ben alleen heel nieuwsschierig (ik weet tenslotte jammer genoeg hoe het is)

19. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    hallo lieve dames,

Daar ben ik ook weer :) Heb net nog gestofzuigd omdat ik (weer eens) een schaal op de grond heb laten vallen.. ik ben erg onhandig :p Dure glazen en servies is niet aan mij besteed :p

maarja heb ik dat ook weer gehad.
    verder alles rustig hier, Sarah is lekker aan het slapen en ik ga zometeen ook maar eens naar bed denk ik :)

@mounia: Wat goed dat het er zo goed uit ziet (beetje rare zin ;).. maargoed:p)
    i.a. zal het allemaal goed verlopen en kan jij er binnenkort ook bij op de lijst! hoe gaat het verder met de kleine meid? weten jullie al wat meer over hoe lang ze mag blijven?

@moesje: wat knap zeg dat je nachtdiensten kan draaien. tlijkt me echt moeilijk zou in slaap vallen denk ik haha.
    heb je eigenlijk wat gehoord van dat "stalkervrouwtje"?:p

@Iman: hoe is het met Basmallah? krijgt ze nog steeds borstvoeding? en hoe gaat dat?

@marietje: haha ja inderdaad ze moeten het eerst even goed inspecteren voordat het de mond ingaat. Ze doet tegenwoordig ook een soort van kusjes geven. dan pakt ze mijn gezicht en doet ze haar mond open op mijn wang haha. heel schattig (wat iets minder schattig is is dat ze daarbij echt hard in mijn gezicht knijpt..maargoed:p) doet yasmina ook haren trekken? :) dat is ook heeeel schattig ;)

Sarah heeft weer iets nieuws ondekt.. Ik was met haar aan het wandelen en ze zit in de wandelwagen dus ze zit met haar hoofd naar voren en ze ziet me niet. opeens hoor ik zo heel zacht.. laaa laa taaaa taa laaaananaanaaaaaaaa.ze is in zichzelf aan het neurieen. haha het klonk zo schattig en toen ik keek stopte ze snel:p

maargoed ik ga maar weer eens, ik spreek jullie i.a. later

moge Allah jullie beschermen en ons allen op het juiste pad leiden. Amien.

20. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ Mounia: geeft niet hoor vind het helemaal niet erg! maar we gaan eerst op vakantie en daarna gaan we een nieuwe HA zoeken en een afspraak maken!

@ Sakinah: meestal bij de nachtdienst val je niet zo snel in slaap hoor ;) je moet gewoon je rondes doen, mensen verschonen.. er word om de 5 minuten gebeld dat ze naar de wc moeten of om te vragen of ze al worden aangekleed omdat ze naar school moeten (tja.. demente ouderen he.. :D )

Deel Deze Pagina