Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    dankjewel zuster! geduld is inderdaad de beste oplossing... en dat heb ik dan ook wel hoor (alle lof zei aan Allah) ik ben echt de dagen aan het aftellen. het is zo onvoorstelbaar dat ik zometeen mijn kind mag vasthouden (als Allah het wil natuurlijk). ik probeer nu nog wel even te genieten van mijn zwangerschap als Allah het wil.

ik heb zomaar een afspraak gemist bij de vk. ik was er echt van overtuigd dat ik morgen een afspraak had staan (waarom weet ik eigenlijk niet) maar ik had hem vorige week! ik vond het al zo raar dat ik nu nog steeds om de 2 weken moest gaan.. bleek dus toch dat ik nu elke week moet.. maargoed ik bel morgen als Allah het wil wel even om een afspraak te maken.. :D

ik ben ook wel benieuwd hoe het met iman is! als Allah het wil komt ze nog een keertje online. ik mis heel veel andere zusters ook hoor! Bellina, ilja, tirtilisko, wardi.. enz. (sorry als je naam er niet bij staat maar kan even niemand meer bedenken :oops:

2. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Hallo lieve allemaal,

Hier ben ik ook weer eens. Ik heb heel veel pijn gehad, ik had een ontsteking aan mijn linker SI gewricht (onderin de rug) en tot overmaat van ramp schoot het ook nog van zijn plek af. Ik heb 2 weken in bed gelegen en heel veel pijn gehad. Ben nu onder behandeling bij een bekkentherapeut en dat verlicht al een klein beetje.
    Als Allah het wil, gaat het vast snel beter met me, maar dit was dus de reden van mijn afwezigheid.

Wardi, hoe is het met jou? Ik zat van de week tv te kijken via de schotel en zag heel veel overstromingen in Marokko en vooral in de buurt van waar jij volgens mij woont. Hebben jullie er ook last van of zijn jullie veilig?

Ik kom snel weer schrijven.

Groetjes
    Ilja

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Assalaamu 'alaikum lieverds

Wat lief dat we elkaar missen hier he? : )

Nou ik heb het niet druk ofzo, integendeel. Maar heb niet zoveel te melden....en dan komt er vaak onzin uit, haha.

Maar Ilja...het klopt inderdaad dat hier flink noodweer is geweest en nog wordt verwacht (en Allaah weet het beste wat nog komen gaat).

Het stukje waar ik woon heeft niet echt last ondervonden, paar kilometer verder op weer wel. Heel bizar. Ben paar dagen geleden wezen kijken en huizen staan gewoon voor de helft onder water!

Veel mensen zijn gevlucht naar familieleden elders, het water zakt ietsjes met de dag Godzijdank. Maar hoe het precies afloopt met de slachtoffers is natuurlijk nog maar de vraag.

Van 1 gezin weet ik dat hun huisje (ze hadden zo een klein zandhuisje) niet meer woonbaar is en dat ze opnieuw moeten beginnen. Zo sneu. Ik ben van plan om voor hun een inzamelingsactie te beginnen zodat mensen die wat kunnen missen dit gezin kunnen bijstaan in het opbouwen van een nieuw bestaan met Allaah's Wil en Genade.

Verder gaat het met de zwangerschap lekker rustig Godzijdank. Heb wel last van mijn schaambot en stuitje, schijnt erbij te horen!? Ik doe maar wat rustiger aan met mijn dagelijkse oefeningen (bil- en beenspieroefeningen) want daarna voelde ik het nog meer! Dus die oefeningen zullen wel niet best zijn voor mijn bekken vrees is.

Met dat noodweer ook al een paar dagen niet gewandeld...nou ja, komt wel weer op gang de komende dagen met Allaah's wil

Ilja, vervelend te lezen dat je zo'n pijn hebt. Moge Allaah je pijn verlichten en dat je gauw weer de oude bent zodat je weer lekker je gang kunt gaan. Je kleine man zal je activiteit wel missen nu he!
    Beterschap!

Iman, waar blijf je? Volgens mij kan je ons clubje niet vinden. We hebben een andere naam....

Ik zal haar zo even een PB sturen, zodat ze weet waar we zitten : )

Sakinah, spannend hoor...ben heel erg benieuwd naar je babynieuws. Wel meteen komen melden he? Misschien kun je een van de zusters als buddy nemen zodat je haar kunt smsen ofzo als je aan het puffen bent? Dan kunnen we du'a (smeekbede) voor je doen. Moge Allaah je bijstaan en het voor je vergemakkelijken, amien.

Djannah, lief dat je naar me vraagt! Hoe is het verder met jou? En met je kleine? Ik hoop goedjes!

Talia, jij hebt het ook niet makkelijk zeg. Die twee arme kleintjes van je...wat sneu zeg. Gaat het nu nog ietsjes beter met ze? Verwen ze maar lekker. En jij volhouden! Heb je een beetje hulp van je omgeving? Kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment ook doorheen zit na zo een lange periode. Moge Allaah je kracht geven en je kleintjes gauw genezen, amien.

Nou, tot lees allemaal....niet te lang stil blijven hoor : )

Liefs,
    Wardi

4. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ladies, ben ik weer even

heb het beredruk met de verhuizing, we zitten er nu midden in, en ik ben ook vergeten om in deze topic reageren

de verwachte overgangsdatum is 10 nov als allah het wil..

ben pas geslaagd voor me rijbewijs en daar heb ik het ook best druk mee gehad (op het einde 3 lessen per week gedaan)

talia meid van rot om te horen van je knulletjes, veel beterschap

sakina en wardi, jullie weten het niet maar we hebben gewed wie er als eerst bevalt (geintje) ik duim wel voor jullie natuurlijk, als allah het wil zullen ze gezond ter wereld komen als het hun tijd is.

liefs Fatna

5. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0

ps dit is een psp creatie die ik wil hangen in aymans kamer

geen schilderij maar wel leuk toch

6. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Belinna...ik hoop toch echt dat Sakinah eerder is haha. De mijne mag nog een weekje of 6 blijven zitten met Allaah's Wil.

Heej mooi hoor dat schilderijtje. Leuk alternatief toch? Heb je dat zelf gemaakt of kun je kiezen uit sjabloontjes of dergelijke? Ik heb geenervaring met PSP, lijkt me wel leuk! Is dat programma gratis te downloaden of moet je een licentie hebben?

7. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ja indd die van jou mag nog wel even blijven zitten

nou ik heb deze psp niet zelf gemaakt, voor psp vragen en zo moet je bij layla zijn, zij heeft deze voor mij gemaakt

indd heel leuk alternatief, ben er erg blij mee!

ik heb nu alleen wel al een dekbedje-overtrekje voor ayman besteld waar visjes op staan, maar goed dat moet dan maar even, tegen de tijd dat hij wat ouder is zal ik toch alle beddegoed spierwit kopen (net als dat van ons) wit in zo rustgevend in een slaapkamer, en het toont zuiver en schoon!

wardi ik heb het nieuws niet gevolgd maar welke delen van marokko staan onder water dan?

8. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    belinna, veel steden hebben de afgelopen weken te maken gehad met wateroverlast. Omgeving Nador, Alhoceima, Fes, Tanger, Tetouan....en meer. De ene stad/plaats heeft er meer last van ondervonden dan de ander. Maar er zijn dus doden gevallen zowel mensen als vee en veel huizen zijn verwoest door hevige waterstroom of overstromingen.

Is het in NL niet op het nieuws geweest?

9. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    nou dat weet ik dus niet omdat ik het nieuws niet heb gevolgd

mijn familie woont net onder meknes, maar heb van hun ook niets gehoord :(

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden..

ik ben er ook nog...

tamer is de hele herfst vakantie ziek geweest, koorts,overgeven, hoesten en erg verkouden. De koorts en voergeven is over maar hij is nog steeds verkouden.

Ik zelf ben ook niet zo lekker. `snachts heb ik last van mijn keel en ben soms ook duizelig..

Volgende week vrijdag rond 2 uur (als allah het wil) zitten ik en me man in het vliegtuig
    naar istanbul vor 5 dagen...

voor vragen voor psp moeten jullie bij mij zijn.

11. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Layla, ook voor jou en je kindje veel beterschap gewenst. Moge Allaah jullie genezing en verlichting schenken, amien.

Ik zou graag willen weten hoe ik aan een psp-programma kan komen. Lijkt me wel leuk om dingen in elkaar te knutselen. Al heb ik er nog geen verstand van maar oefening baart kunst zeggen ze.... : )

12. Sahara

Sahara Niet meer actief

lieve zusters,

Fijn om wat van jullie gehoord te hebben alle lof is voor allah!

@bellina
    wat een mooi schilderijtje, een leuke oplossing :thumup: zo vrolijk ook .

@Ilja
    ik wil je nog veel beterschap toewensen als allah het wilt zal het snel wegtrekken.
    fijn dat de therapie voor verlichting zorgt.

@Sakinah
    alles goed zuster?
    je bent nu precies 40 weken spannend hoor,
    heb je al een nieuwe afspraak gemaakt of hoeft dat niet meer ;) is het al aan het rommelen?als allah het wilt.

@Wardi
    fijn dat het goed gaat met je en als allah het wilt zal het zo door mogen gaan.
    over inzamelactie ik heb me 1e mail al binnen ik zal het jullie allemaal doorsturen via pb als allah het wilt willen jullie heb dan ook doorsturen naar jullie bekende?
    natuurlijk denk ik aan mijn zusters we zijn een gemeenschap ;) en vind dat juist zo leuk daaraan die sterke verbondenheid(hopelijk goed geschreven maar jullie snappen wat ik bedoel.)

@Layla
    ook beterschap voor jou en je kindje als allah het wilt.
    (ik neem jullie op ook ilja in mijn gebeden) doe maar lekker rustig aan.
    veel plezier toegewenst voorals je op vakantie gaat heerlijk ff uitwaaien daar als allah het wilt.

@taliaa
    hoe gaat het nu met je kindjes?als allah het wilt wat beter ook ik neem jullie mee in mijn gebeden.

en als ik zusters vergeten ben willen jullie mij dan vergeven.

ja alle lof is voor allah het gaat hier goed! moet wel weer wennen aan de kou hoor hihi ben een echte kou kleum moest ik vochtend ook nog mijn auto krabben brrr de kachels staan op levensgevaarlijk hier :oops:
    met mijn zoontje(s) alle lof voor allah gaat het goed en jaa wat gaat de tijd alweer snel hoor kan het al bijna niet voorstellen fdat het 5mndn geleden was :D ;) alle lof isvoor allah.
    ga ff poetsen .

djannah

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi lieve meiden. Ik lees wel altijd mee maar heb ook een tijd niet gereageerd. Druk, druk vandaag is het mijn laatste dag op mijn werk :( en :D tegelijk eigenlijk komt allemaal goed als ALLAH het wilt. Met de kleine is als ALLAH het wilt ook alles goed. Ik voel hem al goed bewegen :D zo leuk gevoel :D

@Layla beterschap meid voor jou en voor je zoontje ik hoop dat jullie snel weer helemaal zijn genezen als ALLAH het wilt.

@bellina idd ik vind die psp creactie ook erg mooi :D

@Wardi wat fijn dat het goed met je gaat inzamelactie is heel goed bedacht

@Ilja lieverd ik hoop dat de pijn snel weg trekt als ALLAH het wilt.

@taliaa hoe is het nu met je kleintjes ik hoop beter dikke knuf

@Sakinah Hoe gaat het met je lieverd al ergens ''last'' van :D spannend ik zal je in mijn dua's nemen dat de bevalling voorspoedig zal verlopen dikke knuf

@djannah wat fijn dat het goed met je gaat het is ook echt mega koud hoor :( vooral zo erg als je zo vroeg in de ochtend moet opstaan terwijl je bed zo lekker warm is hihi :D

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden..

@tirilisko, wardi en djannah...lief van jullie dat jullie mij in jullie gebeden neemt...dat heeft nog nooit iemand gezegt...

@wardi. edit moderator: bericht en link verwijderd, zie de forumregels - verwijzen naar website voor de promotie van illegale software zijn verboden als ook linken naar eigen forums

@djannah, het gaat zeker snel als je kidneren hebt. tamer is nu 2 jaar en 3 mnd en ik herinner mijn bevalling als gisteren...geniet er van nu hij nog klein is.

@tirilisko, fijn dat je nu lekker verlof hebt..nu lekker genieten nu je nog met z´n 2en bent en straks wordt het alleen maar drukker

15. Nous26

Nous26 Actief lid

13 okt 2008
    112
    0
    0
    Lieve meiden,

Ik heb voor het eerst dit leuke hoekje ontdekt...super.
    Ik heb gelijk een vraag aan jullie. Zijn er bepaalde verzen uit de Koran die goed zijn om te lezen tijdens de zwangerschap? En zijn er mss ... (Edit moderator: niet Nederlandse taal verwijderd) die je kunt op zeggen?

Kunnen jullie mij verder helpn.

16. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    hey nous

effe voordat de mods weer komen..

insallah wordt niet getolereerd, el hamdulileh en alle andere arabische uitspraken dus ook niet.
    het is : als allah het wil etc....

ik denk dat heel de koran goed is om te lezen, zou geen speciale zwangerschaps verzen weten.

je kan ayaat el kursi lezen dat is goed tegen nazar...(het boze oog) maar verder geen idee

welkom in het thee met baklava hoekje

17. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Leuk dat het hier weer een beetje op gang komt! ik miste dat echt.

hier nog niets hoor! lief dat jullie allemaal zo bezorgd zijn. ik heb
    zelfs nog niet eens krampen :s maargoed het is Allah's wil en ik vertrouw op Hem. ik heb morgen een nieuwe afspraak gemaakt. kan nog steeds niet geloven dat ik een 1 voor een 9 aangzien heb.

ik vind het schilderij ook heel mooi trouwens Bellina!

ik heb nu even niet veel tijd op een verhaal te typen.. maar ik wens iedereen iig een fijne avond als Allah het wil

liefs Sakinah

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @sakinah...
    ik hoop voor je dat je niet lang meer hoeft te lopen met je dikke buik. NU begint het echt zwaar voor je te worden...maar je kan net zo goed tot 42 weken lopen...als allah het wil dat je maar snel bevalt...

19. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    kom op sakinah nog effe doorbijten, als allah het wil komt het kindje wanneer het tijd is..

leuk schilderij he, met dank aan onze grafische kunstenares LAYLA!

20. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Nous26, welcome on board sis! : D

Leuk dat er een nieuwe bij is, hoop dat er meer nieuwe 'gezichten' bij komen.

Zoals belinna al zei, er zijn bepaalde voorwaarden geldig op het forum waaronder dat de voertaal Nederlands moet zijn. Dus alle Arabische termen moeten in het Nederlands gezet worden. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het wel een raar gezicht vind en dat het hele 'magische' aan de termen wegvalt door de vertaling telkens te geven...maar goed, niets aan te doen.

Wat betreft je vraag over sprecifieke verzen voor tijdens de zwangerschap...volgens mij is er niet iets specifieks voor een zwangere om te reciteren, gewoon willekeurig wat je ervan wilt reciteren.

Smeekbeden kun je gewoon zelf uit je hoofd doen, Allaah vragen om het beste tijdens de zwangerschap en bevalling en natuurlijk voor je kindje. Er zijn wel bepaalde verzen waarin bijvoorbeeld de vrouw van Imraan (in soera Imraan) Allaah aanroept en om bescherming en leiding vraagt voor haar ongeboren kind. Ik weet niet uit mijn hoofd welke verzen. Tis zoiezo een mooi hoofdstuk om volledig te lezen natuurlijk : )

Sakinah, ik begrijp dat je in de war bent doordat je je vergist hebt in een belangrijke afspraak maar heej, you're pregnant! haha Moet kunnen toch?
    Spannende tijd voor jou, moge Allaah het voor je bespoedigen en vergemakkelijken, amien.

Liefs,
    Wardi

Deel Deze Pagina