Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ Wardi:

ja vandaag gaat iets beter.. nog steeds griep maar ik kan teminste weer eten...

spannend van je schoonzus! altijd leuk als er kindjes worden geboren...

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

ik ben vandaag begonnen met de schoonmaak, dat doe ik toch a lelke dag maar vandaag wat extra dingen dan hoef ik dat mrogen niet te doen. inpakken doe ik ook vandaag na de schoonmaak en als tamer in bed ligt...
    we hebben de vakantie echt nodig. ik en mijn man zitten even in een dip door mijn kant van de familie...het is een lang verhaal ik zal het jullie wel een keer vertellen...ik heb geen contact met mijn familie omdat ze mij en mijn man niet accepteren en omdat ik nu anders leef dan dat hun willen daar komt het op neer...en ze stoken in ozne relatie en willen ons uit elkaar drijven maar dat laat ik ze niet gebeuren....

spannes meis voor je schoonzus..weet je al wat het wordt

tot straks

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Karagoz...spijtig te horen over de toestand met je familie... : (

Wat betreft mijn schoonzussie, ik weet nog niet wat het is...ben dol op verrassingen haha. Kijk zo erg uit naar het nieuws...

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Het is hier blijkbaar verboden om de islamitische vredesgroet te geven :)

maarre...Vrede zij met jullie :p

Wat een gezellig clubje, allemaal moslim meiden!
    mag ik er ook bij komen?

Wat betreft de taal. Ik ben zelf nederlands en woon in turkije. Mijn dochtertje leert allebei de talen.
    Ik spreek nederlands en mijn man (en de rest van het hele land hier :p) turks.
    Ik ben me er van bewust dat haar nederlands nooit zo zal worden als dat van mij, maar als je er enig energie in zult steken later, zoals een cursus of samen leren etc. dan kan dit best veranderd worden.
    maar omdat wij hier in turkije wonen is haar turks natuurlijk een prioriteit. Ze begrijpt overigens beiden talen vloeiend.

Ik vind het niet perse slecht om een kind enkel en alleen turks of marokkaans te leren thuis. Als het kind ook maar genoeg met nederland in aanraking komt.Door vriendjes of vriendinnetjes. Het lijkt me ook niet leuk dat als een kind straks naar de peuterspeelzaal gaat het geen woord nederlands kan.

voor de zwangere meiden onder ons..zijn jullie al uit over de namen?
    Ik vind het echt zoo moeilijk..vind bijna geen een naam mooi. Ik wil een mooie islamitische naam maar geen een die je dagelijks hoort (dus geen ayşe (aisha) fatima etc. ondanks dat dat prachtige namen zijn)

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Dag lieve mensen!

Ik moet wel even teruglezen! Ben terug van vakantie en heb het best leuk gehad! Heerlijk weer leuke mensen en mijn geloof waar ik niet op aangesproken wordt :) hihi! Ik ben niet vaak achter de pc meer te vinden ik ben veel aan het lezen met de kinderen bezig en wil binnenkort weer lessen gaan volgen Quraan en tafsier! Ff computeren is leuk maar moet niet alle tijd in gaan zitten!

Ik hoop dat het met jullie allemaal goedgaat volgens mij nog niemand bevallen hoe gaat het met jullie?

*Edit mod: niet-nederlandse taal verwijderd*

6. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Allahinkullu: tuurlijk mag je erbij, welkom! En vrede zij met jou : )

Leuk dat je kindje ook Nederlands leert ondanks dat ze in Turkije woont. Ik woon zelf in Marokko maar ga geen energie steken in het Nederlands. De familie spreekt Berbers dus dan kan mijn kindje wel gewoon communiceren met ze, met Allaah's Wil.

Namen....wij hadden gaande weg ons huwelijk (anderhalf jaartje) al twee namen (jongen en meisje) 'gevonden' die ons erg leuk lijken voor als we een kindje krijgen. En met Allaah's toestemming wordt het 1 van die twee...

Er is zoveel keus. De namen die wij hebben staan zijn vanwege de persoonlijkheid van de dragers (historische figuren) van die namen. Tis mooi om straks te vertellen aan onze kleine waarom we haar of zijn naam zo mooi vonden en het verhaal van de personage die erachter schuilt.

Iman, welkom terug sis! Leuk je weer te lezen. Heb je nog bijzondere dingen meegemaakt in Egypte? Hoe lang heb je daar nou gezeten? Best lang he? Lekker hoor. Alle lof is voor Allaah. Moge Allaah je helpen bij je studieplannen en het voor je vergemakkelijken.

Er is van dit clubje nog niemand bevallen maar ik heb zo het vermoeden (en Allaah weet het beste) dat Sakinah zover is...gisteren hebben we niks van haar gelezen.....spannend! Moge Allaah haar bijstaan.

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja ik ben natuurlijk zelf nederlands dus ik hecht heel veel waarde aan het nederlands. Daarbij is mijn familie ook nederlands en moet ze toch met hun kunnen communiceren.
    En elke tweede taal is meegenomen voor een kind. Je bent dan toch een taal rijker. Ik wou dat ik twee talen vloeiend sprak. Ok mijn turks is OK maar niet vloeiend natuurlijk.

Ik heb ook al een naam in mijn hoofd..maar mijn man is het er nog niet helemaal mee eens :) dus ik wacht zijn 'besluit' af hahah..

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    welkom terug voor de meiden die weg zijn geweest...

de koffer van tamer is ingepakt, vanavond ga ik de koffer van ons in pakken...

vandaag gaan we als allah het wil macaronie eten met komkommer yoghurt salade...

9. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    heb ff terug zitten lezen pffff wat en werk hehe

Maar lekkere dingen zag ik voorbij komen!

tiramisu pag 35
    oliekransjes pag 63

als ik het goed onthouden heb mn geheugen is een zeef haha

Egypte was zeker leuk had het niet willen missen alleen ik heb me wel erg verkeken op het bij mn schoonouders in huis zitten.... ze zijn heel lief daar niet van maar de bemoeien met de kinderen werd ik wel superzat firdaous was echt een sekreet geworden echt niet leuk meer maja....

10. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    oh maandag voor de echo geweest alles was goed! We krijgen een MEISJE!

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

hallo dames!

nou hier gaat alles alweer wat bter.. knap alweer wat op.. mannetje heeft goed voor me gezorgd.. gister heeft hij lekker gekookt en ik mocht in bed blijven uitzieken :D vandaag ga ik toch maar zelf weer koken.. ik kan er nooit tegen als andere mensen in mijn keuken staan :oops:

@ Karagoz: wanneer vertrek je nou precies? vandaag of morgen?

@ AllahinKulli: Welkom ;)

@ Iman: welkom terug van vakantie! ken je nog niet maar komt nog wel ;)

Voor de rest heb ik me de hele dag een beetje zitten vervelen.. als het goed is mag ik volgende week weer komen werken..
    uit vervelen heb ik zelfs breien geleerd :confused: ben nou lekkere warme pantoffels aan het breien haha...

ook leuk als ik zwanger ben.. om babysokjes etc. te breien..
    voel me net een vrouw van 80 soms haha

12. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ Iman: leukk een meisje..! gefeliciteerd..!

ik vind het wel makkelijk om het te weten.. met kleertjes enzo.. kwa kleuren

13. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Iman, gefeliciteerd en moge Allaah swt haar beschermen daarbinnen en straks daarbuiten,amien.

Moesje, breien,dat wil ik ook leren! Heb je dat uit jezelf geleerd of via internet of iets dergelijks. Ik laat mijn man een stel breinaalden meenemen...maar zou niet weten waar en hoe te beginnen. Lijtk me zo leuk om te doen : )

Ik heb babynieuws...mijn schoonzus is zojuist bevallen van een gezonde dochter, alle Lof en Glorie aan Allaah! Ben helemaal hyper...heb er echt de hele dag op zitten wachten. De naam weet ik nog niet...ga mijn broer vanavond even bellen, laat ze nu nog even genieten en bijkomen.

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    gefeliciteerd wardi met je nichtje...moge allah haar beschermen...laat ze nu maar lekker genieten van hun dochter...

We gaan morgen rond half 4 ´smiddags naar amsterdam en om 20.00 uur als allah het wilt gaan we vliegen. Rond 12 uur in de nacht zullen we er zijn. disdag om 10 uur in de ochtend stappen we weer in het vliegtuig maar dat kan nog veranderen. misschien dat we later gaan vliegen, ik hoop het wel want dan kunnen we langer in turkiye blijven...

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    vrede zij met jullie allemaal dames!

ik ben woensdag bevallen van een hele mooie dochter Alle lof zei aan Allah!

ze heet Sarah, woog 2770 gram en is 49 cm. ze was te licht voor haar leeftijd maar dat komt helemaal goed Als Allah het wil. ze drinkt heel goed en met mij gaat het ook heel goed Alle lof zei aan Allah.

ik denk dat ik even niet meer kom posten omdat we hier zo druk zijn nu!
    ik wens iedereen die nog zwanger is een hele mooie zwangerschap toe en een hele fijne bevalling, wees niet bang.. Allah zal jullie, als hij het wil sterk maken!

verder bedankt voor alle lieve berichten!

Liefs Sakinah

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je dochtertje Sarah, Sakinah..! moge Allah haar beschermen

het is een drukke tijd voor je nu, rust lekker uit.. !

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, moge allah haar beschermen..

vraagje, is sarah een naam dat in de koran voor komt of een islamitische naam

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sakinah Gefeliciteerd met je dochtertje!

Wardi Gefeliciteerd met je nichtje!

Moge Allah deze babymeisjes op laten groeien tot vrome moslima's.

Karagoz: Sarah is de vrouw van Ibrahim/Abraham. De naam zelf komt geloof ik niet in de Koran voor, maar er word wel gesproken over de 'de vrouw van' Ibrahim.

Iman: Godzijdank ben je weer terug in Nederland. Fijn dat je het leuk hebt gehad en wat leuk: Een dochter!

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dames...hardstikke leuk hoe jullie nu een eigen clubje hebben.

Alleen moeten wij de laatste dagen weer steeds niet nederlandse taal verwijderen.
    Op pagina 52 hadden we een afspraak gemaakt om alleen nederlandse taal te gebruiken.
    Dus ook niet 1 of 2 woorden in het niet-nederlands.

Graag jullie aandacht hier voor.

Veel kletsplezier.

Kwebbel Moderator

20. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Sakinah, gefeliciteerd! Ik stuur je even een pb met een hele boel Arabische termen (hahaha)

Heerlijk nieuws!

Deel Deze Pagina