Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    ps; Weet iemand van jullie in welk semester van een zwangerschap het niet goed is voor de kleine om mee te vasten?

In de eerste 3maanden wordt het kindje toch helemaal gevormd. Is het dan wel verstandig om mee te vasten of is het juist helemaal niet schadelijk voor het kind? (ik denk nu aan vrouwen die deze periode heel misselijk zijn en geen eten kunnen binnenkrijgen.... )

Of is het juist minder goed voor het kind als het al via de navelstreng voedsel van je binnenkrijgt?

Of maakt het allebei niet uit en moet je gewoon als vrouw kijken wanneer je je goed voelt of te ziek om mee te vasten??

2. Aichaaaa

Aichaaaa Niet meer actief

Vrede zij met jou Stralend,

Ik bleek zwanger te zijn in de ramadan en heb gewoon gevast toen (ik wist het toen nog niet :))
    Alle lof is aan Allah was ze helemaal gezond (behalve haar suiker maar dat kwam door mij)
    Ik denk dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren of je wel vast of niet, Allah is degene die het weet!

Liefs Aicha

3. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

#2723 Umm Abdurrahman, 31 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2009
    Moge Allaah jullie belonen lieve zusters (niet-Nederlandse tekst verwijderd)!

Umm Djennah, lief van je! Moge Allaah jou en je gezin zegenen (niet-Nederlandse tekst verwijderd)!

Stralend, de vraag is wanneer is het slecht voor de baby, en wanneer maak jij je zorgen om het kindje. Vrouwen die veel spugen tijdens hun zwangerschap en weinig binnen houden maken zich ook zorgen, en ook daar komt het goed mee met de wil van Allaah!

Ik raad je aan om het gewoon te proberen! En goed te eten en drinken in de tijd dat dit mag, met de wil van Allaah! En vertrouwen op Allaah dat Hij jou beschermt en jou kindje voorziet. Je kindje heeft in principe genoeg aan jou reserves.

Moge Allaah het mogelijk maken zuster (niet-Nederlandse tekst verwijderd).
    De dagen zijn dit jaar langer he, je moet het echt even aankijken en voor jezelf aftasten hoe en wat.

Ik weet nog toen ik zwanger was van mijn kinderen, en probeerde te vasten (dit was dan buitenom de Ramadaan) dat ik helemaal eng werd en maar snel wat at of ging drinken.

Moge Allaah jullie bijstaan!

4. Khadisja08

18 jul 2009
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2724 Khadisja08, 1 aug 2009
    Lieve Umm Abdurrahman.
    Een hele dikke pakkerd van mij voor je moeder Als Allah het wilt
    Ik zal haar met de wil van Allah niet vergeten in mijn smeekbeden.
    Als ik het gebed doe denk ik trouwens vaak aan je moeder Alle lof behoort toe aan Allah.
    Ik zie dan weer voor me hoe zij het gebed deed in de moskee en met de wil van Allah mogen al onze niet moslim ouders geleid worden Amien!
    Krijg altijd zo een warm gevoel he als ik ineens aan je moeder denk Moge Allah haar het hoogste in het paradijs geven Amien en al mijn broeders en zusters Amien.
    Ondanks alles wat je moeder te verduren krijgt is ze echt een prachtig sterke vrouw Moge Allah haar zegenen (niet-Nederlandse tekst verwijderd).

@stralend.
    Er zijn vrouwen die eten amper in de 9 maanden en spuugen al wat ze binnen krijgen weer uit.
    Jij als zwangere zult er meer last van ondervinden dan de baby want alle voedingsstoffen zullen naar je baby gaan.
    Je voelt inderdaad zoals Umm Abdurrahman zei wel aan of je het aan kunt of niet.
    Zorg ervoor dat je altijd een flesje sinaasappelsap bij de hand hebt mocht je erg flauw worden Moge Allah het behoeden (niet-Nederlandse tekst verwijderd).

(niet-Nederlandse tekst verwijderd) op alle voorgaande smeekbeden!

Heel veel liefs Umm Khadisja

5. Hana84

Hana84 Lid

26 nov 2008
    98
    4
    8
    Groningen
    #2725 Hana84, 1 aug 2009
    (niet-Nederlandse tekst verwijderd) zusters,

Umm Abdurrahman- moge allah je moeder en je familie bestaan en haar goede gezondheid schenken, ik hoop dat ze snel beter wordt.

up date zwangerschapkwaaltjes:
    ik heb niet echt last van zwangerschapkwaaltje behalve dat ik heel erg moe ben, ik probeer dan ook een uurtje te slapen na werk dan voel ik me weer fit. en mijn borsten doen heel erg zeer door de groei maar verder voel ik me prima alle lof aan allah
    ooh ja ik was ook nieuwsgierig hoe het zat met vasten en zwanger zijn en nu ik lees dat bij per persoon anders is. wil ik wel proberen te vasten ik voel me tot nu toe wel goed, dus ik zie het wel als het niet meer gaat!

Mounia - hoi meid alles goed met jou? en over je vraag wanneer ik voor echo moet, dat is past toch in week acht?? of moet ik alvast een afspraak maken hahah let niet op mij weet zo te zien weinig. ik heb me wel verdiept in paar zwangerschapsboeken maar ik kwam dit niet tegen of misschien over het hoofd gezien. zo jullie adviezen zijn welkom ladys!

Dikke knuff allemaal

6. Neentje

Neentje Niet meer actief

#2726 Neentje, 2 aug 2009
    Vrede zij met jullie dames,

Hoe gaat het met jullie en de kids? (niet-Nederlandse tekst verwijderd) allemaal goed.

Aichaa, ik zie hem wel als je hem vindt. Moge Hij je belonen voor de moeite, (niet-Nederlandse tekst verwijderd). Heb jij nog wat gehoord van Basmalah ik zie haar namelijk niet meer op die andere forum?

Kimberly, moge het een wegwisser van de zonden van je moeder zijn en haar snel doen genezen, en uiteraard zal ik haar ook meenemen in mijn smeekgebeden. Moge Hij jullie bijstaan in deze moeilijke tijden, (niet-Nederlandse tekst verwijderd).
    Geef je mannetjes een dikke knuffel van me. Met mijn meisje gaat het goed alle lof aan Hem.

Hana, ik zou idd alvast een afspraak maken voor een echo want de vkpraktijken willen nog wel eens vol/druk zijn en dat betekent dat jij langer moet wachten. Zoek er 1 in je buurt en bel ze morgen voor een afspraak, nogmaals gefeliciteerd.

Tirti, ook jij moge Hij je bijstaan in deze moeilijke tijden en Batuhan snel genezen van alles. Take care schat, geef hem een dikke knuff van me.

Mounia, geniet lekker van de vakantie met je man en de kleine. Moge Hij je hetgeen schenken wat je hart begeert, amien. Dikke knuff aan je meissie van me.

Marietje, werk je? Las als ik me niet vergis dat je zei dat je aan het werk moest of bedoelde je thuis aan het werk? Hoe gaat het met Yasmin?

Voor diegene die ik vergeten ben mijn oprechte excuses, een dikke knuf!

Ik mis de andere zusters hier van Iman, Wardi, Meryem, Moes1, Sakinah, Mommy2be,...etc

Nog 20 dagen en dan is het Ramadan meiden, ik heb er zin in alleen weet ik nog niet of ik kan vasten ivm bv. Ik ga het proberen en vertrouw op Hem!

7. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    #2727 Ummy, 2 aug 2009
    vrede zij met jullie zusters!

umm abdurahman: moge Allah je moeder bijstaan en haar pijn verzachten, (niet-Nederlandse tekst verwijderd)! zoals ik begreep uit een vorig bericht is je moeder ook bekeerd?? Allah is groot!
    moge Hij haar het paradijs schenken (niet-Nederlandse tekst verwijderd)!
    is het zo dat je moeder door de artsen e.d. opgegeven is? of is er nog wat te doen?
    sterkte zuster!!
    en ben je al verhuisd? je zou toch tijdelijk ergens anders (bij mij in de buurt..) gaan wonen?

roosje: ik werk idd, ik werk met ouderen, momenteel erg druk i.v.m. vakanties van collega's...na een dag werken ben ik dan ook heel moe, alle lof aan Allah geeft yasmina me weer veel energie! en ze is heel lief en makkelijk alle lof aan Allah!
    ja nog maar even en dan is het weer ramadan! met de wil van Allah kun je meevasten en bv geven!!

hana: zoals roosje al zei gewoon ff bellen naar VK-praktijk, en neem idd je rust, de 1e drie maanden gebeurd er zoveel in en met je lijf! moge Allah je bijstaan!

stralend: gewoon proberen of het lukt, ik was vorig jaar al ruim over de helft tijdens de ramadan maar het lukte mij niet om te vasten, moge Allah me vergeven hiervoor,
    bloeddruk was erg laag en was erg duizelig en raar..
    met de wil van Allah deze keer wel meedoen!

alle zusters: dikke kus en voor diegene die vakantie hebben of nog gaan: fijne vakantie met de wil van Allah!

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Vrede zij met jullie lieve zusters,

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken en vragen om Batuhan mee te nemen in jullie smeekgebeden. Hij ligt weer in bed te mopperen lag nog maar een uurtje (niet eens volgens mij) te slapen. Dus ik ga weer even naar hem kijken maar wilde even snel reageren op

umm Abdurrahman ik zal je moeder zeker in mijn smeekgebedes mee nemen. Moge Allah jullie bijstaan in deze moeilijke periode. Ik weet hoe zwaar het is om middenin zo een ziekte process te staan. Mijn ouders zijn beide overleden toen ik 10 jaar was (vader aan maagkanker en moeder aan long-borst kanker

9. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    He wat leuk ik zie hier een forum voor moslims.. wat leuk...

Kom hier ook wel kijken dan.
    Ben zelf ook moslim

10. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    #2730 Iman, 3 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2009
    Vrede zij met jullie lieve zusters!

Ik zal me ook weer eens melden lees wel trouw mee maar het komt er elke keer niet van wat te schrijven! Met de wil van Allah wordt het net zo'n gezellige Ramadan als vorig jaar! Ik was toen ook net zwanger trouwens 2/3 maanden en het was best te doen de misselijkheid was zo goed als weg... ik zou zeggen gewoon proberen gaat het niet dan kijk je verder!

Umm Abderrahman zuster ik heb het echt te doen met je helaas heb ik ook in deze situatie gezeten mijn moeder is overleden aan baarmoeder/eierstokkanker... bij ''toeval'' ontdekt en helaas was ze al opgegeven.. wel heeft ze nog 3 jaar gevochten om bij ons te blijven en dat terwijl de artsen haar nog maar een paar maanden hadden gegeven.. Allah is Groot! Alle lof aan Allah dat ze moslima is geworden... Moge Allah haar pijn verzachten en haar een mooie plaats in het paradijs schenken Ameen! Ik zal zeker smeekbedes voor haar verrichten met de wil van Allah! En oeghtie moge Allah je veel geduld schenken en je verdriet om je miskraam omzetten in hasanaat! Ameen

Tir wat is Batuhan een mashallah scheetje!! Hoe voel je je nu zelf ik las dat het niet zo goed gaat ook met jou gezondheid?

Mounia hoe doet je pleegje het?? Mag ze nu bij jullie blijven? Hoe gaat het nu met jou? Gaan jullie door met nog een behandeling of denken jullie er nog niet aan? Moge Allah jullie geven wat jullie wensen! (Niet-Nederlandse tekst verwijderd)

Met de wil van Allah zal ik wat vaker een reactie plaatsen maar tis heel druk mn man heeft wisselende werktijden dus zit niet vaak achter de pc! Met de kinderen gaat alles goed alle lof zij aan Allah! Basmallah heeft vandaag dr 3e prikje gehad en ze is alle lof zij Allah goed gegroeid. Ik voel me zelf een beetje duf bah... tis zo warm hier in de kamer.. bijna geen wind.. wordt er zo suf van... heb ook erge last van mn buik denk mn baarmoeder.. maar geen ongie te bekennen.. nog steeds niet na de bevalling... naja komt wel!

Ik heb echt wel zin in de Ramadan

11. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    #2731 Iman, 3 aug 2009
    naja hij heb mn tekst gewoon geplaats naja.. ga ik verder

..... ik weet wel dat het zwaar wordt vooral met bv geven krijg zon droge mond maar aan het einde van de dag voel ik me wel heel lekker dat het me toch gelukt is. Moge Allah onze vasten accepteren (niet-Nederlandse tekst verwijderd)!

nou zusters tot snel met de wil van Allah

12. Izzi

Izzi Lid

26 jul 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2732 Izzi, 4 aug 2009
    Het is al bijna weer zo ver nog een paar weken met de wil van Allah.
    Zijn er ook meiden die samen (niet-Nederlandse tekst verwijderd) (het vasten breken)?

13. Fatimaa

Fatimaa Actief lid

4 aug 2009
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2733 Fatimaa, 4 aug 2009
    Vrede zij met jullie mijn lieve zusters...

Met de wil van Allah verkeren jullie (en de kinderen) in goede staat van gezondheid.
    Het is bijna weer ramadan... hoe brengen jullie dit naar de kinderen?
    Zijn er bij jullie kinderen die misschien al mee vasten?
    Moge Allah ons de ramadan laten mee maken en deze ramadan vol met gebeden goede daden veel (niet-Nederlandse tekst verwijderd) en (niet-Nederlandse tekst verwijderd) laten zijn ameen!

Groetjes Fatima

14. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    umm Abdurrahman schat ik bid veel voor je hoor, ook ik weet helaas hoe het is als je ouders ziek zijn :( mijn moeder had borstkanker (is weer hersteld)

roosje, dank je lieverd, dikke knuff! (ik had je nog gebeld, je zou wel druk zijn met je kleintje, maar ik heb even pleegraad nodig haha ;) ik hoor het wel)

iman, lieverd geen probleem dat je niet zoveel kan schrijven hoor, nu ik een 2de pleegje heb heb ik ook haast geen tijd meer.
    het gaat verder met alle lof aan Allah goed met mij, ik denk nog niet aan een 2de behandeling, ik denk dat ik dat ook niet meer ga doen.
    met de pleegjes gaat het goed, het nieuwe pleegje blijft hier maar heel kort, en verder mag ik er niet zoveel over kwijt zo op het internet waar iedereen mee kan lezen, want het is een geheime plaatsing.

nieuwe meiden, welkom hier!!

ik heb ook zin in de ramadan!

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    #2735 Sakinah, 6 aug 2009
    Vrede zij met jullie lieve zusters!

Lang niet meer gesproken, Ik las nog wel mee hoor maar het kwam er bij mij idd ook niet van om te reageren.

Kimberley moge Allah jou moeder kracht geven en moge Allah haar belonen voor haar geduld en de pijn die ze moet doorstaan, (niet-Nederlandse tekst verwijderd).

Mounia: Wat leuk dat je een 2e pleegkindje erbij hebt gekregen. Ik vind het echt heel goed dat je dat voor die kleintjes doen. ik had gelezen dat er heel veel kindjes zijn die wachten op een goed pleeggezin en dat er eigenlijk een tekort is. Moge Allah jou belonen!

Hana: GEFELICITEERD!! dat had ik nog niet gezegd :p
    met de wil van Allah zal hij jou zwangerschap voor jou vergemakkelijken en je kindje laten opgroeien tot een vrome moslim
    (niet-Nederlandse tekst verwijderd).

iman: haha lang niet meer gesproken! Hoe gaat het verder met jou?
    Ik las dat je nog borstvoeding gaf. goed zeg! Moge Allah je belonen ervoor en je de kracht geven er mee door te gaan. Ik geef het zelf ook nog Alle lof is voor Allah. hoe is het met de andere kleintjes?

tir: Wat een schattige foto;s van batuhan. t word echt een mannetje he. hoe gaat het verder met jou zus?

aan de nieuwe dames heel erg welkom hier met de wil van Allah zullen jullie het naar jullie zin hebben en met de wil van Allah zullen we van elkaar leren.

At All: Sarah is al weer zo groot geworden. ze kruipt (met een been kruipend en een lopend haha) ze heeft een tandje en ze is echt heel ondeugend. overal aanzitten waar ze niet aan mag zitten en o wee als je even niet gestofzuigd hebt want ze stopt alles in haar mond, zelf dingen die wij niet zo met blote oog zouden zien.

Ramadan komt er weer aan :) Met de wil van Allah zullen we allemaal succesvol zijn met het vasten en zal Allah ons vasten accepteren!

Ik kan me idd nog herinneren vorig jaar.. toen was ik 32 weken zwanger.. t ging heel goed alle lof is voor Allah!
    tis idd dit jaar wel wat moeiljker omdat het ook nog wel warm is. Ik heb niet zo veel last van niet eten maar meer van het niet drinken.

Nou lieve dames, tot snel met de wil van Allah en doe voorzichtig!

moge Allah jullie beschermen, (niet-Nederlandse tekst verwijderd)

liefs Sakinah

16. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    #2736 Ummy, 7 aug 2009
    vrede zij met jullie allen lieve zusters!

@iman: en heeft basmallah nog last gehad van het derde prikje, of valt het mee? het is erg warm he, het waait gewoon niet door, op mijn dochter's kamer was t vannacht 33 graden pfff had dus even de ventilator aangezet.
    sterkte met je buikpijn!

izzi: vanuit het forum ken ik de zusters niet persoonlijk maar bij ons in de buurt wonen ook islamitische families dus zullen wel een keer samen (niet-Nederlandse tekst verwijderd) doen met de wil van Allah!

fatima: mijn dochter is nog te jong om het te begrijpen, ben wel heel benieuwd hoe het nu zal gaan de eerste keer ramadan met een kleintje!

mounia: goed zeg een tweede pleegkind, moge Allah jullie belonen hiervoor (niet-Nederlandse tekst verwijderd)!

sakinah: haha heel herkenbaar, hier draait de stofzuiger en de dweilstok ook overuren!
    wat gaat het snel he met onze meiden, alle lof aan Allah!
    heb jij sarah al op de fiets meegenomen?
    ik wil heel graag maar ze zit nog niet uit zichzelf (ze is te druk met kruipen haha) en als we haar laten zitten valt ze na 10 minuutjes alweer om, dus durf haar nog niet in een fietszitje mee te nemen. maar lijkt me zo lekker s'avonds even een stukje afkoelen op de fiets!

ik heb ook veel zin in de ramadan, al weet ik dat vooral de eerste dagen echt een beproeving voor me zullen zijn, vooral het niet drinken...
    moge Allah ons steunen in deze mooie maand, (niet-Nederlandse tekst verwijderd)!

fijne dag met de wil van Allah!!

17. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Fijne ramadan alvast...

18. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    dank jullie wel meiden, ik moet zeggen dat dit wel een wat zware plaatsing is.
    en het pleegje gaat volgende week alweer weg,
    ik wist al dat het voor een hele korte tijd zal zijn.
    en dan is het weer wachten op het volgende pleegje met de wil van Allah.

zoals ik al schreef heb ik ook zin in de ramadan maar vind het ook zwaar hoor.
    vooral het niet kunnen drinken, warmte of kou ik heb het altijd zwaar gevonden, ben al weleens flauwgevallen (dan neem ik wel drinken).

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

heej dames!! ik ben er weer!!
    hoe gaat het met jullie hier? heb wel het 1 en ander gelezen maar ben de helft weer vergeten.. haha

@ alle nieuwe dames: welkom!!!

@ Mounia: balen dat je weer ongi was geworden meid, het was het eerste wat ik ging kijken toen ik op ZP ging!

@ Tir: ik las iets over je maag?? :( gaat het nu weer allemaal beter?? en hoe gaat het met Batuhan??

@ Wardi: van jou heb ik volgens mij helemaal niks gelezen!! where are you! en hoe gaat het met Hamza??

@ Sakinah: hoe gaat het met Sarah??

Nouja en voor iedereen die ik vergeten ben op te noemen, sorry! maar het zijn er zo veel geworden.. ik kan het niet meer allemaal onthouden.. wij zijn nog niet zo lang terug uit Marokko het was heel gezellig maar ook heel druk, bruiloften, babyfeesten noem het maar op haha

ik ga er weer vandoor want mijn internet thuis doet het niet.. dus zit nou bij mijn zwager.. lieeeefss en hele dikke kus!

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    #2740 Allahinkulu, 10 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2009
    Vrede zij met jullie dames!

met de wil van Allah gaat alles goed met jullie!
    Hier gaat alles prima (Niet-Nederlandse tekst verwijderd).
    We zijn 7 weken op vakantie in nederland geweest en vrijdag gaan we weer naar huis...het is wel genoeg geweest hihi :)
    Müslime is al flink gegroeid en is een snellertje..ze loopt al door de box en aan de tafel enzo en ze begint ook langzaam aan te tijgeren/beetje kruipen..maar daar heeft ze het niet zo op..ze wilt alleen maar staan staan staan en lopen..maarja dat kan ze nog niet ...

Meiden, Ik heb een hele mooie rok van het turkse merk TEKBIR te koop. Hij is vrijwel nieuw..heb hem misschien 4x aangehad..maar het is toch niet het model dat bij me past..terwijl hij echt super gaaf is. Helaas doe ik hem dus weg..want het is ook zonde als het maar in de kast blijft hangen.
    het is een maatje 38 en hij is enkel lengte (ik ben 1.69)

Ik denk ik geef het hier even aan..want velen van hier zijn bedekt en hebben er wellicht wel interesse in.

Ik zal er een foto bijzetten..en wie weet vind een van jullie het een leuke rok.

Ik heb er omgerekend zo'n 40 euro voor betaald..en wil er toch wel graag 25 euro voor..zeker omdat ik hem dus echt nauwelijks aan heb gehad..en de kenners weten dat het best een duur merk is.

Deel Deze Pagina