Meiden mischien offtopic maar heb echt een vraagje. Weten jullie waar ik de thermobad set van bebe-Jou kan kopen dus de hele set het liefst online
Trouwens ik weet niet wat ik moet koken. Ben rond half 8 of kwart over 7 thuis dus makkelijke tips zijn heeeeeel welkom
Ik ben ook laat thuis, wij doen shoarma! Heerlijk met broodjes. Boontjes uit blik erbij en klaar zijn we voor vandaag.
Haal je de Shoarma van buiten ik bedoel gewoon in een shoarma tent of haal je het zeg maar zo bij de slager en braad of bakt hoe noem je dat thuis zelf
Wij hebben een Marokkaanse winkel in de wijk, en daar was mijn man gisteren dus die heeft gevraagd of hij vandaag een kilootje ofzo apart wilde houden, dan haal ik dat op. Dan bak ik het zelf ja. Shoarmabroodjes in de oven, sla en tomaat erbij en smullen maar! Bij een shoarmatent halen durf ik niet zo goed, omdat ik dan toch altijd twijfel aan het wel of niet halal zijn.
Wij halen idd ook nooit eten 'van de straat'. Enkel bij 1 tent omdat dat een oom van mijn man is, en hij dus weet dat het goed zit. Verder kopen wij ons vlees bij 1 slachterij via de moskee. We bestellen dan een keer in de zoveel tijd en zit me vriezer weer lekker voor een tijdje vol
Bij ons is er ook een vaste Turkse supermarkt. En het vlees bijv een bakker van een hele goede kennis. En waar ze zeg maar patat kapsalon doner etc verkopen ook bij 1 vaste zaak
salaam Alaykum Dames, ik zie dat er weer flink ge-post is leuk! ilja, ik zal het voor je vertalen insha Allah en dan pb ik het je ok? ik wist eerst ook niet wat ik vandaag zou eten. de kip die ik eruit had gehaald moet sowieso op. nou ik weet nu wat ik ga eten hoor! zelfgemaakte pizza.. (nou ja..zelfgemaakt... de bodem niet ) mijn man vind dat niet zo lekker dus voor hem gewoon rijst met kip enzo insha Allah. ik heb zo'n zin in mijn pizza.. ik heb eigenlijk al heel lang zin om dat te eten maar het kwam er telkens maar niet van. heb lekker tonijn gehaald om erop te doen verder was mijn dag eigenlijk wel ok. was wel een beetje moe maarja , dat hou je toch he. ik had het vandaag zo koud dat ik maar mijn winterjas had aangedaan en die past gewoon nog (net.. )
pfffffffffff ben bijna klaar met koken alleen de rijst nog en de dadelmix... mijn man was zo aardig om spinazie te halen grrrrrrrrrrrrrr een hele zandbak zat erin.. pff blaadje voor blaadje gewassen grrr... maja alhamdulilah en courgette.. heb het vlees opstaan.. twee pannen dus 1 spinazie en 1 courgette gaat er straks in insha allah! Salade gemaakt lekker gezond maar weer! Mn dag was niet zo we zouden gaan boodschappen doen voor de vakantie.. maar heb lekker geruziet.. gevolg mannetje weg ik 1001 keer bellen.. middag verpest.. gevolg nog geen boodschappen.. van wie ik dat boze oog heb... maja morgen lekker druk van alles regelen en boodschappen ALLAHU AKBAR wie me nu nog ogen geeft hhahahhahaaha! Bah ben moe maar lekker nog een klein uurtje kunnen we eten! Wij halen eigenlijk ook geen eten meer van buiten.. ja vis van de marokkaan jammie! uhmm soms een broodje shoarma van de turk.. die zit aan de moskee vast.. of wel eens een pizza maar ik durf dat niet aan met vlees.. ze kunnen zo veel zeggen! Nou ga mn kindjes verschonen en vermaken! Eetze straks allemaal!
@Iman jammer van gisteren vandaag gewoon inhalen Ik had gister avond al iets gemaakt met aardappels etc voor vandaag en als ik thuis zou komen alleen nog even rijst er bij maar ben net gebeld door mijn schoonzus we zijn uitgenodigd bij mijn broer
Hoi damess! Hoe gaat het? Met mij erg goed, ik vind het echt allemaal heel erg meevallen! Mijn man is werken tot 15:00 en als hij thuis komt gaan we gezellig naar mijn moeder. Die woont 100 km hier verder maar we zien elkaar gelukkig wel regelmatig! Daar komt de hele familie bij elkaar! onwijsss gezellig! verheug me er erg op, mijn dochtertje ook haha! Ik heb lekkere hapjes gemaakt om mee te nemen en een cake (waar mijn moeder dol op is) Wat zijn jullie plannen voor vandaag en wat staat er op het menu? Kus
Mijn plannen voor vandaag? Werken tot 17.00 uur......Bah, en ik ben nu al moe. Vanavond op het menu....restje shoarma van gisteren, restje bloemkool, groentesoeppie.....voor de rest weet ik het nog niet. Ik heb een beetje een baaldag geloof ik. Bah.
hey meiden... veel plannen had ik niet vandaag... vandaag het huishouden gedaan en samen met mijn zoontje naar de markt. lekker verse groenten gehaald en een mooi bosje bloemen voor vrijdag, we zijn uitgenodigd bij turkse buren en ook andere 2 turkse buren komen eten, kortom heel erg gezellig...
insjaAllah dat je ooit in de toekomst wel gewoon zult meedoen aangezien het toch wel 1 van de 5 zuilen is...
Inderdaad. Ze schrijft "ieder moet voor zich weten of hij meedoet aan de ramadan" maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Het is geen keuze, het is één van de vijf zuilen van ons geloof en daar dien je je aan te houden. Maar goed, laten we vooral niet in discussie treden over hoe en wat en wie en waar en wel en niet want dit is zo'n fijn topic geworden wat we nu echt niet meer moeten laten verpesten......
vandaag op het menu: zelfgemaakte minipizza's gevulde paprika's en gevulde tomaten gebraden kippenvleugels patatjes salade en als dessert tiramisu (ook zelfgemaakt natuurlijk) ik ben net klaar, ben vanaf vanmorgen 11 uur al bezig pfffff
Stiekem ben ik erg jaloers op jullie. Ik mis het gevoel wat het vasten mij normaal altijd geeft.... Ik vast dit jaar niet mee, ik word snel suf en misselijk als ik niets eet, en ik durf het daardoor niet aan......... Ben bang dat het niet ten goede komt van de kleine, maar ook niet ten goede van mij.... Meiden, geniet er van, en alvast eet smakelijk voor over een paar uurtjes.