Een mogelijke ongie? Dat klinkt alsof je niet zeker weet of het bloed dat je verloren hebt daadwerkelijk menstruatiebloed is....? Niet elke vaginale bloeding is een vrijbrief om niet te vasten, slechts menstruatiebloedingen en kraambloedingen. Dus ik zou wel eerst zeker weten dat je menstrueert alvorens je je vasten verbreekt. Sommige vrouwen bloeden tussendoor een druppeltje of wat (kan een geknapt bloedvaatje of dergelijke zijn) en tijdens die bloedingen dient gewoon gebeden en gevast te worden. Indien je hier meer info over wilt dan stuur ik je graag een link. Mocht je gewoon ongesteld zijn: smikkelze : )
ik moet normaal morgen ongie worden, maar ik ben met de pil gestopt dus het kan alle kanten op...maar het was vaginale bloed, dat weet ik zeker...dus ik dacht dat ik door dat ik met de pil ben gestopt dat ik dus gisteren ongie zou kunnen worden vandaar...morgen ga ik gewoon weer beginnen als ik nog niet ongie ben...
Hier gaat het lekker, alhamdulillaah (Alle lof is voor Allaah). Vanavond ga ik bij mijn schoonfamilie eten. Ik denk dat ik mini-tortilaatjes ga maken om mee te brengen. Verder weet ik niet wat er op het menu staat...op de harira na!
Oej 5 dagen.... ik ga ff bellen.. wilde morgenochtend gaan.. maar als het 5 dagen duurt hmmm dan is ie pas woensdag klaar..... Hier pasta.. kom ik er net achter dat de uien op zijn.. pff.. en ik wil de deur niet meer uit... maja dat wordt dus laat koken neemt me man het mee... misschien als ik hem lief aankijk neemt ie eten van buiten mee.. bah heb zoo geen zin! Vandaag voor de echo geweest alhamdulilah alles ziet er goed uit! hehe en het is er 1! Ze had van de week een vrouw met een spontane 3 ling das ff schrikken haha... mn man zei nog oohhh dat mag wel hoor... nou uhmmm ik zal ervoor moeten zorgen hij is veel weg! Ik wil zooo graag weten wat het wordt.. maja geduld is een schone zaak..
Toch dien je of zeker te weten dat je ongie bent of dient de situatie zo te zijn dat het meest waarschijnlijk is dat je ongie bent. Dus vaginaal bloed verliezen is geen garantie dat het ook ongiebloed is. Je zegt zelf: '.morgen ga ik gewoon weer beginnen als ik nog niet ongie ben..' Dus dan ben je nog niet ongie toch? Ja ik ken je situatie verder natuurlijk niet, maar wilde je erop wijzen dat het verbreken van je vasten in deze weleens ongeoorloofd zou kunnen zijn. En dat zou natuurlijk erg jammer zijn. Succes ermee!
@Iman wat goed hamdulillah dat de echo goed was. Ik heb er morgen heen ben zoooo zenuwachtig het is niet eens de 20 weken echo maar toch IK hoop dat we kunnen zien wat het word wij zijn ook zoooooooo benieuwd
Hier de kip van gisteren Was niet goed gebraden voor de iftar dus dan maar vandaag insaAllah met rijst en soep of salade of yoghurt zie wel insaAllah
bij jou zouden ze het wel kunnen zien insha Allah hebben jullie al namen bedacht? zo ja vertel vertel hhaha! Hier is zn frummel nog onzijdig ahhhahahahha.... Hahaha moet er zo hard om lachen nu zeg ik het zelf ook.. Is al een hele tijd geleden.. haha maar het woordje blijft ik was Firdaous aan het douchen en ze had gepoept dus ik dr helemaal af aan het spoelen het zat werkelijk overal! bah jakkie.. dus ik d8 ja hoe gaan we dr vagina noemen.. mn man is van mening dat dat nog helemaal niet hoeft... niet dat ze maar zomaar in ene VAGINA loopt te roepen ofzo haha... ik weet niet wilde gewoon een lief woordje ervoor die wij alleen begrijpen.. dus ik zei spontaan ja draai je is om je frummel is ook vies.. zegt ze zo timmel? haha dat woord zegt ze nog steeds... hahahah ze zegt het zo grappig en als ze het een keer in het openbaar zegt begrijp ik het alleen
hier is het elke dag een ramp om te verzinnen wat te eten hebben jullie dat niet... ik heb gewoon nergens trek in.. ja in pizza hehe maja dat kan niet elke dag! zon last van maagzuur.. wordt al misselijk als ik aan soorten eten denk!
Je bent niet de enigste hoor... Ik weet ook niet meer wat we moeten eten.. Ik heb aan mijn man gevraagd waar hij trek in heeft en dat ga ik klaar maken voor hem en voor mezelf een broodje kaas en 1 met kroket... En voor vanavond heb ik chocolade pepernoten gekocht... whaaaaa ik heb trek...
Hahahahah wat liefffff Gek he we kunnen maar niet op namen komen Toen we 2 jaar bezig waren hadden we allebei namen die we samen leuk vonden en nu kunnen we niks vinden. Maar mijn ouders zijn overleden ik wil wel zegmaar voor in het paspoort 2 namen hebben en dan de naam van of mijn moeder of vader als (extra naam) zeg maar maar de roepnaam word wel gewoon wat wij met mijn man kiezen.
Pffffff Iman, ik vind het ook ZO moeilijk. Heb ook niet iedere dag zin in pannekoekjes en andere zoetigheden. Wil ook gewoon groenten enzo eten, maar soms kan ik gewoon niet verzinnen wát ik dan moet maken. Lastig hoor. Vanavond maak ik een tortilla met aardappel en courgette, dat is niet zo zwaar op de maag en toch nog redelijk gezond.
@Esin geduld lieverd InsaAllah zakt je honger een beetje af @iman ik heb het ook iedere dag van wat moet ik nou koken. Buiten de ramadan heb ik het ook maar niet zo erg als nu in de ramadan want dan maakt het niet echt heel veel uit als het gewoon pasta is ofzo maar nu zit ik altijd al een dag van te voren te denken. Omdat ik gelijk moet beginnen uit mijn werk anders haal ik het niet
ik kom net van werk. wat een gedoe zeg. het uitzendbureau heeft een aantal dingen veranderd qua regels en ik moest nog even achter mijn zwangerschapsverlof aan want als ik het aan hun moet overlaten... nu ga ik insha Allah over 2.5 week met verlof ! ik heb nog eten over dus we gaan dat lekker opeten.. ik heb eigenlijk zin om weer een broodje kroket te eten .. ( zo lekker is dat...) maar ik heb dat gisteren ook al gegeten dus laat ik vandaag maar wat gezonder doen insha Allah (als Allah het wil) k heb zelfs groentensap gehaald 8) ik ben wel heel erg moe vandaag. was bijna in slaap gevallen achter mijn bureau.. op een of andere manier lukt het me niet om snachts goed te slapen.. ik moet er toch weer om kwart over 4 uit om eten te maken.. en dan moet ik weer om 7 uur op mijn werk zijn..dus veel slaaptijd blijft er dan niet over ( moet natuurlijk ook nog een paar keer naar de wc )maarja nog even doorbijten insha Allah
hier Kip Madras (uit een pak gemaakt, dus vraag me niet het recept ), vooraf tomatensoep en als toetje Sutlac.
Eten maken 's nachts? Mag ik vragen wat jullie nemen als ontbijt dan? Wij komen vaak niet verder dan 2 dadels, glas melk of jus en iets zoets zoals plakje cake of iets van koek. Soms schaaltje yoghurt maar dat is het wel zo'n beetje.
Ik ben met het eten bezig... Aardappelsalade, hele kip, nog een salade van rode kool en komkommer en heerlijk brood van de bakker net uit de oven...... hmmmm Nog ff en dan kunnen we eten dames......
uhm nou niet echt eten maken hoor ik heb voor de ramadan roti gemaakt en die warm ik op voor mijn man en dan maak ik nog een broodje voor mijzelf en voor hem... zet wat thee.. misschien wat yoghurt. zulk soort dingen. haha maar geen heel dinee hoor! ik sta gewoon om kwart over 4 op dan kan ik rustig aan doen en ook rustig eten insha Allah