Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Je moet je niet al te schuldig voelen (hoewel ik het wel begrijp hoor)
    maar Allah heeft de mensen die ziek zijn niet voor niets uitstel gegeven.
    masha Allah, goed van je dat je dit jaar helemaal mee probeerd te doen. ik kan me mijn eerste ramadan nog herinneren. vooral Eid.
    ik was toen voor het eerst in de moskee en op het einde gingen alle vrouwen
    elkaar op de wang zoenen en omhelzen. ik schrok! :confused:
    ik was zoiets helemaal niet gewend. maar ondanks dat vond ik het wel heel erg leuk
    en ik vond de sfeer echt fantastisch! werd echt heel erg lief ontvangen alhamdulillah.

2. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Joh Lana, ik snap je gevoel, maar ik kan het ook goed begrijpen.
    Weet je? Allah is vergefelijk en als je je dag inhaalt zal Hij je vergeven voor deze overgeslagen dag.

Ik heb pannekoekjes gemaakt, we hadden nog soep en kippepootjes van gisteren. Oh ja, en ik heb ook nog appelbeignets gebakken vanmiddag.
    Niet echt heel gezond, maar de appels moesten op.... ;)

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hihi dat kan ik me voorstellen :D
    helaas zijn mijn man alleen.
    mijn ouders zijn katholiek en zijn ouders zitten in turkije.
    dus we openen alleen de ramadan.
    maar we proberen het ons ook zo gezellig mogelijk te maken. :D

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    :confused: daar heb ik ook zin in

5. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Je bent welkom, vanaf half 9, haha!

6. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    het kan met zijn 2tjes ook heel gezellig zijn hoor!
    ga je wel naar de moskee op Eid?

7. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Hé Lana,

Hier herkenning. Mijn ouders zijn katholiek en hebben helemaal niks met ramadan. Mijn man zijn familie woont in zijn geheel in Marokko. Ik doe erg mijn best om de ramadan zo "echt" mogelik voor hem te maken, maar de echte sfeer van met zijn eigen familie en vrienden kan ik hem helaas niet helemaal geven.
    Wij breken ook altijd het vasten met zijn tweetjes en Suikerfeest meestal ook samen. (En soms hij zelfs alleen als het voor mij op een werkdag valt :cry: ) Daar kan ik echt énorm van balen.

8. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    dat vind ik heel lief van je :)

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Vandaag heeft mijn oom onsuitgenodigd. Maar iben vanochtnd de hele dag met schoonmaken bezig geweest daarna naar de stad even wat ruilen en viel bijna flauw :( mijn man heeft me naar huis gebracht hij wilde niet gaan en bij meblijvenaar ik zei dat hij moest gaan omdat het ee uitnoiging was waar alle mannen van defam zullen zijn en een neef uit oostenrijk ook dus is hij tochgegaan. Ik ben kapot heb heel erg pijn in mijn bekken zal het komen van te lang lopen ?

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    nee nog niet :oops: .
    ik hoop snel ook eens met talia van het forum hier af te spreken ( woont 15 minuten van mij vandaan)
    aangezien hier ook niet zoveel moskeeën in de buurt zijn is het best moeilijk.
    en die in maastricht is volgens mij zelfs alleen voor mannen hoorde ik laatst.
    dus het word flink zoeken

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ik denk dat je oververmoeid ben inderdaad. misschien heb je ook een verkeerde beweging gemaakt bij het huishouden! soms denk ik ook ' oh dat doe ik wel even' maar dan valt het toch flink tegen.

ik zou je niet al te veel zorgen maken hoor, maar als je dat toch doet kan je altijd even de verloskundige bellen :)

12. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik begrijp je heel erg goed hoor lana...ik vast sinds 2003 en in het begin vondi k het ook erg moeilijk...ik ben half nl en half tr, maar ik en mijn zusjes hebben de islam niet van huis uit gekregen, mijn vader is vernederlands zeg maar. Ik vond het wel belangrijk maar hij deed er niets mee. Na dat ik mijn man leerde kennen die zelf turks en moslims is ben ik ook meer naar mijn geloof gaan leven en ben ik na mijn verloving voledig moslima geworden. Ik draag ook een hoofddoek en lees de koran...insallah zal ik ook op een dag 5 keer per dag gaan binnen...

maar het vasten was voor mij ook best moeilijk maar ik heb wel het eerste vasten de hele maand gedaan en ook ingehaald...

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    echt gek ik denk elk sec bijna van gaat het nog wel goed :( 2 jaar opgewacht en nu elke dag zorgen. Maar ik vertrouw op ALLAH C.C nuik lig op de bank gaat het een stuk beter hamdulillah

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ach lieverd hoop toch dat je je snel beter voelt.

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    inderdaad oegtie, vertrouw op Allah (swt). ik zal du'ah voor je maken dat Allah jou en je kindje zal beschermen :) inshaAllah.

rust inderdaad maar uit, zwanger zijn is niet niets hoor. het vergt veel van je lichaam :)

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wat lief van je lieve schat dank je wel echt super lief. dua's heb ik zeker nodig InsaAllah is alles goed met ons kleintje :D

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ik ben zoooooo benieuwd naar jullie wondertje , want hebben toch van die lange weg veel samen afgelegd:D

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hou je rustig meis...en je bent niet verplicht om te vasten, je kan het alsnog volgend jaar inhalen..neem ook niet te veel hooi op je vork...

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @ hihi ja ja tante lana gaan we dan een keer bezoeken insAllah :D

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278