Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    oke spannend dus!
    de pregnyl heb ik geen last van gehad, het is een wat dikkere naald maar de vloeistof voelde ik eigenlijk niet.
    en verder ook geen rode plek ofzo van gehad.
    alleen die ampullen vond ik een ramp om open te maken, dus vraag een ampulbreker bij je apotheek.
    xxxx

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    oh dan ga ik die vragen, want ze raadde me wel aan om de ampul met een zakdoekje om je hand te breken, anders snijdt je je misschien in je hand zei ze.

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja tegen mij zeiden ze helemaal niks over hoe ik het moest doen enzo (de tip van de breker en de zakdoek heb ik via dit forum ;) ).
    toen ik die ampullen openbreekten met zakdoek lukte dat, alleen lagen er overal van die glasstukjes, hij brak helemaal.
    gelukkig was het goed gekomen hoor, maar de volgende keer heb ik liever zo'n breker bij de hand.
    xxxx

4. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    vrede zij met jullie allen!

elif:spannend hoor zuster, moge Allah je bijstaan in de komende tijd!!

meryam: ik heb van het weekend inkopen gedaan en ga deze dagen wel vast wat hapjes gaan maken met de wil van Allah en ook even een 'grote''schoonmaak in huis dan heb ik naast het vasten meer tijd voor koran lezen, bidden enz.
    al heb ik ook bijna vakantie dus dan heb ik heel veel tijd!
    jij ook vast een gezegende ramadan toegewenst!

josien: daar heb je helemaal gelijk in, we zullen elkaar erop aanspreken en ik kan idd zoiets beter pm-en, thanks voor de tip!!

iedereen: dikke knuffel!

hier gaat alles zijn gangetje, yasmina gaat steeds meer kletsen, zo lief!!ze wordt wakker al pratende en gaat slapen al kletsend haha! van de week weer naar het cb, ben heel benieuwd want ze is zo gegroeit, sommige kleertjes lagen pas net in de kast en is ze er alweer uitgegroeit, alle lof aan Allah!
    denk dat ze lang wordt, net als haar ouders!!

fijne dag!

5. KimMo

KimMo Niet meer actief

vrede zij met jullie zusters,

per toeval kwam ik dit topic tegen en lijkt me leuk om mee te schrijven :)!
    Ik zal me dan maar even voorstellen denk ik, hihi. Ik heet Kim(islamitische naam: Aminah), ik ben 24 jaar, ik woon in Almere, ik ben nu 5 jaar moslima alhamdullilah en ben in april 2007 getrouwd,heb een zoontje van bijna 10 maanden oud en ben in verwachting van de tweede.

Ik hoop dat ik de tijd vind om alles terug te lezen, maar het is best wel veel, dus vergeef me als het me niet lukt!

Ramadan gaat weer snel beginnen, als God het wil. Echt spannend weer! Vind het altijd zo'n heerlijk gevoel om te vasten (hoe stom dat in de oren van sommige mensen ook klinkt). En jullie??

Liefs

6. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    welkom aminah!!

ik zie dat je zoontje bijna net zo oud is als mijn dochter, alle lof aan Allah!
    en hoe verloopt je zwangerschap?
    moge Allah je een voorspoedige zwangerschap schenken!
    en zou je geen arabische uitdrukkingen willen schrijven maar ze vertalen naar het NL, dit moet namelijk van de moderators i.v.m. de regels van het forum! bedankt zus!!

ik wil bij deze iedereen alvast een gezegende ramadan wensen, met Allah's wil!
    moge Allah onze vasten accepteren en onze gebeden verhoren!

dikke knuffel,

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Woehoeeee, Ramadan komt er weer aan.
    Meiden, wanneer beginnen jullie met vasten? Morgen of overmorgen? Ik begreep dat er weer verschillen zijn......
    Ik ga, met Allah's wil, morgen beginnen, kan niet wachten!

xxx

8. KimMo

KimMo Niet meer actief

Vrede zij met je zuster,

sorry dat ik toch wat in het arabisch schreef, het gaat eigenlijk automatisch (hihi), maar ik zal er beter op letten als God het wil.
    Leuke leeftijd hebben die kleintjes nu, vind je niet? Ik vind het heerlijk om hem zo bezig te zien. Kruipt je dochter al en staat ze al?? Mijn zoontje kruipt al een tijdje, hij staat en loopt een paar pasjes langs de tafel. Verder is hij heel erg ondeugend, maar heel lief (zoals elk klein kind) Alle lof aan Allah.
    Mijn zwangerschap verloopt gelukkig voorspoedig. 1 september heb ik de 20-wekenecho, en we zijn heel erg benieuwd wat het gaat worden, en natuurlijk of er geen afwijkingen zijn. Hopelijk kunnen ze het zien, als God het wil.

Bij deze wil ik ook iedereen een voorspoedige en gezegende Ramadan wensen.
    Moge Allah ons vasten en onze goede daden accepteren. Moge Allah onze zonden vergeven.

Liefs

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wij beginnen ook morgen met de ramadan, met allah's wil.
    Ben net al wat dingetjes gaan halen voor vannacht.
    Wat eten jullie eigenlijk over het algemeen?
    Ik hoor heel veel over soep, maar ik krijg dat echt niet op 's nachts.
    Het jaar vind ik eigenlijk weer omgevlogen of het ligt aan mij.
    xxx elif

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vrede zij met jullie dames!

Kimmo, welkom hier.. Moge Allah je zwangerschap voorspoedig doen verlopen! Ameen.

Hier ook morgen vasten, met de wil van Allah. Heb nog niks bijzonders eigenlijk voor vannacht, moet nog even ´inkomen´ denk ik haha.

Ga vandaag even lekker me huisje schoonmaken zodat ik met een opgeruimd huis aan de Ramadan begin, met Allah´s wil.

Kom later weer even kijken hier!

11. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland

Fijne en gezegende ramadan toegewenst!

Even off topic @ topicstartster: waarom zou dit topic provocerend zijn?

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Aangezien vorig jaar , er wel vaker discussies uit de hand liepen.
    Daarom heb ik dat toen erbij geschreven:)

13. Hana84

Hana84 Lid

26 nov 2008
    98
    4
    8
    Groningen
    gegroet zusters

hoe is het met iedereen? ik was tijdje alleen aan het mee lezen , wou iedere keer wat schrijven maar kwam er niet aan toe.
    mijn zwangerschap gaat tot nu toe gelukkig goed met dank aan allah. het is beetje raar maar heb niet echt het gevoel dat ik zwanger ben vooral omdat ik nergens last van heb:p. zijn er dames die dit ook hebben mee gemaakt? maar goed ik mag niet klagen.

welkom aan alle nieuwelingen hier en het is altijd mooi om te zien hoeveel zusters allemaal bekeerd zijn moge allah jullie allemaal belonen amin

ja dames ramadaan begint het is de maand van liefde en harmonie ,Een maand waarin we zoveel mogelijk tijd besteden aan het gedenken van Allah (swt)Een maand waarin wij ons best doen om al het slechte te vermijden. ik wens jullie allemaal een gezegende maand toe.

ooha ja het wordt voor ons zaterdag denk ik ik moet effe de arabische satelliet in de gaten houden. meestal hoor je daar wel wanneer het vasten begint.

Dikke knuff aan iedereen

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Vrede zij met jullie lieve zuster,

Ik wil jullie (en ons zelf natuurlijk hihi) een hele fijne ramadan wensen. Moge Allah onze zondes vergeven. Batuhan is gister nacht weer opgenomen in het ziekenhuis omdat hij een paar dalingen had waarbij hij flink verkleurde. Hij was al vanaf 5 uur s'ochtends wakker en maar huilen, huilen terwijl hij normaal nooit huilt ik denk dat hij voelt dat we niet thuis zijn. Ik blijf bij hem slapen we hebben een eigen kamer voor ons twee. Hij is net 10 min geleden in slaap gevallen. Ik heb erg last van maagzuur dus ben even snel naar beneden gelopen om even melk te halen. Ik ''mag'' niet vasten van de arts. Omdat ik natuurlijk die maagproblemen heb gehad en nog steeds niets kan eten. En omdat mijn nieren hierdoor sneller hun activiteit kunnen verliezen als ik niet goed drink. Dat ik een grote kans heb op uitdroging. Ik kan echt niets eten. Drinken gaat moeizaam. Ik weet eigenlijk niet of dit een ''geldige'' reden is om niet te vatsen. Maar zal het met de wil van Allah thuis wel een dag proberen om te kijken hoe het verloopt. Ik ga mijn melk kopen en weer snel naar batuhan willen jullie aub allemaal smeekgebedes doen dat hij HELEMAAL hersteld en ook niks meer overhoudt aan zijn hersenbloeding ontwikkeling achterstand ademhalingsproblemen refluz pijn enz.

15. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    #2775 mommy1979, 20 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2009

Op die fiets :)

Ik zou zeggen geniet van de maand ramadan (schijnt een mooie maand te zijn voor de vastenden)

Heb veel moslims in mijn vriendenkring en blijf het bewonderenswaardig vinden hoe gedisciplineerd men is.

Mooie gedachte erachter heb zelf ook weleens meegevast (maar een dag meevasten is uiteraard niet te vergelijken met de gehele maand) ;)

De nacht van (26) niet-Nederlandse tekst verwijderd schijnt ook een mooie bijzondere nacht te zijn

Affijn ik ga mijn bedje opzoeken.

Fijne nachtrust allemaal

16. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Gezegende ramadan allemaal..

Zaterdag is het ramadan, waarom beginnen al morgen sommige hier te vasten. Ramadan bepaal je aan de maanstand..

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    de turkse gemeenschappen beginnen vandaag, nog 3 minuutjes!
    een gezegende ramadan!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind dat altijd zo vreemd he.. de hele wereld vast morgen maar Turken en Turkije vandaag. Is dat toch koppigheid of iets?

Anyway, voor de already vastenden.. Moge Allah swt jullie vasten accepteren en jullie zonden doen wegnemen! Ameen

19. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Waar komen jullie allemaal vandaan dames, en wie is bekeerd en wie was al moslim.

Leuk om te weten...

Ik ben zelf marokkaanse en als moslima geboren.

20. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ik wil ook weten of het mijn beeb schaadt de eerste 4 maanden om te vasten. Ik wil graag meedoen. Maar als ik het niet goed voor de groei van mijn beeb is dan wil ik het risico ook niet nemen.

Ik heb altijd gevast bij allebei mijn zwangerschappen.

Deel Deze Pagina