Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    moge Allah ons geduld schenken, nog maar een paar daagjes volhouden meid! We can do it, met de wil van Allah!

2. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    #2922 MamaT, 12 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2009
    Niet-Nederlandse tekst verwijderd zusters,

niet-Nederlandse tekst verwijderd gaat alles goed met jullie? Is het goed als ik met jullie meepraat? Ik merk dat ik best wat behoefde heb om te praten met zusters..

Stralend, zit jij nie toevallig ook bij de mei mama's? Dat zou wel leuk zijn..

Hoe maakt iedereen het zo in de laatste dagen van deze mooi maand Ramadan?

Hoop gauw wat van jullie te horen.

niet-Nederlandse tekst verwijderd,
    mamaT

3. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Welkom MamaT.

Wie is hier ook marokkaanse...

4. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik vast ook mee en ik vindt het echt super errruuug zwaar...kan niets...komt niets uit mijn vingers en slaap heeeeel slecht!!!!
    so dat is eruit!!!!

Nog een paar daagjes.....moet eerlijk zeggen dat ik echt niet meer kan hoor..geen enerie niets meer!!!

5. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    #2925 sweetcandie, 13 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2009
    Ja, het is heel moeilijk.. jij moet bijna bevallen.. niet-Nederlandse tekst verwijderd nog 1 weekje.

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Vrede zij met jullie lieve zusters,

Hoe gaat het met jullie? Hier goed met de wil van Allah alleen erg moe en ik heb het vreselijk koud :( lag al de hele tijd onder de dekens. Ga nu gauw weer ''spreek'' jullie later weer xxx

Lieve zusters willen jullie aub letten op de arabische taal we hebben met de moderators afgesproken om alles in het nederlands te vertalen. Omdat het anders niet overzichtelijk is voor de mede forummers. En voor hun veel werk om het steeds te verwijderen. Ik weet dat het er automatisch in het arabisch uit gaat :D heb ik ook wel eens. Maar dit is een afspraak die we hebben gemaakt met de mods. Alvast bedankt :D

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    vrede zij met jou.

Je bent welkom, kom gezellig meekletsen!

Ik wordt, als Allah het wilt, inderdaad een mei mama. Ik weet niet of je dat bedoeld hihi.

Ramadan gaat tot nu toe goed, beetje veel honger en moe. Helaas vliegen de dagen voorbij en zie ik dat deze mooie maand steeds minder dagen overhoudt en bijna voorbij is.

Eet lekker straks meiden ik ben er weer vandoor xxxx

sweetcandie ik ben marokkaanse :D

8. Umm Abdurrahman

Umm Abdurrahman Niet meer actief

Vrede zij met jullie zusters,

Wat gezellig. Hier gaat de Ramadaan goed dankzij Allaah.
    Heb geen last van honger, soms wat dorst maar meer ook niet.
    Het voelt zo fijn om te vasten, echt als een zuivering dankzij Allaah. En het vergt ook zelfdiscipline wat ook fijn is. Dankzij Allaah.

Met de kindjes hier gaat alles goed, ze rennen, bonken, douwen, gooien, schreeuwen, gillen, en lopen erop los. Moge Allaah ze beschermen! Kan je verliefd zijn op je eigen kinderen? Ja he? Ze zijn nu 1 jaar en 2 maanden, en gaan zoveel ontdekken en doen! Verheven zij Allaah!

Zusters Moge Allaah jullie het beste geven! En jullie voorzien met Zijn Barmhartigheid.

Liefs Kimberley xXx

9. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Vrede zij met jullie, zusters.

Hoe is het met jullie? Met dank aan Allah gaat hier alles goed. Ik had helaas niet door dat alles in het Nederlands moet worden vertaald.

Ik zal mij even voorstellen:
    Ik ben een moeder van, met dank aan Allah, een zoontje van 2.5. In april heb ik een missed abortion gehad wat daarna, met dank aan Allah, nog even heeft geduurd voordat ik weer door kon. Nu ben ik dan opnieuw zwanger en net als Stralend ben ik in mei uitgerekend.

Het vasten heb ik door mijn gezondheid twee keer moeten verbreken. Ik ben vanwege griep (en kennelijk ook zwangerschapsverschijnselen) de hele week thuis gebleven, dus ik zit er best tegenop om deze week weer te moeten werken. Maar ik hoop dat Allah mij de kracht geeft om deze laatste dagen te doorstaan.

Komt de duizeligheid jullie bekend voor? Ik heb het zelfs zo erg dat ik zittend het gebed moet verrichten. Ik zal deze week even vragen of ik bloed mag laten afnemen om na te gaan hoe het met mijn ijzergehalte zit.

Ik ben trouwens van Marokkaanse kom af.

Hebben jullie lekker gegeten?? Ik was vanavond weer alleen, maar mijn lieve buurvrouw heeft soep gebracht zojuist. Moge Allah haar voor haar daden belonen.

Moge Allah over jullie waken,

mamaT

10. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    @Tirtilisko, ik zal inderdaad op letten om arabische taal te vermijden hier.. Merkte al op dat ze die weg lieten..
    @Stralend, wat leuk dat jij ook marokkaanse bent en gefeliciteerd met je zwangerschap.. ben jij een mei mama.. ik ben een april mama. net eind mama misschien kan ik dan ook met jullie praten.
    @Umm abdurrahmanne, zeker kun je verliefd zijn op je kids..
    @MamaT ha welkom nog een marokkaanse hier.. Ik heb een keer mijn vasten moet verbreken alle lof aan allah.
    En wat lief van je buurvrouw had ik maar een marokkaanse buurvrouw dat mis je toch. is toch anders

11. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Zie de wonderen van Allah, ik zie dat meerdere zusters een miskraam hebben gehad. Hebben jullie het moeilijk kunnen verwerken? Allah geeft ons alleen hetgeen wij aankunnen. Met die gedachte heb ik het, met dank aan Allah, na twee dagen tranen het een plekje kunnen geven. Allah weet wat goed voor ons is en wij niet. Ik huilde niet zozeer om de missed abortion, maar eerder omdat ik zoooo graag een tweede wilde. Ik fantaseerde al over de tweede.. en toen hield het op.. met dank aan Allah. Maar ik ben gezegend met prachtige zusters om me heen en daar ben ik Allah dankbaar voor. Mijn drie beste vriendinnen en mijn twee buurvrouwen kwamen veel langs.. de anderen belden vaak. één van hen is geen moslima, maar bij Allah het is een prachtpersoon. Moge Allah haar leiden..

Pff, ik zit nog achter de pc maar moet straks op om te eten. Ik doe voor mijn werk opleiding. Daarvoor moet ik nu morgen een cursus doen. Zie opnieuw de wonderen van Allah, er zijn tien cursisten in heel Nederland en laat nou net een van mijn vriendinnen de cursus ook moeten bijwonen. We reizen dus samen en zullen, als Allah het wil, ook samen het vasten verbreken. Drukke dag dus.. Ik hoop jullie, met de wil van Allah, morgen weer te spreken (als ik de kracht en energie heb).

Moge Allah over jullie waken.

MamaT

12. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    @MamaT, Ja, ik heb ook een mk gehad. Het was heel raar.. met allebei mijn kinderen ben ik gewoon spontaan zwanger geworden zonder echt dat ik heel veel naar verlangde. Maar met de 3e wou ik zelf en verlangde gewoon naar een 3e wonder. En ik had vanaf het begin een slecht gevoel erover. En met de wil van allah is het een mk geworden. Maar alle lof aan allah ben ik snel weer zwanger geworden. Zo zie je maar weer.

Heel fijn als je dan mensen hebt die je steunen. MamaT succes met je curcis en wat een geluk dat je samen met een vriendin je vasten kunt verbreken.

Wij spreken elkaar gauw.

Groetjes sweety

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vrede zij met jullie lieve zusters!

Hoe is het nu met jullie? Met mij gaat alles goed, Alle lof is voor Allah.
    Tijdje geleden dat ik heb gepost maar Ik zal even een update geven met de wil van Allah.

sarah is al weer 10 maandjes. t gaat echt zo hard. haar tandjes komen heel snel door. achter elkaar. ze heeft er nu 8 geloof ik in de laaste 2 maanden! ze heeft er nu behoorlijk last van. heb de druppels al geprobeerd maar het lijkt niet echt te helpen.. iemand tips?
    ze wil ook niet zo vele meer eten.. Alle lof is voor Allah zal ik nog borstvoeding geef (dat wil ze namelijk wel) dan krijgt ze toch nog wat binnen. Heb haar net zo'n beetje gedwongen om wat te eten

verder zoals umm abdurrahman al zei ze loopt,bonkt gooit enz.
    echt ik kan me niet meer voorstellen dat dat in mijn buik heeft gezeten Alle lof is voor allah!

Er is weer veel gekletst zie ik. Ik zal proberen (met de wil van Allah) wat vaker mee te kletsen. Alle nieuwe zusters.. heel erg welkom hier met de wil van Allah zullen we het heel gezellig hebben.
    verder aan alle andere zusters met de wil van Allah gaaat alles goed met jullie! moge Allah jullie belonen met het paradijs, ameen.

Hier gaat de ramadan verder goed. Alle lof is voor Allah. Ik ben gisteren en vandaag wel ziek geworden (koorst en overgeven) dus ik heb vandaag een dagje pauze genomen van het vasten. met de wil van Allah zal ik morgen weer verder gaan. Buiten dat gaat het eigenlijk heel goed. ben 4 kg afgevallen.. Alle lof is voor Allah daar ben ik wel blij mee :D Verder probeer ik wat extra dingen te doen voor het geloof in de ramadan.. voor zo ver dat lukt met een kleine dondersteen. :p

nou lieverds, met de wil van Allah spreek ik jullie snel weer
    Ik hou van jullie omwille van Allah!

Liefs jullie zuster Sakinah
    xxxx

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vrede zij met jullie zusters,

Nieuwe zusters, welkom hier!

Sakinah, het gaat inderdaad hard he! Het ´babyachtige´ is er nu echt af of niet? :). Voor tandjes gaf ik ook meestal van die druppels, dus heb niet echt adviezen eigenlijk :)

Ladymoi, hoe gaat het nu met je? Of al aan het bevallen, met Allah's wil?

Tir, hoe is het met Batuhan? Ik heb het trouwens ook steeds zo koud, zit lekker met een vest en dikke sokken achter de comp.

UmmAbdurrahman, fijn om te lezen dat het zo goed gaat met je jongens, Alle lof zij aan Allah! Zal vast druk zijn nu, en veel in de gaten te houden zeker!

Ik ben helaas uitgeschakeld voor de rest van de Ramadan. Bij het begin al een blaasontsteking gehad maar dacht deze met veel drinken en cranberrybruistabletten de kop in gedrukt te hebben maar helaas van het weekend ontzettend last weer en bleek het ondertussen een nierbekkenontsteking te zijn geworden. Ik ben er sowieso gevoelig voor (heb minimaal 6 keer per jaar blaasontst), maar tijdens Ramadan drink je natuurlijk al wat minder en komt het eerder de hoek om kijen.
    Moet nu meer dan een week antibiotica slikken helaas (voelde me wel een 'loser' en heb wel even een traantje gelaten).. Maar goed, Alle lof zij aan Allah, het zij zo.
    Met Allah's wil ga ik direct na de feestdagen shawaal vasten en daarna om de dag de in te halen vastendagen zodat ik tussendoor kan 'bijdrinken'.

Met mijn meisje gaat alles goed, Alle lof zij aan Allah. Vandaan de bmr en men c prik gehad. Geen kik gegeven!

Ga nog even wat lezen, tot later!

15. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Vrede zij met jullie zusters!

Hoe is het met iedereen? En met het vasten?

Meryem: Vervelend voor je. Ik ken het gevoel. Ik heb het met de zwangerschap van mijn zoontje gehad. Heb destijds echt veel moeten huilen van de pijn, maar de antibiotica heeft wel erg geholpen. Met betrekking tot het inhalen. Ik wil hier geen overleveren plaatsen, maar voordat de vrijwillige zes dagen in de maand na de Ramadan gevast kunnen worden, zullen eerst de inhaaldagen moeten worden ingehaald. Ik wil uiteraard niet zomaar uitlatingen doen zonder bewijzen te overleggen, maar zoals je begrijpt, kan ik dat hier niet plaatsen.

Ik heb trouwens vandaag ook niet gevast. Ik heb een fikse griep, hoest en proest de hele dag en heb ontzettende bonkende hoofdpijn.

liefs,
    mamaT

16. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    @MamaT Je hebt helemaal gelijk.. je moet eerst de dagen inhalen voor dat je de 6 dagen kunt vasten.

Ik wens je beterschap, is niet fijn zwanger en een griepje erbij ook.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ow naja jammer van shawaal, zal dan wel de in te halen dagen vasten, met Allah´s wil.

MamaT, jij ook beterschap meid!

18. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vrede zij met jullie lieve dames,

Volgens mij kan je de 6 extra dagen de hele maand shawwal nog bidden maar dat zal ik ff nakijken. Met de wil van Allah kan je het dan alsnog doen.

:D

xxx

19. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Vrede zij met jullie.

Dat klopt, die zes dagen kan je de hele maand Sjawwal doen, maar dat betekent dat je je inhaaldagen wel meteen in de maand Sjawwal moet doen.

Hier: nog vreselijk beroerd. Ik was vandaag op werk ook weer de hele tijd aan het hoesten, proesten en niezen. Ze werden gek van mij.. stuur me dan naar huis zou ik zeggen!!! Maar dat deden ze jammer genoeg niet. Als het voor het einde van de week niet minder is geworden, dan moet ik contact opnemen met de huisarts want het is nu al 2 weken gaande.

Hoe is het met de zwangeren onder ons?? En hoe is het met de kinderen?

Groet,
    mamaT

20. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Beste zusters, vrede zij met jullie.

Het is erg lang geleden dat ik actief ben geweest op zp. Had (en heb) het een beetje druk met andere dingen. Maar vandaag wilde ik toch ff een post doen rondom een kwestie en meteen hier ff kijken.

Hoe gaat het met jullie? Ik lees op de laatste 3 pagina's allerlei nieuwe sisters, wat leuk. Ik zag meryem en sakinah ook voorbij komen, die kennen me nog wel (toch?) : ) Hoe is het met jullie en jullie kleintjes?

Ik zal mij kort voorstellen voor de nieuwerds: ben Marokkaans en woonachtig in Marokko, moeder van mijn kleine bink Hamza en hopelijk met Allaah's Wil gauw weer zwanger van een tweede wonder.

Helaas hebben we nog maar een paar daagjes van de Ramadaan : ( Voor mijn gevoel is het dit jaar nog harder dan altijd gegaan. Mijn eerste Ramadaan als moeder, das toch heel anders dan ik gewend was. Alle lof is voor Allaah.

Zit wel met een probleempje. Ik was voordat de Ramadaan begon al flink aan het afvallen, heb de twee weken voor de Ramadaan geprobeerd aan te komen, was een beetje gelukt. Maar de kilo's zijn er weer afgevlogen en dat is in mijn geval echt een probleem. Er blijft weinig van me over als dit zo doorgaat. Uiteraard val ik door het vasten af maar ook het borstvoeden eist zijn tol. Mijn man liet vandaag weten dat ik na moest denken over stoppen met borstvoeden maar daar wil ik helemaaaaaal niet aan denken : ( Ik hoop dat ik na de Ramadaan maar flink ga (vr)eten en aan ga komen met Allaah's Wil. De dagen van Shawwaal sla ik denk ik dan maar over dit jaar. Heb best wat daagjes in te halen door het menstrueren, die wil ik wel zsm doen om van die last af te zijn maar dan doe ik dat telkens met een eetdag ertussen zodat mijn gewicht niet blijft dalen met Allaah's Wil.

Nou, tis een heel verhaal geworden, ik hoop dat jullie misschien wat tips hebben voor me? Hoe gezond maar snel aan te komen met Allaah's Wil.

Wat het borstvoeden betreft, ik denk dat ik als Hamza 1 jaar is de nachtvoedingen aan ga pakken zodat ik snachts goed aan mijn rust kom en ik minder energie kwijt ben want hij komt nog wel 2 keer 's nachts. Overdag komt ie tussen de 4 en 5 keer incl. laatste voeding voor het slapen gaan.

Ik ga afsluiten, ik hoop dat jullie in goede staat van gezondheid en geloof verkeren en dat jullie (buik)baby's/kindertjes het goed maken. Geniet van de laatste dagen van Ramadaan en mocht ik voor 'Ied (het feest na Ramadaan) niet meer online komen dan wens ik jullie allen een gezegende dag toe.

Liefs,
    Mama van Hamza

Deel Deze Pagina