ik denk dat iman en de meeste dames hier wat "meer" met de islam bezig zijn dan bijv, jij en ik, niets mis mee ieder voor zich natuurlijk, maar wat ik wil zeggen in de islam horen een man en vrouw geen relatie te hebben gehad voor hun trouwen, de vrouw mag zelfs niet eens alleen in het bijzijn van een vreemde man zijn er moet altijd een mahram bij zijn mods en overige leden een mahram is een persoon die VERBODEN is voor de vrouw, denk aan broer, vader, zus van de vreemde man etc. ik denk dat haar zwager ook erg de regels volgt en dan wordt het voor hem wel moeilijk om een vrouw te vinden
bellina je bedoelt NIET VERBODEN hihi... maar heel goed uitgelegd dank je wel! Ik val ook niemand zijn levenswijze aan iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf. Ik heb mijn man 3 keer ontmoet en ben binnen 2 weken getrouwd voor sommige iets om van te denken ''hoe kan je nou trouwen met iemand die je niet kent'' het moet je overkomen en als je smeekbedes doet en een speciaal gebed om leiding vraagt krijg je die! Hoe islamtischer je aan je huwelijk begint des te groter de kans op slagen staat in de overleveringen. Via de tandarts van mijn oudste zwager ben ik voorgesteld aan mijn man... en ik moet zeggen nooit een dag spijt gehad.. ik heb vertrouwen in mijn God... Allah zegt ook in de Quraan de goede mannen zijn voor de goede vrouwen en de slechte mannen zijn voor de slechte vrouwen.. uiteindelijk trouw je iemand naar je eigen waarde als God het wil Kijk ik ''zoek'' een leuke vrouw uit maar dat wil nog niet zeggen dat er bij hem of bij haar al een JA is dat is aan hun
ik bedoel ook met een nederlandse vrouw een nederlandse moslima een meisje/vrouw die haar geloof kent en praktiseerd.
Als een klein kind heb ik gisteravond zitten knutselen voor een warm welkom van mijn man (namens onze kleine hihi) Is erg leuk geworden al zeg ik het zelf. Alle lof is voor Allaah. Verder heb ik vandaag nog wat laatste klusjes: de badkamer en toilet poetsen en dan ga ik lekker chillen met Allaah's Wil. De harde buiken en pijntjes zijn verminderd. Gisteren had ik daar nog wel 'last' van maar vannacht heerlijk geslapen Godzijdank. Voel me heerlijk uitgerust. @ Iman, hoe staat het met jouw zwangerschap? Verloopt het allemaal soepel? @ Mommy2be, where are you? Als het goed is heeft je man vandaag bezoek uit NL : D Mijn man smste me n uurtje terug dat ze nog een uurtje of 4 te gaan hadden met Allaah's Wil...jippie jeej! @ Andere zuster, alles goed? Hebben jullie het sweekends trouwens drukker dan doordeweeks? Of nemen jullie dan ook 'vrij' van de dagelijkse rompeslomp? Ik weet niet meer wat weekend is..voor mij is elke dag hetzelfde, hier zijn de winkels altijd open (behalve op de nationale feestdagen etc.) en soms dan heb ik geen flauw benul van welke dag het is, haha.
@iman huh mijn arabisch is toch niet achteruit gegaan ? mahram wil toch zeggen een persoon die NIET met je kan/mag trouwen dus verboden voor je is je kan bijv als vrouw niet met je broer of vader of zo trouwen en die is dan een mahram voor je, en daar mag je dus mee in 1 ruimte zitten ik begin nu in de war te raken hoor.
@ belinna, ja jullie bedoelen hetzelfde, haha. Tis maar net hoe je het bekijkt...een mahram is verboden om mee te trouwen maar niet verboden om vrije omgang mee te hebben. Ik was net nog zo fit en fruitig, nou voel me alweer een oma...helemaal buiten adem na het opruimen van de boodschappen : S Ik ga ff liggen...tot lees!
Wardi, here I am en oooooh zo spannend voor jou! Lekker bezig geweest met knutselen haha! Zocht je gisteravond, wilde nog eve met je klessebessen maar volgens mij lag je al in je nest (rond 12en) of liep je te nacht-uilen? Vast wel, aangezien je zo fanatiek hebt zitten knutselen. Ja hier is het elke dag hetzelfde, merk geen verschil tussen weekenden en doordeweeks, alleen zondag.. maar heel soms hoor, niet altijd. Hier leeft het elke dag! Op zondag is het juist overal druk omdat iedereen vrij is en lekker maar gaan rondneuzen door de stad. Gisteren gezellig bezoek gehad van een gezin, tging allemaal heel goed alleen het enige wat niet goed ging is dat ik een elektrische shock heb gekregen, maakte me meer zorgen om de beeb dan om mezelf, maar weet niet in hoever dat invloed heeft op de baby? Hoop niets! Ga weer verder, groetjes allemaal.
vandaag en mrogen zou ik gaan werken, maar ozne tamer is nog steeds ziek en hij hoest weer erg tot dat alles er uit komt. hij blijft lekker binnen met mama.. gisteren waren we naar de HAP gegaan omdat hij bleef hoesten, hij kreeg niets. Het moet van zelf over gaan zegt hij...
Vzmj zusters! Ik zie dat hier al weer wat afgekletst is. ik heb ook gelezen over micheal jackson. Jammer dat hij zijn naam heeft veranderd in Mikaeel. het is eigenlijk inet de bedoeling om jezelf te noemen naar een van de engelen van Allah. maargoed. Als Allah het wil zal hij hem (en alle moslims) leiden en hem laten inzien wat de echte islam is, Amien. Ik heb inderdaad ook gehoord van die stroming iman! ik heb zelfs mensen gezien die aan het preken waren voor die stroming. Het is om misselijk van te worden. Ze geloven dat de donkere mensen beter zijn dan de blanken en ze hebben er een heel verhaal bij verzonnen. dit terwijl de profeet van Allah (vrede zij met hem) heeft gezegd dat er geen verschil is tussen mensen van verschillende rassen, alleen in hoe gelovig ze zijn. Maarja.. wat doe je er aan he. Ik vind het heel goed van je iman, dat je een leuke zuster voor je zwager probeerd te vinden. Ik hoop dat jullie snel iemand vinden Als Allah het wil. @layla: ik hoop dat het snel goed komt met tamer! moge Allah hem beschermen. @Wardi: Lekker uitrusten hoor! zometeen is je kleintje er als Allah het wil en dan ben je zo moe.. vannacht heeft Sarah me lekker wakker gehouden. Slapen... ho maar. ze wil veel drinken.. waar ik heel blij mee ben.. maar soms.. dan wordt het even te veel. als ze bij mij ligt dat is ze wel stil.. als ik haar terugleg dan was het snikken..(zo zielig) ze heeft ook een beetje last van krampjes.. tja.. dan zou ik ook niet alleen in bed willen liggen @mommy2be: ik denk niet dat die schok erg is geweest hoor voor je baby (als Allah het wil). die zit lekker warm bij jou in je buikje! voel je de baby nog goed? anders moet je even de vk bellen als je het niet vertrouwd.
hey meiden... @sakinah...het is nog even wennen meis, het is juist goed dat ze goed drinkt...maar geef het ook aan bij de cb want ze moet wel een ritme krijgen anders blijft ze drinken... met tamer gaat het redelijk...hij ligt lekker in zijn bed...hij is nog wel wat verkouden... ik ben begonnen met peutermelk, beetje extra weestand kan hij wel gebruiken
Gegroet, Ja Sakinah, ik voel de baby godzijdank nog heeel goed, actiever dan normaal. Als die shock de beebje maar geen extra ENERGY heeft gegeven haha! Hoest verder met iedereen vdaag, lekker stilletjes hier? Van Wardi weet ik dat ze lekker aan t genieten is van de aanwezigheid van haar mannekelief! Ben zo blij voor haar! @karagoz: beterschap voor je zoontje meid!
nou alle serieuze onderwerpen zijn besproken alle lichamelijken ongemakken zijn in de groep gegooid tijd voor wat lol moppie zitten een belg, een duitser en een fransman vast op een onbewoond eiland gevangen genoemn door kannibalen. het opperhoofd geeft ze alledrie 1 laatste wens voor ze worden opgegeten de fransman mag als eerste zijn wens uitspreken, hij vraagt om een glaasjewijn, nadat hij zijn glaasje wijn had opgedronken, werd zijn huid eraf gehaald om er een kano van te maken en het vlees werd opgegeten. toen mocht de duitser, die wilde natuurlijk een groot glas bier, dat kreeg hij en ook hij werd daarna van zijn velletje ontdaan en opgegeten. toen mocht de belg, hij vroeg een vork het opperhoofd keek hem wat raar aan maar vooruit hij kreeg een vork, de belg begon opeens in zijn hele lichaam te prikken waarop het opperhoofd vroeg waarom hij dat deed. de belg antwoordde: "jullie mogem mij opeten maar jullie zulle geen kano van mij maken"
vrede zij met jullie zusters, even een kort bericht van mij ik heb op dit moment me handen vol aan me jongste daarom kan ik nu niet zovaak komen hij is niet van me zijde te wijken tot snachts aan toe als allah het wilt komt het goed. als allah het wilt zal michael de goede pad volgen echter had ik al voor er geruchten gingen van een eventele bekering(terugkering) via een bron uit bahrein gehoord dat ze al met hem gesprekken voeren over islam als allah het wilt komt het goed allah is groot. lieve iman gaat alles goed met je? Moge Allah je belonen voor de goede intentie die je hebt om je zwager te helpen met een vrouw als allah het wilt zal het lukken. en wardi natuurlijk ook ? meiss ik denk wel aan je hoor ookal ben ik er nu even niet spannende tijden voor je en fijn dat je man komt als allah het wilt,geniet ervan van deze tijd he,en de andere zusters als allah het wilt gaat het goed met jullie en jullie kindjes. ik zelf ben ook mijn man tegengekomen alle lof is voor allah door wederzijdse vrienden en net als iman eigenlijk hetzelfde verhaal ik was al bekeerd en was klaar voor een huwelijk en mijn man was ook klaar voor een huwelijk na 3 afspraken ondertoezicht zijn we getrouwd alle lof is voor allah en geen spijt hoor ik heb het gebed gedaan en vertrouwd op allah mijn man heeft hetzelfde gedaan. lieve zusters ik moet weer gaan me kindje huilt. denk aan jullie liefss
hey meiden... tamer is helemaal opgeknapt en gaat lekker naar school straks...verder niet zo veel te doen behalve de dagelijkse dingen... We gingen even naar buiten met tamer toen he sneeuwde maar tamer was er bang van . HIj wilde het niet eens aanraken...dat was vorig jaar ook zo... De sneeuw hier is ook weg, wel jammer vind het zo mooi.. @bellina, hij is leuk
Hallo dames, hoe gaat het hier? @ Wardi: je hebt al even niet meer ge-post, zeker lekker aan het genieten nog van je mannetje Ik ben ook al even niet meer geweest hier, een beetje een druk weekend gehad.. vrijdagavond boodschapjes gedaan, zaterdag naar de stad geweest en smiddags kwam me vader.. die is tot zondag middag geweest.. was weer gezellig Vandaag even nog een dagje vrij dus heb ik tijd om de was te doen en allerlei andere dingen waar ik niet aan toe ben gekomen van het weekend.. Nou dat was het wel zo'n beetje.. nog even bedenken wat ik vanavond ga eten..
vrede zij met jullie allen, Hoe is het hier met jullie zusters? hier gelukkig alles goed alle lof zij Allah! Wel zijn de kindjes lekker verkouden maja dat hoort bij de winter he! Vannacht zoo slecht geslapen voel me net een zombie haha... om half 2 naar de verloskundige voor controle altijd spannend als Allah het wil is alles goed! Hoorde via een zuster dat er op het forum een januari mama en een maart mama hun kindje hebben verloren.. ina ilahi wa ina ilahi radjioen.. Tot Allah behoren we en tot hem is de terugkeer.. lijkt me vreselijk om mee te maken moge Allah het ons behoeden! Zit nu lekker een broodje te eten.. moet nog even was opvouwen en afwassen.. liefst ook stofzuigen als ik genoeg tijd heb, dan kom ik terug en hoef ik niets meer te doen behalve eten maken.. nog een klein uurtje dus ik hoop dat het lukt.. trouwens waar hangt wardi uit niet stiekem bevallen he! haha nou dat was het weer hihi
Firdaous is helemaal enthousiast die vind het prachtig de verloskundige en het CB! Gisteren stonden we samen onder de douche vraag ik Firdaous waar is de baby... begint ze te vertellen dat de baby ook een bedje nodig heeft ik zo jaa maar waar is de baby dan zegt ze in de buik... en aait ze over mn buik.. kijkt ze naar haar eigen buik zegt ze daar zit ook een babytje in... omdat ze op het CB ook haar buikje gingen voelen denkt ze dat ze nu ook een babytje in haar buik heeft
@ Iman: verkouden hoort idd bij dat winter gedoe me mannetje heeft ook ''griep''.. Hoe is het bij de verloskundige gegaan? leuk zeg dat je kindje zo ging reageren haha nog een beetje te jong voor een kindje in der buik vind je niet idd.. waar is Wardi.. misschien is ze idd stiekem aan het bevallen en de rest heeft ook niet veel te melden geloof ik.. of het heel erg druk het lijkt mij heel erg om je kindje te moeten verliezen.. moge Allah het ons behoeden.. Hier ook niet veel te melden.. vannacht bijna niet geslapen omdat me mannetje ineens griep had snachts.. dus elke keer als hij zich omdraaide moest hij even vertellen wat hij had haha vandaag weer op mijn nichtje gepast.. Beetje last van mijn rug de laatste tijd ook.. maar dat gaat wel weer over als Allah dat wilt..