Beste Wardi, Bedankt voor je informatie. Ik heb al gelezen dat het vasten tijdens de zwangerschap niet verplicht is. Dit wilde ik graag weten. Ook was ik benieuwd of je het moest inhalen of niet. Ik heb jullie berichten ook gelezen en dit bevestigt ook dat wat ik gelezen heb. Ik denk ook wel dat ik met 1 ijzertablet minder kan, maar ik heb al heel wat achter de rug nu in mijn zwangerschap. (zie mijn geschiedenis). Natuurlijk is het allemaal achte rde rug nu, maar ik ben nu zooooo voorzichtig en wil niets riskeren, vandaar dat ik heb besloten het toch maar te gaan inhalen insallah. Maar toch bedankt dat je meedenkt! En inderdaad leuk hier!
wat leuk allemaal die verhalen. ik ben sinds 30 juli dit jaar bekeerd alhamdullilah. alleen op mijn werk draag ik de hoofddoek nog niet, werk er pas en wil het niet in gevaar brengen. Daarbuiten draag ik hem wel ( al weet ik het heeft niet veel nut als je hem afdoet als je werkt) maar hopelijk zal allah mijn wil zien. ik draag hem soms naar achteren soms rond de nek dicht ( op de turkse manier met de knot er onder) met een jasje erover ,waardoor toch alles bedekt is. en soms op de marokaanse manier dat hij wel over mijn schouders en mijn borst valt. heel verschillend dus. hier is vandaag ook nog eens mijn ongi gekomen dus wilde na mijn griep beginnen maar is nog fftjes wachten dus tot na de ongi. insallah zal dat snel zijn. liefs
ten eerste, masha Allah dat je bekeerd bent! ik ben heel erg blij voor je Ik snap wel dat je je baan niet in gevaar wilt brengen, en natuurlijk is het een proces. maar bedenk je wel hoe langer je hier mee wacht.. hoe moeilijker het wordt ( ik hoop het niet voor je insha Allah.. maar dit is wel mijn ervaring).. toen ik op school zat (middelbare school) dacht ik ook.. ik wacht nog wel even.. maar uiteindelijk werd ik alleen maar banger. tot dat ik op een gegeven moment zoiets had van ... Nee.. ik laat me niet meer leiden door mensen.. voor wie ben ik nu eigenlijk banger? voor Allah of voor mensen..? moge Allah je nog sterker maken! (dit is trouwens niet lullig bedoeld )en als je het moeilijk hebt bedenk dan.. Allah beslist alles in dit leven en is belangrijker dan wat dan ook en de mensen die het het moeilijkst hebben.. krijgen insha Allah ook de meeste zegeningen!
mijn chefs zeggen er geen probleem mee te hebben maar wacht tot ik mijn jaar contract heb. maar zodra ik klaar ben nu dan gaat hij direct op. de hele dag draag ik hem trots al kunnen sommige mensen het niet begrijpen helaas. ik voel me heel prettig erbij alhamdullilah. ps meis snap precies hoe je het bedoelt
was net even aan het kijken op youtube kom ik een hele mooie nasheed tegen.. ik was toen net bekeerd en had het heel moeilijk... brengt tranen in mn ogen deze heeft me echt steun gebracht: http://www.youtube.com/watch?v=j7phLxLIzG0 Voor de Nederlanders of geen arabisch sprekenden heb ik een versie met engelse vertaling opgezocht.
mooie nasheed iman! masha Allah! ik krijg er ook tranen van in mijn ogen.. dit is mijn lievelings nasheed.. ik vind het zo mooi gezongen en de betekenis vind ik ook heel erg mooi.. http://www.youtube.com/watch?v=n4k6cGNV ... re=related de vertaling komt wel in beeld maar een beetje klein..
bedoel je dat liedje wat ik net heb gezet? (misschien domme vraag.. ) hebben jullie lekker gegeten dames? ik wel alhamdulillah maar ik zit wel een beetje vol.. mijn man heeft de gewoonte om een deel van zijn eten aan mij te geven.. zo lief
Er zijn ook kindernasheeds op youtube in het arabisch en tekenfilms. Voor nasheeds: geef je zoekopdracht nasheed for children # Voor tekenfilms: islamic cartoons Heel educatief en maar ook leren ze zo de arabische taal.
hahaha ik las volgens mij ben jij niet helemaal eerlijk dacht gelijk wat heb ik gedaan heb niks verzonnen ofzo hahahaha De echo was wel goed hamdulillah de gyn zei dat mijn baarmoeder goed was gegroeit hamdulillah. Alleen omdat ik zo een vetzak ben vond ik het beeld helemaal niet mooi Was heeeel wazig ik zag niet eens normaal het hoofdje. De gyn zei wel dat alles goed was maar toch Het geslacht konden we niet zien maar dat was wel begrijpelijk met zo een beeld. De apparaten voor de 20 weken echo zijn beter volgens de gyn ik hoop het maar Denken jullie dat de 20 weken echo wel duidelijk zullen zijn? EN dat we kunnen zien wat het word
toen ik mijn echo had met 20 weken konden ze alles heel duidelijk zien...ze konden niet met 100 % vertellen wat het werd maar een vermoeden hadden ze wel..
nou niet dik niet dik...dat valt ook wel mee. i kben 1.67 m en ik weeg nu 73 kilo. ik heb wel zwembandjes hoor. toen ik zwanger was woog ik op het einde 90 kilo maak je niet druk meis...
ik vind 73 kg voor jou lengte niet dik hoor! ik ben nu 77 kg (11 kg aangekomen ) heb net gewogen bij de verloskundige jeetje ze hebben me wel een beetje pijn gedaan hoor.. ze gaan voelen hoe de baby ligt en of hij al wat ingedaald is.. nou dat gaat best hard handig! blijkt dus dat de baby al een beetje is ingedaald verder was alles in orde alhamdulillah. ik heb vanavond om te eten lekker aardappeltjes met groenten en kip.. en misschien eet ik zelf wel een broodje kroket ik weet het .. alweer.. maar soms heb ik gewoon totaal geen zin in warm eten.. Ik denk dat ze de 20 weken echo wel goed kunnen zien hoor! insha Allah natuurlijk.. hoe voelen jullie je verder vandaag?
Voel me een beetje sufjes, een nergens-zin-in-gevoel. Liefst lag ik er nog lekker in (tis hier bijna half elf!) maar heb nog wat op te ruimen en af te wassen en daarna is het tijd voor de moskee in shaa Allaah. Ik ga maar eens lekker onder de douche staan. Misschien dat ik me daarna wat fitter voel.
Ik denk dat jullie bijna een clubje zijn. Aan het eind van de middag zal ik dit topic dan ook verplaatsen naar de clubs van de lounge.
hahahah tartilisko gemeen he had ik je mooi ff te pakken helaas moeten ze bij jou door een laagje vet heen en dan komen de geluidsgolven die omgezet worden in beeld minder goed terug! Insha Allah op de 20 weken echo wel anders wordt het een verrassing ook leuk toch! Hoe ik me voel.... best wel goed beetje steken soort ongie pijjn maar dat zullen mn darmen zijn... lekkerrr... alhamdulilah! mn vader komt vanavond even langs hij wilde in het weekend niet komen want hij vind het niet gezellig dat hij wel hapjes eet en drinkt en wij ''zitten te kijken'' ach ja wij hebben er geen moeite mee maja hij komt liever als wij gaan eten en dan gewoon koffie drinken! Nou zit helemaal te denken wat ik nog moet kopen voor de vakantie ik d8 aan sack n seat iemand ervaring mee? het lijkt mij heel handig aangezien een hele eetstoel meenemen geen optie is en zowel firdaous als ameen niet blijven zitten.. ja heerlijke kinderen hehe! grrr gedeelte van de bestelde kleertjes is nog niet binnen... nou lekker heb maandag betaald..... pfff princes haha ja zijn we wel he een hele leuke club! oh net van een zuster een dvd binnengekregen voor hadj en umra wat je precies moet doen enz.. nou ga zo ff kieke
ohhhw wil mn pa vertellen dat we zwanger zijn... maja voel me helemaal gespannen.. hij krijgt waarschijnlijk weer de schrik van zn leven hahahahahha..... omdat het zo snel al is. Hij denkt zo van ach 2 is genoeg en anders over een jaar of 3 haha... hoe zal ik het zeggen... is de echo foto laten zien leuk GRAAG ADVIES!
ik weet helemaal hoe je je voelt. ik wist ook niet zo goed hoe ik het aan mijn moeder moest vertellen.. we hadden vroeger (nou ja niet zo heel lang geleden) niet zulk goed contact en ik dacht dat ze het helemaal niet leuk zou vinden. maar alhamdulillah! ze vond het heel erg leuk en onze band is nu heel erg goed geworden .. ze wil nu zelfs boeken van me lenen over de islaam! SubhanAllah! ik had haar opgebeld en heb toen gezegd.. uhm mam.. ik heb heeeel erg leuk nieuws.. en toen had ze het al geraden maargoed.. ik ga nog even denken over een leuke manier om het te vertellen.. als ik ergens op kom ga ik het je insha Allah gelijk laten weten, en de echofoto laten zien is wel een leuk idee ja