Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ik ga na de ramadan denk ik alleen de 3 dagen inhalen die ik nog moet doen. ik weet niet of ik die 6 dagen nog ga doen aangezien ik dan al bijna ga bevallen! :) (insha Allah)
    vandaag was mijn laatste dag werken! heb allerlei cadeautjes gekregen
    van vriendinnen op werk en ook van mijn team. echt heel erg leuk alhamdulillah!

ik ben echt blij dat ik nu rust heb.. nou ja rust. ik heb het gevoel dat ik nog zoveel moet doen..(valt wel mee maar toch) ga misschien strakjes nog even schilderen in de babykamer dan is die ook af :) insha Allah.

morgen komen insha Allah de meubeltjes en dan kan ik het echt gaan inrichten.

vanavond ga ik cassave eten insha Allah en ik ga lekker tomatensoep maken.

nu ga ik even slapen denk ik :)

nou meiden, eet smakelijk voor straks insha Allah

Salaam,

Sakinah

2. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Heel makkelijk en heeeeeeel lekker:

Cornflakes koekjes – 50 stuks (lekker veel maar dan kun je je buren ook eens verwennen)

Ingrediënten:

1 ei
    125 gr suiker
    1 zakje vanillesuiker
    125 gr boter
    225 gr maïzena
    Halve pot witte chocoladepasta
    Have pot bruine chocoladepasta
    4 el olie
    Cornflakes (gemalen)
    Kokos

GEEN BAKPOEDER TOEVOEGEN DAN SMELTEN ZE IN DE OVEN!

Bereidingswijze:

Meng ei, suiker, vanillesuiker, boter en maïzena tot een zacht deeg dat niet meer aan je handen plakt. Maak bolletjes ter grootte van een olijf en leg ze op en bakplaat met bakpapier. Bak ze ongeveer 20 minuten op 180 graden en laat afkoelen. Ondertussen de chocopasta smelten met ieder 2 el olie. De cornflakes fijnmaken en in een mengbeker doen en ook de kokos in een mengbeker doen. Als de koekjes afgekoeld zijn dompel je ze met een vork in de gesmolten bruine choco en dan in de gemalen cornflakes. Bij de witte doe je ze in de kokos. Op laten stijven in de koelkast.

Recept is afkomstig van tajin.nl

Bak ze! (en smul ze) : )

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Leuk recept wardi kan ik misschien ook een keer proberen insaAllah

Meiden willen jullie voor ons dua doen we hebben morgen opnieuw de 20 weken echo insaAllah is alles goed.

4. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Bedankt Wardi!

Ik ga het zometeen maken. Eerst even eieren en cornflakes halen. Het klinkt heel lekker. Hopelijk smaakt ie ook goed.

Tirilisko, veel succes en sterkte morgen met de echo. Ga je voor de tweede keer? Was er iets niet goed?

Nogmaals veel sterkte.

Groetjes, Cilianne

5. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Cilianne, geen dank hoor en ze zijn echt overheerlijk.

Tirtilisko, in shaa Allaah is alles goed...en geniet van de echo!

6. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    vanavond laylat ul qadr :)

:) insha Allah moge Allah al jullie wensen vervullen en al jullie gebeden verhoren. Amien

7. Sahara

Sahara Niet meer actief

8. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Was het maar zo dat we vooraf wisten welke nacht Laylat-ul-Qadr (de nacht van de Voorbeschikking) was.

De profeet,vrede zij met hem, heeft ons opgedragen deze nacht te zoeken in de laatste tien nachten van Ramadaan, en dan vooral in de oneven nachten ervan. En in een andere hadieth noemde hij de 25ste, 27ste en 29ste als mogelijkheid voor het vinden van deze nacht.

Dus ervan uitgaan dat deze Geweldige nacht valt op de 27ste is volgens de bronnen niet correct hoe groot de kans ook is dat het wellicht wel die nacht is. Wa Allaahu a'lem, en Allaah weet het beste...

Enkele bronnen:

It was narrated from ‘Aa’ishah (may Allaah be pleased with her) that the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Seek Laylat al-Qadr among the odd numbered nights of the last ten nights of Ramadaan.” Narrated by al-Bukhaari, 2017; Muslim, 1169.

It was narrated from ‘Ubaadah ibn al-Saamit (may Allaah be pleased with him) that the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) came out with the news of Laylat al-Qadr, but two men among the Muslims started arguing. He said: “I came out to tell you about Laylat al-Qadr, but So and so and So and so started arguing, so (that knowledge) was taken away. Perhaps that will be better for you. So seek it on the (twenty-) seventh and the (twenty-) ninth and the (twenty-) fifth.” Narrated by al-Bukhaari, 49.

Bron: islamqa.com

P.s Amien op je smeekbede : )

9. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Ik weet het :) dank je voor je informatie zuster. misschien had ik er beter kunnen zeggen. vanavond kan het laylat ul qadr zijn :)

jeetje, we lopen al tegen het einde van de ramadan aan.. aan de ene kant vind ik het leuk omdat ik me verheug op Eid, maar aan de andere kant vind ik het jammer dat het voorbij is. De maand is zo bijzonder.. en ik voel me in deze maand ook echt beter. Allah heeft het voor mij Alhamdulillah erg makkelijk gemaakt deze ramadan en ik ben blij dat ik er toch aan mee heb kunnen doen!

vandaag ben ik wakker geworden met veel pijn aan mijn handen en voeten. ik kon mijn handen net niet eens dichtmaken. al dat vocht ook! dat zal ik niet missen hoor insha Allah.

Gisteren is de babykamer binnen gekomen en het schilderwerk is af insha Allah. morgen gaan we het inrichten insha Allah :)

ik zat er aan te denken om vandaag een taart te maken. ik weet alleen nog niet welke. misschien een kersenvlaai.. of appeltaart.. maar dat heb ik al zo vaak gemaakt. ik ga even speuren op internet ! als jullie nog suggesties hebben..?

nou dames. doe voorzichtig vandaag en insha Allah spreek ik jullie snel weer

Salaam Alaykum waramatullah wa barakatuhu,

Sakinah

10. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Sakinah, geen dank hoor, graag gedaan.

Oh ben benieuwd naar jullie kamertje : )

En ik vind het ook heel jammer dat de Ramadaan alweer bijna voorbij is : ( Met Eid ben ik blij en verdrietig tegelijk...

En ben ook zo blij dat het vasten me gemakkelijk af is gegaan (en nog gaat) alhamdulillaah. Ik verwacht 0 dagen in te hoeven halen, dat had ik niet eens durven dromen voordat de Ramadaan inging! Alle lof is voor Allaah die het ons gemakkelijk heeft gemaakt.

Een taart, heb ooit in mijn tienerjaren een (misvormde maar wel lekkere) slagroomtaart gemaakt maar das zo lang geleden en gewoon uit een pakje waar alles netjes opstond wat te doen : )

Ik kan je dus niet aan een recept helpen wel kan ik je doorverwijzen naar tagin.nl misschien staat daar een lekker taartje tussen die je kunt uitproberen?

Heel veel plezier met het inrichten van het kamertje...en wel rustig aan doen he met die opgezette voetjes en handjes van je.

Wat heeft de rest voor plannen deze laatste dagen van Ramadaan?

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Ik heb een cake gemaakt (lekker makkelijk:p) ik wilde eigenlijk nog naar de winkel gaan om een paar dingen te halen maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin :oops: dus de taart moet maar wachten tot Eid insha Allah.

ik ga zometeen nog even de kip klaarmaken en dan ben ik zo'n beetje klaar voor vanavond. kan ik in de tussentijd nog even uitrusten insha Allah.

trouwens, ik heb een vraagje. ik heb gehoord (ook ergens gelezen) dat het eten van dadels de bevalling vergemakkelijkt. of in ieder geval goed is voor zwangere vrouwen. heb het een keertje gelezen in iets over wat de profeet (saw) zei over eten en medicijnen. maar nu kan ik er nergens hadith over vinden en ik weet niet of het wel echt waar is.

ik kan alleen iets vinden over dat maryam dadels at toen ze ging bevallen van Isa (as)

kan iemand mij hiermee helpen?

12. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Mijn man heeft vandaag een halve dag gewerkt en in de ochtend heb ik lekker schoon gemaakt, opgeruimd, was gedraaid en Soufian in bad gedaan.
    Daarna zijn we samen naar Eindhoven gegaan en hebben we koekjes gekocht voor Eid. Ik ben namelijk erg moe door de zwangerschap en moet maandag ook nog de hele dag werken, dus ik heb geen tijd en energie om ze zelf te maken. Verder nog wat boodschappen gedaan en langs de slager. Dus we zijn lekker klaar voor de komende week.

Ik ben voor het eerst deze ramadan "blij" dat het er bijna opzit. Ik heb het zwaar gehad. Heel zwaar. Maar alle lof aan Allah dat hij het toch mogelijk heeft gemaakt en ik maar 3 dagen in hoef te halen.

Nu ligt mijn mannetje even te slapen en ik ga zo het eten voorbereiden.
    Lekker makkelijk vandaag, shoarma meegebracht.

Smakelijk eten voor straks allemaal en fijn weer van jullie allemaal te horen.

Salaam,
    Ilja

13. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Oh en Wardi, bedankt voor het vermelden van Tajin.nl -> Wat een geweldige site!

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ilja van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik zie ineeens je banner.

Dames een hele goede site met fotos van de voorbereiding kan je vinden op marokko.nl en dan naar cuisine. Ik heb daar zoveel overgenomen en geleerd.

;)

15. Sahara

Sahara Niet meer actief

16. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Cilianne, is het nog gelukt met de koekjes? : )

17. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Geen dank sis, vind het ook een leuke en handige site : )

18. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Hé Meis, ik zag net ergens anders hier op de site dat alles goed was met je echo en dat je een zoon krijgt, inchallah. Wat ontzettend fijn voor je zeg.

Enne, ik heb het al vaker gevraagd, maar waar komt jouw nickname vandaan? Ik krijg hem niet eens uitgesproken en ik heb hem al tig keer overnieuw gelezen ;)

Liefs
    Ilja

19. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Ik heb inmiddels de uitspraak onder de knie denk ik.

Het klinkt heel leuk als je het op zijn Italiaans uitspreekt, tir-ti-lis-ko! haha

Maar ben ook benieuwd waar die naam vandaan komt en wat het betekent, heb het ook eens gevraagd.

Dus tirtilisko...explain please : )

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Selamun aleykum meiden,

:D :D sorry ik weet nog dat ilja het had gevraagd en dat ik toen d8 ik reageer straks wel en ben het later vergeten. Tirtil betekend in het turks iets als wormpje ofzo. Mijn neefje zei het de heletijd tegen me :( :D en toen heeft hij dat mn man ook aangeleerd ik ben half nl en ze dachten dat mijn nl naam wormpje betekende terwijl het er helemaal niks mee te maken had weet ook niet waar ze het vandaan hadden maar ja. En toen ik me hier aan ging melden was het puur voor een vraag als ik had geweten dat ik er zo actief zou zijn had ik het niet gekozen denk ik :D

Deel Deze Pagina