naaa jaaaa, dit is pas een vreemde opmerking zeg. Je bent gewoon iemand bijna aan het verbieden om in dit topic wat neer te zetten. get a life zeg.
Het spannendst bij mij is op dit moment toch echt de bevalling die eraan zit te komen : D Mommy2be, mijn man eet wat de pot schaft...dus serveer maar gerust een gebraden kip hoor. Moge Allaah je belonen! : ) We bevinden ons in de tien belangrijkste dagen van het Islamitisch jaar. Zijn er bepaalde dingen die jullie nu (extra) doen? Ik ben nog helemaal niet echt toegekomen aan extra's....*bloos* Ik wil, met Allaah's Wil, wel de dag voor het Offerfeest vasten. Wie doet er mee? @Iman, mooie naam. Ik heb wel van Anaya gehoord, is dat dezelfde naam? En die film over Maryam is inderdaad erg lang, 12 delen van ongeveer 45 minuten per deel. I love it : )
Nee helemaal niet hoor, het is vrij irriterend op het moment dat er gewoon gezellig gekletst wordt en iemand continu zegt dat er maar saaie onderwerpen te pas komen. Overigens verbied ik niemand om op dit topic te komen, das geheel je eigen keus. Ik adviseer enkel wat ze misschien in het vervolg kan doen, als ze dit topic saai vindt, dat lijkt me logisch toch? Je bent nota bene niet gedwongen om mee te lezen en te schrijven op een topic waar het ''saai'' is. En o ja voor het geval je het nog niet weet: ik heb een geweldig leven God zij dank : ) dus je advies had niet gehoeven, maar vast lief bedoeld Wardi, ik kan helaas niet mee vasten omdat ik me daar nog te zwakjes voor voel. Overigens moet ik nog de gemiste dagen inhalen, dus dat gaat zeker niet lukken. Waar je extra aan kunt werken in deze dagen is: de extra vrijwillige gebeden en smeekbedes verrichten en veel uit de Koran lezen (dat is wat er in mij opkomt : )) Laten we het beste halen uit deze prachtige dagen van het jaar en op naar het OFFERFEEST, joehoe! Voor ons dit jaar geen offer, maar we gaan gewoon lekker wat extra vlees kopen en dan lekker bbq'en, heb er echt zin in! Lieve groetjes, ik moet weer verder.
hey meiden... wij hebben al een offer gekocht. Dinsdag magen we het vlees en de gehakt ophalen. Ik hoef het gelukkig niet te snijden. Dat mag de slager doen. Ik moet het dan wel in zakken doen voor de vriezer en verdelen. In 2004 hadden we het wel zelf gedaan in de woonkamer... Ik heb echt geen verstand om dat vlees te snijden...
Hey dames! hoe is het ermee? met ons gaat het goed alle lof zei aan Allah ik heb echt zin in het offerfeest! ik was vandaag even naar de stad geweest om te kijken of ze nog wat leuke dingen hadden. heb een cadeautje gekocht voor mijn neefjes en nieuwe kleren voor Sarah en mijn man.. voor mezelf ook nog gekeken maar ze hadden niets leuks deze keer.. ik keek in en marrokaanse winkel waar ze normaal wel leuke spulletjes hebben.. maar nu was het net carnaval naar mijn iedee.. allemaal gekleurde fluwele djellaba's (of hoe je het ook schrijft) en nog wat andere "feestjurken".. ja ik ga niet naar de moskee in zo'n takshita (nogmaals "of hoe je het ook schrijft) dus ik kijk nog wel even of ik iets in de kast heb liggen. @mommy2be: volgens mij bedoelde Bellina het niet zo hoor, t was volgens mij meer een geintje. (hoe ik haar inschat dan ) en @ krokus.. jij reageert ook alleen maar als je iets niet aanstaat he.. ik heb je nou nog nooit zomaar een leuk bericht in dit topic zien zetten. (niet dat ik je verbied om het te doen hoor.. als je dat soms denkt ) ik ga het toch maar weer hebben over kinderen en zwangerschappen.. @wardi: ik kan me voorstellen dat je echt uitkijkt naar de bevalling.. zo aan het einde ben je daar toch echt aan toe! @iman: Inaya! wat een mooie naam Alle lof zei aan Allah! ik heb er nog nooit van gehoord maar het is wel heel apart. @karakoz: dat snijden is inderdaad echt moeilijk! ik heb het met de Aqieqah van Sarah ook laten snijden hoor.. tis nog behoorlijk veel werk. (lijkt me, ik heb het nog nooit gedaan) nou ik ga maar even nog wat dingen in het huishouden doen als Allah het wil. dan kan ik zometeen proberen wat te slapen (als mijn kleine monstertje niet wakker wordt )
Zelf weten meid, maar op een gegeven moment ben je de grens van irritatie opwekken nabij en is het wel genoeg. Kennelijk staat niemand op je ''kritiek'' te wachten. Vrij opvallend allemaal, maar goed, heb kritiek op wat je wilt.. maar tis enkel irritant op het moment dat je elke keer als een kakelende kip zonder kop (lees: onwetend omtrent desbetreffende zaken) weer een oordeel velt over iets wat je gewoon weer eens abnormaal vindt wat overigens gewoon erkend word in de Islamitische normen en waarden (of jij het nou wel of niet erkend, de meerderheid op dit topic wel) Ik denk overigens niet dat andere meiden van het forum staan te wachten op mijn kritiek op de niet-islamitische gebruiken. Bij elke zaak wat in de Islaam niet toegestaan is zeggen, oh maar dat vindt ik maar raar hoor, vreemd vreemd vreemd (zie jij het al gebeuren? Vast niet!) Laat een ieder in haar waarde, wil je. Dit mag gezegd worden, aangezien jij ook tig dingen te zeggen hebt, in dit geval in negatieve zin (jep zo vat IK het op ja : )) En nu peace on earth! @Sakinah: leuk zeg dat feestshoppen, alleen raak ik daardoor af en toe wel eve gestresst omdat ik teveel leuks zie en geen keuze kan maken! Maar wat goed dat je zelf het vlees in stukken hebt gesneden met het geboortefeest van Sarah, ik kan dat echt niet! Haha carnaval, ik begrijp wat je bedoeld hoor! Is mij ook vaak genoeg overkomen. Wat betreft Belinna, tja, ik bedoel het ook maar gewoon normaal hoor.. ik probeerde gewoon eerlijk to the point te zijn. Tja als je ergens op een topic verveelt, dan zoek je toch iets leuks op.. daar is niks mis mee. Als ik dit topic saai vindt, verplicht ik mezelf niet om toch elke keer weer te reageren dat het o zo saai is etc. Als iemand zegt: dan vind ik dat zo onbeleefd, en ALS je het niet zo bedoeld, kies dan de juiste woorden om het niet zo te bedoelen. Maar goed een ieder denkt daar vast anders over. Doeidoei
@ mommy2be... ZO DAT IS ERUIT! haha nou hier gaat het goed.. lekker op mijn nichtje aan het passen.. die gebruikt ipv gel in der haar, vandaag lange vingers.. zit HELEMAAL onder.. haha straks denk ik even met haar naar buiten als het niet te hard regent en als ik me niet zo beroerd voel... wanneer is het nou precies offerfeest hier? zondag toch?
zo mommy 2 be dat is er uit...ik geef je helemaal gelijk hoor.... wij vieren de eerste dag van het offerfeest op maandag...
Okkkkkkke....nou zullen we dan nu weer gezellig doen? : D Ik ben net een half uurtje wakker...lekker joh! Heb heerlijk geslapen voor de verandering, alle Lof is voor Allaah! @Iman, ik bedacht me dat ik je nog teruggemaild had op je emailadres maar ik weet niet of je dat gelezen hebt? Stond een vraagje in...hihi. Misschien sta ik tussen je ongewenste mail ofzo. @Mommy2be, heb je het gister overleefd met al die broeders over de vloer? Je hebt toch niet tot middernacht staan afwassen he? @Sakinah, kleren hoeven niet nieuw te zijn voor Eid, het is van de soenna (profetische traditie van Mohammed, vrede zij met hem) om dan je mooiste kleding aan te trekken). Ik zit er ook niet graag als een kerstboom bij, heb eigenlijk geen bling bling kleding in de kast. Maar trek wel altijd een buitenjurk aan om de kleding te bedekken om niet zo naar buiten te gaan zegmaar. Dat vlees in stukken snijden heb ik ook nooit gedaan. Wij slachten met de schoonfamilie, die doen meteen ook al het overige werk. Het zijn voornamelijk de mannen die het zware werk doen. De vrouwen gaan dan met de lever etc. aan de gang in de keuken om alvast wat klaar te maken. Ik lust helemaal geen lamsvlees...maar met Eid eet ik wel gezellig mee. Als het vers van de bbq komt dan smaakt het me best wel. Oh en bij ons in Marokko is het Offerfeest op dinsdag. [/u]
wardi ik zal even kijken en het is wel soenna om nieuwe aan te trekken ik zal je de daliel geven de uitleg!
ik heb al kleding gekocht voor eid... een ruitjes rok met zwart, grijs en paars er door heen met een riem, een grijze koltrui en een paarse trui er over heen en die moet je dan met een spelt vast maken, dan een paarse of een grijze hoofddoek aan. Die moet ik nog kopen en wil nog een malliot kopen onder me rok want het is nu zo koud... mijn man draagt een zwarte broek met een paarse overhemd (het moet wel bij mij passen) en tamer een zwarte broek met een wit overhemd met een trui en een zwarte jasje...Ben helemaal happy... heb net gekookt...rijst met gehakt en groente... gebakken bloemkool. het is best wel veel geworden dus ik ga wat aan de turkse buurvrouw geven anders krijgen wij het niet op...en de bloemkool is morgen niet meer lekker.... fijne dag meiden
@Wardi, ben net wakker (van een dutje dan he!) mn hoofd voelt koeiezwaar aan, ik ga echt geen dutjes meer doen. Ik had vannacht hele vreemde krampen in mn buik, ik maakte me zorgen.. ik liep hele tijd heen en weer in de kamer te puffen enz, maar gelukkig is dat na een aantal toiletbezoekjes snel overgegaan (ik snap niet dat als ik naar toilet ga en 5 min later weer moet met dezelfde hoeveelheid ) Ik voel beebie ook veel onderin, beebie vind het volgens mij heel leuk om op mijn blaas te trappen (volgens mij is dat voor beebie een trampoline ) Maar de afwas was zo gedaan hoor, lag meer vuil dan vaat.. dus dat was snel gedaan. In de ochtend ook nog eve ontbijt klaargemaakt voor de terugreizigers hihi, zijn ze trouwens al aangekomen of bijna? Ik ging allemaal berekeningen maken van hoe laat ze nou zouden arriveren hihi, niks te doen he @Karagoz, wat leuk zeg.. allemaal nieuwe kleertjes! Gefeli met de nieuwe aankoopjes, ben blij dat je het heel leuk vindt. Wij vieren dan ook dinsdag pas feest als ik het zo lees van Wardi (ik wist niet eens wanneer het zou zijn) Ik heb nog leuke jurken in de kast hangen die ik van de zomer heb laten naaien, dus voor mij geen reden om iets nieuws te kopen en met de drukte nu rond het offerfeest is het niet te doen om naar de stad te gaan. @Moesje1 haha lekker hoor lange vingers in het haar, laat die kindjes toch maar lekker gek doen, mogen ze toch niet altijd! Leuk dat je op je nichtje past, hoe oud is ze? @Iman, ben wel benieuwd naar het bewijs eerlijk gezegd! Ik ben nu aan het lunchen en ik ga maar gauw verder want door het getik eet ik niet.
Bijna testen moesje! Spannend! Jullie hebben me topic waarschijnlijk allemaal gevonden in de lounge. Ik dacht gooi er nog even een feest-topic achteraan Hier alles goed, met de kleine gaat het steeds beter, Godzijdank. Nog geen nieuwe kleren gekocht. Weet niet of ik die wel ga kopen, heb vorige week een nieuwe rok gehad van me man. Denk dat ik die aandoe. Ik zie verder toch geen mensen die dag (behalve me man) . Wardi: Vind het erg spannend voor je zeg! Karagoz: Je kleding klinkt erg leuk! zal proberen wat vaker mee te kletsen
Lieve allemaal, als iemand vraagt om uitleg over het offerfeest, vind ik dit wel een mooie link om te geven : http://nl.wikipedia.org/wiki/Offerfeest Ik heb hem ook geplaatst in het draadje in de lounge. Wij vertrekken vandaag naar Italie. Mijn schoonzus heeft wel internet maar ik weet niet of ik er veel zal zijn. Goed en fijn feest toegewenst allemaal met de wil van Allah. Enne, Wardi, jou wens ik een goede bevalling en een mooie kraamtijd en natuurlijk een prachtig mooi gezond kindje. Liefs Ilja
@ Ilja, dank je wel voor je lieve wensen. Jij ook een hele fijne tijd (en veel rust) gewenst met Allaah's Wil. Als iemand me een fijne kraamtijd wenst dan denk ik...uhh ik? Oh ja, kben bijna aan de beurt! haha Soms voelt het nog allemaal zo onwerkelijk. Heb geen idee hoe dat nou zal gaan straks na de bevalling...dan kom je thuis en dan...? Zou dan graag in mijn bed willen duiken denk ik hihi. @ meryem, ja leuk die topic. Meteen weer discussie over dat slachten haha. Maar heb je goed een stokje voor gestoken door te zeggen dat de topic daar niet voor bedoeld is. @ Mommy2be, ben je al een beetje bijgekomen na je drukke daagjes? Mijn man was gister pas laat thuis, die moest met broeders nog van alles en nog wat doen...we hebben om 9 uur pas gegeten haha. Maar ik had natuurlijk allang al een voorafje genomen hehehe. Ik heb mijn outfit voor Eid gewassen en gestreken. Heb nog helemaal niet gepast of ik er nog wel netjes in pas met mijn buik. Dat ga ik vanavond even doen. En anders trek ik een 'Abaaya uit de kast. Mommy2be, kun je je nog herinneren die ' Abayaat die ik van jouw gehad had om weg te geven? Ik had die ene, de kleinste maat, gehouden en die past me nu precies! Als ik nergens meer in kom dan trek ik die aan met Allaah's Wil. @ Moesje, wat leuk dat je elke dag oppast op die kleine. Ben je gastouder? Leek mij ook altijd leuk om te doen een oppaskindje thuis, vooral als het dan je nichtje of neefje is. En ook erg handig om alvast ervaring op te doen voor je eigen kindertjes met Allaah's Wil. Gisteravond voelde ik trouwens van alles en nog wat (kan het alleen geen weeen noemen). Heel gek gevoel door mijn bovenrug naar onder toe en dan blijft het in mijn onderrug zeuren. En de welbekende 'menstruatiekrampen' spelen ook regelmatig op. Wieweet dat het voorwerk dan toch een beetje aan het beginnen is? Vandaag is een hele mooie dag hier. Lekker weertje (vergeleken met de afgelopen dagen). De zon schijnt volop en heb geen koude tenen meer : ) Alle Lof is voor Allaah. Dus ik ga straks denk ik een ommetje maken, even de benen strekken en wieweet wat weeen opwekken haha. Toedeliedokie...