Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ Wardi: gelukkig dat het lekker weer bij jou daar is.. hier niet :(

en ja ik ben gastouder.. mijn zus ging weer werken na haar bevalling en toen heb ik me aangemeld als gastouder, omdat ik er persoonlijk niet tegen kan om kinderen naar de creche te sturen..

kvoel me nog steeds niet zo lekker.. heerst ook een beetje hoorde ik.. weer lekker aan het breien, ben nu bezig met een sjaal! :D

2. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    abyaa is trouwens voor de niet arabische dames... een lange jurk met lange mouwen uit 1 stuk ;)

3. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    @Ilja: fijne reis toegewenst en hopelijk zal alles goed verlopen met Allah's Wil, jij ook hetzelfde toegewenst! Gezegende 'Eid (feestdag) toegewenst!

@Wardi: ja joh, ik ben allang bijgekomen hihi. Gister was voor mij echt DE bijkomdag, lekker geluierd enz. Ik was wel helemaal uitgehongerd, manlief ging eten bij zijn vriend en ik bleef thuis. Tante L. kwam haar spullen ophalen voor haar huisje, dus ze was zo lang bezig met haar werkster met heen en weer sjouwen en je weet hoe zwaar die trappen hier zijn! Ik vond het ongepast om te gaan eten, dus moest ik 2uur wachten, ik liep bijna krom van de honger haha. Ik moest wel lachen: ik kreeg heeeeeel veel groetjes van jou! En ze liet ook eve zien hoe je liep (waggelend haha) Wat leuk joh dat die abaya je past, die andere waren volgens mij sowieso TOOO BIG geweest voor jou, volgens mij is dat die bordo achtige met oud rose? Kan me namelijk herinneren dat die de kleinste maat was. Nou als je pakkie je niet past, dan doe je toch lekker die aan hihi. Ik zeg wel doodleuk dat ik jurken heb laten naaien van de zomer, maar de vraag is of ze mij nog passen, ga anders vanavond eve verkleedpartijtje doen!

Vind het trouwens wel koud nu, vanochtend scheen de zon lekker maar nu is het weer lekker grauw. Spannend zeg, misschien moet je echt veel lopen en sprinten haha wie weet zal beebie dan komen.

@Moesje: die leeftijd is zo geweldig, ze ontdekken van alles en brabbelen er maar op los. Zoals Wardi zegt is het een grote voordeel voor later als je je eigen kinderen hebt, dan weet je toch wel een beetje hoe je dingen moet aanpakken etc. Doe je de hele week oppas?

@Iman: om je vraag hier te beantwoorden (hotmail doet vreemd) ik heb nog geen bedje gekocht. Ik ga sowieso geen ledikant halen, maar wel een wiegje + commode. Ik heb dus geen speciale babykamer ofzo. Ik heb een extra kamertje waar ik de commode en bad plaats en alle kleding/verzorgingsspulletjes enz. Wieg komt gewoon bij mij in de kamer. Heb geen zin/fut om een ''speciale'' babykamer in te richten, vind het eerlijk gezegd ook geldverspilling. Ik koop enkel het hoognodige.

4. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ja maar een wiegje kunnen ze maar een paar maanden in lieverd! :) Ik heb ook geen complete babykamer we hadden een ladenkast als commode en een losse ledikant... Nu heeft firdaous een meegroeibed en kledingkast en nachtkastje die meegaan tot ze groot is! Maar een klein kindje na een wieg in een groot bed doen is denk ik niet zo handig die vallen eruit... maja goed misschien is daar wel weer een andere oplossing voor! Het ledikantje slaapt Ameen nu in en de commode zitten zijn kleertjes in.. met de nieuwe baby schuift alles weer door. Ameen krijgt met de wil van Allah een groot bed en kledingkast/nachtkastje... en omdat het een meisje wordt gaat ze met de wil van Allah na 6 maanden bij firdaous op de kamer en delen ze de kledingkast (dat is ook een grote 3 deurs) ja een beetje creatief zijn en toch een leuke kamer inrichten is leuk om te doen hoor

5. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Ja klopt, ik weet dat ze niet lang in de wieg kunnen. Ik bedoel dat het meer een zorg voor later is, als beebie toe is aan een groter bedje. Tegen die tijd koop ik ook een ledikantje, voor nu koop ik enkel een wieg. Maar lekker handig als je meerdere kids hebt, hoef je zoiets maar 1 malig te kopen als het nog in goede staat is ofcourse.

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@mommy2be: ja ik pas de hele week op.. ze is nu aan het kruipen en gaat overal aan staan en dingen van de tafel pakken :D wel schattig hoor..

7. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Vrede zij met jullie sisters!

Alles goed vandaag?
    Hier breekt de spanning nu wel flink aan hoor. Had gisteravond en nacht last van voorweeen. Na het ochtendgebed ben ik nog even naar het toilet geweest en tot mijn verbazing best wat bloed verloren. Ik schrok een beetje want kon me niet herinneren dat ik dat gelezen/gehoord had, dat je bloed verliest voor de bevalling...ik verlies nog steeds een beetje bloed. De slijmprop ben ik ook al dagen beetje bij beetje aan het verliezen.

Heb net gebeld met gyn maar moet over half uurtje terug bellen, dus ben benieuwd wat ze gaat zeggen erover.

Het is in ieder geval een mooie dag om te bevallen haha, maar dat zal wel niet! Hoop echt dat de kleine zich of voor of na Eid aandient...maar t zou me dus niet verbazen als het uitgerekend met Eid zover is. En Allaah weet het beste wanneer...

Ik houd jullie op de hoogte met Allaah's Wil!

Liefs

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wauw Wardi wat spannnend! Ben benieuwd wanneer de kleine zover is!

Moge Allah je bijstaan!

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

vandaag hard gewerkt en morgen ook nog werken en dan is het weekend voorbij.. Ik hoo pdat ik iets eerder weg mag want ik wil mrogen het huis nog schoonmaken want maandag heb ik er denk ik weinig tijd voor want het is dan offerfeest

Vandaag is tamers jas kapot gegaan.. De rits gaat niet dicht als je hem omhoog doet....
    We gingen gelijk nar zuidplein maar konden geen nieuwe vinden. Abdullah gaat morgen naar de stad om te kijken voor een nieuwe...Echt zonde hij had hem nog geen 3 mnd...

@wardi...spannens meis...

10. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    hallo dames!

hoe is het met jullie? met mij gaat alles goed (alle lof zei aan Allah) met Sarah gaat het ook goed. ze moest gisteren alleen heel erg huilen... waarom weet ik eigenlijk niet.. ze had gedronken.. schone luier niet te warm enz. ze is van 4 uur smiddags tot 2 uur snachts wakker geweest (met tussendoor telkens 5 min slapen)
    op het moment dat ik haar in haar bedje legde.. werd ze weer wakker en begon ze weer te huilen.. zo zielig.

ik heb echt zin in morgen! ik vind het altijd ook zo leuk om naar de moskee te gaan.. echt gezellig met alle dames bij elkaar. daarna lekker eten en gezellige dingen doen met familie! :)

@wardi: nou meid.. als Allah het wil zal het doorzetten. we hebben niets meer van je gehoord.. dus.. Spannnendddd :) als Allah het wil zal hij je bijstaan en veel kracht geven!
    @karagoz: zonde dat Tamers jas kapot is.. dat is echt frustrerend he.. h eb je net iets nieuws gekocht.. alweer zo snel kapot.. maarja.. het is zoals Allah het wil.

nou ik ga even koken als Allah het wil

Liefs Sakinah
    @

11. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Vrede zij met jullie.

Ik kwam gistermiddag niet meer op de site, ik dacht dat ie misschien aan het verhuizen was maar blijkbaar nog niet?

Hoe dan ook, ik ben nog steeds nie bevallen. Het rommelt wel al. Wat onregelmatige weeen en ben ook vruchtwater aan het verliezen. Verder zet het dus niet door...op de spanning na, die rijst de pan uit haha.

Mocht ik jullie niet meer 'spreken' voor morgen dan wens ik jullie een hele fijne Eid toe. Moge Allaah het van jullie en ons accepteren, amien.

Veel liefs

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    *oops edit* Vrede zij met jullie dames,

alvast een hele fijn offerfeest voor morgen!
    En wardi..super spannend meis! Wie weet..morgen met de Wil van Allah.

Liefs,

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Hey meiden...

we hebben een jas gevonden voor tamer...normaal wil ik alleen hm kleding hebben maar daar hadden ze geen ene winterjas meer :x
    Dus zijn we naar c en a gegaan en daar een jas gekocht...En daar hadden zen og genoeg...Ik had en leuke jas en abdullah had een leuke jas gevonden...en eigenlijk wilde ik die van mij kopen voor tamer maar tamer mocht kiezen en koos die van abdullah :evil: Fijn hoor tamer....

Daarna naar huis, douchen, wasmaciene aangezet, snel eten, bedverschoond, de bovenverdieping afgedaan en de badkame...zometeen de beneden verdieping en de keuken...
    morgen hoef ik alleen de wc te doen en stofzuigen en dweilen...

alvast een fijne offerfeest, eid mubarek en kurban bayrami mubarek olsun...

14. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Hallo dames!

Vanochtend kwam me vader gezellig op de koffie.. Gister vlees gehaald bij de slager en alle andere benodigheden... ik wilde een soort satestokjes ervan maken, hoe kruiden jullie die?

Morgen maar een halve dag opassen ivm offerfeest, kijk er zoooo naar uit! Als het goed is komt een kennis van ons hier smiddags even langs en gaan we savonds nog naar de enige familie die hier woont van mijn mannetje...

Graag wat tips voor de kruiden ;)

15. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoi,

Hier wat kruidentips:

Koriander
    Peterselie
    Ui
    Peper
    Komijn
    Rode paprikapoeder
    Safraan
    Gemberpoeder
    Zout

Succes!

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

aha! wat ik al in huis had dus .. ;) thnx voor je tip...!

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    goede morgen meiden...

vandaag vroeg opgestaan...maar dat viel wel tegen want gisteren lag ik pas rond half 1 in mijn bed...ik had zo veel te doen en ook alles gedaan zodat ik het vandaag niet hoeft te doen...heb alleen de wc gedaan, gestofzuigd en gedweild, daarna gedouched, omgekleed en opgemaakt...ik was een uur bezig met een mijn hoofddoek...hij wilde maar niet goed zitten, heb hem 2 keer gestreken want ik kreeg die vouw maar niet goed... hoezo ijdel...haha

tamer heeft sinds zaterdag diaree en ook veel en waterig. Hij vandaag begonnen met ors en nu even alleen bananen geven, ik hoo pdat hij vandaag geen ongulukjes krijgt want hij krigjt zijn nette pak aan en dat is zonde...neem wel kelding mee...

veder ben ik er niet vandaag want het is offerfeest...zal er pas vanavond zijn...

fijne offerfeest

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Iedereen een fijne dag vandaag..

Ik ben alleen met Irem vandaag maar heb toch wat leuke kleding uit de kast getrokken om in de feeststemming te komen. ;)

Nogmaals: Fijn Offerfeest!

19. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Gegroet lieve dames,

Een fijne Eid toegewenst aan iedereen, hoewel Eid officieel in NL gisteren was, is het voor ons 2day Eid. Ik hoop dat jullie het gisteren naar jullie zin hebben gehad.

Wardi houd ons zo te lezen in de spanning... pff word het een 'Eidbaby? Spannend hoor!

Ik heb vandaag ook niet lekker geslapen, mn oogjes gingen pas om half4 dicht, laat he? Heb namelijk tot laat staan bakken! En ik ben om 7uur wakker geworden poeh poeh, ben benieuwd hoe ik deze dag overleef haha, normaliter slaap ik nog wel wat extra maar ik vind het een zonde om nu nog in bed te duiken. Ik ging namelijk net in bed liggen, en realiseerde me dat als ik eve terug ging slapen dat dat ook uren kon gaan duren, dus beter niet! Ik moet nog het een en ander doen, ook het huishouden. Maar goed!

Gisteren had ik 2x grote natte plekken op mn slip, normaal doe ik inlegkruisjes en valt dat niet op, maar gisteren dus wel! Ik schrok een beetje, ik maakte me zorgen. Ik ging een beetje navraag doen, en het schijnt dus normaal te zijn dat je ook veel transparante afscheiding kunt hebben tijdens de zwangerschap.

Jullie zullen ongetwijfeld vandaag pas het vlees eten, eet smakelijk alvast!

Groetjes

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

vanmiddag komt ons vlees, eindelijk

Deel Deze Pagina