Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    sakinah gefeliciteerd met je dochtertje sarah

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik vind ook dat het gewoon in het nederlands moet kunnen en wat ik me afvraag is waarom er iedere keer Alle lof zij aan Allah enz enz wordt gezegd, en als Allah het wil enzo. Ik ben zelf moslima maar zeg deze dingen echt niet te pas en te onpas, vind dat gewoon een beetje raar. En overdreven eigenlijk ook.

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Over het algemeen gaat het heel goed en wordt alles netjes in het NL gezegd. Er komen echter een paar nieuwe bij of enkele die lang weggeweest zijn (en die regel toen nog niet zo stellig gold hier) dus daardoor komt het nu dan enkele keer voor dat het er in het Arabisch stond...

En als de een het overdreven of irritant vindt..tja..dan lees je er toch lekker overheen? Ik vind het fijn om het wel gewoon te zeggen aangezien ik dat in het dagelijks leven wel altijd doe.

En alle lof is voor Allaah.

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    krokus: het is volgens de soennah om deze korte smeekgebeden op te noemen.
    Het danken van Allah als het goed met je gaat of dingen goed gaat. (of zelfs slecht gaan) etc.

Dat jij het overdreven vindt is jouw mening maar is geen juiste mening in de Islam. Het prijzen of danken van Allah is nooit overdreven.

Sakinah: gefeliciteerd met je dochtertje. Mooie naam!

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Lieve vrede zij met jullie allemaal.. lijkt wel een bijbelse tekst :)

Allereerst Sakinah Van harte gefeliciteerd! Moge Allah je dochtertje zegenen en haar laten behoren tot de rechtsschapenen.. zo dat valt niet mee haha dat smeekgebed te vertalen hahahhaha

Ik moet echt even wennen dat ik niet meer de standaard woordjes in het arabisch schrijf dus sorry als er nog een paar per ongeluk volgen!

Heb net lekker gegeten macaroni pachimel jammie uit de oven! mn mannetje blij gemaakt altijd leuk ;)

Nou voor de rest geen nieuws eigenlijk

dikke kus

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Krokus,

Je zegt dat je zelf moslima bent maar zulke dingen overdreven vind en raar. Ieder leeft zo zijn geloof en probeert dit na te volgen zoals men zelf juist acht. Trouwens is dit een hoekje waar bijna alleen maar moslima's vertoeven dus tja..

Nu wil ik je niet aanvallen, maar ik zie bijv in de lounge dat je een topic geopend hebt over Horoscopen. Je weet dat dit verboden is in de Islam en zwaar word aangerekend?

7. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoihoi en vredesgroet van een stille lezer,

Hopelijk gaat alles goed hier, zo te lezen wel! Ben een vriendinneke van Wardi (als ik mezelf haar vriendinneke mag noemen :oops: hihi) kom hier vaak lezen, maar niet altijd even veel zin om mee te beppen.

@Sakinah: gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje, fijn dat alles goed gaat met jullie! Moge Allah haar beschermen en zegenen. Mooie naam, Sarah!

@Wardi: haaa, eindelijk ze is bevallen en its a girl wat leuk joh! moge Allah haar beschermen en zegenen. Gefelicteerd met je nichtje! En eeeeeeeeindelijk een babykamer, joeppie! Gefeli met de nieuwe aankoop, zeker een opluchting nu. Ben benieuwd gezien de dure smaak van manlief you know :)

@Iman welkom terug in het land, wij schelen zo te zien niet veel van elkaar. Fijn dat je het naar je zin hebt gehad in Egypte.. wil daar ook graag een keer heen gaan!

@Moesje: moge Allah jou spoedig een gezonde zwangerschap schenken!

8. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Hier nog en berichtje van mij!

Bedankt voor alle lieve felicitaties, dat doet me heel goed. Alle lof zei aan Allah.

ik en Sarah maken het heel goed Alle lof zei aan Allah. ze drinkt erg veel en goed en ze sterkt heel goed aan. ik kan echt niet geloven dat je zo veel van iemand kan houden..tis cliche.. maar echt waar. ze doet al vaak haar ogen wagenwijd open en kijkt me dan recht in mijn ogen aan *smelt*.

heb niet zo goed geslapen de laaste dagen, maar dat komt ook wel weer goed met de wil van Allah. nou dames, doe voorzichtig en tot snel als Allah het wil!

9. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dat van die horoscopen is gewoon interesse, ik bedoel er verder niks mee en ik kijk ook derek ogilvie, mag dat ook niet? Ik ben niet echt een praktiserende moslima, ik leef zoals ik denk dat het hoort en waar ik me lekker bij voel. Voor mij is het belangrijkste dat je een goed mens ben in hart en gevoel.

Bijv. Mijn opa is naar mekka geweest op bedevaart, maar hij gokt nog steeds en kijkt ook naar halfnaakte vrouwen op de turkse televisie, hij liegt enz enz. Wat heb je er dan aan om die bedevaart te doen. Ik kan bidden en de koran lezen ook zijn mijn kinderen een gebed in de oor gefluisterd door mijn oom. Maar ik zal mijn kinderen nooit iets verbieden vanwege het geloof. Dus Helin hoeft echt haar haren niet in een hoofddoek te doen. Heb ik ook niet en in mijn familie heeft niemand dat.

Zo kunnen we wel jaren discussieren maar dat heeft natuurlijk geen zin, ik ben gelukkig zoals ik ben en zal mijn zonden moeten verantwoorden aan Allah. Natuurlijk dank ik Allah voor alles wat ik heb en niet heb, maar dat ga ik niet na bijna achter elke zin zeggen. Ik zeg dit ook gewoon in mezelf zonder het direct uit te spreken. Snappie

Verder even goede vrienden hoor.

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    kan me trouwens niet voorstellen dat een topic openen over horoscopen verboden is. In de tijd van de koran bestond internet niet eens :(

ik denk dat je bedoelt dat je niet in horoscopen mag geloven, ik geloof er ook niet in maar vind het gewoon leuk om te lezen of er iets van klopt.

En hoe zit het dan met die daghoroscopen in turkse tijdschriften of dagbladen, dat mag dan toch ook niet en toch staan ze daar in.

Ook heb ik ergens gelezen dat je geen afbeeldingen van dieren mag hebben op de kinderkamer, nou ja zeg, zo kun je wel heel ver gaan. Heb ik trouwens nog nooit van gehoord. Zou wel willen weten waar dat staat en op welke manier.

11. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Alloe allemaal, vrede zij met jullie en Allaah's Genade en zegeningen...

Sakinah, leuk om je tussendoor even te lezen. Geniet maar van dat kleine mooie meisie van je. Je bent voor het eerst moeder geworden he? En het voeden gaat je goed af lees ik...alle Lof is voor Allaah. Had je meteen veel melk of moest het even op gang komen de eerste dag?

Sweet Mommy2be (wilde bijna je echte naam neerzetten haha), hoe is het met jou? Al wat beter met je rug? Ja gaaf he, heb een nichtje! Ik heb al 1 nichtje (via mijn zussie) en 6 neefjes dus er mocht wel weer eens een meisie bij : ) Alle lof is voor Allaah. Ze heeft alleen nog geen naam...hahaha

Ze hebben een mooie naam maar nu kwam samsung met een toestel op de markt die zo heet : S Dat vinden ze niet zo leuk...haha Mij zou het dus echt niet boeien... (Oemnia is de naam trouwens) Ik vind het een mooie naam en met Allaah's Wil zal 't 'm worden als voor haar voorbeschikt is....we wachten het nieuws af...dus ze houden de spanning erin!

12. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Oh trouwens, Sakinah...ik heb in het clubje nog 5 weken even gemeld dat je al bevallen bent. Je stond op het lijstje zag ik en ik heb me vandaag daar ook even aangeschoven : )

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    krokus: dat is dat jouw besluit dat jij zo wilt leven. Maar het is niet aardig en juist om te beweren dat de meiden hier overdrijven enkel omdat jij gewoonweg niet volgens alle regels van de Islam leeft.
    Dat er mensen zijn die dat wel doen of daar naar streven betekent niet dat zij overdrijven.

Het geloven in horoscopen is verboden. Ook het interesse tonen er in of ze enkel lezen voor de grap. Net als dat spotten met Allah ook niet voor de grap kan. Alleen Allah weet wat er in de toekomst gebeurt. Het geloven of lezen van horoscopen of het gaan naar een waarzegster etc. valt allemaal onder shirk. Een van de grootste zondes dus.

Turkije is geen islamitische land dus waarom zouden ze zich houden aan dat soort regels. Niet echt een goed voorbeeld dus :)
    Als de buurvrouw vreemd gaat, moet dat dan betekenen dat zina dus zo erg nog niet is?

Tussen de overleveringen die vermelden dat het maken van zulke afbeeldingen haraam zijn, zit ook de hadeeth van Ibn 'Abaas (moge Allah tevreden met hem zijn), hij zei: Ik hoorde de boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) zeggen: "Degene die een afbeelding maakt in deze wereld, zal gevraagd worden om er leven in te blazen op de Dag Der Opstanding en dit zal hij nooit kunnen." Hij (Ibn 'Abbaas) vertelde ook dat de boodschapper van Allah (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Elke maker van afbeeldingen zal in het hellevuur zijn en elke afbeelding die hij gemaakt heeft zal tot hem verschijnen en zal hem laten lijden in de Hel." Ibn Abbaas (moge Allah hem genadig zijn) heeft ook gezegd: "Als je per se een afbeelding wilt maken, beeld dan bomen en andere dingen af die geen ziel hebben." (overgeleverd door Al-Boekhari en Moeslim)

De algemene mening van de overleveringen is dat het absoluut verboden is om afbeeldingen te maken van iets dat een ziel heeft. In Fataawa al-Lajnah al-Daa'imah, 1/456-457 heeft shaykh Ibn 'Othaymeen (moge Allah hem genadig zijn) gezegd over plaatjes: "Het maken van afbeeldingen voor dit doel is haraam en is niet toegestaan. Het maken van plaatjes ter gedenking is haraam, omdat de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "De engelen betreden een huis niet waarin een afbeelding zit." (overgeleverd door al-Boekhaari, Bid' al-Khalq, 2986) en alles wat de engelen niet betreden heeft bevat niets goeds." (Uit Fataawa Manaar al-Islam, 3/759)

verder, denk ik niet dat deze topic is bedoeld om een discussie te beginnen over de islam maar gewoon om gezellig te kletsen.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ...

15. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

dussssss... :D

we gaan weer lekker door met gezellig kletsen..

Mannetje is naar een verjaardag toe.. dus komt pas laat thuis.. voel me soms wel een beetje eenzaam eerlijk gezegd :(

hij is sinds deze week meer gaan werken omdat hij nu een andere functie heeft gekregen.. en aangezien ik deze week niet heb gewerkt dus alleen maar thuis heb gezeten, verveel ik me een beetje :D

huis is ook al helemaal schoon, was gedaan.. heb geen klusjes meer over... kan ik nog bij iemand anders schoonmaken ? ;) ;) ;)

mmm binnenkort komt mijn vader hier 4 dagen per week ''wonen''.. hij woont nu in emmeloord, en werkt in lelystad (30 km) alleen zijn werk verplaatst naar wassenaar.. (160 km) en dan komt hij gewoon na zijn werk in wassenaar hierheen tot het weekend.. (is maar 15 km).. ben ik wel blij om.. kan het heel goed vinden met mijn paps en mijn vriend ook heeeel goed.. en zie ik hem ook wat vaker :D

poe poe wat een verhalen... sorry! :oops:

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ja het is tijd om naar bed te gaan denk ik zo.. aan die televisie heb je ook niks meer zo laat..

tot morgen weer! (zeg ik tegen mezelf ;) )

17. Sahara

Sahara Niet meer actief

Vrede zij met jullie lieve zuster,

ik heb het deze dagen erg druk dus ben ff wat minder actief :cry: als allah het wilt word het wat rustiger hier.

maar ik zag het geweldige nieuwes van onze zuster sakinah en wou dr ff feliciteren. :D

Lieve sakinah gefeliciteerd met je dochtertje Sarah.
    Moge Allah haar beschermen tegen al het kwade en haar leiden in haar leven Amien.

meis, geniet van deze tijd en laat je maar tekker ff verwennen hoor door al je dierbare als allah het wilt.

18. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vrede zij met jullie allemaal !

wat een discussies hier zeg ;).

dank je wardi! ik had het gezien, ik was even gaan kijken of er nog meer dames van daar bevallen waren. en toen zag ik jou berichtje staan. lief van je.

dit is inderdaad mijn eerste kindje, Alle lof zei aan Allah. het is zo speciaal. als ik naar haar kijk voel ik me echt compleet. Allah heeft ons echt gezegend! mijn melk moest de eerste dag wel even op gang komen. ik moest een dagje in het ziekhuis blijven ivm het geboortegewicht van sarah (was te laag.. 2770) ze heeft toen in een warmte bedje gelegen en heeft daar ook bijvoeding gehad. toen heb ik haar 's avonds aangelegd en dat ging (alle lof zei aan Allah) heel erg goed. nu is het heel goed op gang gekomen en ze is zelfs al aangekomen!

vandaag is ook haar naveltje eraf gevallen en ze is voor de eerste keer in bad geweest.. dat is zo schattig.. ze werd er helemaal rustig van.. lekker drijven in het water.. :)

ik ga weer even naar beneden naar mijn kleine meid. even kijken wat ze allemaal aan het uitspoken is.

rust allemaal lekker uit en tot snel als Allah het wil

liefs Sakinah

19. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Sakinah, wat fijn om al die goede ontwikkelingen te lezen, alle Lof is voor Allaah. Je geniet er dan extra van allemaal he? Mooi hoor.

Hoe is het met de andere meiden? Rustig zondagje vandaag?

We hebben hier heerlijk weer. De zon schijnt al dagen volop en best scherp. Heb gister lekker op het dakterras gezeten met een kilo mandarijntjes : ) Die dingen gaan hard...zo lekker!

Ben wel beetje lui de laatste dagen...daarbij ook moe, dus niet echt veel gedaan. Hoop dat ik vanaf morgen toch wat actiever ga worden en eens ga beginnen met een grote schoonmaakactie met Allaah's Wil.

Moesje, wat spook jij allemaal uit? Moet je morgen weer aan het werk? Vertel eens hoe je hebt leren breien...(dat was jij toch?) Ik heb een brei en haakset besteld...ik wil er ook mee aan de slag. Kan ik straks als mijn schommelstoel er is lekker schommelend een mutsje breien hahaha (tja ben bijna dertig al!)

Karagoz is lekker vakantie aan het vieren, hoop dat het goed gaat met d'r kleine manneke.

Talia, jouw kindjes al wat meer opgeknapt? En hoe is het met jou, ben je ook weer beetje bij gekomen?

Djannah, doe maar lekker rustig aan hoor, we zien je wel weer verschijnen met Allaah's Wil : )

20. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Hallo lieve dames,

het is inderdaad leuk om al die ontwikkelingen te zien van haar. ik geniet er echt van alle lof zei aan Allah.

je moet gewoon lekker niets doen hoor wardi, als je daar zin in hebt. zometeen zijn er genoeg mensen die je willen helpen. geniet nog lekker van je zwangerschap, zometeen is alles zo druk. ik weet dat veel mensen dat zeggen en dat je toch wel gaat schoonmaken.. dat deed ik ook 8)
    hoe gaat het verder met je zwangerschap? zenuwachtig voor de bevalling?

wat leuk moesje, dat je vader bij jullie komt! gezellig!

nou ik ga weer naar mijn meisje toe, als Allah het wil.

veel liefs van mij.

Deel Deze Pagina