Over kilo's gesproken....ik heb al een week of 2 niet gewogen...heb zelf geen weegschaal in huis. Ik ga denk ik vanavond of morgen bij mijn buurtjes op de weegschaal staan. Ben wel benieuwd of het de laaste weken hard is gegaan... Sakinah, ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van na de bevalling. Hoewel dat natuurlijk ook weer per vrouw en per bevalling verschilt. Met Allaah's Wil hoop ik op een snelle genezing en veel rust (niet teveel mensen in en uit) zodat ik overal van kan genieten. Dat wens ik natuurlijk ook voor jou en de andere zwangeren hier... Hoe gaan jullie het doen met het geboorteoffer? Nodigen jullie dan familie en vrienden uit voor een etentje of geven jullie het vlees weg in liefdadigheid...of...? Ben wel benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben. Een kraamfeest na je kraamperiode of gewoon kraambezoek tijdens je kraamperiode of allebei (moet er niet aan denken haha)?
Hoi meiden, Mijn schoonzus is marokkaans en verwacht binnenkort een meisje, heeft iemand nog lekkere/leuke recepten van koekjes die ik kan maken voor het geboortefeest? Hebben jullie nog suggesties voor mooie islamitische namen? Voor de meiden die binnenkort bevallen, veel succes
Hi supermummy...ik heb wel wat recepten voor je. PB me je emailadres dan ontvang je ze in wordbestand met foto. Namen...ja is moeilijk omdat het zo 'smaakgebonden' is. Je kunt via google (islamic names of islamitische namen) allerlei lijsten vinden waarin veel namen staan. Succes ermee! : )
Goedenavond meiden, Hier weer alles afgewassen etc. Sakinah: Ik voelde me de eerste 2 dagen best brak, maar dat kwam meer omdat ik veel bloed verloren had. Kreeg toen ook een transfusie. Op dag 3 heb ik wel even gejankt omdat mijn man opeens voor zaken naar Belgie moest en daar bleef overnachten en ik dus alleen thuis bleef zonder familie in de buurt. Was er nogal pissig over. Pijn erna vond ik meevallen terwijl ik best een heftige bevallen heb gehad en ook een flinke knip. Was trouwens 17 kg aangekomen, waarvan ik de eerste 10 kg na 2 dagen al kwijt was en de overige binnen 2 weken na mijn bevalling, Godzijdank. Nu zit ik zelfs 2 kg onder het gewicht van voordat ik zwanger was. Karagoz: Ik hoop dat jullie vannacht weer een beetje kunnen slapen, als Allah het wil. Wardi: Hier is het offer naar een Islamitisch jongensinternaat gegaan, we hebben er dus zelf niet van gegeten. Heb geen feest gegeven of iets, enkel mijn ouders +zus, oma, en oom en tante zijn komen kijken. En van mijn mans kant alleen zijn broertje (ivm met het slechte contact helaas). Ga even verder met me chocolademousse hmmm
* niet Nederlandse taal verwijderd * girls... ik heb met tamer gebeoorte niets gedaan. tamer heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen omdat hij te vroeg geboren was. Familie kwam wel naar het ziekenhuis en toen tamer thuis kwam kwamen ze nog een keer met kado´s maar verder niets. Toen tamer 1 jaar was hebben we in turkiye een schaap geofferd... We zijn niet zo close met mijn schoonfamilie en ik heb geen contact met mijn familie dus dan houd het op...ik zou het wel heel erg leuk vinden maar goed... ik heb een lekker recept maar helaas geen foto... 200 gram witte chocolade 1 pak rose of blauwe muisjes 1 pak roomboter kokejes of lange vingers zet een pannetje gekookwater op het vuur en zet er een bord op. Daar op leg je de chocolade op en dan gaat het smelten... Als al de chocolade gesmolten is dan doop je 1 voor een koekje of een lange vinger in de chocolade en dan in de muisjes. Leg ze op een bord. Als je klaar bent leg je de bord voor een uurtje in de koelkast. Zodat de chocolade weer hard wordt.
* niet Nederlandse taal verwijderd * Dames! Nou de nieuwe cyclus is weer begonnen.. en heb er ook nog een flink griep bij gekregen... keel is helemaal onstoken waardoor ik bijna niet kan slikken, spierpijn, hoofdpijn, misselijk, verkouden.. pffff... maar komt * niet Nederlandse taal verwijderd * weer goed.. Verder niet veel te melden... ben hard bezig met werk zoeken omdat deze baan die ik nu heb totaal niet opschiet.. misschien iemand nog tips? wil iets administratiefs doen in omgeving zuid holland En voor de rest vandaag lekker proberen uit te zieken.. mannetje is gaan werken dus heb het rijk lekker voor mezelf...
* niet Nederlandse taal verwijderd * meiden... @moesje1 gisteren is mijn cyclus begonnen... Ik heb helaas geen werk voor in zuidholland.. tamer heeft vannacht heel goed gelsapen. Hij heeft maar weinig gehoest. De medicatie werkt eindelijk... Vandaag ga ik niet zo veel doen, Koken hoeft niet, ik heb nog genoeg van gisteren over. Straks nog wel even schoonmaken...
Moesje.... Das minder zeg....maar alle Lof voor Allaah! Weet je dat bij elk pijntje dat je voelt je vergeven wordt voor een (of meerdere) zonden? Das toch fijner ziekjes zijn dan he? : ) Maar moge Allaah jou beter doen voelen en je gauw verblijden met een uitblijvende menstruatie die het begin is van een nieuw leven, amien. *knuffel* Karagoz, alle Lof is voor Allaah, ben blij te lezen dat het wat beter gaat met je kindje. Jij ook rustig aan doen hoor, samen lekker bijkomen, je hebt zware dagen (en nachten) achter de rug. Ik zit nog te tobben wat ik vandaag ga doen. Na het opruimen en de lunch ga ik denk ik maar eens achter de naaimachine zitten. Naaiklusje moet ik toch echt eens afronden! Met Allaah's Wil.
de zware dagen en nachten zijn gelukkig over tot dat hij weer ziek word of voor iets anders. Ben al blij dat hij wat beter eet, drinkt en slaapt... @wardi ik ben gisteren rond uur naar mijn bed gegaan...had ik echt nodig voelde me zo moe en zwak...heb weer wat energie gekregen...
mmm trouwens een vraagje.. je hebt in ''CLUBS'' een forum: mix kids.. dus ik vertelde zo van : ja als wij (* niet Nederlandse taal verwijderd *) een kindje krijgen.. gaattie eerst marokkaans praten en daarna pas nederlands vanwege het accent.. (neef van me vriend is halfned/half marok, en dat accent is egt heeeeel vervelend) nou die mensen gingen daar helemaal uit hun dak... eerst nederlands want we zitten in nederland dus moettie dat maar eerst leren.. wat vinden jullie hier nou van? en hoe doen/zouden jullie het zelf doen?
ik reageer niet eens op dat topic want ik weet al hoe ze gaan reageren.. we leren tamer eerst turks en dan pas nederlands...ook van wege dat accent en ook omdat hij het verder nergens anders leert dan van zijn ouders...en hij zit nu 2 mnd op de psz en hij spreek al wat nl woorden en hij verstaat alles in het nl...dus wat is het probleem
jaaa dat zei ik dus ook.. alleen dan met marokkaans.. nou die reacties ik vind dat het marokkaanse toch wel belangrijker is.. zo is mijn vriend ook opgevoed.. en toen hij 4 was en naar school ging leerde hij pas nederlands.. dat is allemaal goed gekomen.. hij praat nu gewoon accentloos nederlands.. en zijn broer en zusje ook.. Ik zelf vind Marokkaans ook een moeilijk taal, veel moeilijke klanken.. en het is beter als je dat dan als 1e leert.. vind ik zelf..
dat vind ik ook...ik ben niet met de turkse cultur opgegroeid omdat mijn moeder nl is en mijn vader tr is. Ik leerde de taal pas toen ik 19 jaar oud was. en ik spreek het best goed maar met accent en nog steeds niet foutloos...en dat wil ik mijn kind niet aan doen...
Moesje, ik ben ook van mening dat je beter eerst je kind Marokkaans leert en daarna Nederlands. Ikzelf heb tot mijn derde a vierde jaar alleen Marokkaans gesproken met mij ouders (en de rest thuis) pas daarna Nederlands geleerd door vriendjes (buitenspelen) en school (kleuterklas). Dat is erg goed gegaan en ik verwarde beide talen niet met elkaar. Wist wanneer ik Marokkaans moest praten en wanneer NL. Mijn Nederlands is accentloos en zelfs beter dan mijn Marokkaans (omdat NL de taal is waarin ik denk en voel en droom, lol) Pas op latere leeftijd zijn wij (broertjes en zusjes) onderling meer NL gaan spreken. Ook met vader meer NL dan Marokkaans. Weet eigenlijk niet waarom...maar goed. Mijn vader en stiefmoeder hebben 4 kinderen en allemaal hebben ze taalproblemen omdat er twee talen door elkaar gehaald werden: Marokkaans en NL. Het is wel belangrijk om daar structuur in te brengen: eerst de ene dan de andere taal en vervolgens samen in verschillende situatiesopgesplitst (thuis-school-vriendjes-familie etc.) Of dat de ene ouder de ene taal spreekt en de andere ouder de andere taal...(en daar consequent in is wat heel moeilijk blijkt in de praktijk) Als je als ouder toeziet op de talenontwikkeling van je kind komt het heus goed. Niet teveel drukmaken om die stellige reacties, die zullen er altijd zijn. Liefs!
Ik ga zelf Nederlands praten tegen ons dochtertje en mijn man Turks. Al neem ik aan dat ze meer Nederlands mee zal gaan krijgen dan Turks omdat mijn man niet vaak thuis is. Ik vind NL nou eenmaal belangrijker dan Turks, omdat we hier in NL wonen en ze Turks amper zal gebruiken. Mijn man heeft op zijn 4de NL leren praten en nu nog heeft hij soms dingen die hij verkeerd zegt terwijl hij het niet eens doorheeft (die & dat etc, wat veel Turken hebben) en dat vind ik gewoon niet netjes.
En vind het ook raar om als Nederlandse een dochter te hebben die geen Nederlands spreekt. Spreek zelf geen Turks dus zal wat moeilijk gaan dan .