volgens mij heb ik jou gezien iman!.. (en zelfs naast je gezeten.. en met je gepraat!) je zat naast me met je zoontje en die ging een beetje geluidjes maken. toen zei je tegen me dat je man aan het wachten was (volgens mij!) ik kan het me nog herinneren omdat ik zag dat je niqaab droeg en ik vond dat je zulke mooie ogen had! misschien kan jij je het ook nog herrinneren. ik vond het wel erg leuk. t was inderdaad wel een beetje klein en druk maar ik kwam veel meiden tegen die ik al kende en dat was wel gezellig Alle lof zei aan Allah. verder gaat alles ier zijn gangetje. ben net in slaap gevallen samen met Sarah!ze lag gewoon bij me in bed oeps
ohhhhhhhhhhh jaaaaaa nu weet ik het denk ik... was je er met een donkere zuster.. weet niet waar ze vandaan komt.. ik vroeg je volgens mij nog of je getrouwd was? klopt dat? op het begin was dat dat ze gingen zeggen wat ze gingen doen enzo? toch haha.. nu hoop ik wel dat ik het goed heb hihi Ik vond je zon lief gezicht hebben en toen zei je dat je getrouwd was jammerrrrr.... ik zoek nog steeds een lieve zuster voor mn zwager het liefst een nederlandse... is zijn voorkeur hoor hihi niet de mijne... of een egyptische.. Jeetje meid meryem zou ook me rot schrikken zeg! Moge Allah haar beschermen! Tis nogal wat! Veel beterschap! Heeeey ilja we lopen redelijk gelijk wat leuk joh dat je een meisje krijgt wij als Allah het wil ook! Ben heel blij dank aan Allah had ik al beide! Alleen van wardi weten we het nog niet... volgens mij houdt ze het geheim voor ons... ooooohhhhhhhh!
hey meiden hoe gaat het met jullie allemaal? ik heb niet alles terug gelezen, teveel moeite, maar nieuwtjes? hier is het huis klaar en ik ben zo blij en trots op het resultaat, ik zal binnenkort de foto's plaatsen, kunnen jullie meegenieten ciao
Hahaha Iman, ja ik houd de spanning er nog even in hoor. Gemeen he? : ) Wat leuk dat jij en Sakinah elkaar eens in het echie gezien hebben joh, zo zie je maar weer...een heel klein wereldje!
Hallo meiden.. kben er ook fftjes niet geweest.. heel druk gehad... gister had ik mijn sollicitatiegesprek idd (goed dat je het hebt onthouden meryem!) zou wel vervelend zijn als je kindje allergisch is.. kheb het zelf ook heel erg gehad als baby/kind zijnde.. ben nu ook nog voor heel veel allergisch maar kan wel weer normaal eten.. het is idd schrikken met een allergische reactie.. vooral bij zo'n kleintje.. maar in ieder geval.. gesprek ging wel goed.. ze zouden me nog bellen of ik kon terug komen voor een 2e gesprek of niet.. vandaag heel de stad hier afgelopen zo'n beetje met de kleine van me zus..die had het erg naar haar zin.. nog even langs me moeder geweest met haar.. ik heb denk ik wel 10/15 km gelopen vandaag.. van de ene kant naar de andere kant van de stad.. dus nu even uitrusten.. allemaal blaren onder me voet ben in mijn marathon door heel de stad ook nog even bij ici paris geweest.. even een cadeautje voor me mannetje gekocht.. ja voor de rest blijf ik gewoon solliciteren.. en ben vandaag begonnen met aandelen kopen etc. dus even kijk hoe ik dat doe ik denk dat ik straks lekker roti ga halen.. die heb je hier halal en ik moet zeggen dat het heeeerlijk is.. @ Ilja leuk een meisje! dan weet je ook een beetje wat voor kleertjes je kan gaan kopen.. @ Wardi: nou gelukkig komt je man snel naar je toe.. geniet nog eventjes van de tijd met zijn tweetjes..! Nou dat was mijn verhaal weer!
@iman: klopt! dat was ik! Alle lof zei aan Allah! dat we elkaar hier tegen komen.. lol. die andere zuster is mijn schoonmoeder! tis inderdaad een kleine wereld. dank je voor t compliment trouwens. als Allah het wil zal je zwager snel een goede vrouw vinden. alergische reacties zijn inderdaad eng! ik schrik normaal niet zo snel maar ik zou wel een beetje in paniek raken als dat met zo'n kleintje zou gebeuren en Allah weet beter. @moesje: gezond hoor zo'n wandeling! ik wil binnekort ook graag met sarah gaan maar ik durf nog niet zo goed. ze is nog zo klein.. @bellina: ik ben benieuwd naar je huisje! @ilja: gefeliciteerd! tuurlijk is een jongen ook leuk.. maar meisjes zijn zo schattig! ik kan me nog herinneren toen we sarah op echo zagen.. en dat ze vertelden dat ze een meisje was.. mijn man was HEEL erg blij.. maar je zag hem wel even bezorgd kijken haha .. maarja een meisje in deze tijd is ook niet niets he.. (in welke tijd dan ook eigenlijk 8)) @wardi: de laatse loodjes he! spannend dat je man snel thuiskomt. je zal hem wel gemist hebben! ik hoop dat hij goed aankomt als Allah het wil.
ohhh wat heb je een jonge schoonmoeder mashallah! Die van mij is ook niet oud hoor ik denk 60 ja 60 maar dat komt meer omdat mijn man 12 jaar ouder is alle lof zij aan Allah! He vind het weer helemaal leuk het topic gezellig voel me echt lekker thuis hieroooo hihi! Hier een leuk kinderliedje voor de zusters zonder kinderen kunnen jullie alvast oefenen.. even voor de duidelijkheid de trommel die je hoort is een dahf dus toegestaan! Ik zal even een vertaling geven voor de dames die willen weten wat het kindje zingt het is om de getallen te leren in het arabisch en elk poppetje stelt een arabisch getal voor met een verhaaltje nou komt ie hoor... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 de eerste is voor bidden 2 rakaat (gedeeltes van gebed heet zo) voor mijn God 3 is 1 plus 2 4 is 2 plus 2 5 is een kahk koekje met suiker 6 is om even over na te denken 7 kijkt naar de sterren 8 is de omgekeerde van 7 9 is de wandelstok van opa 10 0 plus 1 is 10 http://www.youtube.com/watch?v=1wzrebzH ... re=related nou veel plezier hihi
Gegroet volk! Hoe is het met iedereen? Hoop alles goed! @Irem: beterschap toegewenst, moge Allah haar genezen. Hoop dat ze gauw opknapt! Tis inderdaad even schrikken als je dochtertje een allergische reactie krijgt. Een zuster die ik ken heeft ook zoiets soortgelijks meegemaakt, was ook eve schrikken voor haar. Ze dacht dat ze haar dochtertje zou verliezen. Babys zijn nog zo gevoelig, je maakt je extra zorgen om hen dan om jezelf of wie dan ook! @Wardi: joeppie je man komt bijna als Allah het wilt! Spanneeeeend... hoop dat je een hele fijne tijd zult meemaken met hem en binnenkort met jullie babytje als Allah het wilt! Ik weet trouwens lekker wat Wardi krijgt, en zij ook van mij.. maar wat leuk joh, ik zie ineens dat zoveel meisjes krijgen alle lof zij Allah! @Moesje: ah heeeerlijk he wandelen, maar te veel wandelen is ook weer niet leuk, althans de vermoeidheid achteraf en natuurlijk de blaren! Hoop voor jou dat je gauw zwanger wordt (zie het aan je banner dat je graag wilt!) @Ilja: leuk we schelen niet zoveel van elkaar! Maar wel minder de klachten, hoop dat je gauw opknapt! Wanneer ben je uitgerekend? @Sakinah & Iman: leuk dat jullie elkaar in het eggie hebben gezien en dan ineens elkaar ontmoeten op een forum.. wereld is klein! En Sakinah: ik heb echt zoiets van, als mn beeb een paar dagen oud is, dat ik meteen ga wandelen, hoe klein het ook is haha.. ben gek op wandelen, maar weet niet of mn lichaam dat toestaat tegen die tijd. En iman, ik zie dat we maar een paar dagen schelen, leuk zeg... 2zussies die samen zwanger zijn met mij. Wanneer ben je uitgerekend? Was eve aan de zoute dropjes, oh zo heerlijk en nu ga ik aan de manderijntjes, lekker gezond en oh zo lekker zuuuuur Ik voel me de laatste tijd zo duizelig, niet moe, maar duizelig.. heel vaak heb ik het gevoel dat ik iedere moment kan neerknallen. Ik denk dat ik ijzertekort heb. Heb nog niet mn bloed laten testen, maar denk dat ik dat toch maar moet gaan doen!
Haha Iman, wat schattig! De vertaling dan. Ik ga zo de link even beluisteren. Ik wil je er even op wijzen dat je af en toe een Arabisch woordje er tussendoor laat glippen haha. Ja moeilijk, I know, maar we moeten er op letten anders....well you know! En tis inderdaad een leuk cluppie hier. Alle Lof is voor Allaah. Mommy2be: pas op he, niet je mond voorbij praten hier! haha. En je moet inderdaad snel je bloed laten checken, kans is heel groot dat je als zwangere een ijzertekort hebt. Kun je lekker aan de pillen, maar die zijn helemaal niet zo vervelend. Ik slik tardyferon B9, die schrijven ze standaard voor dus ik denk dat je die dan ook krijgt. Ze stinken niet en ook geen raar smaakje ofzo. Ik ben moehoeeeeee, dat actief bezig zijn vreet al mijn energie...nog 2 daagjes en dan ga ik lekker chillen met Allaah's Wil. Samen met hubby lekker de laatste weekjes nog even genieten van de stilte in huis (haha erg ben ik he). Ilja, ik heb die bitterballen gemaakt vandaag. Lekker joh! Alleen ik heb er teveel zout in gedaan *bloos* nou weet ik niet of ik die wel wil voorschotelen aan manlief...ik kan ze ook gewoon zelf opeten morgen en overmorgen en dan nieuwe maken...nou ik zie wel.
Neeeeee maak je geen zorgen van mij krijgen ze niks te weten hihi! Ja ga lekker rustig aan doen, bereid je maar op de komst van manlief en bespaar alle energie om hem in de armen te vliegen met je bolle toeter haha. Trouwens ben best benieuwd naar die bitterballen. Zou je me het recept kunnen geven? xx
Men kan best op de 1e pagina de vertaling vd Arab. termen plaatsen. Het zijn maar slechts een paar zoals: Alle lof zij Allah, zoals Allah het wilt en als Allah het wilt.. in het NL klinkt het zo raar! kan er maar nie aan wennen.
ZP is een nederlandse informatieve pagina over zwangerschap en alles wat daar mee te maken heeft. dat er afsplitsingen zijn zoals "the lounge" en "clubs" is alleen maar leuk en gezellig om te kletsen over andere dingen dan zwangerschap en het maakt niet uit waarover of welke cultuur! ik lees graag mee over de dingen waar jullie je mee bezig houden, jullie lekkere recepten en vooral om bepaalde dingen te begrijpen maar ga niet van mensen verwachten dat we arabische termen gaan lezen. en dat is volgens mij precies waarom bij het starten van dit topic het om ging............. alles leuk en aardig maar we praten niet over geloof of taal maar over opvoeding en levensverwachtingen. ook al klinkt het niet volgens jou gedachte, het zij zo! maar het is voor ons duidelijk. god zij met ons, klinkt mischien stom maar als wij na elke zin deze uitspraak zouden zeggen klinkt het waarschijnlijk ook niet:
moguhhh en vrede zij met jullie allen! Nou wardi zodra je man er is mag je gaan bevallen hoor... IK WIL HET OOK WETEN! Zat me gisteren te bedenken zou echt grappig zijn als we hier dubbele namen zouden krijgen, ik bedoel dat twee zusters dezelfde naam hebben gekozen! hihi Iedereen houdt zn mondje stijf dicht haha.. voor de naam is dat ook wel leuk vind ik.. Ik moet wel zeggen dat niemand hier ook wel dat het een meisje wordt alleen een hele goede zuster die ik ken en spreek via msn omdat ze in het buitenland woont! Ik vertelde mijn vader van de echo en dat we het weten dus ik vroeg hem wil je het ook weten.. zei die nou ik weet het niet een verrassing is eigenlijk ook wel leuk! Bij Firdaous dachten ze dat het een meisje was alleen ze durfde het niet met zekerheid te zeggen (ben er overigens wel vanuit gegaan hoor met kleertjes enzo.. voor de zekerheid niet alles roze hihi is zo zielig een jongetje in een zuurstokroze pakje hihi) en bij Ameen was het overduidelijk en heb ik het mijn vader ook verteld. De rest van mijn familie vooral mijn schoonfamilie zeg maar weet het nog niet.. en dat hou ik ook lekker geheim haha! Ik heb ze niet eens verteld dat ik zwanger ben ook zoiets.... is gekomen door de vakantie en de vrouwen heb ik nog niet gezien erna iedereen is druk of ziek... misschien dit weekend als Allah het wil.. voor de vakantie wilde ik het nog even stilhouden om het hartje te horen en mijn schoonouders het eerst te vertellen... normaal gaat nieuws als een lopend vuurtje dus wie weet is het al door de familie gegaan en weet ik alleen dat nog niet! Is wel een beetje stom kom je straks op visite met je dikke buik ''oh ja jongens ik ben zwanger hahahaha''. Nou ja in mijn buitenkleding zou je het niet zo duidelijk kunnen zien of je moet er wel erg op letten. Dit weekend als Allah het wil het bedje ophalen, heb een heel leuk frans ledikantje met van die gekrulde spijlen gekocht! Het ledikantje is iets langer dan een normaal ledikant net zo lang als een juniorbed. En 1 zijkant kan eruit dus als ze als Allah het wil straks groter is en loopt en zelf uit dr bedje kan komen kan dat. Het bedje is een zelfde idee wat Firdaous heeft, die heeft het minnen bedje van ikea... een juniorbedje dat je kan uitschuiven later tot een 1 persoonsbed. Aangezien ze na (als het goed gaat met de wil van Allah) 6 maanden bij haar op de kamer komt is het wel leuk dat het een beetje bij elkaar past ! Ameen laat ik voorlopig in zijn ledikantje dat gaat prima zo... Firdaous sliep al met een jaar in dr juniorbedje en dat ging niet geheel vlekkeloos.. periodes wel en periodes dat ik dr steeds terug in dr bed moest leggen. Nu gaat het al eigenlijk heeeel lang goed dank aan Allah! En als hij te groot wordt met de wil van Allah dan zien we wel weer verder! Pff wat een verhaal lijkt wel een dagboek Nienke bij ons is het gebruikelijk en min of meer verplicht om het te zeggen in het arabisch dan. Als Nederlanders het ook altijd zouden zeggen zou iedereen het ook normaal vinden. Niet dat ik je niet begrijp maar vaak heb ik het woord al opgeschreven en dan vergeet ik me te verbeteren.. ik denk ook dat je aan de zin zelf al kan lezen waar het over gaat en dat je er inweze overheen zou kunnen lezen maargoed wil geen discussie hoor hihi het gaat ook prima zo
heey dames.. alles goed hier? nou hier wel.. kga zo even naar de supermarkt lopen.. even wat lekkers/makkelijks verzinnen tot vanavond aangezien me mannetje moet werken tot 8 uur en op zijn werk eet... even een stomme vraag misschien... wat is bekeerlingendag? waar jullie het over hadden in utrecht? Me nichtje was hier vanochtend weer.. is gister gevallen bij me zus op haar hoofdje.. dus blauwe plek.. vanochtend trok ze zich op aan de stoel en liet ineens los dus boem weer op de grond.. gelukkig geen blauwe plek.. nou kben benieuwd wat het nou is.. let me know
een dag voor meisjes/vrouwen die zich hebben bekeerd dus moslima zijn geworden. die komen dan bijeen en maken een leuke dag samen met spelletjes en een lezing dat soort dingetjes. Ervaringen uitwisselen enzo... Maar als jullie nog een leuke zuster weten die wilt trouwen hoor ik het graag voor details me ff pben anders worden we wel erg persoonlijk op het forum hehe
Hey dames, Heb ff een vraagje die ik niemand kan stellen! Heb 2 dagen geleden mijn eerste IUI gehad waarbij de arts een tangetje heeft gebruikt om mijn baarmoedermond naar voren te trekken. Hierdoor heb ik de hele dag bloedverlies gehad. En heb daar nog steeds last van. Omdat dit geen menstruatie bloed is twijfel ik heel erg over wat ik met mijn gebeden moet doen. Weet iemand dit? Of kan iemand mij dit vragen aan een vrouwlijke imam? Kan dit zelf niet doen omdat niemand weet dat wij bezig zijn met zwanger worden.. Hoop echt dat iemand mij hierbij kan helpen!