Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    alle lof zij aan Allah bij de verloskundige ging het hartstikke goed! Over een maandje weer terugkomen!

Meer eigenlijk niet te melden...

Wardi als je bent bevallen meid laat je even een berichtje achter?

okeeey ik ga weer

2. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Vrede zij met jullie mijn lieve zusters

Ik kom even wat van me laten horen. Ik zie dat jullie me gemist hebben : ) Wat lief!

Ik heb de laaste dagen even geen oog voor internet. Mijn mannetje is thuis! En naast al het genieten is er ook nog veel te doen. Hij heeft zoveel meegenomen...alle lof is voor Allaah!

Ben nu bezig met de slaapkamer in orde maken. De commode en wieg staan erbij en verder de kasten aan het uitmesten. Alle zomer spul eruit en winterspul erin plus een babyafdeling erbij : D

Wel erg leuk om te doen allemaal maar voel vandaag wel mijn bekken opspelen....ik weet het...moet rustig aan doen maar dat is zo MOEILIJKKKKKK haha

De kleine is trouwens verdacht rustig...de baby beweegt wel maar verder geen oefen of voorweeen of dergelijke, dus waarschijnlijk (en Allaah weet het beste) geen bevalling in zicht nog.

Bij elk kreuntje of draaitje in bed krijg ik de vraag: komt ie? hahaha (mannen kunnen zo schattig zijn).

Ik kom gauw weer wat schrijven tussen de bedrijven door als Allaah het wilt : )

Fijne dag gewenst allemaal.

Liefs,

Wardi

3. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    heeeeeeeyyyy daar ben je :)

Goedzo meid geniet maar lekker van je mannetje!

Komt ie... die ie is een jongen? hihi

Je houdt ons wel in spanning zeg!

Spullen uitpakken is leuk maar vermoeiend idd! Maar ik denk dat het heel leuk is dat je alle babyspulletjes netjes klaar hebt gezet.. is toch een hele opluchting denk ik dat alles gelukt is voordat de baby er is! Dan heb je zometeen alles lekker klaarstaan en kan je nieuwe baan als mama beginnen als Allah het wil!
    Bij Ameen was het draaien op het laatst ook zo vermoeiend haha een van de nachten voor de bevalling zei mn man alsjeblieft niet vannacht hoor ik ben kapot ik wil slapen hahahahhaha.... nou heb het netjes de volgende dag om een redelijke tijd gedaan... moest zo lachen zijn broertje stond aan de deur en ik had erge weeen... mijn man was even boodschappen aan het doen en ook meteen die bedverhogers halen (kon niet eerder stelletjes *piep*van de thuiszorg) ik was niet aanspreekbaar dus heb gezegd bel hem maar liever even op. Savonds zijn broertje gebeld ik kom niet werken Iman heeft weeen.. zei die ''ohh kan je dan niet komen werken dan' grrrrr mannen...... haha

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    he meissie...

fijn dat je man er dan eindelijk is....hoe lang is hij eigenlijk weg geweest....Nu kan het genieten met je man beginnen voor dat de baby komt...

doe lekker rustig aan, probeer een uurtje iets te doen en dan een half uur te rusten en dan weer verder gaan...

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Wardi ik bedacht me dat ik voor een zuster die ook in het buitenland woont een lijstje met tips van de verloskundige/kraamverzorgster had gemaakt met dingetjes waar je op moet letten als je die dus niet meer in de buurt hebt na de bevalling! Ik wil je deze graag sturen is een word bestand dus als je je email ff pbt...:)

6. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Gegroet allemaal!

@Iman: ''ie'' word in de meeste gevallen verwijst naar beide geslachten, tis maar net wat je gewend ben ; )! Dus het zegt eigenlijk vrij weinig over wat ze krijgt, het blijft spannend. O ja, ik zou ook graag dat lijstje willen ontvangen! Ik stuur wel eve een pbtje met mn emailadres.

@karagoz: fijn dat je zoontje het weer goed maakt!

7. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Vrede zij met jullie sistah's!

Ben ik weer een keer : )
    Ik hoef dit keer niet zoveel bij te lezen...waar zitten jullie allemaal?

Iman, dat lijstje wil ik zeker wel hebben ja! Ik had al aan de verloskundige van zp wat dingetjes gevraagd omdat hier geen kraamzorg is. Dus dat lijstje kan ik mooi gebruiken! Ik bp je mijn emailadres.

Enneeh...misschien is het wel een jongetje...misschien een meisie? haha
    Dat geheimzinige gedoe vind ik ook steeds minder leuk worden...moet maar gauw afgelopen zijn dus van mij mag het wel beginnen te rommelen! Met Allaah's Wil uiteraard.

Karagoz, mijn man was dit keer best lang weg: bijna 4 maanden! Hoewel de tijd wel erg snel is gegaan was het nogal een gemis maar des te leuker en mooier de hereniging : ) Alle lof is voor Allaah.

Verder alles rustig hier, mijn man is vandaag een dagje weg. Meteen stukken rustiger, gek he dat 1 persoon meer of minder meteen een hele andere dagindeling geeft.

Heb wel een poetsdate met 1 van de tantes van mijn man. Ze komt me helpen om de woonkamer goed te poetsen, even alles eruit en overal een doekje en dweil doorheen met Allaah's Wil.

Maandag ga ik met Allaah's Wil voor (als het goed is) de laatste keer op controle bij de gyn. En vanaf dan ga ik volgens mij echt letterlijk zitten wachten op ons kleintje.

What else...? Oh ja, het kraamfeest. We gaan op de 7de dag na de geboorte een etentje organiseren voor familie, buren en vrienden met Allaah's Wil. Wordt toch wel wat drukker dan gedacht en dat zal ook wel weer de nodige voorbereidingen vereisen...heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel zin in maar ja...iedereen is natuurlijk blij voor je als het zover is en iedereen wil even komen koekeloeren en feliciteren. Beter dat allemaal in 1 avond, dan hebben we dat ook weer gehad. Ik heb gelukkig genoeg hulp aan de tantes en ooms van mijn man en ruimte hebben we hier ook zat, alle Lof is voor Allaah. Ben alleen niet van plan om allerlei onzinnige dingetjes te doen die hier gebruikelijk zijn. Gewoon een simpele maaltijd (schaapie opeten) en voor bij de thee hebben we nootjes. Mijn schoontantes (zo noem ik het haha) willen natuurlijk koekjes enzo bakken, maar heb geen zin om daar tijd en energie in te steken zo vlak voor de bevalling en al helemaaaaaal niet na de bevalling. Tenzij zij dat allemaal zelf willen doen.... : D

Ok genoeg gekletst...'als de kat van huis is dansen de muizen op tafel' hahaha. Ik ga maar even wat huishouden doen en heb nog een vertaalklusje van manlief liggen. Ik kom met Allaah's Wil later weer even gluren hier...

Liefs!

8. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    zusters de lijst is verstuurd kijken jullie even of jullie hem kunnen openen?

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wat is het rustig hier...

10. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Lieve allemaal,

Het is hier inderdaad rustig, en toch heb ik een heleboel moeten bijlezen omdat ik al een hele tijd niet meer ben geweest.

Ik zit eigenlijk te wachten op Wardi's geboorte aankondiging.

En Iman, ben blij dat jij ook weer actief mee schrijft. Ik vind het trouwens super lief en attent van jullie allemaal dat jullie bij kunnen houden wie wat allemaal mee maakt en er dan ook nog per persoon op kunnen reageren (die berichtjes met heel veel @die-en-die erin). Ik kan dat echt allemaal niet bijhouden hoor, dus petje af voor jullie.

Zijn jullie al bezig met de voorbereidingen voor het Grote Offerfeest?
    Wij hebben het goed bekeken, we gaan naar mijn schoonzus in Italie. We vliegen aanstaande vrijdag vanaf Eindhoven (lekker dichtbij huis) en blijven daar tot zondag de 14e.

Met mijn zwangerschap gaat het goed, maar met mijn bekken en rug helaas een stuk minder. Ik heb heel veel pijn. Dus ik ben blij met het bezoek aan mijn schoonzus, hoef ik eens écht 10 dagen niks te doen. Het zal me goed doen hoop ik.

Nou, ik hoop van jullie te horen wat jullie plannen zijn voor de komende feestdag.

Lieve groeten,
    Ilja

11. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ja op de geboorte wacht ik ook als Allah het wil! :)
    Een nederlandse zuster is bevallen van een dochtertje van de week de naam is nog niet bekend... ik laat het jullie weten!

Hier alles goed zondag even naar het centrum geweest met man en kinderen ff een uurtje eruit.. maar tis kouddddddd bah! Wat spulletjes gekocht voor de baby! hydrofiele doeken spuugdoekjes rompertjes... alleen geen babypakjes te krijgen in kleine maatjes grrrr... bestellen via internet vind ik ook leuk maja lekker winkelen is ook gezellig! Druk bezig met de zindelijkheid van dochterlief.. gaat op zich redelijk alleen is ze gewoon veel te druk.. nog tips? Wat we met het feest gaan doen.. geen idee nog eigenlijk... zal wel met een beetje familie samenkomen zijn :) Wanneer is het nou precies zondag toch? of maandag? mn schoonzus zei gisteren over 7 dagen... he pfff...

Ja Ilja doe maar rustig aan! Ik hoop voor je dat je aan je rust toekomt en niet de hele dag achter je zoontje aan het aanrennen bent... en van die leuke bemoeierige mensen om je heen waar je doodmoe van wordt... hoezo ik spreek uit ervaring ;)

Met mijn zwangerschap gaat het goed nu 25 weken al gehaald alle lof zij aan Allah! Heb hele leuke dekbedovertrekjes gekocht en kussentjes en zon quilt... denk toch maar dat Ameen naar een groter bed gaat en de kleine in het ledikant.. pff moeilijk... hoop maar dat hij in dat bed blijft.. nou ja ik hou jullie op de hoogte! De baby is erg druk heel gezellig ik geniet ervan.. alleen ik heb zon spiertje in mn linkerbil die doortrekt naar mn voet helemaal en dat doet zeer.. schiet er zon pijn in soms... grrrr en beetje bekkenpijn maar niet heel erg gelukkig!

Meer eigenlijk niet te melden.. heb me gisteren rotgwerkt thuis dus vandaag wat rustiger aan.. wel wat wassen draaien maja ff wat rustiger aan!

nou daaaaaaaaaaaag

12. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    he wat zijn jullie saai hey... kijk elke keer of er wat geschreven is maar nee hoor...;)

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Hey Iedereen!

tis inderdaad lang geleden. ik had vorige keer een bericht gemaakt, maar toen ging er iets mis en was mijn hele bericht weg! toen had ik geen zin meer om het opnieuw te typen.

hier gaat alles goed Alle lof zei aan Allah. Sarah is wel een beetje ondeugend maarja, daar doe je niets aan he. ze houdt er van om mij snachts wakker te houden. overdag slaapt ze daarintegen wel goed Alle lof zei aan Allah. kan ik ook nog even een paar uurtjes meepakken. verder is ze heel lief, ze heeft krampjes.. zo zielig.

ik heb haar een paar dagen terug voor het eerst laten wennen met een speentje.. ze snapte het eerst niet maar nu heeft ze het door. het zelfde geld voor het flesje. ik had borstvoeding afgekolft (was helemaal trots op mijn eerste flesje :oops: ).

@iman, ik ben blij dat alles goed met je gaat en met de zwangerschap! Alle lof zei aan Allah!. leuk he, winkelen.. ik vond/vind het ook zo leuk. ik wil ook nog wat cadeautjes kopen voor het offerfeest, maar ik kom er telkens niet aan toe. ik moet Sarah dan meenemen en ik vind het zielig om naar buiten te gaan als het regent.. ( heb er ook niet zo'n zin in eerlijk gezegd) :rolleyes: het offerfeest is volgende week maandag als het goed is (als Allah het wil). ga je nog in het nieuw?

@ilja, jeetje, doe voorzichtig meid. ik hoop dat alles goed gaat met je zwangerschap. ik heb zelf nooit bekkenpijn gehad dus ik kan niet zeggen dat ik het herken... maar het lijkt me wel vervelend!. laat maar lekker veel werk uit handen nemen dan kan je even uitrusten als Allah het wil!

@wardi: nou laat het maar komen he! spannend hoor. gelukkig is je man thuis, dan ben je toch wat meer gerust denk ik.
    leuk dat je een klein feestje geeft. heb ik ook gehad! t was heel gezellig en we hebben lekker gegeten (heb voor het eerst in mijn leven marrokaans gegeten!) je moet dan met je handen eten toch.. nou dat ben ik niet echt gewend :oops: dus het was eerst nog even wat geklieder :p

nou ik ga ook maar weer even verder, even stofzuigen voordat de kleine wakker wordt.. anders blijft alles weer liggen...
    tja... het leven van een vrouw he ;)

14. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Sakinah meid wat leuk wat van je te horen fijn ook dat alles zo goed gaat alle lof zij aan Allah! Ja dat slapen is vermoeiend maja met de tijd gaat dat beter als Allah het wil!

Tsja in het nieuw... alle dank zij Allah ik heb genoeg kleren en ja is een beetje zonde om nu nieuwe dingen te kopen met een dikke buik die straks zeker te groot zullen zijn! Heb wel een paar nieuwe kousjes dus ik doe wel aan de soenna haha! Voor de kindjes wel nieuwe kleertjes als Allah het wil.. en mn man ach ja die moet maar ff kijken of winkelen ;)

Haha ja dat zijn de nederlanders niet gewend haha met de handen eten... moet zeggen dat wij hier niet veel met ons handen eten.... wta maak je zelf voor eten voor je man? houdt die van hollandse pot? Die van mij dus helemaal niet haha. Wil ook nog een cadeautje kopen voor de kinderen nou mn man maar even lief aankijken van de week... Ik heb nooit gekolft vraag me af of dat handig is eigenlijk... je moet toch op tijd weer aanleggen of de bv eruit halen anders staan je borsten op springen hahahahha.... zal wel eens leuk zijn voor mn man ofzo de kleine eten geven.. ach ja

Nou andere meiden laat ook is wat van jullie horen!

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Ik ook inderdaad dat ze snel een beetje een ritme krijgt. nu is ze bijvoorbeeld weer aan het slapen, maar ik weet dat het dan vannacht weer feest is :rolleyes:

ik wilde wel wat nieuws kopen voor mezelf, zo na de zwangerschap ben ik wel even toe aan een nieuwe outfit;). voor Sarah en mijn man ga ik ook wat nieuws kopen als Allah het wil. is altijd zo leuk, lekker shoppen.

ik eet dus ook eigenljik nooit met m'n handen. (behalve als we roti eten).
    mijn man houd eigenlijk niet van hollandse pot. ja.. we eten wel aardappelen met groenten enzo, maar wel altijd met kruiden en peper :p. ik kook meestal mijn eigen expiriment. het heeft wel wat weg van de surinaamse/hindoestaanse keuken maar ik geef er een beetje mijn eigen draai aan. met veel kerrie en iandere kruiden enzo.

Ik vind het wel handig om te kolven. als ik een keertje ergens naar toe wil en ik kan Sarah niet meenemen dan kan mijn man haar in ieder geval te eten geven als Allah het wil. hij vind het trouwens ook gewoon leuk om haar de fles te geven. soms als ze slaapt dan begint alles al te lekken en dan is het wel fijn om even te kolven :) (ik doe net alsof ik het al jaren doe.. :rolleyes: )

16. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    getsie, het is hier wel een huismutsenclub geworden zeg

ik lees alleen maar over zwangerschappen, kinderen en lichamelijke ongemakken

spice it up a little

zijn er geen spannendere onderwerpen om over te kletsen

17. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Vrede zij met jullie ladies!

Ja ik wacht net als jullie ook op de bevalling haha. Voel me nog steeds kiplekker en geen voorwerk te bekennen hier.....dus zou haast denken dat het nog even gaat duren. Maar je weet het nooit he? Kan opeens zover zijn, dus tis wel erg spannend.

Gister had ik een echo, alles was goed, alle Lof is voor Allaah. Heb op de weegschaal gestaan maar dat klopte voor geen kg! haha
    De meter gaf 67 aan, maar thuis geeft mij (nauwkeurige) weegschaal 64 aan. Zou best kunnen komen door al die kleren....tis winter plus mijn buitenjurk en niqaab (gezichtsbedekking) zijn nogal dik en zwaar...(nee t zijn geen smoesjes : p)

@ Ilja, leuk om je weer te lezen meid. Fijn dat het goed gaat met de zwangerschap, wel minder van je bekken enzo. Ik hoop dat je reisje je goed zal doen met Allaah's Wil. Geniet er maar van! En laat ons weten hoe Italy was : )

@ Iman, shoppen met dit weer is inderdaad niet echt leuk...nou ben ik niet echt een shopper maar ik heb de afgelopen maanden flink wat afgeshopt op het net. Al was het vaak: kijken kijken niet kopen. Want ik maakte aan de hand van het shoppen lijstjes die ik naar mijn man of zussen mailde, die mochten het echte shopwerk voor me doen....en ze hebben hun werk goed gedaan, heb veel leuk spul gehad!

@ Sakinah, hoe is het met je prinsesje....en hoe voel je je? Volgens mij heb je na een week of wat al het gevoel alsof je altijd moeder bent geweest, of niet? Zo te lezen gaat het borstvoeden je goed af, alle Lof is voor Allaah. Echt mooi....ik hoop dat ik stakjes ook een melkfabriekje ben : ) Ben echt bang dat het of niet lukt of niet genoeg melk ofzo heb...maar ik moet het maar gewoon afwachten...komt allemaal wel goed met Allaah's Wil.

@ Mommy2be, where are you? Ik heb je zojuist gemaild. Ik heb de laatste tijd weinig tijd voor internet en mensen raken in paniek...die denken dat ik al bevallen ben ofzo....hehehe. Was t maar waar! Ben er nu wel echt mee bezig...dat ik me afvraag van...ok straks lig ik daar...als dat maar goed gaat! Maar we vertrouwen op Allaah, en ik probeer zo nuchter mogelijk te blijven denken...

Oh trouwens, de baby wordt 7 pond geschat door de gynaecologe. Past maatje 50 dan nog wel? Of zal ik voor de zekerheid ook een maat 56 meenemen in mijn vluchttas?

Als ik naar al die kleertjes kijk dan vind ik ze zo groot lijken voor een newborn, maar zal zeker wel erg meevallen in de praktijk...?

Nou, heb weer een drukke dag gehad ik ga nog even het gebed verrichten en dan lekker een hele warme douche nemen en in bed kruipen. Heb zin om weer een aflevering van de film Maryam te kijken...als manlief daar ook zin in heeft als ie zo thuis komt gaan we dat maar gezellig doen met Allaah's Wil.

Fijne avond allemaal en tot lees...en oh ja, Mommy2be stel ik via sms op de hoogte als het zover is, dan kan ze jullie ook op de hoogte houden hier...en dan mogen jullie allemaal smeekbeden voor me verrichten als Allaah het Wil.

(k)

Tot lees!

18. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    wow wardi das superweinig alle lof zij allah! ik woog denk wel 80 a 85.. was niet te zien hoor was heel slank met een dikke buik.. en wel veel vocht!
    Leuk dat je ons op de hoogte wil houden!

Ja bellina start is een onderwerp! Wat houdt jou bezig.. wat voor ''spannende'' dingen maak jij mee? haha ;)

19. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    maatje 50 past wel hoor als het goed is maar neem gewoon ook 1 56 mee... trouwens dat inschatten is een beetje een fabeltje hoor... kan net zo goed meer of minder wegen!

Die film is mooi he van maryam ik keek hem altijd met een zuster.. zijn wel 11 delen of meer..

Trouwens het dochtertje van die zuster heet Inaya als ik me niet vergis is dat iemand die zorgzaam is.

20. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hmm, vreemde opmerking. Zoals je kunt lezen zijn dit de ''spannende'' onderwerpen waarover gesproken wordt. Kennelijk is er geen behoefte om te spreken over andere zaken. En tja, op het forum ben je vrij om te spreken waarover je wilt, ik denk dat als je het saai vindt, je misschien een forum moet opzoeken waar het wel gezellig is voor jou, niet hard bedoeld hoor, maar zo zie ik het. Lopen klagen tussen de leuke berichten door is namelijk ook vervelend.

@All, ik zal jullie zoals Wardi zegt op de hoogte stellen als het zo ver is als Allah het wilt. Ik ben benieuwd wanneer het zover is.. Wardi ga bevallen mens :) ik zal zeker smeekbedes voor je verrichten!

En nu moet ik ervandoor, ben veel te laat opgstaan vandaag en heb nog een hoop dingen te doen, zoals gasten (man van Wardi o.a) te voorzien van foooood. Ik ga gebraden toktoktokkie maken, vind ie toch wel lekker Wardi :oops:

Groetjes allemaal

Deel Deze Pagina