Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    #2781 one of kind, 21 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2009
    meryem schijnbaar is er toch in 1979 een verdrag getekend met de rest van de islamitische landen om op dezelfde dag te beginnen, wat uitgerekend was.
    Maar die vlieger gaat nog niet op.
    Hier iig nog ongeveer 50 minuutjes tot de niet-Nederlandse tekst verwijderd.

sweetcandie, ik ben een bekeerling sinds vorig jaar juli niet-Nederlandse tekst verwijderd!

De meiden wat vandaag al hebben meegedaan hoe is het je afgegaan vandaag?
    xxxx

2. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Vrede zij met jullie lieverds!

nieuwe meiden welkom hier! :D

had het de laatste beetje drukjes, dus niet veel online kunnen komen.

sweetcandie, ook ik geboren moslima, en over het vasten ik zelf persoonlijk zou niet vasten als ik zwanger zou zijn.maar aan jou de keus natuurlijk :)

tirtil dikke knuff meid! en veel beterschap gewenst!

vanaf morgen word er hier gevast.

de rest van de meiden, ik heb alles gelezen maar ik doe het even zo een dikke knuffel en een gezegende ramadan gewenst!
    kusjes mounia

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

heeej dames ben ik weer eventjes!

@ sweetcandie: ik ben gewoon NL en ben een aantal jaar geleden bekeerd.. mijn man is marokkaans

ik heb net als mounia alles gelezen van jullie maar even weinig tijd om te reageren!
    Ik wens jullie allemaal een gezegende ramadan! (oe oe heb er zo'n zin in) :D

veel liefs!!!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    #2784 Umm85, 22 aug 2009
    Vrede zij met jullie dames,

Ik wil iedereen een gezegende Ramadan toewensen! Moge Allah swt ons vasten accepteren, niet-Nederlandse tekst verwijderd!

Sweetcandle, ik ben half Nl half Indonesische in 2005 bekeerd tot de Islam. Ik heb trouwens bij mijn zwangerschap wel gevast, maar was toen nog heel pril zwanger, dus kwam er pas halverwege achter dat ik zwanger was. Ik zou gewoon kijken hoe je je voelt en dan beslissen om mee te vasten of niet. De meeste voedingsstoffen gaan naar het kindje in je buik dus schadelijk zal het niet zijn.

5. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    vrede zij met jullie lieve zussies!

Ik wens jullie bij deze ook een hele gezegende ramadan toe, moge Allah ons vasten accepteren en onze zondes vergeven.
    Moge Alle de liefde voor Hem in ons hart versterken en ons iman laten groeien, ameen.

Sarah heeft trouwens 3 tandjes! :D
    Alle lof is voor Allah.

Nou dames ik ga weer verder met baby-loempia'tjes maken :D

xxx Sakinah

6. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    #2786 sweetcandie, 22 aug 2009
    @Elif, niet-Nederlandse tekst verwijderd meid dat je bekeerd bent. niet-Nederlandse tekst verwijderd

@Mounia, ja ik ga het toch proberen om te vasten en zal zelf kijken hoe ik mij voel. Mocht ik echt misselijk worden of ziek dan stop ik ermee. niet-Nederlandse tekst verwijderd zal allah mij de kracht geven.

7. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    #2787 sweetcandie, 22 aug 2009
    @Moesje, niet-Nederlandse tekst verwijderd meid dat je bekeerd bent en Meryam ook.

Ik heb veel respect voor jullie er zijn moslims die afdwalen naar het de niet-Nederlandse tekst verwijderd..

Sakinah succes met je loempiatjes..

leuk om van iedereen te horen wie ze zijn. En zullen wij hier gezellig over ramadan kletsen.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    #2788 one of kind, 22 aug 2009
    sweetcandie dank je wel voor je compliment!
    Ik voel me er ook heel erg prettig bij niet-Nederlandse tekst verwijderd!
    Meiden nog 2 uurtjes ongeveer, hoe is jullie eerste dag afgegaan?
    xxxxxxx
    een gezegende ramadan!

9. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    #2789 sweetcandie, 22 aug 2009
    Elif niet-Nederlandse tekst verwijderd, Het viel echt mee.. alleen smorgens had ik het een beetje zwaar dan moet je nog op krachten komen.

maar niet-Nederlandse tekst verwijderd.. En jij.. wat hebben jullie voor eten gemaakt.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik moet wel even wennen weer hoor, had vanmiddag even een dipje maar Alle lof zij aan Allah, dat was maar voor eventjes.

Ik eet vandaag alleen omdat mijn man van het weekend in Belgie is om wat te klussen bij zijn zwager.

Ik heb een linzensoepje op het menu staan en verder een mixje van aardappels, aubergine, tomaat, turkse peper en gehaktballetjes uit de oven.. Dochter ligt al lekker op bed dus nu even wat tijd voor mezelf en een beetje bankhangen.

Was trouwens vanmiddag boodschappen doen, en ooooh wat is dat slecht voor je portomonnee als je vast haha. Kwam echt thuis met 2 tassen vol terwijl ik nog zat thuis had.. shame shame :)

Maar goed ladies, alvast eet smakelijk voor strakjes.. nog iets langer als een uurtje!

11. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Meryem, ja ik ook... ik was ook boodschappen gaan doen en kwam met veel te veel spullen....

met een lege maag is niet goed , maar wij kunnen niet anders.

12. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    vrede zij met jullie lieve zusters!
    alle lof aan Allah, de eerste dag (en voor sommige de tweede) zit erop, ook ik had een dipje in de middag, ik had even een klein dutje met mijn dochter gedaan en toen ik wakker werd voelde ik me zo draaierig en raar, maar alle lof aan Allah ging het later weer prima en hebben zojuist lekker gegeten! wat kan het eten dan extra lekker smaken he!!

sweetcandie, ik ben ook een NL bekeerde zuster, alweer een paar jaar alle lof aan Allah!!

sakinah, wat leuk drie tandjes!!!alle lof aan Allah! mijn man ontdekte vandaag nummer 5, hihi, ik durf niet meer in haar mond te kijken want ze bijt nogal graag haha!

nou zusters, een fijne avond met de wil van Allah!
    liefs

13. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Vrede zij met jullie zusters!

Moge Allaah ons vasten accepteren, ons beschermen tegen de bestraffingen van de hel en het graf en ons voorzien met Zijn zegeningen en barmhartigheid

Moge Allaah ons in Godsvrees en Geloof doen toenemen en ons van mekaar doen houden omwille van Hem

Is toch prachtig om de Ramadhaan te kunnen vasten, dat wij deze mogelijkheid krijgen verheven zij Allaah. Wat een gezegende maand! Allaah is groot. Wat een gunst.

Voor de zwangere zusters, denk goed na voor je de keuze maakt om niet te vasten. Hier zitten wel voorwaarden aanvast. Je wilt natuurlijk nooit jezelf of je ongeboren kindje in gevaar brengen (Moge Allaah het behoeden). Maar het is niet zo omdat je zwanger bent, je niet hoeft te vasten. Dit kun je niet vooraf bepalen (uitzonderingen en bijzonde gevallen daar gelaten). Allaah weet het beste.

Ik ben zelf een Nederlandse bekeerling, ben 6 jaar geleden bekeerd dankzij Allaah.
    Ik woon in Rotterdam.

Liefs Kimberley

14. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    #2794 sweetcandie, 22 aug 2009
    @kimberly, ik ben gewoon aan het vasten. Ik kan echt niet eten.. dit kan niet opbrengen.. IK vertrouw in allah dat alles goed blijft met mijn beeb.

Hele mooie niet-Nederlandse tekst verwijderd meid.. ik kan zelf niet zoveel niet-Nederlandse tekst verwijderd waar lezen jullie die allemaal.

15. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Aah zuster! De reactie was ook echt niet op jou bedoeld hoor. Vergeef mij zusters als het té hard overkomt ofzo, dat is mijn bedoeling nooit geweest.

De smeekbeden die type ik zelf zuster.

Je hebt natuurlijk ook smeekbeden die authentiek zijn, en door verschillende overleveraars autehntiek zijn bevonden. In dit boekje staan veel verschillende smeekbeden, bijv smeekbeden na het gebed, bij het vebreken van de vasten, bescherming voor de kinderen vragen, bij het betreden van de markt etc etc. Kost 2.25. Die kun je hier bestellen:

Smeekbeden boekje

Liefs Kimberley

16. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    #2796 sweetcandie, 23 aug 2009
    Dank je wel Kimberly.. ik voelde mij ook niet aangesproken. IK ben gewoon aan het vasten niet-Nederlandse tekst verwijderd.. maar weet dat ik nu te weinig binnen krijg voor mijn beeb.

Ik eet namelijk alleen met maghreb en smorgens een sneetje brood.

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hallo zusters,
    \hoe is het met jullie allemaal?

Ik merk zelf bij kennissen van mij, dat ze denken dat we ons helemaal volproppen in de ochtend en 's avonds.
    Mensen hebben vaak zo'n vertekend beeld van de ramadan best erg!

Vond wel heel lief een collega zei vrijdag tegen me.
    Ik heb er echt respect voor!

18. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ja, precies... elif. Dat denken de meeste. Weet je wat ik ook haat dat ik telkens opnieuw moet uitleggen waarom wij vasten en waarom ik niet eet..

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    #2799 one of kind, 23 aug 2009
    ja of gisteren, we waren op een verjaardag van mijn neef.
    En we moesten daar dan de niet-Nederlandse tekst verwijderd openen, naderhand hadden ze dus eten gemaakt.
    Saté , normaal word dit dus altijd van kip gemaakt bij ons.
    En ik zag het net op tijd dat het dus varkensvlees was, ik ben direct gestopt.
    Alleen mijn man wist het dus niet en had al bijna alles op.
    Dat maakt het soms wel heel erg moeilijk hoor met een familie wat dus niet gelovig of moslim is.

sweetcandie mensen hebben idd altijd een verkeerd idee over ons vasten.
    En altijd is het ongezond!!!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Elif, no offence of iets.. maar die kip die het dan had moeten zijn was dan toch ook niet halal-geslacht lijkt mij?

Deel Deze Pagina