Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Toen ik nog studeerde een paar moslims in mijn klas. Elke keer gingen we wat te eten halen, boden we hen ook aan. Zij echt flippen op het einde :) Was ook niet lullig bedoelt, maar we vergaten het elke keer !

2. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Is dit niet te vroeg, ik ga van alles invriezen een dag voor de ramadan.

3. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Het is een lieve gebaar, gewoon doen!

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    nou ik heb best veel gemaakt, en mijn vriezer zit prop vol. als i kdat allemaal een dag van te voren moet maken ben ik +snachts nog bezig. en mijn man was vrij vorige week dus kon ik alles maken en hij kon op mijn zoontje passen...

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik wens iedereen een fijne ramadan!

Ik begrijp dat de inhoud op sommige punten verschillend wordt geinterpreteerd. Ik neem aan dat dat bij elk geloof en cultuur is. En het is goed om verschillende visies te hebben!

6. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    De inhoud van het vasten zou gelijk moeten zijn voor iedere moslim! De Islam is namelijk maar 1. Hoe mensen het invullen is naar hun eigen verantwoordelijkheid! Er valt niets anders te interpeteren..... Als iemand bijvoorbeeld beslist om zonder geldige reden niet mee te vasten dan is hij ongehoorzaam naar Allah en niet anders... Allah heeft ons het vasten voorgeschreven in de Quraan en als moslim hoor je je daar aan te houden. Beslist degene dan anders dan is het zijn zaak maar niet een kwestie van anders interpeteren....

Maar goed hebben we er een beetje zin in?

Alhamdulilah ben ik net weer een beetje de oude op wat zwangerschapskwalen na... heb voedselvergiftiging gehad en een zeer zware griep..... insha Allah hoop ik de kracht te hebben om de Ramadan succesvol te beleven!

Moge Allah iedereen met de juiste intentie belonen en het ons makkelijk maken!

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik ben geen moslim. Ik hang geen een godsdienst aan.
    Maar als ik zo de verschillende reacties lees onder de moslims, leek mij wel dat het op verschillende manieren gezien wordt. Het gaat toch om goed leven? Als je dat doet is het toch goed?
    Anyway, ik wens iedereen een mooie tijd toe.

Groetjes Judith

8. kristal

kristal Lid

22 jul 2008
    78
    0
    0
    leidinggevende bij een schoonmaakbedrijf
    rotterdam

hoi layla

sorry dat ik even reageeer
    maar mn man en zoon gaan in de ramadan gewoon naar de kapper hoor
    en scheren doen ze ook gewoon om de 3 dagen, al hoewel mn zoon elke dag zelfs om zn sikkie bij te werken :oops:
    en nagels knippen mag je ook gewoon zo lang je je zelf maar niet verwond [ dus dat het gaat bloeden] maar de rest heb je wel gelijk

groetjes jasmine

9. kristal

kristal Lid

22 jul 2008
    78
    0
    0
    rotterdam

hihi die vraag past bij je avatar
    en bedoel je echte koekjes of zandkoekjes die we op t strand wel een met de kids maken, of reageer ik als je avatar ;) maar bedoel je echte koekjes, nou als mijn buren met zo een bord komen zou ik het heel lief van ze vinden

10. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

@Kristal: Ja ik boedoel echte koekjes hoor! Hahhahaha, ze zien me aankomen met een bord zand...

Even hééééél oftopic: wat is mijn avatar eigenlijk? Vond het wel een leuk plaatje, maar wie is het?

Flientje

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nog een paar dagen en zie er naar uit. hoewel ik zelf niet meedoe, geef nog borstvoeding, maar gezellig met de hele familie eten, en koekjes en andere lekkere dingen maken. heb er zin in.

12. kristal

kristal Lid

22 jul 2008
    78
    0
    0
    rotterdam

t is bugs bunny maar hoe die kijk zo van 'denk je dat t kan'
    hahahah ... en ik vind het een heel lief gebaar wat je wil doen voor je buren ;)

13. Tisam

Tisam Lid

29 aug 2008
    38
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik kijk echt naar de maand rammadan uit.

Ik vind dat het leukste maand van heel het jaar. Vorige jaar was ik 3 maanden zwanger. ik heb het toen goed kunnen volhouden net als toen ik nog niet zwanger was.

Groetjes en een gezegende rammadan alvast

14. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ook ik was vorig jaar zwanger en had niet mee kunnen doen omdat ik erg ziek was en ook in het ziekenhuis heb gelegen. Ik kon niks binnen houden dus heb ik de hele maand ook gewoon gegeten want uiteraard mag!

Ik kijk er dus dit jaar erg naar uit! Weet alleen niet hoe ik dat met mijn dochtertje moet doen.. voor haar appart koken want ze is gewend om om 6 uur te eten en dat is echt ongezellig. Hoe doen jullie dat dames?

15. Tisam

Tisam Lid

29 aug 2008
    38
    0
    0
    Hallo mamavansamia

Hoe oud is je dochtertje. Als ze nog jong is dan is het denk ik wel te lang wachten als ze tot ongeveer 20.00 geloof ik moet wachten. als ze wel op kan blijven tot 20.00 kun je haar bijvoorbeeld een broodje of iets geven tot het etenstijd is en dan samen gaan eten, want dat is natuurlijk het gezelligst.

Ik heb helaas ramadan alleen mijn man moet savonds werken (hij kan niet anders) .

16. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Hey Tisam!

Mijn dochtertje wordt in december 3! Ik wil het haar eigenlijk niet aanleren om zolang op te blijven, ik heb haar een ritme aangeleerd en dat is om 6 uur eten, daarna nog even spelen dan in bad en om 20:00 slapen. Soms zelfs eerder omdat ze dan aangeeft dat ze moe is. Ik denk dat er niks anders opzit dan dat ze alleen moet eten!

Ik ben al bijna 5 jaar getrouwd en dit wordt ons eerste jaar dat we elke avond samen zullen eten. Hij heeft sindskort een andere baan en kan met etenstijd gewoon naar huis komen gelukkig! De jaren hiervoor als hij middag dienst had dan zag ik hem pas om 23:30! Dus ik weet precies hoe je je voelt! Inschaallah kunnen jullie volgend jaar wel lekker elke avond samen eten!

17. Tisam

Tisam Lid

29 aug 2008
    38
    0
    0
    Ja dan is ze nog wel te jong om zo lang op te blijven. Jammer dat jullie niet met z'n drietjes aan tafel kunnen. Maar het lijkt mij eigenlijk ook best gezellig als je met je man alleen even rustig aan tafel kunt zitten.

Een gezegende ramadan alvast :)

18. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Hetzelfde schat!

kus!

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Alvast allemaal een hele fijne ramadan :) Het komt al dichterbij he :)

20. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

hey meiden

wanneer is de ramadan nou precies? ik dacht eigenlijk dinsdag maar gister ging het rond dat het vandaag of morgen al zou zijn? :( !

Deel Deze Pagina