Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Als het geen menstruatie bloed is dan moet je gewoon bidden meis :)

Spannend trouwens...Moge Allah jullie snel een kindje schenken!

2. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Sorry dat ik het zo vraag, maar weet je zeker dat het mag?

Dank je! Hoop het ook..

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Enise, wat vervelend voor je meis, ik hoop dat het gauw over is.

Je moet gewoon je gebeden verrichten, de enige vrijstelling daarvoor zijn menstruatieblodingen of kraambloedingen. Daar is geen meningsverschil over.

Je dient dan voor elk gebed opnieuw de kleine wassing te verrichten en dan direct het gebed te verrichten, als je dan tijdens het gebed bloed verliest is het niet erg. En Allaah weet het beste...

Moge Allaah je gebeden verhoren en jullie een lief klein kindje schenken.

4. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Oh dames! Gisteravond zat ik lekker rustig op de bank voel ik opeens mijn onderug een beetje zeuren...nou zal wel overgaan dacht ik. Tijdje erna harde buiken die een tikkeltje pijnlijk waren. Ook weleens eerder gehad dus kon er ook wel bij...nog een tijdje erna zowel pijnlijke harde buiken als pijn in onderrug. Stil zitten was geen pretje ik liep puffend te ijsberen door de woonkamer, haha. Zouden dit voorweeen of oefenweeen zijn? Heel ff had ik echt zoiets: this is not a joke! Deed best zeer. Na een uurtje nam het weer af in minder pijnlijke hardebuiken en mijn onderrug deed geen zeer meer. Tijdens de nacht nog wel harde buiken maar ik sta net weer helemaal fris en fruitig op (alle Lof is voor Allaah).

Mijn man is vannacht vertrokken vanuit NL dus ik had zoiets van, blijf jij nog eens even zitten daar tot pappa er is : D

Zou dit het begin van voorwerk zijn? Kvind het nu wel erg spannend worden...

Zo! Ben ik dat ook weer kwijt : )

5. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank je wel Wardi voor je duidelijk uitleg! Ik had al zo'n vermoeden, maar ik twijfelde heel erg en had toch even een bevestiging nodig..

Ik hoop ook zo dat Allah ons deze maand het goede nieuws zal geven. Het is erg moeilijk allemaal.. gun het echt niemand.

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    spannend wardi...het kunnen voorweeen zijn..maar ze zijn nu weer weg...je mag met 37 weken bevallen...als allah het zul je snel bevallen..

@enise...zoals de andere meiden vertellen mag je gewoon bidden etc...
    veel beterschap. ik heb 2 keer een iui en gehad en dat was echt geen pretje

7. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    iman, 1 vraag
    waarom moet JIJ een vrouw voor je zwager uitzoeken?

dat is toch normaal de taak van ouders en/of ouders broers/zussen iig familie...

en waarom de voorkeur voor een hollandse als ik toch al aan het vragen ben

8. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Belinna, ik denk niet dat Iman dat MOET maar WILT. Is toch lief dat ze haar zwager helpt : )

Karagoz...ja ik ben benieuwd, het is momenteel rustig, voel niks bijzonders meer. Maar van mij mag het nog effies duren, wil eerst nog even met manlief genieten van onze laatste weekjes als tweetal...nou we zien wel wat Allaah in petto heeft!

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    @Karagoz, dank je!

10. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Je moet idd gewoon bidden! Wel even voor je woedoe (kleine wassing) je onderkantje wassen!

Idd ik MOET niet hoor haha ik MAG.. ik doe het graag... tsja hij gaat zelf niet met vrouwen om dus ja dan kom je er natuurlijk ook moeilijk 1 tegen of je moet de ware net op straat tegenkomen natuurlijk! Wij hebben niet zoveel familie hier in Nederland dus op dat punt houdt het op... ook wordt er niet vaak met familie dus een nichtje getrouwd dus dat houdt ook op... ik heb een paar keer een moslima hier thuis gehad om te praten met hem maar helaas geen nasheeb (geen lot)
    De voorkeur voor een Nederlandse of Egyptische is omdat we in Nederland wonen.. veel Nederlandse moslima's alleen gaan voor de islam en niet voor de cultuur... een Egyptische ja mijn schoonfamilie komt uit Egypte.. ik kan het misschien beter zo zeggen waarom geen Surinaamse Marokkaanse Algerijnse... dat omdat je dan of je het leuk vind of niet te maken hebt met 3 culturen de Egyptische de Marokkaanse (of anders) en de Nederlandse.. ook heb je te maken met meer moeilijkheden (dat vind ik niet persoonlijk hoor maar dat hoor ik van hem) zoals waar gaan we op vakantie...? Ja mijn familie woont in Marokko ja de mijne in Egypte.. waar gaan we later wonen als we gaan verhuizen naar het buitenland.. Marokko of Egypte... plus dat er veel gebruiken (hoeven niet in strijd te zijn met de Islam) anders zijn tussen deze landen.

Nou hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is.. hehe.. en nee ik ben zeker geen datingbureau maar ik zou een leuke schoonzus ook wel heel leuk vinden! Ik mis ook een jonge zuster in de familie die hetzelfde meemaakt als ik zwanger zijn net getrouwd zijn, samen dingen mee doen enz... en ik gun mijn zwager ook een leuke vrouw om gelukkig mee te zijn! En als jij de persoon bent die twee mensen samen brengt in de Islam krijg je van alles wat goed voortkomt uit dat huwelijk hasanaat :):)

Wardi ja oefenweeen maar die kunnen in ene omslaan naar echte weeen succes meid Moge Allah het je makkelijk maken... (hihi over een paar dagen/weken als je mannetje bij je is als Allah het wil)

Enise vind je het niet moeilijk dat je met niemand behalve je man neem ik aan je gevoelens en stress enzo kan delen?

karagoz als jullie weer voor een kindje gaan moeten jullie dan ook weer de medische molen in?

Meiden ik hoop dat Allah het jullie allemaal makkelijk mag maken en dat er maar veel mooie en gezonde kindjes uit mogen komen!

11. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ohhh sorry modjes... hasanaat zijn goede puntjes op je weegschaal die je spaart voor het eind van je leven

12. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Na iedere WC beurt is het ook verplicht om een wassing te doen, dus wat dat betreft komt het wel goed ;)

Wij hebben het een paar maanden terug aan mijn ouders en schoonouders verteld. Zij zijn dus op de hoogte van onze situatie. Mijn moeder geeft mij heel veel steun en kan er met haar altijd over praten. Zou het ook graag aan mijn zus willen vertellen, maar zij is zwanger nu. Wil haar niet lastig vallen met dit probleem.. Verder heb ik geen behoefte om het aan de rest van de familie te vertellen. Mijn man ook niet. Maar als dat komt dan gaan we het wel vertellen. En zeker als de MMM langer gaat duren, dan gaan we ook iedereen op de hoogte houden..

Momenteel gaat het op deze manier goed en zolang dit goed gaat wil ik het zo houden.. Zou het ook niet aankunnen dat mensen weten dat we hiermee zitten, die gedachte al. Maar hoop dat Allah ons deze maand zal belonen en kunnen we de hele familie het goede nieuws vertellen.

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @iman...we gaan dan zeker wer naar het ziekenhuis. ik ben gestopt met de pil in augustus en pas pas 2 keer ongie geworden...ik heb pco syndroom...

14. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Lieve meiden ik hoop dat jullie geduld beloont zal worden.. pas nadat ik Firdaous kreeg en verhalen las hier op het forum dat het dus niet zo vanzelfsprekend is om zwanger te worden dank ik Allah dat ik niet in die situatie zit.. ik denk dat iedereen in zijn leven de nodige problemen en moeilijkheden tegenkomt dus ja iedereen zal zijn portie krijgen.. toch hoop ik dat het voor jullie nog wel ''leuk'' is om het te proberen en niet dat jullie er vreselijk verdrietig van zijn en het jullie leven overheerst! Wel goed dat je je ouders op de hoogte hebt gesteld.. krijgen jullie ook nooit de vraag .. 'en is het al zover'' en wanneer jij'' Helaas is het zo dat in de ''moslimcultuur'' men er vaak vanuit gaat dat 9 maanden na de trouwerij er een kindje in de wieg ligt of in de maak is.... is niet helemaal eerlijk eigenlijk :S

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @iman, ik had dat ook toen we getrouwd waren, dat vond ik nite heel erg. maar toen veel mensen om ons heen kinderen kreeg en nog steeds niet vanwege mijn problemen maakte me dat erg verdrietig...
    het is inderdaad niet eerlijk om gelijk al kinderen te krijgen omdat mensen om je heen dat willen.

16. Sahara

Sahara Niet meer actief

vrede zij met jullie zusters,

sorry heb nog nix terug gelezen als allah het wilt doe ik dat vanavond ff
    wou even dit nieuws met jullie delen.

Michael Jackson bekeerd tot moslim"

Michael Jackson is moslim geworden en heeft zijn naam veranderd in Mikaeel, althans als we de Britse krant The Sun mogen geloven. De excentrieke superster zou zich bekeerd hebben tijdens een plechtige ceremonie in het huis van één van zijn vrienden in Los Angeles. De plechtigheid vond plaats, enkele dagen voor Wacko Jacko zich moet verantwoorden voor de Britse rechtbank waar een Arabische sjeik hem heeft aangeklaagd wegens contractbreuk.

"Betere mensen geworden"
    Jackson besloot zich te bekeren tot de Islam toen hij voor de opnames van zijn nieuwe album bij een vriend in Los Angeles verbleef, meldt een anonieme bron. Hij voelde zich niet helemaal goed in zijn vel. Producer Phillip Bubal en de Canadese songwriter David Wharnsby - allebei bekeerd tot de Islam - zagen dat het niet al te goed met hem ging en vertelden hem over hun geloof en hoe zij na hun bekering betere mensen waren geworden. Jackson begon al snel iets te zien in het idee.

Nieuwe naam
    "Er werd een Imam bijgehaald uit de dichtstbijzijnde moskee", aldus de bron. "Die heeft Michael bekeerd. Eerst werd als nieuwe naam Mustafa - de gekozene - voorgesteld, maar dat zag Michael niet zitten. Het werd uiteindelijk Mikaeel, één van de engelen van Allah." De Britse zanger Yousef Islam - voor zijn bekering beter bekend als Cat Stevens - was op de plechtigheid aanwezig om Jacko te steunen.

Rechtszaak
    Maandag moet Michael Jackson verschijnen voor de rechtbank in Londen waar de zoon van de koning van Bahrein. Sjeik Abdullah bin Hamad Al Khalifa een aanklacht heeft ingediend wegens contractbreuk. Jackson maakte in 2006 bekend dat hij een nieuw album zou uitbrengen bij het platenlabel van de sjeik. Die plaat zou nooit het licht hebben gezien. Aanvankelijk was Jackson 'te ziek' om naar Londen af te reizen, maar uiteindelijk komt hij toch getuigen. Misschien heeft zijn nieuwe geloof hem ook nieuwe kracht gegeven... (tdb)
    21/11/08 06u35

17. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    * niet Nederlandse tekst verwijderd *

Nieuwe plaat met nog meer * niet Nederlandse tekst verwijderd * of een islamitische...

pfff zijn allemaal bekeerlingen die een nieuwe stroming volgen... zou hoorde ik (Allah weet het beste) dat malcolm x zich bekeerde en hoort tot een groep die zwarte mensen als beter geschapen zien dan blanken.... helaas volgen deze mensen de soenna echt niet.. de levenswijze van onze profeet Mohamed vrede zij met hem!

Niet om jou af te vallen Djennah lieverd maar helaas was ik eerst ook onnodig enthousiast hierdoor ;)

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Cat stevens enz. zijn gewone soennie moslims hoor :)

En hij is nog maar net bekeerd..wie weet ziet hij straks in dat het maken van muziek niet juist is.
    Mensen kunnen niet zomaar veranderen..

Hij is iniedergeval moslim geworden God zij Dank. Dat is toch al heel wat. Alles stap voor stap..

Als het nieuws echt waar is..Alle lof zij aan Allah dan..maar deze roddel gaat al zooo lang door..

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik vind het nog steeds raar dat Iman een vrouw voor haar zwager zoekt, een man en vrouw moeten elkaar toch zelf tegen komen, leren kennen, daten enz enz.

Vind het echt raar sorry.

20. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ik begrijp het iman, het betekent natuurlijk wel dat je zwager vertrouwen in je heeft en dat is sowieso wel vleiend

ik vond het alleen apart omdat ik mezelf geen vrouw voor me zwager zie uitzoeken.

het punt dat een hollandse puur voor de islam gaat, dat weet je natuurlijk niet 100% , ze kan het natuurlijk diep in haar hart ook wel spannend vinden om te trouwen met een man uit het land van de farao's en piramides, niet gezegd dat het zo is natuurlijk maar ik bedoel voor een hollandse kan cultuur net zo interresant zijn als voor ieder ander.

Deel Deze Pagina