He Mounia wat erg dat het geen zin heeft om verder te gaan met vruchtbaarheidsbehandelingen.. Moge allah je alle geduld geven en een mooie leven schenken. Dikke knuffel sweetcandie
vrede zij met jullie zusters! mounia: oo lieverd, dat lijkt me ook moeilijk zeg, heel veel sterkte ermee, moge Allah jullie leiden en alle goeds schenken, amien! en fulla, die heb ik inderdaad op internet ook weleens gezien, echt schattig, ook al die kleertjes (abaya e.d.) pas maar op dat we niet teveel reclame maken over fulla, anders wordt wilders weer boos,haha, die sukkel had nu weer 1 of ander nummer van kinderen voor kinderen gevonden waar allah akbar (god is groot) in werd gezongen, daar heeft hij een kamervraag van gemaakt...allermooiste is dat het betreffende nummer uit 1997 ofzo kwam hahaha! wat een fobisch mannetje he! sweet candie hoe is het met jou? hoe voel je je? jij was toch zo moe elke keer? fijne dag zusters!!
Vrede zij met jullie zusters. Mounia, dat is triest nieuws zeg. Maar vergeet niet dat Allaah Groot is, zoals de kinderen voor kinderen zelfs zingen : ) Hij is zeker Groot en Machtig en tot alle zaken in staat. Dus geef je dromen en wensen nooit op! Ik hoop dat je met Allaah's Hulp de rust gaat vinden om het allemaal los te laten en het over te laten aan Allaah. Hoe makkelijk het uit mijn mond ook klinkt, ik weet dat het voor jou heel moeilijk is. Moge Allaah jullie de kracht en het geduld schenken dat jullie nodig hebben. Amien. Meryem, leuk dat boekje, erg jammer dat het voor mij niet praktisch is, Hamza gaat geen Nederlands spreken, tenzij hij een talenknobbeltje heeft en hij het oppikt wanneer ik het met anderen spreek (best vaak eigenlijk...) maar hij wordt nu berberstalig en straks Arabischtalig opgevoed met Allaah's Wil. Hoe gaat het met de zindelijkheidstraining? Marietje, dan denk je dat iemand niet nog lager kan zinken...maar 'alles' is mogelijk als je Wilders heet Hoe gaat het met jou en je kleine ondeugd? Heeft ze nog wat uitgespookt, haha. Ik heb hier ook best een stouterd ronddwarrelen. Soms kijkt hij stiekum of ik kijk voor hij naar iets probeert te grijpen. Ben best streng volgens mij...hahaha. De laatste dagen mag ik hem hele dagen entertainen, ben er echt moe van. Volgens mij heeft ie ook last van verlatingsangst, ik hoef maar uit zicht te zijn en hij zet het op een paniekerig krijsen. Hopen dat dat gauw over gaat want best lastig zo, kan niet eens rustig naar de wc : S Ik zit er ook aan te denken binnenkort de speen eruit te doen. Hij krijgt hem bij het slapen gaan, zowel overdag als 's nachts. En 's nachts wordt ie er wel een keertje of meer voor wakker als ie 'm mist. Dus ik zie er best tegen op. Weet nog niet hoe ik het ga aanpakken. Dacht erover om de speen eerst te vervangen met de borst tot hij de speen vergeten is zegmaar en dan de borst nog wel voor het slapen gaan, krijgt zoiezo de laatste voeding voor het slapen gaan en dan snachts ipv speen hem even bij me nemen en terug in slaap sussen en als dat niet helpt de eerste nacht (of twee) even de borst geven tot ie weer knock-out is : D Is dat wat of haal ik me nog meer problemen op de hals zo? Hoe is het met de rest? Het blijft stilletjes in deze hoek, zijn we de left-overs hier of hebben we nog meer gezelschap? Hier gaat alles goed. Alle lof is voor Allaah.
Vrede zij met jullie zusters!! Ik ben lange tijd niet op dit forum geweest. Met de wil van Allah is mijn zwangerschap vorige maand in een spontane miskraam geeindigd. Ik was helemaal verbaasd van mezelf, maar heb toch mijn vertrouwen in Allah weten te behouden en heb daardoor ook geen verdriet gehad. Maar ik kan jullie ook leuk nieuws vertellen. IK BEN WEER ZWANGER! Moge Allah mij een gezonde zoon of dochter schenken... en hopen dat het dan 3 maal scheepsrecht is. Wardi: Wij kennen elkaar. Hoop dat alles naar wens gaat daar? En met de kleine?? (zus van je naamgenote en voormalig dorpsgenote)... Moge Allah je bijstaan. Hoe is het met de andere zusters? Ik zal proberen om weer meer aanwezig te zijn. Ik vraag jullie om dua voor me te doen dat het deze keer goed mag gaan. Moge Allah jullie daarvoor belonen. Moge Allah over jullie waken mamaT
Vrede zij met jullie zusters! maken jullie het goed allemaal? ik kom weer ff koekeloeren. @Mounia, lieve zuster Moge Allaah jou veel geduld geven en kracht.Moge Allaah jou wensen vervullen.. @Wardi: Gaat alles goed met kleine troetelbeertje hamza? Geen idee waar arabische voorleesboekjes te krijgen zijn. daar in far far away zul je ze na wat (zoeken in de stad) vast wel vinden in een boekhandel met Allaah's wil. maar mocht ik iets tegen komen laat ik het weten. lees dat je de kleine wil laten afkicken.. geen ervaring mee.. maar denk dat het geen slecht idee is om op de momenten dat hij zijn speen mist iets anders te bieden dat hij fijn vind.dat je dus de speen-momenten een andere invulling gaat geven,bij je nemen en ff knuffelen..of zoals je zelf schreef de borst als dat geen nadelige gevolgen heeft? maar zoals ik al schrijf heb er geen ervaring mee of je geeft hem 1 van je boeken die hij zo lekker vind lol. @MamaT.. Moge Allaah je belonen voor je geduld! met de wil van Allaah wens ik je een goede en gezonde zwangerschap!
Peace! : ) MamaT, leuk om hier op de hoogte te blijven van elkaars mamaleven. Alle lof is voor Allaah. Spijtig te horen van je miskraam. Moge Allaah je belonen en je compenseren met iets beters. Amien. Met ons gaat alles goed hier, genieten nog volop van zomerweer! Alle lof is voor Allaah. Oemie, goed idee van die boeken ; ) Voortaan krijgt ie een boek bij het slapen gaan haha, kans is alleen groot dat hij dan transformeert in een papierbak(je) : D Ik las mijn bericht zojuist terug en vond mezelf zo negatief over Hamza, dus wil nog even wat leuks vertellen hoor, haha. Hij spreekt sinds een weekje!! Ok...het is 1 woordje, maar toch! We gaan samen regelmatig op spinnetjesjacht. Er lopen er nogal wat rond hier en ook in huis komen ze graag een kijkje nemen. Zijn eerste woordje is dan ook: spin. Althans, de Marokkaanse (Riffijns) variant ervan. En het leuke is; zodra hij er een ziet wandelen (of vliegen) dan gaat ie er roepend achteraan...so cute! Alle lof is voor Allaah.
Lieverds dank jullie wel voor jullie lieve en steunende woorden! Wardi, wat een leuk verhaal van Hamza haha, heel schattig!
vrede zij met jullie! wardi: wij zijn ook een tijd geleden begonnen met het 'speentje' af te bouwen,hihi, ze gooide het steeds vaker uit haar mond en s'nachts slaapt ze inmiddels zonder speen, tenzij ze erg huilerig is in haar slaap, ik krijg haar dan nooit getroost, ze ligt dan heel diep te slapen en knuffeltje over haar bol helpt dan niet...w.s. enge droom ofzo?! en overdag heb ik haar nooit het speentje gegeven (veel te bang dat ze verslaafd zou worden haha) wel hebben we haar zo'n wiegenknuffeltje gegeven, daar ligt ze vaak nog even mee te spelen voordat ze in slaap (geeft ook minder rotzooi dan een boekje haha!) en wat lief dat je zoontje spin zegt, alle lof aan Allah! mamaT: Moge Allah je bijstaan in je verdriet, wat een beproevingen heb je gehad, alle lof aan Allah dat je nu weer in verwachting bent, moge Allah je een voorspoedige zwangerschap schenken! hoe voel je je? en hoe ver ben je? kan je banner niet zien nl.! oemmie: jij ben alweer 33 weken, alle lof aan Allah! hoe verloopt je zwangerschap? hana: ik zie dat je meeleest op dit moment! hoe is het met je zuster?? allemaal een dikke kus!!
Vrede zij met jullie zusters! Mounia: het nieuws van de arts is niet leuk om te horen. Maar vergeet niet dat Allah groot is. Die artsen zeggen wel vaker iets. Een vriendin van mij was al jaren bezig met zwanger worden. Ze wilde haar niet helpen, omdat ze volgens de gyn te dik was. Ze zat zelfs bij een diƫtist. Ze is toch zwanger geworden. En alle lof is aan Allah. Daarnaast een vriendin met ook het probleem dat het zaad van de man slecht was.. nou mevrouw is nu zwanger van de tweede, met dank aan Allah. Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk dus probeer ten alle tijden op Allah te vertrouwen. Moge Allah je bijstaan. Wardi: blij te horen dat je het goed maakt. Zo te zien gaat Hamza je tegen spinnen beschermen (aangezien de meeste vrouwen bang zijn voor spinnetjes en andere ongedierte). Allah lof is aan Allah! Hier: ik weet nog niet precies hoever ik ben. Ik denk zelf 4 weken, maar dat moet ik nog even berekenen. Ik heb besloten pas een banner te plaatsen als ik de echo heb gehad. Tot die tijd doe ik dua en hoop dat Allah deze zwangerschap goed zal laten verlopen. Hoe is het met de andere zusters? Peace! MamaT
vrede zij met jullie lieve zusters! hoe is het met iedereen? het is weer erg rustig hier haha, met de wil van Allah maken jullie en je gezinnen het goed! hier is alles goed alle lof aan Allah, yasmina wordt maandag 1 jaar, met de wil van Allah! wat gaat het snel he! vorig jaar, deze tijd, kreeg ik bijna de eerste weeen dat het begonnen was,hihi! maken jullie je ook een beetje zorgen om de mexicaanse griep? ik weet ook echt nog niet of we onze dochetr laten inenten, er is nog zoveel onduidelijkheid over... ik las hier op het forum dat meryam het in ieder geval niet doet, toch? ik heb vandaag wel de oproep voor mezelf gehad, ik werk in de zorg dus ze verwachten het wel dat je je laat in enten, al verplichten ze je niet... nou ja, het is pas voor eind nov. dus ik denk er nog even over na... ik heb trouwens hele leuke kinderboekjes besteld via islamprodukten.nl, nederlandstalig met een islamitisch karakter zeg maar. nou zussies een heel fijn weekend met de wil van Allah. dikke kus,
Vrede zij met jullie zusters! Hoe is het hier? Laat ook weer wat horen. Hier alles goed, alle lof zij aan Allah. En zoals jullie zien een nieuwe banner onder mijn berichtjes . Marietje, gek he.. je kleintje alweer 1 jaar. Het babyachtige gaat er nu echt vanaf he . Moge Allah haar en al onze kindjes nog velen jaren schenken, Amien. Ik ga inderdaad geen mex.griepprik halen straks, en voor mijn dochter ook niet. Mijn man heeft ook een oproep gehad (licht astmatisch) maar gaat hem ook niet halen. Mijn moeder werkt ook in de zorg maar heeft ook besloten om hem niet te halen. We zijn allemaal gezond, alle lof zij aan Allah.. heb nooit griep gehad en mijn meisje is ook amper ziek. Ik ben zelf doktersassistente en zal haar gewoon in de gaten houden mocht ze toch klachten krijgen. Ik zie het gewoon niet zitten om haar in te laten spuiten met een vaccin. Welke boekjes heb je besteld? Ik heb dus dat boekje over Sarah (voor het slapen gaan) waar ik het eerder over had. Heb je die ook besteld? Dikke knuffel Meryem
meryem: gefeliciteerd meid!! wat een mooi nieuws, alle lof aan Allah! hoe voel je je? moge Allah je een voorspoedige zwangerschap schenken, amien! ja het kleine meisje wordt alweer groot,haha, het heeft veel moois natuurlijk dat ze zich zo ontwikkelt maar toch denk ik soms met weemoed terug aan de tijd dat ze net geboren was,hihi! ik vind het ook allemaal maar erg vaag over die mex. griep, ik laat mij ook nooit in enten tegen de gewone griep( ookal krijg ik daar ook een oproep voor vanuit werk) en laat je je dochter wel de standaard vaccinaties geven? ik heb het boekje van nordin het nijlpaard,schattig boekje, en 1 om arabische letters te leren! liefs,
Vrede zij met jullie dames! meryem! Gefelicteerd zusje! ik ben zo blij voor je. Hoe oud is Irem als de baby geboren word? als ik zo zie dat jij zwanger ben dan krijg ik ook wel weer kriebels hoor. maar wanneer Allah het wil zal Sarah een broertje of zusje krijgen maar echt heel erg leuk! moge Allah jou een gezonde baby scheken, ameen. Hier verder alles goed Alle lof is voor Allah.. Sarah heeft vandaag haar eerste stapjes gezet!!! ikhelemaal blij natuurlijk ze loopt nog niet hoor maar ze staat alleen en dan zet ze 1 of 2 stapjes heel schattig wat is het hier stil trouwens xxx
vrede zij met jullie!! wat is het hier stil zeg!! nog 1 weekje en dan is het alweer offerfeest, met de wil van Allah! hoe vieren jullie het? mijn man heeft hier geen naaste familie maar we zullen wel naar een aantal vrienden gaan, met de wil van Allah! ik wil ook naar de moskee, dan zal ik mijn dochter waarschijnlijk bij mijn vriendin brengen want zij is tegenwoordig echt een stuiterbal,haha, wil alleen maar lopen langs de bank en muren, hihi, zo schattig, ze is nog wel bang om een paar stapjes los te doen..maar ja komt vanzelf! sakinah: lief he, als ze beginnen te lopen, yasmina kijkt dan altijd heel trots! en slaapt sarah goed? mijn dochter lijkt erg veel te dromen s'nachts, moet haar af en toe echt even troosten..zal wel de leeftijd zijn.. meryam: hoe voel je je? wardi: hoe gaat het zuster? mounia: hoe is het met je? mamaT: weet je al hoever je bent? tirtilisko: las ergens dat je zoontje al een griepprik heeft gehad, geen last gehad van nare bijwerkingen? iman en moesje, hoe is het met jullie? en hana?? met de wil van Allah maken jullie het allemaal goed, jammer dat er nog zo weinig zusters meeschrijven hier maar daar zal vast een goed reden voor zijn!! dikke kus
Vrede zij met jullie zusters, Marietje, wat lief dat je iedereen zo afgaat. Ben al een tijdje niet geweest. Na een paar keer checken en niks geen reacties vinden had ik geen zin meer *bloos* Maar met ons gaat alles goed hoor, alle Lof is voor Allaah. We hebben nog lekker weer hier en dat terwijl we vorig jaar deze tijd allerlei overstromingen en noodweer achter de rug hadden. Er is geen macht noch kracht buiten die van Allaah. Hamza doet het ook goed. Volop aan het ontwikkelen, het gaat zo hard! Sinds bijna twee weekjes zet hij stapjes, nu legt ie al best stukjes af. Van muur naar bank of van stoel naar tafel en dergelijke. Als ik 'm laat staan om naar me toe te komen werkt hij niet echt mee : ) maar als hij dan spontaan uit zichzelf gaat staan komt ie opeens op me afgestormd, haha. Heel leuk. Verder begint ie wat woordjes te zeggen en woorden te begrijpen Het woordje laa' uiteraad (= nee) maar ook ogen en mond en kusje of de maan. We gaan rond Maghrebtijd even het dakterras op, kan ie nog even luchtje scheppen voor we onszelf opsluiten : D en dan zien we de maan, qamaroen, hij kan dat niet zeggen hoor, maar als ik vraag waar is de maan dan wijst hij 'm aan met zijn wijsvingertje, so cute! Ja ik kan uren doorgaan, ben beretrots op mijn deugnietje. Zijn speen (tita in Hamzataal) is inmiddels ook niet langer zijn slaapmaatje. Alle lof is voor Allaah. Kortom: het is echt een grote jongen aan het worden. Wat 'Ied betreft, tis beetje raar dit jaar want mijn man is niet thuis met 'Ied *snik* Ik ga wel proberen er toch een feestje van te maken al snapt Hamza er nog geen snars van. Hij is in ieder geval gek op nieuwe dingen dus we gaan slingers en balonnen ophangen en ik ga een simpele Hollandse cake bakken. Wil ook wat simpele koekjes, die van die uitsnijdvormpjes, maken. Niet teveel suiker dan kan Hamza tenminste meesnoepen. Verder ga ik opzoek naar wat leuke hadj-fimpjes en wat leuke nasheeds for kids om af te spelen. Mijn schoonfamilie hiernaast even bezoeken, zij slachten ons ram, en daar even smikkelen en bikkelen : ) Denk dat dat zo een beetje de plannen zijn. Moskeebezoek zit er hier helaas ook niet in, net zoals jouw stuiterbal wilt ook de mijne alles behalve stil zitten. Hoewel, als hij vreemden ziet dan is ie toch rustig....maar dan kruipt hij wel mijn nek zowat in door al die aandacht haha, dus genoeg redenen om niet te gaan. Meryem, voor jou nog een hartelijke felicitatie. Wat leuk dat jullie nog een kindje krijgen met Allaah's Wil. Moge Allaah het voor je vergemakkelijken en jullie verblijden met een wolk van een baby, amien. Sakinah, leuk om te lezen dat Sarah lekker aan het ontwikkelen is. Hoe gaat het met de stapjes? Voor je het weet durft ze steeds meer. Is het al gelukt het vast te leggen? Ik probeer er steeds een kort filmpje van te maken maar zodra ik hem een handje 'help' gaat ie dwars doen : D Ach, ik blijf het proberen met Allaah's Wil. En nu ga ik naar bed. Trouwens zusters, aanstaande donderdag is de dag van 'Arafat, de dag waarop het aanbevolen is om te vasten. Ik zou zeggen grijp je kans, want de beloning bij Allaah is groot. Mocht ik jullie voor 'Ied niet lezen/schrijven dan wens ik jullie bij deze een gezegende dag, dat Allaah onze goede daden accepteert en ons in staat stelt om nog vele goede daden te verrichten omwille van Hem.
vrede zij met jullie zusters! nog een gezegend offerfeest allemaal! hoe was jullie dag? met de wil van Allah hebben jullie een fijne dag gehad! bij ons was het erg gezellig, bij verschillende mensen op visite geweest, alle lof aan Allah! wardi, ik snap het hoor dat je hier niet meer zo vaak komt, het is ook zo stil...ik denk dat ik het er ook bij laat, al zal ik af en toe ff spieken.... alle lof aan Allah dat je zoontje het zo goed doet! en wat gaat de ontwikkeling snel he, ze hebben alles zo snel door!! en was je cake nog gelukt? ik heb ook een cake gemaakt en wat meegenomen naar een vriendin, waarbij haar zoontje s'avonds weer een hele schaal heerlijke hapjes kwam terugbrengen,hihi! zusters, ik wens iedereen het allerbeste toe!!! liefs,
Vrede zij met jullie zusters, Het is weer ff geleden dat ik op deze site ben gekomen, hoe gaat ie allemaal? Ik ben afgelopen zaterdag terug gekomen van "vakantie", m'n lieve oom is overleden moge Allah genadigd over Hem zijn. Kortom een moeilijke periode achter de rug alle lof aan Hem. Ik ben jullie zekers niet vergeten... Meryem, gefeliciteerd met je zwangerschap moge Hij die zegenen en vergemakkelijken. Wardi, ik heb ook l'ied (offerfeest) in Marokko (Tanger) doorgebracht dit jaar met mijn schoonouders en zonder man was ietjes minder. MamaT, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Moge Hij die zegenen en vergemakkelijken, amen. Mounia, Tirti, Marietje, Imane...etc hoe gaat het met jullie? All, dikke knuff en ik duim voor jullie allen. Hier gaat het verders goed, druk met de kleine ze is alweer 6 maandjes masha Allah, wat vliegt de tijd zeg.