Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij maken het altijd met makreel of forel of zalm, erg lekker moet ik zeggen. Smakelijk eten.

2. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hey Moesje, lekker dat recept. Ik doe het ook ong op die manier! De kruiden die daarin vermeld staan is alles wat je kunt doen in een vis. Je kunt zelf misschien een vis bouillon erin doen voor extra smaak? Wat ook lekker kan zij bij de vis, is rode paprika. Misschien een idee?

3. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    he moesje....lekker recept...misschien iets voor de site van (je weet wel)

4. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ja klinkt goed alleen 2 uur lijkt me wat lang gewoon even in de gaten houden... dorade is een lekkere vis met veel wit vlees van binnen jammie!

Haha een ervaren moeder ;) jawel maar dat gaat vanzelf alsof het nooit anders is geweest.. toch kom je in elke leeftijdsfase/ontwikkeling voor een nieuwe uitdaging te staan zoals nu met het zindelijk worden grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... :) de eerste is meestal het moeilijkst niet omdat het kindje perse moeilijk is maar je leven verandert van de ene op de andere dag! Alles is even wennen maar geloof me na een week gaan bepaalde dingen al vanzelf... maar echt het ''fout'' doen kan bijna niet.. de meeste vrouwen voelen zich na de geboorte meteen moeder en voelen moederliefde en anders groeit dat met de tijd! Ik heb er ook aan gedacht een wieg te kopen toendertijd maar omdat ze er zo kort inliggen en een beetje mooi wiegje ook best aan de prijs is hebben we toen een ledikantje gekocht! :) Ja ik vind het ook heel spannend ik denk dat het savonds geen problemen moet geven omdat hij na even brabbelen zo slaapt alleen het middagslaapje daar zie ik een beetje tegenop... vaak is hij na een half uur nog lekker aan het kletsen en spelen in zn bedje... nu kan die er niet uit maar dan wel... als Allah het wil komt het wel goed.. zonder te veel ergernissen hoop ik hihi ;)

Jaaaaa de naam die hebben we denken we al! Ik hou hem alleen nog even geheim omdat je nooit helemaal zeker weet of het die wel wordt... en je nooit kan weten wie er mee leest haha... denk haast niet dat er familie hier leest haha die nederlands kunnen zijn mannen tenminste op 1 schoonzus na hahahahah maja toch... en jij? jij houdt ons helemaal in spanning en met het geslacht en de naam!

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    trouwens als je vis op de markt haalt kan je even vragen welke vissen lekker zijn voor in de oven...! ze kunnen je altijd goed helpen daarmee!

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    hoi meiden alles goed met iedereen?

Ik wilde wat vragen zouden jullie ons kunnen helpen met jongensnamen we hebben echt geen flauw idee wel een hele mooie naam tegengekomen van iemand hier op de site die ik wel erg mooi vind en mn mamn vindt hem ook mooi. Als we verder niks kunnen vinden ga ik diegene pben en vragen of ze het eigenlijk wel erg vind als wij ook ineens die naam nemen :oops: :oops:

7. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Iman, daar ben ik nou echt benieuwd naar. Veel mensen zeggen dat je er eigenlijk automatisch inrolt, in het moeder zijn. Ik maakte me in het begin ontzettend veel zorgen, allerlei vragen etc. Er is genoeg info op het inet, heb een ervaren moeder en 2 zussen! Mijn schoonmoeder komt ook rond de bevallingstijd, dus die gaat me ook helpen. Maar los van dat, zou ik het denk ik wel zelf aankunnen (klinkt misschien erg stoer) Ik heb eerlijk gezegd ontzettend veel ervaring met baby's.. ik heb echt een hele lange tijd moeten oppassen op mn kleine nichtje die toen nog niet eens 4maanden was. Ik was er meteen ingerold, hoewel ik de moeder niet ben.

Ik heb alle belangrijke spullen voor de verzorging, ik zal in een privekliniek bevallen en mn gyn is een supervrouw, erg behulpzaam en begripvol, zij zal dan ook mijn bevalling doen.

Hoe is het trouwens met jouw zwangerschap, wat zijn de kwaaltjes tot nu toe? Ik voel beebie de laatste tijd ontzettend veel schoppen onderin, met als gevolg dat ik continu naar het toi moet voor miniplasjes.

Ben nu ook aan de medicijnen voor mn schimmelinfectie, vag. zetpillen en zalf (erg vervelend die zetpillen, als ik me wil wassen dan is het een hele zooitje daar zeg : S!) maar het begint te genezen!

Mn lieve ouders komen een dezer dagen op vakantie hiernaartoe, ze komen bij ons logeren.. ben zo ontzettend blij! Ik vind het wel jammer dat mijn ouders en de rest van mn familie er niet zullen zijn na de bevalling. Maar gelukkig hebben we de telefoon en internet, dus beebie kunnen ze nog altijd zien als Allah het wil.

Ik kan eerlijk gezegd niet meer wachten tot dan, ik hoop dat de tijd snel voorbij zal gaan, zodat ik baby eindelijk in mn armen kan nemen. Maar ik besef me dat we nog januari en februari hebben (gaat super hard) ben benieuwd wie eerder bevalt joh. Ik hou het geslacht lekker geheim haha, Wardi weet wel wat ik krijg.

Nou ik ga ervandoor, ga een grote schoonmaak houden, heb er zin in (soort van nesteldrang)

Groetjes

8. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Joh, als jij en jouw man die naam mooi vinden, moeten jullie dat vooral doen. Of het nou je eigen zus is, maakt toch vrij weinig uit : )! Je bent hartstikke vrij in het kiezen van een naam voor je zoontje. Ik zou zeggen: neem gewoon lekker de naam die jij bent tegengekomen hier! Ik denk dat ze het echt niet erg gaat vinden hoor, er zijn tig mensen op de wereld die wellicht ook die naam hebben. Eerlijk, als een persoon over het algemeen het erg zou vinden, zou ik het super raar vinden. Ik vind daarom dat je niet eens de moeite hoeft te nemen om die persoon te contacteren wat betreft naamkeuze.

Succes!

9. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Als het om de naam Ameen gaat hehe denk dat het over Hamza gaat hehe maar mocht het toch Ameen zijn mag je die gerust nemen hoor! Wat ik ook een mooie naam vind is Jabir naam van een belangerijke sahaba metgezel van de profeet mohamed vrede zij met hem die vele overleveringen heeft doorgegeven.. misschien een idee! Of de naam abdallah is een van de beste namen om te geven in de islam of abdul-... en dan 1 van de 99 namen van Allah of Ahmed, Islam, Mohamed, Zayd pff zijn er zooo veel! maar tis zo persoonlijk!

Mommy2be waarom zo geheimzinnig?

Kwaaltjes vallen wel mee alle lof zij aan Allah.. ben in het begin best misselijk geweest nu gaat het wel heel goed! alleen harde buiken heb ik wel regelmatig.. ja ik voel de baby ook erg veel bewegen zo fijn gevoel. Ik vind het zo gek als ik kijk naar mn buik kijk die is bij elke zwangerschap anders haha nu lijkt het net een ei hahah.. aan de zijkanten zie je helemaal niks ook van achteren niks hehe! Ik zal binnenkort wel het kraampakket ontvangen en voor de rest heb ik denk ik zo goed als alles wel... alleen luiers hehe...

10. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hamza haha... een opvolger van Hamza de 1e (baby van Wardi) ah joh, wardi is zo'n schatje die gaat zoiets helemaal niet erg vinden MOCHT het die naam zijn dan he : )!

Iman, jaaa lekker geheimzinnig doen. Vertel t eerlijk gezegd enkel aan degene die ik persoonlijk goed ken (lees: familie, vriendinnen en kennissen) Verder ben ik er heel erg stilletjes over. Overigens koekeloeren hier wat mensen mee, dus hou de boel eve lekker in spanning (hoewel ik het zelf nie spannend vind hihi)

Oh wat grappig wat betreft je buikvorm, ik heb ook een soort van ei-vormige buik.. van achteren zie je dat ik geen buik heb. Heb alleen het idee dat mn buik nu continu van vorm veranderd. Heb ook elke dag harde buiken, vind het tegenwoordig echt normaal.. zolang het maar niet lang aanhoudt! O ja, heb ook af en toe van die hele hele hele brandende maaaaagzuur, kent iemand natuurlijke tips behalve rennie enz. Enige wat ik me kan bedenken is wortel en melk, that's it.

Ik rammel van de honger, ik ga even koken.

11. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    er is weer lekker veel gekletst zie ik :) gezellig hoor.
    hier is alles goed alle lof zei aan Allah. ik had het juist vandaag met mijn man over baby namen en wat we mooi vinden voor een jongetje en voor meisjes ik vind zelf deze namen mooi (tis inderdaad heel persoonlijk dus het zou kunnen dat jij er niets aan vind hoor tirtilisko)

idrees
    isaam
    Naadir
    Qasim
    Taahir
    Talha
    Jaabir
    Rashad
    Salim

maar je meot het natuurlijk helemaal zelf weten he :p

waar jullie het over hadden, dat onzeker zijn over moederschap, dat had ik ook best wel. ik dacht.. zou ik het wel kunnen? is het niet een te grote verantwoordelijkheid.. dat soort dingen. ik kon al gaan stressen omdat ik niet wist hoe ik een bedje moest opmaken ;)
    maar inderaad, je rolt er in. het gaat eigenlijk natuurlijk (natuurlijk moet je wel een beetje oefenen)
    ik was op het begin wel heeeel erg voorzichtig en na een paar dagen ben je het gewend. je weet ook gewoon in je hart wat je kind nodig heeft. jij kent hem echt het beste (cliche maar waar, voor mij althans) dus wees niet bang. als Allah het wil zal alles goed komen en zal Allah je er doorheen leiden.

ik droeg het ook aan de voorkant , je zag vanaf de achterkant niet eens dat ik zwanger was (was wel dikker geworden natuurlijk :oops:) ik vond het eerst moeilijk om ermee te bidden.. en nu is het zo raar om weer te bidden.. moet weer helemaal wennen aan het bidden zonder buik haha.

ik zei eerst.. nog maar even wachten voor een 2e.. maar als ik zo zie dat iedereen zwanger is.. begint het toch wel te kriebelen..maar het zal gaan hoe Allah het wil natuurlijk. hoe ging dat bij jou iman.. jij bent snel weer zwanger geworden he, na de eerste.. was dat niet heel erg zwaar? en met borstvoeding enzo?

ik ga maar weer is even bij mijn kleine draakje kijken.. of ze nog wel slaapt :p

12. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    niet nederlandse tekst verwijderd.
    Ik ben niet nieuw, maar wel bij dit clubje. mag ik er bij?

Ik ben zo blij. Ik zocht al een tijdje waar jullie waren. Ik heb het eindelijk gevonden. Kan ik ook mee praten over de onderwerpen Islam, moslimnamen en alle andere dingen bij het opvoeden enz.

Het is ook echt moeilijk om een naam uit te kiezen. Misschien heb ik ook wel leuke namen wat je leuk lijkt. Fatma, Bilal, Alie Asgar, Ibrahim, Islam, Mohamed, Karim, Zahra, Hasan. er zijn zoveel namen. deze hebben dan een hele goede betekenis

Waar komen jullie allemaal vandaan?

salaam

Zahra Sultani

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vrede zij met jou zuster! natuurlijk mag je bij ons clubje. leuk dat je ons gevonden hebt (alle lof zei aan Allah)

tis inderdaad moeilijk om een naam uit te kiezen.. er zijn zo veel mooie namen (alle lof zei aan Allah).

ik ben een bekeerde moslima van nederlandse afkomst (alle lof zei aan Allah!) en jij?

trouwens, het is in dit topic niet toegestaan om arabische termen te gebruiken (zoals de islamitische groet enz.) dus je moet het allemaal vertalen naar het nederlands als je het toch wilt gebruiken. (is een van de regels van zwangerschapspagina) dan weet je dat in ieder geval, anders wordt het namelijk verwijderd :(

maar in ieder geval leuk dat je ook met ons mee komt kletsen!

ik heb net een heel mooi filmpje gezien. een man verteld het verhaal van oem Mohammed.

www.moslimedia.com/movie16.html

er staan op die website ook nog andere mooie filmpjes die je kan bekijken als Allah het wil

14. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    vind het zo jammer dat sommige mensen geen commentaar kunnen accepteren ( waar is jou ontwikkeling bellina?) :cry:
    en nee.... ik klikte niet bij de juf of meester....verre van dat! ben altijd recht toe.. recht aan geweest... gewoon zeggen waar het voor staat.

dat van die eigen site had ik niet moeten zeggen maar ik lees hier ook dingen die vraagtekens opwerpen en waarvan ik denk dat hoort op een ander site thuis!

DE "andere"?

waarom expres?

wie is er nou aan het provoceren?

15. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

het enige wat ik kan zeggen: WOMAN GET OVER IT! kom je alsnog na een week even snel commentaar erin gooien..
    heb je serieus even niks beters te doen om 3 uur snachts.. :rolleyes:

en mogen wij ook wel een topic over het offerfeest aangezien er minimaal wel 30 topics over kerst zijn?!

check mijn berichten maar eens.............. niet alleen jullie, maar ben wel kritisch!

mag ik geen oordeel geven? hoe ik over dingen denk?

JA je mag je oordeel geven, tuurlijk... maar om nou heel zwangerschapspagina af te gaan zodat je iets kunt hebben waarover je wat kunt zeuren, vind ik persoonlijk te ver gaan!

Karagoz schreef:
    hey meiden..

ik zou het best leuk vinden als er een topic komt voor ons...maar goed wij hebben het niet voor het zeggen en straks willen de andere nog een chistenmamas topic etc....

Nienke 70 schreef:DE "andere"?

ja de andere ja, de andere MENSEN, de andere VROUWEN etc etc. leef jij alleen hierom ofzo? :(

en over wat mereyem85 heeft gezegd ga ik nog geen op in! zoek maar eerst alle kersttopics op.. dan snap je wat wij bedoelen (of niet)..

nou doeeeeehoeeeeeeeeeeeei

(poe al zo veer gezeur op de vroege ochtend doet je ook niet goed!)[/i]

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    whaha moesje.. :)

Nienke: jij leest dingen die er niet zijn, of je verdraaid ze in dingen die je zelf graag wil lezen.

Mens.. mijn offerfeest-topic was voor de GEZELLIGHEID. Ik dacht, na alle kerst en sinterklaas topics (waar ik nogmaals, geen moeite mee heb, weet niet hoe ik het nog duidelijk moet maken) mogen wij ook wel een offerfeest topic openen. Waaaant.. wij (moslima's hiero op zwp) hebben toevallig ook feest in de maand December!
    Get it? Van Yoehoe! Wij mogen ook mee doen met de feestelijkheden! En helemaal niet van provoceren, heb dr in dat topic ook niemand over gehoord. Je ziet ze echt vliegen.. :rolleyes:

En opmerkingen als: Waar is jou ontwikkeling Bellina, en in de lounge tegen Ozgul
    . Zijn ook niet echt respectvol.

Maar anyway.. waar blijft de mod nou :p

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    en je mag best je oordeel geven, zolang je maar niet naar dingen gaat zoeken om te lopen zeiken.

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

meryem85 schreef:
    Na alle kerst en sinterklaastopics..

Aankomende maandag is het offerfeest!

Voor de dames die het vieren: Wat zijn jullie plannen die dag?

Nienke70 schreef:
    wie is er nou aan het provoceren?

jij!!!

hier een overzichtje van alle kerst topics:
    - Kerstdiner
    - Kerst escape game
    - Kerstdessert gezocht
    - Kerstdiner (2)
    - Kalkoen
    - Kaasfondue
    - Wie weet er een leuk spel of andere activiteit 1e kerstdag?
    - Christmas tree! (onze fototjes van onze boompjes)
    - Wat is jouw kerstpakket?
    - Wat gaan jullie met de feestdagen doen?
    - Help! Cadeautje(s) voor mijn moeder!?
    - Wie ook December kraslot?
    - Kerstkaarten 2008
    - Kerstdiner (3)
    - Kerst nummer Amy Winehouse GEZOCHT
    - Kerstmuts waar?
    - Kleding met de feestdagen
    - Wat eet je bij kalkoen?
    - Ultieme kerstfilm.
    - [ Poll ] Wanneer stuur je de kerstkaarten op?
    - Kerstparty most famous thema frustratie
    - Waar 1e kerstbal te koop?
    - Denk dat wij weinig kerst hebben dit jaar:(
    - Engelen vleugels
    - Kerstkaarten..daar gaaaaan we weeeer!
    - Help!kerstcadeaus
    - Kerstpakket maken
    - Welke kleur(en) krijgt jouw kerstboom dit jaar?
    - Wat eten jullie met de Kerst?
    - [ Poll ] Alvast FIJNE FEESTDAGEN en een GELUKKIG 2009!
    - Graag iets anders met kerst
    - Het Kerstdiner
    - Standaard voor kerstboom
    - Kerst-kolder!
    - Kerstbomentopic
    - [ Poll ] Boom dit weekend zetten of...
    - [ Poll ] Echte- of kunstkerstboom?
    - Amuse voor kerst
    - Wat geef jij jou mannetje met kerst?
    - Wie moet ook werken met kerst?
    - Wat hebben jullie op je verlanglijstje?
    - Kersthapjes
    - Wat besteden jullie met sinterklaas/kerst aan kado's?

en dan staat er 1 tussen: Wat doe jij met het offerfeest?

dit vind ik wel zoals mereyem zegt: na alle sinterklaas en kersttopics, nu 1 over het offerfeest!

want het waren er om precies te zijn; 43 kerst topics, heb ik totaal geen moeite mee hoor! maar loop ons dan ook niet af te katten als wij een keertje 1 topic openen.. poe hey!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    :) hoe vind je die zo?

Deel Deze Pagina