Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    thee met baklava dan maar :)

goedemorgen trouwens dames,

hier een eenzame woelige nacht achter de rug, mijn man is vanaf gister tot zondag in turkije wegens zaken

helemaal niet leuk maar wat moet moet.

hoe is het verder met jullie?

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik krijg nog steeds opmerkingen van mensen die geen moslims zijn, en ik moet zeggen op een gegeven moment komt het me neus uit...

thee met baklava, leuke naam, maar wat maakt het uit welke naam het wordt

3. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    tja

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    goede morgen!

ik heb ook een mindere nacht achter de rug. ik word telkens wakker om te plassen.. nu is dat niet zo erg maar ik kan mijn handen bijna niet bewegen :( . heb zoveel vocht in mijn handen (jaja nog even klagen)
    maarja insha Allah is dat binnekort over :D

kga zometeen denk ik een taartje bakken , verder kan ik niet echt iets verzinnen om te doen.. heb alles in het huishouden al gedaan.Alhamdulillah (alle lof zei aan Allah). t wordt vandaag denk ik een lekker rustig dagje insha Allah.. (Als Allah het wil)

gaan jullie vandaag nog wat doen?

5. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    wat voor taartje ga je maken sakinah

6. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hier word het vandaag lekker het huishouden doen, dan eens iets nieuws proberen met de oven (alle recepten welkom :) ) en dan vanavond bij mijn man zijn tante op bezoek, moesten daar nog langs met Suikerfeest maar ze was er telkens niet,beter laat dan nooit he.

en vandaag wordt EINDELIJK mijn nieuwe wasmachine droger geleverd kan al onmiddellijk testen want er ligt een berg was te wachten.

7. Sahara

Sahara Niet meer actief

vandaag de boodschappen dag en moet nog wat huishouden doen dus druk druk.

@talia
    wat fijn meiss dat tie er is nou wasse vandaag he inshaallah(allah het wilt )bevalt de wasmachine je goed :)

@bellina
    inshaallah(als allah het wilt) zal het weekend snel voorbij gaan voor je.

@Layla
    meiss weet waarvoor je het doet en inshaallah(als allah het wilt) zal je ervoor beloont worden.

@Sakinah
    o,ja die vocht ja lastig is het he, ik weet zo 1.2.3 geen middeltje ertegen of wat je eraan kan doen, misschien iemand anders?
    inshaallah(als allah het wilt) mag het snel weggaan en kan je vannacht lekker door! meid nog effe he inshaallah(als allah het wilt)

fijne dag allemaal

8. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ik ga insha Allah een kersentaart maken. het is gewoon het recept van appeltaart maar ik doe er kersen in :p vind ik lekkerder :)

ik moet zo ook nog even naar de winkel om wat dingen te halen anders heb ik voor morgen niets :rolleyes: en dat is ook weer niet de bedoeling

9. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    hmm lekker hoor

10. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    klinkt lekker Sakinah, bak je veel zelf dingen zo?
    ik bak zelf wel graag al komt het er de laatste tijd niet zo van.
    vandaag ga ik wel witte en bruine chocolademousse maken.

de wasmachine en drogen worden pas maandag geleverd pfff had me al verheugd maar ok die paar daagjes zullen het niet maken.

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    nou ik probeer wel wat dingetjes te maken. maar ik doe het niet zo vaak hoor. soms maak ik dus taart, of cake of zoiets. verder kook ik natuurlijk in de avond maar niets speciaals ofzo :p

ik vind het wel leuk om te koken!

jammer dat hij pas maandag komt maar inderdaad die 2 dagen kunnen nog wel even ;) Allah weet beter waarom het zo is. Alles gebeurd voor een rede toch?

hoe maak je die witte en bruine mousse? klinkt lekker

12. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ben net trouwens naar de winkel geweest en ik heb op de grond 10 euro gevonden :confused:

er was niemand in dat gangpad dus ik heb het maar meegenomen. zie het maar als baraka (zegeningen) Alhamdulillah! (Alle lof zei aan Allah)

heb net soepie gemaakt. lekker met dit weer :D

13. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Er is weer veel geschreven hier.

Er waren wat vraagjes gesteld....Sakinah, jij vroeg geloof ik of wij het geslacht al weten? Ja heb tweemaal toe via een echo bevestiging gekregen van het geslacht, we houden het nog wel als verrassing voor iedereen : )

Verder was er de vraag gesteld of er aan geboortekaartjes gedaan wordt. Ik heb een digitaal geboortekaartje gemaakt. Die wordt via de mail naar familie, vrienden en kennissen in Nederland gestuurd. Vond het wel leuk om dat middels een kaartje te doen ipv een standaard mailtje.

Wat betreft het fluisteren/opzeggen van de adhaan (oproep tot het gebed): ik wil dat heel graag zelf doen. Als ik er een beetje bij ben op dat moment dan doe ik het zelf, zo niet dan doet mijn man dat, met de Wil van Allaah.

Oh en Sakinah, het babykamertje....ja ik heb een beetje een aparte smaak...het is een witkamertje met oranje. Ik heb al jaren iets met oranje en ik hoef maar iets in die kleur te zien of ik raak op slag verliefd. Nou zat er bij dit kamertje allerlei extra's in 't oranje, dus het is echt een compleet kamertje. Maar manlief vindt het ugly : ( Ik ben er inmiddels wel overheen, haha.

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dames.....jullie titel die door jullie zelf bedacht is wordt thee met baklavas. Zal hem zo veranderen.

Daarnaast nog eenmaal de regel alleen nederlandse schrijftaal. Al het andere wordt zonder overleg verwijderd.
    Dus ook niet zoals ik hierboven weer lees over taart maken waarin de woorden staan: ik ga insha Allah......alleen Nederlands taal.

Veel plezier verder.

kwebbel Moderator

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ok, nou over de naam zijn we het dan eindelijk eens :)

heb net lekker een broodje gegeten en ga nu even wat lezen. gaan jullie van het weekend nog wat doen? ik heb de taart toch nog niet gebakken. ga het als Allah het wil morgen doen.

16. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    wardi, ik heb nog nooit gehoord dat een moeder zelf de azaan zegt!

sakinah hoe was je taartje gelukt ik lees net dat je niet hebt gebakken, ik ga over een maand verhuizen als ALLAH het wil (ga niet zeggen dat capslock ook niet mag)naar een huis met een supernieuwe keuken, ik ga daar ook flink misbruik maken van de oven (de combimagnetron die we nu hebben bakt niet aan de onderkant )
    heerlijk al die gerechten en gebak uit de oven, kan nu al niet wachten.

ik zit een beetje in twijfel over het thema wat ik in aymans nieuwe kamertje ga doorvoeren, ik denk aan de ene kant een kikkerkamer, met een heleboel accessoires van kikkertjes en aan de andere kant een finding nemo kamer, dat laatste is wel moeilijk omdat ik het dan voornamelijk van posters of knuffels moet hebben (er is niet zoveel van nemo te vinden)

moet wel snel gaan beslissen want ik moet inkopen gaan doen

17. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    kwebbeltje ik krijg het idee dat jullie een beetje moeilijk doen in deze topic omdat jullie het volgens mij niet echt willen, ik bedoel als anderen ciao in hun berichten typt of wat dan ook in een andere taal kraait er geen kip naar?!?!

zie ik het verkeerd want zo'n gevoel krijg ik wel!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bellina ik moet wel steeds heel hard grinniken om je berichten hoor.. wat zeg jij toch heerlijk waar het op staat :)

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bellina, ik denk dat je het verkeerd ziet. Wij willen jullie graag een eigen topic gunnen, omdat jullie echt een clubje zijn. Het moet echter wel voor iedereen te volgen zijn en er moet niet structureel andere taal voorbij komen. Op het moment dat er in andere topics, andere taal voorbij gaat komen, zullen we daar ook ingrijpen. Dit zijn de regels van zwangerschapspagina, en daar zul je je bij neer moeten leggen.

20. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    maar we schrijven toch wel netjes steeds de vertaling erbij?

Deel Deze Pagina