@Kahrin ik snap je heel goed meid ook ik kan helaas niet mee doen Maar probeer me niet tussen zegmaar dat we in de nacht opstaan en de iftar vol te proppen. Zo min mogelijk om toch een beetje dat gevoel te hebben. Mijn maag rommelt nu ook de hele tijd hahah maar ben mijn broer uitgenodigd dus eet niks omdat ik dan ook lekker met hun aftel
goedemorgen meiden, vandaag niet zo veel te doen, alleen wat wasjes draaien, bedden verschonen en koken, vandaag ga ik een gerecht maken met prei en gehakt in tomaten saus en salade.
Hallo allemaal! Ik ga straks na het werken een Tajine maken met kip en aardappelen. Soepie erbij, heb er al zin in Vandaag de laatste werkdag van deze week, ik ben er zoooo klaar mee. Vanaf morgen lekker 3 dagen samen met mijn kleine schatje. Genieten! Wat eten jullie vanavond?
Ilja, fijn dat je bijna weekend hebt! : ) Ik ben er nog niet helemaal uit voor vanavond. Heb in ieder geval al champignonsoep in de koelkast staan. Verder zit ik te denken aan pasta met gamba's, courgette en uitjes in een lekkere romige kaassaus!
Nou, tis geen pasta maar rijst geworden. Had geen pasta meer in huis : ) Heb er ook een kaas-ui-olijven broodje van de grill bij gemaakt. En een frisse salade van komkommer, tomaat en olijfjes... Heb nog genoeg over voor morgen dus daarvoor staat precies hetzelfde op het menu in shaa Allaah
Salaam alekom voorlopig mijn laatste bericht morgen zit ik insha Allah in Egypte! Doen jullie doe'a dat het allemaal goedgaat! Nog heel veel succes met de Ramadan en alvast een Eid mubarak! Gezegend feest! Taqabel Allah minna wa minkom! Moge Allah het van jullie en mij accepteren salaam alekom ik hoop dat als ik terugben het topic nog doorgaat! veel liefs Iman
wa Alaykum salaam warahmatulllah wa barakatahoe! Insha Allah zal het allemaal voorspoedig verlopen op je vakantie. heel veel plezier en doe voorzichtig he insha Allah! moge Allah jou vasten ook accepteren en ook een heeeeele fijne Eid toegewenst! ik weet even niet meer hoelang je gaat maar ik hoop dat ik er dan nog ben (misschien al bevallen? ) nou ja.. insha Allah we zien het wel Ik ben nu lekker opgestaan om rustig te eten en nog en beetje te zitten ga strakjes met mijn schoonmoeder insha Allah de babykamer verven weet nog niet wat ik vanavond ga eten, ik kijk wel insha Allah. nou dames doe voorzichtig vandaag en eet smakelijk voor zometeen xxx
goedemorgen... @iman, veel plezier in egypte en we zien je vanzelf weer terug... vandag niet zo veel te doen, vanavond gaan we met 2 andere buren bij andere mensen in de straat het iftar openen, heb er zin in en ik ben benieuwd wat we gaan eten...
Goedemorgen! @ iman.. veel plezier in egypte meid! geniet van je vakantie ik ben vandaag zooooooooooooo misselijkkkkkk!
@Iman fijne vakantie meid @mamavyas hoe lang heb je nog ga je naar turkije ? Meiden heb vandaag de eerste echte aankoop gedaan voor ons wondertje we hebben de thermobad set besteld een turquaaze (hoe typ je dat ) we weten eigenlijk nog steeds niet wat het word maar die kleur kan toch wel voor beide? de lime was zo dof
wat leuk! ik vind turqoise ook een mooie kleur. (volgens mij schrijf je het zo) ik heb wel een groen badje. het is geen lime maar een beetje zacht groen. bij de prenatal gekocht. ben vandaag aan het verven geslagen met mijn schoonmoeder. was heel erg leuk. we hebben de muren wit gemaakt. het moet nog wel een beetje afgewerkt worden maar dat gaan we insha Allah later nog doen volgende week komt de babykamer binnen dus dan gaan we het gelijk in elkaar zetten insha Allah. ik ben nu wel moe hoor. mijn man gaat strakjes rijst met ei eten, dat vind hij heel erg lekker. ik ga voor mijzelf denk ik lekkere broodjes maken insha Allah. ik heb wel last van een soort pijn in mijn onderbuik. tis denk ik pijn van het indalen van de baby. maar verder gaat alles goed Alhamdulillah nou meiden eet smakelijk voor straks en doe voorzichtig allemaal insha Allah
wa alaikum assalaam warahmatullaahi sis Hele fijne reis en verblijf gewenst! Moge Allaah swt jullie in veiligheid doen aankomen en terugkeren en jullie laatste dagen van de Ramadaan zegenen. Amien. Enjoy! Liefs, Wardi
hey meiden we zijn gisteren bij buren wezen eten en het was super gezellig, we zijn tot 4 uur in de ochtend gebleven, we hebben ook gelijk daar ontbeten...
zo dan zal he inderdaad wel heel gezellig geweest zijn ! leuk! k heb net een paar boodschappen gedaan en ga zometeen nog wat huishouden doen. ik ga vanavond cassave eten. kweet niet of iemand dat kent maar het is een soort van aardappel/wortel maar dan anders heel lekker iig je kan er een soort van patat van maken. verder lekker fruit gehaald. ik wil graag de baby kleren wassen maar ik ben bang dat de kleuren door gaan lopen. ik heb daarom van die doekjes gekocht die die kleuren goed zouden moeten houden. heeft iemand hier ervaring mee?
wat is er hier stil heb vandaag lekker uitgeslapen en dingen in het huishouden gedaan. ga vandaag lekker kip eten met cassave. ik zou dat eigenlijk gisteren eten maar het is toch soep geworden. (had niet zo;n trek ik cassave) k ga zometeen insha Allah bidden en dan ga ik met het eten beginnen (heb ik dat ook alvast gedaan he ) Salaam Sakinah
Sakinah: ik heb die ook eens geprobeerd en t doekje was erna idd helemaal gekleurd, dus voor mijn gevoel werkte het wel... (kan natuurlijk nooit zeker weten of de was anders doorgelopen zou zijn, zonder doekje..)
Ok tnx ik ga het in ieder geval proberen ik hoop dat het lukt insha Allah, ik zou het zo zonde vinden als de kleertjes al doorlopen terwijl ze nog niet eens gedragen zijn!
Lieve meiden, Het is hier stil de laatste dagen...hebben jullie het zwaar met de ramadan of gewoon druk? Ik heb het een paar dagen erg zwaar gehad. Gisteren heb ik voor het eerst hardop tegen mijn man uitgesproken dat ik zoooo graag wilde dat de ramadan voorbij was. Maar vandaag voel ik mij al wat beter gelukkig. Ben inmiddels bijna 12 weken zwanger, en dat is voor mij wel een grens. Ik heb namelijk vóór onze Soufian 2 behoorlijk heftige miskramen gehad. Ben blij dat we die eerste risicovolle weken nu achter de rug hebben. Dinsdag heb ik nog een echo gehad en alles zag er prima uit. Aanstaande maandag hebben we de uitgebreide termijnecho. Ik dwaal af Ik heb gisteren een heerlijke tajine gemaakt met aubergines en tomaat. Het was echt overheerlijk. Vandaag is mijn man vrij en wordt er voor mij gekookt. Ik noem de maandag altijd smul-dag want hij kan zulke lekkere dingen maken. Ik verheug me er nu al op En jullie? Wat houdt jullie bezig?
Assalaamu 'alaikum all Ilja, gelukkig voel je je weer wat beter, alhamdulillaah! Hier gaat het nog steeds goed met vasten. Had gistermiddag wel even een duizelig momentje, denk dat mijn bloeddruk aan de lage kant was. Maar ben lekker gaan liggen en voelde me daarna weer goed. Heb nog even een klein wandelingetje gemaakt, frisse lucht en beetjebeweging doet ook goed : ) Heb weer een pot harira gemaakt gister en falafel. Verder wat aardappelpuree-salade erbij. Ben dol op aardappelprutjes haha. Doe er van alles doorheen; geraspte wortel en kaas, blokjes komkommer en schijfjes olijven. Lekker op smaak kruiden en aanvallen maar. Voor vanavond heb ik nog falafel, harira en ik ga er wat sperzieboontjes met knoflook bij bakken en gegrilde aubergine's.