niet-Nederlandse tekst verwijderd dames, Een gezegende ramadan toegewenst allen. ik had een vraag over het bloeden na de bevalling. In de Islam heb je 40 dagen dat je niet hoeft te bidden, maar hoe zit het als je eerder stopt met bloeden. Is het dan wel toegestaan om te bidden en te vasten? en hoe zit het met gemeenschap? Mag je dat hebben in die periode? Of moet je ook wachten? Alvast bedankt!
Vrede zij met jou Hodje, Ook voor jou een gezegende Ramadan gewenst! Die 40 dagen zijn een maximum, wanneer het bloeden voor die tijd stopt moet je de grote wassing verrichten en weer meedoen met het bidden, vasten en volgens mij mag je ook gewoon weer sex hebben (dat laatste weet ik niet zeker, misschien kan iemand daar nog uitsluitsel over geven). Hier is het verder met de andere zusters? Verloopt alles nog lekker? Hana, hoe is het nu met jou meid? Hier alles oke, Alle lof zij aan Allah. Irem was wat pips en koortsig, denk van dr doorkomende kiesjes. Ze wil ook niet echt eten, maar drinkt verder wel goed en speelt gewoon dus maak me niet echt zorgen. Vanavond gaan we lekker wat snacken. Heb loempia's gemaakt en mijn man had zin in kroketten en friet, dus ook weer makkelijk voor me haha. Kom straks weer even kijken.
niet-Nederlandse tekst verwijderd Hodje.. Je kunt gewoon bidden en sex hebben als je bloeding.. 40 dagen is echt een maximum. @Meryem, gisteren heb ik ook loempia,s gemaakt. Maar helaas gisteren nacht heb ik alles moeten overgeven. Ik was al de hele avond na het eten misselijk en probeerde vol te houden maar heb alles overgeven. Nu ben ik amdoua allah gewoon aan het vasten, was wel wakker geworden in de ochtend om een boterham te eten voor de kleine beeb in mijn buikje.
Dankje voor je antwoord. Ik heb sinds een paar dagen geen bloedverlies meer, maar het is nog wel bruinig / gelig. Ik weet niet of het bloeden dan ook echt gestopt is of niet.. Sweetcandie; heb je ook bewijs dat je gewoon sex mag hebben tijdens de bloedingen? Ik d8 nl dat daarvoor dezelfde regels zouden gelden als je menstruatie, omdat je ook niet mag bidden of vasten. Als er nog iemand antwoord op heeft graag
Wat ik heb begrepen als je niet meer bloedt, dan kun je gewoon vasten en sex hebben en bidden.. Het is niet altijd 40 dagen bij iedereen.. bij mij was het ook meestal ongeveer 3 weken.
Vrede zij met jullie lieve zussen, @ Hodje, Dit heb ik erover gevonden, niet-Nederlandse tekst verwijderd staat voor kraambloeding. De maximum tijdsduur hiervoor is veertig dagen. niet-Nederlandse tekst verwijderd overlevert: “Een vrouw die pas bevallen was, onthield zich (van het vasten en het bidden), in de tijd van de Profeet, veertig dagen.” (niet-Nederlandse tekst verwijderd) Als de kraambloeding voor het verstrijken van de veertig dagen ophoudt, dan dient de vrouw zich te wassen en is zij weer schoon. Als de kraambloeding langer dan veertig dagen duurt, dan dient zij zich, na de veertig dagen, gewoon te wassen en kan zij zichzelf daarna als schoon beschouwen. Bron: http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=318 Liefs Aicha
Dankje Aicha, Dan ga ik ervan uit dat je ook geen sex mag hebben tot je die wassing hebt gedaan.. Ben benieuwd hoelang het nog doorzet.
Sorry dat ik zo bij jullie inbreek, maar ik heb met heel veel interesse jullie topic gelezen...Mijn vriend is turks en zelf ben ik gewoon nederlands. Hij is moslim, ik ben niet gelovig, maar wel heel erg geinteresseerd in de islam en koran en daarbij kan ik me daar meer in vinden dan in de bijbel. Er wordt bij ons thuis ook geen varkensveels gegeten en als ik dat voor mijzelf al eens maak (heel zelden) dan doe ik dat in een aparte pan. Als jullie het goed vinden zou ik hier graag af en toe eens meelezen, want ik leer veel van jullie geloof. Ik zag ook meiden die later moslima geworden zijn en wie weet gebeurt dat hier ook nog eens, daar ben ik nog niet uit. We willen graag een beebje en ik ben de turkse taal aan het leren, omdat ik wel wil dat ons kindje, als het ons gegeven is, beide talen spreekt: hij/zij is natuurlijk half turks/half nederlands en heeft ook een turkse opa en oma waarmee hij/zij moet communiceren! Daarbij zal ons kindje wel worden grootgebracht met de islam, dus ik wil er graag meer over leren. Dus om een lang verhaal kort te maken; ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik hier af en toe eens kom kijken? Ik wens jullie smakelijk eten!
bebek istiyorum van harte welkom, ook ik ben nederlandse en mijn man is turks. Ik ben sinds vorig jaar bekeerd alle lof is aan allah, dit ook pas nadat we 4 jaar getrouwd waren. Wat goed dat je wel geinteresseerd bent in de islam. Ik hoop dat je hier veel zult leren. En zeer zeker ben je welkom hier. groetjes elif
Welkom! En wat gezellig dat je erbij komt. Ik ben een Nederlandse moslima, en mijn man is ook Turks. Ik was wel al een aantal jaren moslima, voor ik trouwde. Danzij Allaah. Alle lof zij Allaah. Je kunt ons gewoon alles vragen hoor! Kom gezellig met ons mee kletsen! Liefs Kimberley
Dank jullie wel voor jullie open, spontane reacties! Ik vind het erg leuk om te weten hoe andere meiden ermee omgaan, dus ik geloof zeker dat ik hier nog veel wijzer kan worden! Ik was een beetje bang dat jullie er negatief tegenover zouden staan omdat ik geen moslima ben, best kortzichtig van mij he! Vind jullie reacties leuk, bedankt voor het welkom!
Welkom bebek istiyorum! Volgens mij het helemaal geen ´must´ om moslima te zijn en je hier aan te sluiten hoor! Gewoon lekker meekletsen/leren! Hier ook een bekeerde moslima sinds 2005 en ook met een Turkse man. Manlief had trouwens kumpir gemaakt gisteravond ipv snacken (voor degenen die het niet kennnen: een soort gepofte aardappel gevult met groenten en kaas). Zijn tijdschema was niet helemaal goed ingepland dus de aardappels waren nog niet eens zacht toen het etenstijd was haha. Hebben maar eerst wat dadels en een soepie gegeten en rond half 10 aan de kumpir! Was erg lekker en rustig om zo te eten ipv het bunkeren op de minuut af. Vanavond ben ik alleen, denk dat het wat simpels gaat worden. Wat koken jullie vandaag?
Haha Meryem, zal je altijd zien he. Ik denk dat ik vanavond een soepje maak, wat voor weet ik nog niet. En misschien rijst met kip, of een ovenschotel, of toch maar iets Marokkaans of Turks. Kortom kan nog alle kanten op, geen idee. Dankzij Allaah voor de mogelijkheden die we hebben. En Bebek Istiyorum, je bent gewoon welkom hoor! Moslima of niet! Hopen dat je gezellig mee komt kletsen. Liefs
bebek istiyorum van harte welkom hier.. deze forum is voor iedereen bestemd.. Vandaag ga ik merquez maken, marokkaanse worst met wat frietjes en linzen soep van gisteren. ik heb hele tijd pijn in mijn rechterzij en voel mij vandaag echt niet goed. Ik kan bijna niets meer. woallah. MIjn man doet meskien alles.
Vrede zij met jullie lieve zusters, Als Allah het wilt verkeren jullie en jullie dierbare in goede staat van Geloof en gezondheid niet-Nederlandse tekst verwijderd. ondanks dat ik niet mee schrijf hier wil ik jullie wel een hele fijne gezegende ramadan toewensen mijn zusters Moge Allah onze vasten accepteren, onze gebeden verhoren, onze dromen verwezenlijken en onze smeekgebeden accepteren niet-Nederlandse tekst verwijderd. Moge Allah je beschermen djannah
vrede zij met jullie allen! bebek istiyorum: welkom meid! wat betekent je profielnaam? en doet je vriend ook mee aan de ramadan? en heb jij wel eens gevast? als je vragen hebt, laat het ons weten he! meryem: gisteren hadden wij visite, dus had wat extra's gemaakt, al is er toch weer veel overgebleven (je had wel mee kunnen eten, haha) als je na zo'n lange dag gaat eten zit je snel vol he! en al een kies ontdekt bij de kleine?sneu he als ze uit hun doen zijn van tandjes en kiezen. umm abdurahman: en wat is het geworden?? zoveel keus he,haha! sweetcandie: mmm klinkt lekker!! en wat vervelend zeg dat je last heb van pijn in je zij, kun je wel goed naar de wc? nu ik vast is mijn stoelgang erg traag en heb ook veel buikpijn maar alle lof aan Allah, het is nog te doen en ik neem s'avonds roosvicee laxo, dat helpt ook een beetje! sahara: niet-Nederlandse tekst verwijderd! en ook voor jouw een gezegende ramadan, met de wil van Allah! hier gaat alles goed, alle lof aan Allah! donderdag gaan we naar engeland, tot na het suikerfeest, met de wil van Allah! dus ben druk met inpakken, het is 1 grote zooi thuis,haha! yasmina heeft op haar vagina erg last van uitslag, zo sneu, het CB d8 aan een schimmel dus ben daktarin gaan smeren maar gister was het helemaal open en ging het bloeden, en zij hard huilen natuurlijk. nu doe ik er maizena op en laat haar af en toe met de billen bloot, met de wil van Allah knapt het snel op. en zijn er nog zusters die naar de moskee gaan deze dagen? ik hoop in birmingham te gaan, daar zijn vele moskeeen die ook in het engels preken. hana: hoe is het met je lieverd? hoe gaat het met de 'oude' groep van hier: moesje, tirtil, sakinah, iman, roosje en alle anderen?? fijne dag vandaag! liefs,
haha, dank je elif, altijd leuk om te leren, ik heb trouwens mijn geloofsbelijdenis in een een turkse moskee uitgesproken en ons huwelijk is ook daar ingezegend, alle lof aan Allah! we wilden een andere moskee bij ons in de buurt maar die stuurde mijn man gewoon weg....erg he!die vertelden mijn man dat hij maar een somalische imam moest zoeken...(omdat hij somalisch is) liefs,
Hallo allemaal, Ik kom ook theeleuten en baklava eten als jullie het goed vinden Ooit heb ik al eens gepost in deze topic maar dat is al zo'n jaar geleden denk ik. Toen was ik namelijk nog zwanger. Ik zie dat er nu veel Nederlandse dames zijn met Turkse mannen. Leuk ! Ik hoor daar ook bij. Ik ben geen moslima maar zeg niet dat ik het nooit zal worden. Beter gezegd momenteel verdiep ik me in de İslam. Ik doe vanwege persoonlijke redenen niet mee met de Ramadan maar als Allah het wil, ga ik het aankomend jaar wel doen. Mijn man en ik hebben een dochtertje van 10 maanden. En we wonen in Turkije, wat heel goed bevalt. Groetjes, Tatlım...