* niet Nederlandse taal verwijderd * meiden... mijn kleine knul is zo ziek meiden...gister avond was ik de hele tijd bezig met beddenverschonenn verkledegen van zoontje en het wassen van de viezie wasgoed. mijn zoontje had zo veel hoest buien dat hij neits binnen hield. zo zielig. we zijn gisteren om half 11 in de avond naar de HAP gegaan. HIJ heeft nu een antibiotica kuur en nu maar hopen dat het snel over is. verder ben ik met een forum begonnen. Ik ga daar mijn recepten zetten. Je kan er natuurlijk kletsen over van alles en nog wat...ik ben er nog bezig om hem klaar te maken. zou het leuk vinden als jullie daar ook komen kletsen.. liefs layla
ja dat vraag ik me ook altijd af als ik hier kijk.. de pagina's schieten niet echt bepaald op! kheb me ook maar bij jullie aangesloten lijkt mij wel leuk op jou site verder te kletsen.. misschien word het dan drukker haha.. beterschap voor je zoontje!
karagoz beterschap! Ben wat druk laatste tijd. En zit iedere nacht zo'n 3 uur lang op met een baby die denkt dat het om 02.30 uur alweer dag is . Ze is helemaal haar ritme kwijt terwijl ze overdag ook niet veel slaapt.. errug vermoeiend
Hier nog een verdwaald clublid... Alhoewel, ik heb me sufgepost gister hoor... : ) Anyway...ik heb zojuist oliekransjes gebakken, had ik opeens zin in. Straks een pot thee zetten en dan ga ik er heel veel opeten denk ik... Recept: Oliekransjes Ingredienten: 2 eieren 1 glas melk 1 glas zonnebloemolie 1 glas suiker 1 vanillesuiker 1 bakpoeder 1 a 2 el anijszaad ½ tl kaneelpoeder 3 a 4 glazen bloem (ongeveer 800 gram) Zonnebloemolie (om in te bakken) Poedersuiker (om te garneren) Bereidingswijze: Klop de eieren los en doe dan beurt voor beurt de suiker, vanillesuiker, olie, melk, bakpoeder, anijszaad en kaneelpoeder bij. Laat elke ingredient eerst opgenomen worden in het beslag alvorens je de volgende er door klopt. Ten slotte 3 a 4 glazen bloem toevoegen en deze door het beslag roeren. Als het beslag stevig genoeg is om met de hand te kneden (handen even invetten met olie) zonder dat het blijft plakken dan is je deeg goed. Zo niet, dan nog wat bloem toevoegen todat het deeg niet meer plakkerig is. Het deeg moet wel soepel blijven. Dek de kom met het deeg af met een theedoek en laat het even staan (een kwartiertje ongeveer). Verhit een ruim laagje olie in een koekenpan. Zet het pitje op middenstand. Neem steeds een stukje deeg ter grote van een walnoot (of iets groter) en rol deze uit tot een staaf van ongeveer 1 cm. Vouw de uiteinden van de staaf aan elkaar (op elkaar leggen en goed aandrukken) waardoor je een kransje krijgt. Als je een paar kransjes hebt staan bak je ze samen aan beide kanten goudbruin in de koekenpan. Laat ze even afkoelen in een bord. Je kunt de kransjes naturel laten of anders: druk je ze aan beide kanten door de poedersuiker waardoor je witte kransjes krijgt. Je kunt ze ook eenzijdig in de jam dompelen en vervolgs in gemalen kokos. Ik heb ook wel een foto maar weet nog niet hoe dat precies werkt om 'm hier te krijgen...zal het straks proberen met Allaah's Wil.
klinkt lekker die oliekransjes Wardi... is er trouwens nog iets om het ei mee te vervangen? ben ik ook allergisch voor namelijk.. haha .. kga zo ook lekker maar eens een pot thee zetten... en dan lekker op de bank relaxen wel weer genoeg gedaan voor vandaag..
Uhhmm...gewoon het ei weglaten, is denk ik net zo prima. Anders kun je misschien wat extra melk toevoegen om het vocht van de eieren te vervangen. Of iets anders vloeibaars...een paarlepels yoghurt ofzo?
Oh en Moesje...over twee dagen testen...spannend zeg! : D Ik hoop dat het raak is! Met Allaah's wil... Ik houd je banner in de gaten : )
hallo dames, daar ben ik ook weer. nog steeds met een dikke buik 8) ben lekker ontbijtkoek aan het eten hmm. ik ben de laaste tijd helemaal gek op zoete dingen (terwijl ik dat buiten mijn zwangerschap helemaal niet had). dat recept lijkt me echt lekker wardi, misschien ga ik het later ook nog eens proberen. als ik niet aant bevallen ben @ layla , hoe gaat het nu met je zoontje?
@sakinah....nog steeds het zelfde...hij zit nu aan een kuurtje en net heeft hij weer zijn helebed onder gespuugd. de was machiene staat weer aan...en ik was juist van plan om lekker vroegm ijn bed in te gaan...enne eet smakelijk meis...jij liever dan ik
nou beterschap (als Allah het wil) ik zal bidden voor je kleintje. he wardi, heb je al een kamertje gevonden die jij en je man allebei mooi vinden
Goh Sakinah, ik dacht dat jij allang aan het bevallen was. Ga eens beginnen joh Karagoz: Veel beterschap met je zoontje, Moge Allah hem genezen! Wardi, klinkt lekker dat recept. Al heb ik geen idee wat het is nooit van gehoord. Heb je er een plaatje van? Ben ondertussen wat chocolade achterover aan het slaan met een bakkie thee.
haha ja ik hoop dat het ook raak is.. met Allaah's wil.. maarja we zijn al zo lang bezig.. zie het somber in morgen een afspraak bij de HA maken en vragen of ik een keer doorgestuurd mag worden voor onderzoek ofzo..
vrede zij met jullie zusters, ooo gezellig is het weer, wardi lijkt me lekker hoor je recept als allah het wilt zal ik het ook maken. hoe waren ze trouwens . sakina ik had een gevoel dat je al aan het bevallen was na het zien van je laatste post maar als allah het wilt gaat het snel beginnen en kan je je kindje heerlijk vasthouden en knuffelen en mmm ruiken(vind het zo speciaal he die babygeur) Amien. Moesje als allah het wilt krijg je over twee dagen waar je zo naar verlangt ik hoop het meiss.weet allah is groot en allah is met de geduldigen amien . ik zal aan je denken.zal ook een smeekbede doen voor je. meryem mm klinkt goed chocolade als allah het wilt zal het snel weer goed komen met het ritme van je dochtertje weet dat het tijdelijk is ff doorbijten ik weet hoe het voelt probeer wel je rust te pakken als het kan he want dat heb je ook nodig vooral omdat het soms erg vermoeiend kan zijn idd. Karagoz, nogmaals sterkte voor jou en je zoontje. hebben jullie dat ook ik moet constant me berichtjes bij werken omdat ik het arabisch er neer zet in plaats de vertaling ja wij vieren ook alleen maar de 2 eid feesten maar ik merk nu weer met 5 dec dat alle lof is voor allah wij er geen punt van maken mijn zoon en ik maar andere en dat vind ik jammer hihi ik leg het toch elke keer weer uit hoe het zit maar ja het is niet anderst dames ik ga ff veder heb nog wat dingetjes in huis te doen.
Een foto van de oliekransjes staat in mijn album...is dat ding toch ergens goed voor haha. Sakinah...we hebben eindelijk een kamertje gevonden. Alle lof is voor Allaah! Zodra ik 'm hier heb staan met alles erop en eraan ga ik een leuk fotootje schieten voor je! Met Allaah's Wil. Moesje, kan me voorstellen dat je het wat somber inziet als jullie al een tijdje wachten op een wondertje. Maar weet dat voor alles de juiste plaats en tijd is voorbeschikt door de Schepper. Dus geef de hoop niet op! En als je behoefte hebt aan onderzoek dan moet je dat zeker vragen aan je HA. djannah, ze waren lekker...heb er nog zat staan. Had de helft al bij mijn buurtjes langsgebracht maar ik ben maar alleen dus ik ben nog een paar avondjes zoet met de oliekranjes haha Karagoz : ( Heb met jouw en je kleintje te doen...wat sneu zeg. Moge Allaah jullie beide verlichting geven zodat jullie er saampjes weer tegen aan kunnen. Succes met alle extra was! Nous26, where are you? Ik mis je PB'tjes : ) Meryem, hoeveel chocolade heb je op? haha
Ik wilde nog wat vragen aan de ervaren (borstvoedende) moedertjes onder ons... Ik zit me de laatste dagen een beetje druk te maken om hoe dat straks zal gaan met het borstvoeden. Ik wil het zo graag en ben bang dat het niet gaat lukken ofzo : ( Ik weet dat de grootte van je borsten niks te maken hebben met het straks wel/niet kunnen voeden van de kleine maar ze zijn amper gegroeid, waar gaat al dat melk dan zitten denk ik dan? Ben denk ik beetje onzeker aan het raken. Had er zelfs over gedroomd dat ik mijn kleine in mijn armen had maar dat het voeden niet lukte...zo stom! *bloos* Maar mijn vraag dus; is het zo dat na de bevalling pas de melkproduktie pas ECHT op gang komt (vanwege o.a. het aanleggen) en dat je dus de eerste dag(en) misschien nog wel zonder zit? Ik weet dat ik het gewoon moet afwachten maar ik ga zo vreselijk balen als het niet lukken gaat....al weet ik dat Allaah het dan zo gewild heeft...
dank je wel wardi...en bewaar je foto en je recept voor het forum! wat tips voor de borst voeding.... 1. leg je baby zo snel mogelijk aan....en leg hem gelijk na de bevalling op je borst als dat mogelijk is... 2. slik vitamines voor de borstvoeding zodat je kind extra vitamnies krijgt... 3. Pas op met bepaalde eten zoals, knoflook en ui. Je kind kan buikpijn krijgen.. 4. Pas ook op met medicatie..sommige medicatie gaat over in je melk waar door je kind het ook kan krijgen... 5. als het niet echt op gang kan komen gebruik dan een kolf... 6. Gebruik zalf en tepelhoetjes als het pijn doet met voeden 7. Eet zo gezond mogelijk want wat jij eet krijgt je kind ook... 8. Als je borst voeding geeft dan moet je baby vitamine d en k krijgen want dat maakt je lichaam niet aan...zijn druppels die je bij kruidvat kan kopen.. 9. in het begin zo veel mogelijk aan leggen zodat de melk goed op gang komt als het eenmaal goed op gang is dan geeft je om de 3 a 4 uur de borst 10. begin me je borst waar je als laatste eindigde met je vorige voeding en geef niet langer dan 15 minuten voeding verder weet ik het even niet... tamer slaapt nu eindelijk en hij hoest niet meer. ik heb al 2 wassen gedraaid en nu zit de kussen in de was en dan moet zijn knuffel in de was want die was ook vies en dan ben ik klaar en ga ik naar bed dus voorlopig ben ik er nog...
* niet Nederlandse taal verwijderd * girlz... ik ben net wwakker geworden en moest er wel uit want de kleine was ook wakker... ik heb een slechte nacht gehad. ik heb elk uur van de klok gezien...