Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    We hebben afgesproken als beheer, dat er gewoon Nederlands gesproken moet worden. Dus geen teksten in andere taal. Ook niet als de vertaling erbij staat. Verder gaan we hier geen discussie meer over aan. Het clubje mag blijven bestaan, onder de voorwaarden van zw.pagina.

2. Sahara

Sahara Niet meer actief

ik zou zeggen bedankt voor de kans ;) die jullie ons gunnen

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    k heb inderdaad geen taartje gebakken :p. ben er nu mee bezig :D

ik zat even te lezen over wat je met de kamer wil gaan doen. Natuurlijk moet je doen wat jou het beste lijkt maar ik wilde nog even zeggen dat de engelen niet komen in een kamer waar plaatjes of honden zijn. nu zijn er natuurlijk geen honden. maar dan heb ik het over de kikkers, of de finding nemo

dit staat in een overlevering van de profeet (vrede zij met hem).

hieronder staat een link naar de islam Q&A website waar het nog wat uitgelegd wordt.

ik wilde eerst ook vlinders doen, maar heb er toch maar vanaf gezien omdat ik graag wil dat de engelen bij mijn kindje in de kamer kunnen komen :)

http://www.islam-qa.com/en/ref/7222/images
    http://www.islam-qa.com/en/ref/44029/images

4. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Belinna, so? ; )
    Dat jij het nog nooit gehoord hebt wil niet zeggen dat het niet kan/mag. Heb ook een tong en ken de adhaan heel mooi reciteren hoor, hehehe.

Nee ff zonder gein; zie niet in waarom de moeder dat niet zelf zou doen, tenzij ze daar het fut niet voor heeft natuurlijk.

5. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Nog even antwoord op de huisdierenvraag.

Vind diertjes heel lief maar hoef ze niet in huis te hebben. Heb wel visjes gehad, maar vond het zo zielig hoewel ik ze graag gezelschap hield (weet alleen niet of zij dat wel zo charmant vonden, een neus tegen hun huisje gedrukt). Verder lijkt een vogeltje in een kooi me wel leuk, maar ook zo zielig.

Katten moet ik absoluut niet in mijn huis hebben. Al die haren overal en als ze dan eens stiekum (of ongegeneerd) in het huis plassen...ieww. Ik heb graag het hele huis als gebedsruimte (op toilet/badkamer na) dus wil niet dat er ergens onreinheden liggen.

Ik heb hier wel gelegenheid om dieren buiten te houden, wieweet in de toekomst een hondje en een paar poesjes ofzo (dan ook meteen wat kippen en lammetjes erbij, why not)....maar op het moment houd ik het bij een kindje... : )

6. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    sakinah je hebt gelijk natuurlijk maar wat kan ik dan in een jongetjes kamer doen om het wat gezellig te maken, bij meisjes kan je nog bloementjes en zo gebruiken...

wardi ik zeg ook niet dat het niet kan/mag zei alleen dat ik het nooit heb gehoord....

prinses ik wilde er ook verder geen discussie over voeren hoor, ben best blij dat jullie het toch toestaan en ik persoonlijk heb er geen moeite mee om in het NL te schrijven maar ging er een beetje vanuit dat velen niet moslims inmiddels wel wisten wat insallah betekent, vandaar! nogmaals toch fijn dat we een eigen topic hebben!

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hoe doen jullie het eigenlijk met verhaaltjes lezen?
    ik lees mijn kindjes graag verhaaltjes voor maar die sprookjes en fantasiedingetjes laat ik het liefst achterwegen, enge boze wolven en heksen nee nee :).
    ik heb nu een boekje verhaaltjes uit het leven van de profeet(vrede zij met hem) maar heb niet echt kinderverhaaltjes.

8. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    misschien autotjes ofzo?

ik dacht dat getekende dingen wil mogen maar geen fotos kan het verkeerd hebben hoor.

9. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ik ben lid van de disneyclub
    hele leuke kinderboekjes

weinig tekst maar veel plaatjes, leuk voor die kleintjes

10. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    mijn man vindt de boekjes van keloglan leuk en neemt er misschien een paar uit turkije mee als hij terug komt van zakenreis vanavond

talia ik denk dat jou man de verhaaltjes van keloglan ook wel kent

11. Sahara

Sahara Niet meer actief

zelf hebben wij ook geen afbeeldingen in huis ook niet op de slaapkamers.
    misschien net wat talia zei iets met auto,s of gewoon iets met vormpjes(cirkel- driehoek - vierkant enz)

ja, wij lezen wel verhaaltjes heb de boeken" kleine moslims" en wonderbaarlijke verhalen van profeet Mohammed (vrede zij met hem) erugg leuk& leerzame boekjes
    lees ook niet islam verhaaltjes maar als het soms iets staat wat bv niet kan binnen ons overtuiging (toveren enz) pas ik het gewoon even aan ;) hij kan nu nog niet lezen.

leuk zo om over dingen te praten, gezellig

12. Sahara

Sahara Niet meer actief

vliegtuigjes,treintjes.
    ;)

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    getekende dingen mogen wel hoor, alleen niets wat een ziel heeft (dus geen mensen en dieren)

ik zou voor een jongen gewoon iets met kleurtjes gebruiken. ik weet niet hoe oud hij is maar misschien kun je inderdaad iets doen met vormpjes of autotjes. wat hij leuk vind :)ik hou sowieso van rustige kamers.

ik denk dat de inrichting ook niet zo heel erg belangrijk is hoor (natuurlijk wel heel erg leuk ik weet het) kleine kinderen zeggen meestal niet tegen je "ma, wat heb jij nou weer voor mij gemaakt!, haal het weg!" ;)
    daar is hij nog een beetje te jong voor denk ik.

ik moest mezelf wel inhouden om niet teveel dingen te kopen voor de babykamer.. ik heb het natuurlijk wel een beetje leuk gemaakt. maargoed je moet natuurlijk ook niet overdrijven he. uiteindelijk is dat ook niet het geen wat belangrijk is. in de tijd van de profeet (vrede zij met hem) hadden ze ook geen babydump of babypark ;)

de taart is inmiddels klaar hoor! hij moet alleen nog afkoelen.

volgens mij is het influisteren van de oproep tot het gebed niet iets dat perse door de vader gedaan moet worden. ik heb het opgezocht en dat staat in ieder geval nergens :)

14. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Wat leuk om zoveel dingen te herkennen in jullie reacties zeg!

En bedankt voor jullie reacties over jullie ervaringen met het influisteren van de Adhaan, het lijkt mij iig een heel bijzonder moment, nog een kleine 12 weekjes wachten en dan is het zover (als Allah het wil).

Tatlim, jij vertelde over jouw interesse in de Islam en hoe jij je verdiept toch (of haal ik nu namen door elkaar, heb nl. net 5 pagina's bij moeten lezen ;)).
    Jouw verhaal komt me heel bekend voor. Ik heb 7 jaar de tijd genomen om mij te verdiepen dmv Koran lezen en tal van andere boeken die op bepaalde onderwerpen waren gericht (ik heb intussen dus ook een aardige boekenkast vol :)). Na 7 jaar heb ik de stap voor mezelf gezet en de Shahada uitgesproken.......

Ik merk heel goed dat je anders bent, je bent anders dan je Nederlands familie en vrienden en anders dan schoonfamilie en vrienden die geboren Moslim zijn. Soms is dat moeilijk en voel je je onbegrepen, maar aan de andere kant verstrerkt het mijn geloof.
    Mijn geloof wat in mij speelt, wat ik leef en wat ik voel........ het is iets van mij, niemand kan voelen hoe ik mijn geloof beleef, dat is juist ook weer zo bijzonder....

(ik zit in het weekend trouwens nauwelijks op internet, doordeweeks veel (tijdens werktijd :D)

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ik heb nu verlof ,dus ik ben ook lekker hier aan het rondneuzen.

ik maakte me een beetje zorgen om de baby want ik voelde haar niet echt zo heel erg veel. verder heb ik zo veel last van vocht! ik had even de vk gebeld en ik kon gelijk komen (Alle lof zei aan Allah).

ze hebben een hartfilmpje gemaakt en een echo en even alles gecheckt en alles wat Godzijdank goed!

ben nu weer lekker thuis en heb net mijn broodje op met pindakaas en ketchup :rolleyes: gekke combinatie ik weet het

16. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    wat fijn dat je gelijk terecht kon zeg! Anders blijf je je toch zorgen maken en piekeren.

Enne, ik hoop dat je brood (met idd. een rare combi) goed gesmaakt heeft!

17. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ja inderdaad, dat is ook niets hoor, dat piekeren. ze waren echt heel behulpzaam!

ik heb wel vaker rare combinaties hoor. ik doe altijd pindasaus maken van pindakaas en ketchup en nog een paar dingen, maar ik ben er achter gekomen dat pindakaas en ketchup eigenlijk ook wel lekker is :oops:

maar... moet jij niet werken? ;)

18. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik moet eigenlijk wel werken, maarkan me er niet toe zetten :(, heb echt geen zin....... (niemand die dat hier merkt :D)

ik had vorige keer zo'n trek in pindasaus, had het gemaakt met sambal, ketjap en water....... misschien volgende keer ook eens ketchup gebruiken :).

19. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wat is het hier stil geworden.
    heb vandaag ook echt nergens zin in, Elyesa naar school gebracht zelf wat gegeten en nu zit ik hier weer... dalijk een shot onder mijn pieps geven dat ik in actie kom.
    vanaf morgen gaat Elyesa mss met de bus, weet het niet zo goed, het zou makkelijker zijn voor mij maar vind het ergens zo zielig.

de wasmachine en droger hebben ze gisteren geleverd de wasmachine gaat goed maar de droger geeft steeds aan dat het waterreservoir vol is(condens) maar die is helemaal leeg.
    straks maar eens bellen.

20. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ja inderdaad ,het is hier stil geworden! iedereen heeft het vast druk!
    ik ga zometeen met mijn moeder even winkelen als Allah het wil. heb er zin in . ga nog de laaste dingen kopen enzo. ik heb het alleen zo koud!
    zit hier al met een fleecedeken!

wat raar talia dat hij het niet doet, of dat hij in ieder geval zo iets raars aan geeft. ik zou daar helemaal sjagerijnig van worden. heb je net iets nieuws.. doet dat ding weer raar :p

ik zou inderdaad ook even bellen

Deel Deze Pagina