Mijn zusje is dan bijna 5 mnd en die vast gewoon mee. Toen ik zwanger was heb ik ook gevast. Ik zat toen in me moeilijkste periode, ik was toen 8 weken zwanger en zat midden in een verhuizing.
Wat ik wil zeggen is dat het gewoon kan, misschien moet je het eerst eens proberen. Lukt het niet doe je het andere maand.
Daarom zouden wij (moslims) moeten vasten. Er zijn er zat die alleen met de maag vasten omdat ze anders op hun donder krijgen van hun ouders of de gemeenschap In het stuk dat je geplaats hebt staat heel duidelijk de bedoeling van het vasten in Islam, heel duidelijk! Een hele fijne vastenmaand gewenst, hoop voor je dat je het in Turkije mag meemaken, lijkt me een bijzondere ervaring.
Ja dat is niet goed als je voor een ander vast. Dan kan je net zo goed niet vasten want het moet vanuit je hart komen. Ik wens jou ook een hele gezellig, fijne en gezegende ramadan toe Ja inshallah dat ik het in Turkije mag vieren Ramadan Mubarak allemaal
toen ik zwanger was heb ik Alhamdoelilah ook gevast, en dat is prima te doen. Als het goed gaat zal ik InshaAllah vasten, Allah(god) weet mijn intentie
maar nu we het toch over vasten hebben vasten jullie nou ook de vrijwillige ( zes dagen in de maand shawwaal en de eerste tien dagen van de maand dhulhijjah) of gewoon alleen de ramadan.
Het is maar goed dat ik geen moslim ben, 1 dagdeel zonder eten en ik ben al een heks. Laat staan een hele dag, volgens mij rent iedereen gillend weg.
nou het eten laten dat zou heel misschien wel gaan maar niks mogen drinken daar zou ik niet aan moeten denken. En ik moet snachts echt slapen.
Haha, ik lig in de kreukels. Ik ben juist veel liever in de Ramadan. Omdat ik dan heel bewust bezig ben met hoe ik omga met anderen etc. Maar ben gelukkig ook buiten de Ramadan best lief hoor Op de vraag of er buiten de Ramadan ook gevast wordt: Ja de meeste aanbevolen dagen vast ik sinds enkele jaren mee of dat dit jaar ook zo zal zijn moet ik afwachten. Mocht ik wat inhaaldagen hebben vanwege de zwangerschap of mocht ik vanwege kraambloedingen en/of borstvoeding niet kunnen vasten dan laat ik de vrijwillige vastendagen voor wat ze zijn. En oh ja! Voor ik zwanger raakte vastte ik ook op de maandagen en donderdagen, maar omdat dat vrijwillig is en ik me niet lekker voelde het eerste trimester heb ik dat niet meer gedaan. Nu voel ik me wel lekker maar doe het nog steeds niet omdat de Ramadan eraan komt en ik al mijn energie en reserves liever voor de verplichte vastenmaand bewaar
ik verheug me ook erg op...kan ook niet wachten want daarna gaan we op vakantie naar istanbul... ik heb ook al wat eten gemaakt en in de vriezer gedaan..broodjes, loempias(alleen nog bakken) en gevulde wijbladeren(alleen nog koken)
Zeg eh, mijn overburen hé, die zijn ook Moslim. Ik weet niet of het gewaardeerd wordt als ik een keer een schaal zandkoekjes ofzo daarheen breng? Of beter van niet? Weet niet of dat overkomt zeg maar, of is dat meer iets voor het suikerfeest?
How sweet! Ik ken jouw buurtjes niet maar ikzelf zou zo'n lief gebaar erg waarderen. Buren nemen een hele belangrijke positie in in de Islam. Gewoon doen zou ik zeggen : )
dat zou een heel lief gebaar zijn flientje denk dat die mensen dat zeker zullen waarderen. hier ook volop bezig met de voorbereidingen voor de ramadan. vandaag pogaca maken en ook wat soep voor in de diepvries(omdat ik anders niet kan proeven of er genoeg zout in zit). we kijken er zo enorm naar uit. zijn er ook kindjes die aan suiker vasten doen? bij ons doen ze (omdat veel kindjes ook willen vasten) aan suiker vasten dan mogen ze de hele dag geen snoep maar bij iftar mogen zij dus een zakje snoep open maken. onze kindjes zijn nog veel te klein maar vind het wel een leuke manier om de kindjes de ramadan te laten mee beleven al is de sfeer ook al vaak genoeg.