Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Assalam 3alaikom meiden.

Ik ben sinds een paar mnd lid van dit forum. Bij toeval kom ik deze topic tegen. Leuk dat er ook andere moslima's hier ronddwalen, dat had ik niet verwacht.

Moge Allah onze wensen doen uitkomen en ons een gezond en vroom nageslacht schenken.

xxxxxx jullie zusje

2. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    mounia: alle lof aan Allah, ben je weer thuis! en nu een spannende week tegemoet, ben je bang dat het niet gelukt is omdat je in het zh hebt gelegen of gewoon een gevoel?

stralend: wa aleikoum salaam zuster,
    welkom! leuk je dat erbij bent, en amien op je dua!

vorige week is een vriendin van me bevallen van een gezonde zoon, alle lof aan Allah, dus een deze dagen op kraamvisite met de wil van Allah! vandaag ben ik lekker een dagje vrij, als het weer meezit vanmiddag even naar de stad!
    iedereen een fijne dag!

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    marietje, ja ik weet niet, mischien omdat ik al zo vaak teleurgesteld ben dat ik denk van ja zal nu ook wel weer mislukken...
    gefeliciteerd met de geboorte van de zoon van je vriendin! alle lof aan Allah.

stralend, welkom hier! 1 van de regels hier op het forum is dat we alles in het nederlands moeten schrijven.
    ik dacht ik zeg het even voordat je straks denkt van huh waar zijn mijn teksten gebleven ;) (die worden altijd aangepast door de modjes)
    maar vertel :) haha heb je al een kindje?of bezig?of helemaal niet?

hoe is het met de rest? iedereen zeker op vakantie want het is zoooo rustig hier.

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    hey lieve meiden. Ik kom weer meeschrijven me de wil van Allah. Heb wel steeds bijgelezen hoor. Maar had het erg druk de laatste tijd en ook niet veel puf om te reageren. Batuhan 2x naar de spoedeisende hulp geweest en door de warmte is hij niet echt vrolijk. prikjes gehad etc. En ik heb vreselijk last gehad van maagzuur maar alle lof is aan Allah het gaat nu wel beter.

Iman ik had niet gerageerd maar ik doe heel veel smeekgebedes voor je zoontje. Ik weet als de beste hoe het is om je kind zo te zien. Moge Allah hem snel genezen!

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Stralend meid welkom hier, ik zie dat jullie bezig zijn voor een kindje Met de wil van Allah zal het snel lukken en zal je een gezond kindje krijgen.

marietje gefeliciteerd met het zoontje van je vriendin leuk op kraamversite. Ik moet vanmiddag ook ff naar buiten voor boodschapjes maar heb echt geen zin haha

Voor de rest iedereen op vakantie?

Moesje jij gaat deze week toch of volgende week? Echt leuk wil zooooooo graag naar Turkije op vakantie maar dat is onmogelijk nu met de situatie van batuhan

Batuhan kan nog steeds zijn hoofdje niet recht houden :( en loopt ook achter met zijn ontwikkeling en rolt af en toe erg eng met zijn ogen. Ik ben bang dat hij wel iets overhoudt aan zijn hersenbloeding zo zielg om te zien hoeveel pijn hij heeft hij is nog zo klein. Hij heeft ook een erge vorm van reflux :( Met de wil van Allah komt het allemaal goed

6. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    vrede zij met jullie Dames!

Ameen is vorige week thuisgekomen hij heeft in totaal 4 daagjes moeten blijven en 3 nachtjes moeten blijven slapen. Ik ben er elke dag heengegaan met Firdaous en Basmallah. Mijn man is al die tijd bij hem gebleven en ook blijven slapen. Gelukkig mocht dat. Het gaat nu een stuk beter met hem alle lof zij aan Allah de Heer der werelden! Hij heeft net zijn antibioticakuur afgemaakt en heeft een pufje voor als hij het benauwd heeft. Hij is bijna weer de oude alleen moet wat aankomen... had bijna 2 weken amper gegeten en het was al een lange dunne :( maja dat komt vanzelf wel weer :) !! Basmallah heeft ook dr tweede prikjes gekregen en heeft er gelukkig geen last van gehad. Ze wordt alweer zo groot waar blijft de tijd! ;) Firdaous heeft nu vakantie van school en daar is ze het niet helemaal mee eens... hihi...

Basbousa welkom hier.. ennuh doe mij maar een stukje ben dr gek op.. ben je Egyptisch? Zuster waarom ga je niet mee vasten?

Mounia wat kruipt de tijd ik verwachte al een uitslag van een zwangerschapstest hehe.... wanneer ga je testen? en hoe voel je je nu?

Tir wat erg voor je dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt over wat je zoontje nou mankeert... ik zal je blijven noemen in mijn doea

Hoe is het met de kleine Hafsa???

Sakinah ja alle lof zij Allah ze krijgt nog steeds borstvoeding en jou kleine ook??

Net even boodschappen gedaan bij de appie... mn man was thuis dus ben even gegaan de kindjes hier gelaten dus ik was zo terug. Basmallah had gegeten en sliep dus kon wel even... zo even eten gaan maken...

Nieuwe zusters willen jullie wat over jezelf vertellen is leuk dat iedereen weet wie er mee schrijft...

Zal nog even mezelf voorstellen voor de nieuwe hier hehe
    Ben Iman 23 jaar bekeerde nlse moslima alle lof zij Allah alweer 8 jaar. Woon in Amsterdam ben in sept 4 jaar getrouwd en heb 3 kindjes zie mn onderschrift.

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Mounia bedankt voor je advies. Die regel kende ik nog niet, ik zal het niet proberen te vergeten!

Ik zal in het kort iets over mij zelf vertellen. Ik ben 23jaar en 1jaar en 7mnd getrouwd.

Eind maart ben ik gestopt met de pil in de hoop dat wij samen een gezond kindje van Allah mochten krijgen.

De eerste ronde was het meteen raak, maar het werd helaas een miskraam. Alle lof zij Allah.

Nu wachten we tot september en dan hoop ik dat Allah ons zal verblijden met een kleintje in ons leven. (Ik doe dua dat Allah ons allemaal die gunst schenkt van het mama zijn voor een kleintje)

Ik kan eerlijk gezegd helemaal niet wachten tot dan hihi, maar ik hoop dat ik geduldig zal zijn. Geduld is zoiets moois in ons geloof. Ik probeer dus geduldig te zijn en zie dan wat Allah voor ons in petto heeft voor de toekomst.

Moge wij allemaal sterk zijn en moge Allah van ons (en ons gezinnetjes) houden.

8. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Moge Allaah het moeilijke, makkelijk voor ons maken en het makkelijke vergemakelijken Aameen

Moge Allaah ons voorzien met het beste, en ons doen sterven als moslim Aameen

Moge Allaah al onze kleintjes behoeden voor jaloezie, boze ogen en hun doen opgroeien tot ware gelovigen Aameen

Moge Allaah onze kinderen behoeden voor ziekten en ongemakken Aameen

Moge Allaah jullie kindjes genezen zusters Aameen

Ik hou van jullie omwille van Allaah de Genadevolle

Liefs Kimberley

9. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    moesje: ben je al op vakantie?? alvast een fijne vakantie toegewenst!

mounia: nog maar een paar daagjes en dan testen...spannend..en voel je je al 'anders'?? met de wil van Allah heb je een positieve uitslag!!

tirtilisko:
    ik neem jou en je lieve zoontje mee in mijn gebeden,
    wat zul jij je zorgen maken zeg...iedere moeder maakt zich al snel zorgen over hun kids maar in jouw geval...tjee meid, heb zo'n respect voor je! jammer dat je nu niet op vakantie kan maar met de wil van Allah misschien volgend jaar!

basbousa: welkom! en zoals iman als schreef...geef mij ook maar een stukje,haha, baklava, basbousa...mmm jammie lekker zoet!!
    en zie in je banner dat jullie voor een derde kindje gaan en dat je 7 dagen overtijd bent! wanneer ga je testen?moge Allah jullie belonen met een derde kindje, amien!

iman: alle lof aan Allah gaat het beter met Ameen, heeft hij in het amc gelegen? met de wil van Allah sterkt hij weer snel aan, amien!
    en die kleintjes groeien snel he...haha, yasmina wordt ook al zo'n dametje..heerlijk maar toen ik laatst foto's bij mijn ouders zag van net na de geboorte d8 ik ooooo zo kleinnnnn!!!haha!!
    en je dochter wil geen vakantie dus,haha, met de wil van Allah gaat ze zich niet vervelen thuis!!

stralend:
    moge Allah jullie belonen met een zwangerschap amien! was je al lang zwanger toen je de miskraam kreeg? zou mooi nieuws zijn als je in de ramadan zwanger wordt!!

kimberley:
    amien op je dua's!! gaat alles goed met jou en je gezinnetje? ga je al verhuizen?

yasmina heeft een derde tandje, alle lof aan Allah, mijn ontdekte het gister, ze heeft er heel geen last van gehad alle lof aan Allah,
    ze is echt een kletskous, zodra haar oogjes open gaan, gaat haar mond ook open haha, en ze begint nu papa en mama te zeggen zo liefff!
    momenteel heb ik het niet zo naar mijn zin op mijn werk en zat zelfs te twijfelen om te stoppen en bijv. als oproepkracht te gaan werken..ze willen namelijk dat ik in sept weer een nachtdienst ga draaien :( en dat terwijl mijn man om half 6 de deur uitgaat en ik pas om 07.20 thuis zal zijn....heb mijn moeder wel in de buurt maar het is gewoon erg lastige tijd!
    ben dus erg boos geweest...maar ja het staat in mijn funktieomschrijving en bla bla bla,
    en het is gewoon erg druk op mijn werk (ouderenzorg) en vind het steeds onpersoonlijker worden..
    maarrrr we willen kijken of we mijn schoonmoeder naar NL kunnen krijgen en aangezien de IND erg hoge inkomsten-eisen heeft...is het wel handig dat ik ook een inkomen plus vast contract hebt...
    dus ik probeer het nog even en anders kijk ik bijv. voor een andere baan met vast contract...best lastige situatie zo...maar met de wil van Allah komt het goed!
    nou sorry voor het lange verhaal haha maar moest ff me hartje luchten!!

fijne dag lieve zusters!!!
    xxx
    umm yasmina

10. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    sorry meiden even een ego berichtje (zal gauw op iedereen goed reageren) maar ik ben ongesteld geworden, deze poging is mislukt, al die pijn voor niks :( wat voel ik me vreselijk zeg.
    ik hoop met de wil van Allah dat we nog embryo's in de vriezer hebben (hoor ik maandag) want ik weet niet of ik zo'n behandeling nog een keer aankan.

11. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    mounia: niks ego-berichtje, je moet nu lekker aan jezelf denken, wat rot voor jullie zeg, moge Allah jullie bijstaan amien!!
    dikke knuffel!!

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    @ Umm Abdurrahman. Ameen op jouw smeekgebeden!

@ marietje. Ook ameen op jouw smeekgebed. Ik was maar 4wk en 5dagen zwanger. Ik was een paar daagjes overtijd. Ik was die maand net gestopt met de pil, dus ik verwachtte dat mijn cyclus iets anders was door het ontpillen. Na een paar daagjes besloot ik toch om te testen. Ik verwachtte een 'niet zwanger' te lezen, maar tot mijn grote verbazing las ik 'zwanger'. Maar nog voordat ik het kon verwerken ging het al mis, alle lof zij Allah.

@ mounia. Veel sterkte meid. Ik hoop dat Allah jullie sterk maakt op dit pad en dat Hij de Verhevene jullie lange geduld zal belonen. Amien

13. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ohhh lieve mounia qadr Allah alles is voortbestemd! Met de wil van Allah zal je veel hasanaat verdiend hebben!

14. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vrede zij met jullie lieve zusters!

Zo.. dat is lang geleden.
    Ik ben een tijdje niet geweest maar ben van plan nu weer
    vaker te komen met de wil van Allah.

Ik zie dat er flink bijgekletst is. Ik zal het met de wil van Allah allemaal lezen.
    @iman: wat goed dat je nog bv geeft. Ik ook:) Alle lof is voor Allah. ik had even vluchtig gelezen over ameen, Jeetje je zal je wel zorgen gemaakt hebben zuster, Alle lof zei aan Allah dat ameen zich weer wat beter voelt. moge Allah ons en onze kinderen behoeden voor het slechte, ameen.

@mounia: Wat een teleurstelling voor je.. Maar lieve zuster.. wat iman ook al zei het is de voortbestemming van Allah. Hoe moeilijk dat nu even is om te begrijpen. Allah doet alles om een rede. Vergeet niet dat Allah met de geduldigen is.

“En wees daarom geduldig, zoals de bezitters van standvastigheid onder de Boodschappers ook geduldig waren.” (Hoofdstuk al-Ahqaaf: 35)

Pijnlijke momenten, wanhopen is makkelijk gedaan,
    Maar daarmee kun je de situatie nog steeds niet aan.
    Geduld is je medicijn in alle tijden,
    Je kracht om te blijven strijden.
    Beproevingen en tegenslagen, te veel om te verdragen.
    Geduld is wat je in die tijden moet vragen.
    Richt je tot Allah sterk en standvastig,
    Al ben je kapot van verdriet en is dit nog zo lastig.
    Heb geduld, wees sterk en Allah doet het verdere werk.
    Wees in alle tijden tevreden met je lot,
    lijd niet onnodig, maak jezelf niet kapot.
    Al vallen de laatste stenen van je gebouwde muur tot aan je voeten
    neer, En zie je geen enkel lichtpuntje meer?
    Heb geduld, geduld is je kracht, geduld is je macht,
    Denk aan de waardevolle beloning die op je wacht.
    Zoek toevlucht alleen bij Allah, werp je neer, huil en laat je gaan,
    Waarlijk Allah zal je belonen voor elke geduldige traan.

deze heb ik overigens niet zelf geschreven. heb het van risallah.com

:) vond het wel een mooi gedicht.

@marietje: Alle lof zei aan Allah! wat leuk dat ze al 3 tandjes heeft!
    sarah heeft er nog geen een :p maar dat komt wel met de wil van Allah.
    mamma en pappa zegt ze wel al een tijdje. ook nanananan en tatataat valt erg in de smaak:p.

we hebben gisteren een nep hamer voor haar gekocht. als je er mee slaat maakt het geluid. die vind ze helemaal fantastisch. ze snapte het eerst niet maar ze voert nu hele gesprekken met haar nieuwe speelgoed :D

@tir: Jou geduld word erg op de proef gesteld zuster. Ik vind het heel knap van je dat je toch doorzet en positief blijft! moge Allah je belonen voor je geduld, ameen.

@umm abdurrahman: ameen op je mooie du'as. Hoe is het met de kleintjes?

@babousa: welkom zuster! met de wil van Allah heb je een leuke en leerzame tijd hier.

@stralend: jij ook welkom zus! ik hoop dat je met de wil van Allah snel zwanger zult worden en dat je een goede mamma zult zijn, ameen.
    Leuk dat je ook mee komt kletsen :)

Nou dat was het weer dames, Tot snel, als Allah het wil.

liefs,

Sakinah 8)

15. Umm Abdurrahman

#2675 Umm Abdurrahman, 12 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2009
    Moge Allaah jullie zegenen zusters Aameen

Met mij en de kleintjes gaat alles goed dankzij Allaah.
    Ze zijn alweer bijna 1 jaar joh Verheven zij Allaah het gaat zo snel! Moge Allaah ze beschermen Aameen.

Hoe is het met jullie kleintjes, allemaal!? Moge Allaah onze kinderen beschermen Aameen!

@ Mounia Moge Allaah jou vrome kindjes geven mijn zuster Aameen, probeer geduld te hebben. Met de wil van Allaah komt alles goed, vertrouw op Hem.

Hieronder wat verzen uit de Qur'aan mbt geduld. Allaah is groot.

“En wees geduldig (O Muhammad) en jij bent slechts geduldig door Allaah…” (an-Nahl 16:127).

“ Wees geduldig met de beschiking van jouw Heer…” (at-tûr 52:48 )

“O jullie die geloven, weest geduldig, en weest standvastig, sluit de rijen en vreest Allaah. Hopelijk zullen jullie welslagen.” (Al ‘Imrân 3:200).

“Diegenen zal twee maal hun beloning gegeven worden: omdat zij geduldig waren…” (al-Qasas 28:54).

“Voorwaar, het zijn de geduldigen die hun beloning zonder berekening zal worden gegeven.” (az-Zumar 39:10).

“… En weest geduldig: voorwaar, Allaah is met de geduldigen.” (al-Anfâl 8:46).

“… Maar geeft verheugende tijdingen aan de geduldigen. Degenen die wanneer een ramp hen treft, zeggen: ‘Voorwaar, aan Allaah behoren Wij, en voorwaar, tot Hem zullen Wij terugkeren’. Zij zijn degenen op wie de zegeningen van hun Heer neerdalen, en Barmhartigheid, en zij zijn degenen die de rechte Leiding ontvangen” (al-Baqarah 2:155-157).

“…vraagt (Allaah) om hulp door middel van geduld en het gebed…” (al-Baqarah 2:45).

“Jawel, als jullie geduldig zijn en Godsvrees hebben en zij komen op jullie afgestormd, dan zal jullie Heer jullie meteen helpen met vijfduizend welonderscheiden Engelen” (Al ‘Imrân 3:125).

“… Maar als jullie geduldig zijn en Godsvrees hebben, dan zal hun listigheid jullie geen schade berokkenen…” (Al ‘Imrân 3:120).

“… En de Engelen treden bij hen binnen door iedere poort. Zeggend: ‘Vrede zij met jullie wegens jullie geduldig zijn’ Het is de beste eindbestemming.” (ar-Ra‘d 13:23-24).

“En wanneer jullie bestraffen, bestraft dan in overeenstemming met wat jullie aangedaan is. Maar als jullie geduldig zijn is dat zeker beter voor de geduldigen” (an-Nahl 16:126).

“Behalve degenen die geduldig zijn en goede werken verrichten. Zij zijn degenen voor wie er vergeving en een grote beloning is” (Hûd 11:11).

“…En het mooie Woord van jouw Heer werd bewaarheid voor de Kinderen van Israël omdat zij geduldig waren geweest…” (al-A‘raf 7:137).

“En hoeveel van de Profeten vochten er niet, vergezeld van vele mensen en zij verloren de moed niet, wanneer zij op de Weg van Allaah door rampspoed getroffen werden. En zij verzwakten niet en zij gaven zich niet over en Allaah houdt van de geduldigen” (Al ‘Imrân 3:146).

“En degenen aan wie de kennis gegeven was, zeiden: ‘Wee jullie, de beloning van Allaah is beter voor wie gelooft en goede daden verricht. En zij wordt niet bereikt, behalve door de geduldigen’.” (al-Qasas 28:80).

“Maar dit wordt slechts gegeven aan degenen die geduldig zijn en dit wordt slechts gegeven aan de bezitter van een geweldig geluk” (Fussilât 41:35).

“Voorwaar, Wij troffen hem aan als een geduldige, de beste dienaar. Voorwaar, hij is de meest berouwtonende” (Sâd 38:44).

“Bij de tijd. Voorwaar, de mens lijdt zeker verlies. Behalve degenen die geloven en goede daden verrichten en elkaar aansporen tot de Waarheid en elkaar aansporen tot geduld” (al-‘Asr 103:1-3)

“En dat hij behoort tot degenen die geloven en elkaar aansporen tot geduld en elkaar aansporen tot barmhartigheid. Zij zijn degenen die de mensen van de rechterzijde zijn ( de bewoners van het Paradijs)” (al-Balad 90:17-18 )

Dit is niet alleen voor jou zuster Mounia, maar een herrinering voor ons allen met de wil van Allaah

Ik hou van jullie omwille van Allaah Verheven is Hij

Liefs Kimberley

16. Umm Abdurrahman

Voor de mods, mijn reactie hierboven heb ik zo veel mogelijk vrij gelaten van Arabische termen. De Arabische woorden achter de verzen zijn de namen van verzen uit de Qur'aan.

Zouden jullie dit alsjeblieft zo kunnen laten staan?
    Aangezien dit als bron geldt voor de moslima's die het lezen.

Bedankt in ieder geval!

Groetjes Kimberley

17. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    alle lof aan Allah wat staan er toch mooie teksten in de heilige koran!! teksten die je in blijde en verdrietige tijden steun bieden!
    Allah is groot!
    misschien een idee om zo met de ramadan in zicht, mooie verzen met elkaar te delen??

ik hou het even kort, ga zo ff een koel douchje nemen!
    iedereen een dikke knuffel!!!!!

18. Umm Abdurrahman

#2678 Umm Abdurrahman, 16 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2009
    Prachtig he, Verheven zij Allaah

Dat lijkt mij een heel goed plan, leuk en leerzaam! Dankzij Allaah! Een goede reminder voor ons allen. Moge Allaah jullie belonen Aameen

19. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vrede zij met jullie zusters,

Dat is weer een tijdje geleden, ik kom gewoon handen/tijd tekort nu met de kleine. Van voeden/verschonen/huishouden en mijn slaap inhalen op dagen dat ik s'nachts niet slaap alle lof aan Hem.

Hoe gaat het hier? Heb niks teruggelezen, heb ik wat gemist?

Mounia, nogmaals moge Hij jullie bijstaan in deze moeilijke tijden en hetgeen jullie hart wenst schenken Amen!

Nieuwelingen, welkom!

All, dikke knuff.

Liefs Roosje

20. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    meiden, sorry dat ik niet meer gereageerd heb.
    ik heb vandaag te horen gekregen dat van alle 17 bevruchtingen er geen 1 is ingevroren omdat het nét geen toppers waren...zucht :(
    wil even niet aan een 2de behandeling denken, het was erg zwaar allemaal.
    wie weet houd de mmm hier voor mij op..

nog bedankt voor de mooie verzen!

dikke knuff voor allemaal!liefs mounia

Deel Deze Pagina