Hey meiden! wat leuk Bellina , dat je gaat verhuizen. tis idd wel zwaar maar als Allah het wil zal het lukken. wat voor soort huis hebben jullie gekregen? (als ik vragen mag ) @talia: ben blij dat de droger toch goed is! hoef je je daar in ieder geval ook geen zorgen meer over te maken. is alle was al weggewassen? ik ben op het moment babykleertjes aan het wassen. eerst witte was en dan gekleurde. ga het zo (als Allah het wil) ophangen. ben net bij mijn vriendin geweest die net is bevallen. Alle lof zei aan Allah! wat een prachtig meisje! echt heel schattig! ben nu wel een beetje moe hoor. ben lekker soep aan het eten dus nog even de was ophangen en dan misschien een dutje doen (als Allah het wil)
Zat ik gister nog lekker te pronken met het mooie weer hier breekt vanavond toch noodweer uit! De oproep tot het ochtendgebed was net gedaan en toen begon het lichtjes aan te regenen...ben eruit gegaan...eerst ff naar de wc en daarna de badkamer in voor de wassing. Toen begon het te onweren, keihard, met felle bliksemslagen. Dat ging er zo hevig aan toe dat de electriciteit uitviel. Stond ik daar in het pikkedonker....was best eng. Heb even zitten wachten tot het zou minderen, belt mijn man op....alsof ie het aanvoelde haha. Na een half uurtje is het beetje voor beetje weggezakt. Heb toen gebeden en ben snel mijn warme bed weer ingekropen. Het donderde nog wel in de verte... Vandaag dus erg veel regen...tis grijs en grauw buiten, heel anders dan dat zonnetje van gister dus. Maar krijg al helemaal een herfstgevoel en heb trek in warme chocolademelk. Soepie zou ook lekker zijn, Sakinah, heb je nog wat over? ; )
over soep gesproken, ik heb net pompoensoep gemaakt met pompoen uit eigen tuin en het smaakt heerlijk
Heb ook maar een soepje gemaakt. Groentensoep met lekker veel geraspte groenten, jammie. Ben nu aan het slurpen : D
helaas, heb net het laaste opgegeten samen met mijn man.. (had het eergisteren gemaakt) maar ik kan wel nieuwe voor je maken moet ik het dan opsturen in een envelopje? edit: lees nu net dat je al hebt gemaakt die pompoensoep klinkt ook lekker! Is dat moeilijk zelf pompoenen kweken? ik heb wel een druivenplant in mijn tuin die het goed doet. heb er al van gegeten heb dus net was gedraaid en opgehangen. (Alleen maar witte was) en heb daar zo'n speciaal wasmiddel voor.. (witte reus geloof ik) die ruikt zoooo lekker nu ruikt het huis lekker naar schone was 8)
ik gebruik de grote flessen van silan en dan de witte fles. die ruikt ook zo lekker. Mijn huis ruikte van morgen ook lekker naar schone was...
Wow, klinkt goed! Alle lof zei aan Allah dat jullie zo'n mooi huis hebben weten te bemachtigen heb net een schilderij gemaakt voor mijn kleintje. ga het als Allah het wil op haar kamer hangen. het is een schilderij met haar naam erop zat helemaal onder de verf.. (echt iets voor mij ) tis wel stil hier he.. de laatste tijd.. maar iedereen zal het wel druk hebben. ik spreek jullie als Allah het wil snel weer
Sakinah, wat leuk, heb je naast de naam ook nog andere dingetjes erop staan? Ik heb ook een paar doekjes staan om schilderijtjes te maken maar weet nog niet zo goed wat. Ik dacht eraan om op eentje de naam te zetten in sierlijke Arabische letters. Hoop dat het gaat lukken, met Allaah's wil. Wil nog een schilderijtje maar weet niet wat te schilderen. Iemand tips? Ben vandaag naar de gynaecoloog geweest. Heb weer een echo gehad. Zag er allemaal goed uit, alle Lof is voor Allaah! Moet alleen even wat bloed laten prikken om te checken of mijn ijzer weer ok is. Ik ben de afgelopen twee maanden 6 kilo aangekomen, dat was best wel een hoop. En dat terwijl ik gevast heb en heel gezond eet. Ik snoep zelden en eet op een enkele keer na niet vet. Maar ik beweeg niet echt veel, wandel wel zo nu en dan maar ben niet een uur bezig ofzo. Dus ik denk dat ik het daar moet zoeken, meer bewegen! Verder voel ik me goed, het 'aftellen' is wel een beetje begonnen. Nu de 30 weken gepasseerd zijn komt die week 40 toch aardig dichtbij....spannennnnnnnnnnnd!
ik heb de naam in sierlijke letters geschreven (gewoon in latijnse letters) eromheen heb ik bloemen en een soort van kronkelende bladeren gemaakt het is (Alle lof zei aan Allah) heel mooi geworden ik ben nu in totaal zo'n 12 kg aangekomen. gemiddeld dus het aftellen is bij mij ook al echt begonnen..
meiden ik lees dat jullie zelf schilderijtjes maken is dat niet moeilijk? ik zit er toch een beetje mee dat de engelen niet in kamertjes komen met afbeeldingen van mensen en dieren, ik wil nu misschien zelf schilderijtjes maken met sterren erop, aangezien zijn gordijnen ook gekleurde sterren bevat.. help me verder (ps geldt dat ook voor knuffeldieren die bijvoorbeeld in de kast liggen?, moet het kamertje echt helemaal dier vrij zijn?)
volgens mij is het geen probleem dat er knuffels of fotos in zijn kamer. Kinderen mogen alleen niet met knuffels slapen. Aan gezien mijn zoontje dat wel doet omdat hij anders echt niet wil slapen en dan is het oorlog in huis...
Ik heb zelf geen foto's in mijn huis hangen. Moet eerlijk zeggen dat hier in de box wel 2 knuffeltjes liggen en foto's op me pc heb staan. heb hier nog een link over foto's in huis: http://www.islam-qa.com/en/ref/7918/pictures Layla, heb jij bewijs voor het geen wat jij zegt? Dat kinderen alleen niet met knuffels mogen slapen? Heb daar namelijk nooit van gehoord en ben benieuwd naar de gedachte daarachter.
ik heb het op tv gezien...een programma over kinderen in de islam...en daar vertelde ze dat ze niet met knuffels mogen slapen vanwege geesten en engelen
volgens mij is het zo dat kinderen wel met de knuffels mogen spelen, vooral meisjes.. omdat ze daarva kunnen leren (spelen met poppen) er is ook een overlevering bekend dat Aisha (moge Allah haar zegenen) met poppen speelde en met een paard met vleugels. de Profeet (vrede zij met hem) stopte haar niet. Het is volgens mij echter niet de bedoeling om het neer te zetten als decoratie. hieronder een artikel van islam Q&A http://www.islam-qa.com/en/ref/9473/animals%20child als ik het fout begrepen heb, moge Allah mij vergeven.. dan zou ik graag door iemand gecorrigeerd worden
oke maar effe back to business hoe zijn jullie erop gekomen om te schilderen en hoe komen jullie op de ideen wat erop te schilderen?
ik maak al heel lang schilderijen. van verschillende dingen. bij dit shilderij heb ik gekeken wat er in de kamer van de baby was en wat daar bij paste. ik vond bloemen en planten (met roze en groen) de juist keuze verder schilder ik vaak dingen die in mij opkomen. abstracte dingen. ik heb voor mensen op mijn werk ook al een aantal dingen met hun naam gemaakt
Ik had een paar jaar terug voor de grap wat schilderspulletjes gekocht bij de Action. Uiteindelijk mee aan de slag gegaan en dat zag er best goed uit (gewoon je fantasie erop los laten). Heb ook samen met wat zusters een mooie set geschilderd als 'afscheidskado' voor mijn zusje toen zij ging trouwen. Verder heb ik voor mijn zusje op d'r kamer een mooi patroon op de muur geschilderd. Ik houd zelf van aparte kleuren (oud geel, oud oranje, aardetinten etc.) maar voor de kleine uk wil ik het iets vrolijker maar ook weer niet dat typische roze of blauwe, ben er dus nog niet uit : S
en gebruiken jullie patronen of zo tijdens het schilderen of alles uit de losse hand. ik ben lang niet zo creatief als jullie maar ik kan geen leuke schilderijen met maan en sterren vinden , hebben jullie leuke ideeen voor mij?
Geen patronen hier, gewoon uit de losse pols. Soms wel met een licht potloodlijntje iets voortekenen en dan eroverheen met de kwast. Wat je kunt doen is opzoek gaan naar sjablonen of patronen (misschien de HEMA ofzo) van sterretjes, maantjes etc. Dan kun je daarmee leuke sterretjes, maantjes etc. op een schilderdoek of op de muur schilderen. Google eens op sterren, maantjes via afbeeldingen en kijk of je leuke plaatjes van vinden die je een beetje na kunt tekenen... Veel succes, met Allaah's hulp zal het vast lukken!