Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ja.. kben gewoon alle topics in de lounge afgeweest :)

ik doe nooit ergens zoveel moeite voor tijdens een discussie, maar je kan ook te ver gaan natuurlijk... ;)

2. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    he gezellig zo op de vroege ochtend.. ik zou zeggen nienke als het je niet aanstaat kijk je toch lekker niet hier... van de duizenden leden die de zwangerschapspagina telt ben jij de enige die hier komt zeuren... tis nou wel even genoeg vind je ook niet.. of ga je hier elke week komen om het topic te vervuilen?

Sakinah ja ik was idd snel weer zwanger Firdaous was 4,5 maand de eerste keer onveilig was het ook raak.. ik dacht aan 6 maanden gaf volledig borstvoeding en dacht dat het wel langer zou duren maar mocht het meteen raak zijn zouden we heel blij en dankbaar zijn! Erg zwaar was het niet het veel heel erg mee eigenlijk de zwangerschap van Ameen was een stuk makkelijker dan die van Firdaous ben niet misselijk geweest en had energie genoeg alle lof zij aan Allah! Alleen wat harde buiken op het einde! Na Ameen hebben we bewust 9 maanden gewacht ook omdat ik heel graag op hadj wilde dit jaar maar Qadr Allah (voortbestemd) was het niet voor ons geschreven dit jaar ik hoop met de wil van Allah dat het volgend jaar gaat lukken! En die 9 maanden na twee zwangerschappen was denk ik wel goed voor mn lichaam :). Hoe het na deze zal gaan weet ik nog niet maar denk wel dat we minimaal een jaar wachten misschien zelfs langer helemaal omdat het er dan 3 zijn in korte tijd en dan Firdaous met de wil van Allah naar de voorschool zal gaan en ik er dus verplicht uit moet een paar dagen in de week! En ik toch de andere kindjes ook mee moet nemen ;) Ondanks dat de kindjes nog best klein zijn kijk ik zo uit naar deze nieuwe baby... alles zo klein en teer en van die lieve kleine kleertjes zo onschuldig... alleen aan de slapeloze nachten denk ik nog maar even niet hehe :p

Ik zit ook heel erg te denken aan wat voor voorbehoedsmiddelen te gebruiken.. ik weet het echt niet... de pil heb ik 3 maanden geprobeert de mini pil en de gewone pil en ik werd er zoo ziek van lichamelijk en geestelijk vreselijke bloedingen en gewoon mezelf niet zijn.... een spiraal lijkt me heel eng en condooms voor langere tijd.. ik weet het niet :S en om te gaan zingen... tsja ik ben heel snel zwanger dus echt veilig... kijk als Allah het wil ben ik echt dankbaar hoor en zal ik het helemaal niet erg vinden maar liever eventjes wachten....

Ik heb Firdaous 2 jaar lang borstvoeding gegeven ook dus tijdens mijn zwangerschap met Ameen en na zijn geboorte! Ameen heeft ruim een jaar gedronken en toen wilde hij niet meer... ik heb het nog weeeeken geprobeert maar toen hij 1 keer bijna echt mn tepel eraf beet ben ik maar gestopt... hij was er echt bijna af en het bloedde als een gek... tsja erg jammer maar ja als je kindje zelf niet wilt houdt het op! ik hoop dat deze baby ook weer lang borstvoeding drinkt als Allah het wil!

3. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    salaam

Harstikke bedankt. ook vrede zij met jou zuster. alle lof zei aan ALLAH. Ik bid altijd voor jullie

Ja ik ben ook een bekeerde moslima van Nederlandse afkomst. Ik ben getrouwd met een Afghaanse man. Ookal zijn ze daar niet altijd helemaal bezig met het juiste van de Islam. Inshallah zal het goed komen met de wereld. Nog even wachten op Imam Mehdi.

Dus die Islamitische groet in de naam van God die moet ik verwijderen? Okay zal ik doen. ik plaats wel even een foto van mijn zoon. Ik wist niet dat het zo erg was. Het is een goede betekenis ja. Jammer.

Ik zal met jullie mee kletsen. lijkt me erg leuk.

Sinds wanneer ben jij moslima Sakinah. Leuke goede naam gekozen. Bekende naam. ben je ook getrouwd met een moslimman en uit welk land komt hij.

Alle lof zei aan ALLAH. je bent gezegend.

salaam

Zahra Sultani, moeder van Sayed sahil Sultani

4. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    Ik ben er net bij, maar bij de voorwaarden stond toch duidelijk dat er niet gediscrimineerd mag worden? Laat ons in onze waarde dat we het wel over het offerfeest willen hebben. Wij laten jullie net zo goed in jullie waarde met kerst enz. dat wil ik even zeggen. het gaat om de gezelligheid. Het gaat alsnog over opvoeden. Wij voeden onze kinderen op met het geloof. Daar mag over gepraat worden toch?

5. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Dames,

Ik ben hier ook nieuw en zou ook graag me willen kletsen. Lijkt me leuk.

Ik kom uit Rotterdam. Waar komen jullie vandaan?

Ik ben vorig jaar bevallen van mijn dochter Yasmine. Ik wil wel nog een 2de kind maar wacht er nog even mee tot dat ik er echt klaar voor ben.

Leuke jongens namen vind ik;

Rayan
    Marwan
    Matin
    Yassine
    Younes
    Hamza
    Faisel
    Anouar

6. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    salaam

Ik ben hier ook nieuw. het is leuk om hier te gaan kletsen. ben je ook een bekeerde moslima van nederlandse afkomst?

Wij wonen in de provincie Groningen.

Onze zoon is nu net 2 jaar geworden. Wij willen in 2009 weer tweede. Inshallah, die controle hebben wij niet. dat heeft ALLAH,

Alle lof zei aan ALLAH

we kletsen wel verder hopelijk

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hey meiden,

allebei welkom in dit groepje :)
    ben niet echt super actief maar lees wel altijd mee.

Nog even voor de duidelijkheid..

woorden als inshallah etc. mag dus niet..je moet het naar het nederlands vertalen (met de Wil van Allah, Alle Lof zij aan Allah, Alle dan zij aan Allah etc. etc.)

8. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ok duidelijk. Ik respecteer de regel hier.

Wel gezellig!

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    @nienke, wat wil je hier mee bereiken...jij verstort de sfeer met jouw gedrag...echt kinderachtig..

welkom voor de nieuwe meiden..

10. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    goede morgen dames!

ik heb zo even zitten meelezen over nienke, ik zal er nog een ding over zeggen en dan hou ik erover op.

ik vind het heel kinderachtig dat er zo gereageerd moet worden door nienke, zoals we al hebben gezegd, we laten het over aan de moderators. als je gezellig wil meekletsen met ons ben je welkom.. maar als je alleen komt om dit soort berichten te plaatsen dan liever niet, want ik denk dat het alleen maar irritatie veroorzaakt. ok einde :p

inderdaad iman, het is de wil van Allah wanneer je een kindje krijgt of niet. ik ben blij om te horen dat het niet zo heel erg zwaar was. ik ben bang dat de overgang van 1 kind naar 2 moeilijk is.. en dat ik ze niet genoeg aandacht kan geven ofzo.. maar dat zal ook wel gewoon onzekerheid zijn hoor. hoe reageerde je omgeving toen je weer zo snel zwanger was?

maart ook welkom!

Sarah ligt hier naast me in de wipstoel. we hebben de grootse lol samen alle lof zei aan allah!. ze is lekker aan het lachen en geluidjes aan het maken. je hoort haar do..ereeeeee ereeee :p haha echt schattig!

ga vandaag lekker bij mijn schoonzus en schoonbroer eten. heb er echt zin in. weet je wat me leuk lijkt. als we een keertje met de vrouwen van dit topic af zouden spreken om iets leuks te gaan doen.. (als het mag van onze mannetjes natuurlijk :p)

nou ik ga weer even verder met mijn dingetjes als Allah het wil

liefs Sakinah

11. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Lieve meiden,

Hier ben ik ook weer eens, sorry dat ik mij WEER moet verontschuldigen voor mijn lange afwezigheid, maar nu heb ik weer voorhoofdsholteontsteking aan beide kanten. Ik heb hele hoge koorts gehad en ben nu aan de antibiotica.
    Ik kon niet eens zitten van de hoofdpijn, laat staan achter de pc. De AB lijkt aan te slaan en ik knap heel langzaam op.

Vanochtend bij de vk geweest, alles was goed met dank aan Allah, maar ik ben wel 2 kilo afgevallen door het ziek zijn. Over 3 weken mag ik alweer omdat we de 14e naar Marokko gaan en ze me voor die tijd nog een keer wil zien. We vertrekken de 14e naar mijn schoonouders en komen 4 februari terug. Ik heb er zin in.

Welkom aan de nieuwe meiden, ik hoop dat jullie dit een fijne plek vinden.
    En over Nienke.....meiden, ik zeg : niet meer op ingaan.
    Wij houden ons aan de door fb opgestelde regels en kletsen gewoon verder.

Ik heb niet alles terug gelezen maar hoop met de wil van Allah dat alles goed met jullie en de kinderen gaat.

Tot snel weer.
    Liefs
    Ilja

12. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    Okay dan weet ik dat. Ik had ook al eerst een symbool er staan van in de naam van God. dat mag dus ook niet, omdat het in het Arabisch was. Niet dat ik er straks problemen mee krijg. Ik heb nu een foto van mijn zoon er staan. Ik zal de regels accepteren.

hey Sakinah. Van mijn man mag het wel hoor. Alleen ik heb het idee dat we zo ver van elkaar vandaan wonen. Ik woon in de provincie Groningen. Nog meer die in de provincie Groningen wonen? :D Anders gaan we allemaal naar het midden van het land toe hihi ;)

13. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Vrede zij met jullie zusters! :)

Welkom nieuwe zusters! Gezellig dat er weer nieuwe zusters bij zijn!

Misschien kunnen we onszelf ook even voorstellen aan de nieuwe zusters dan weten ze ook een beetje wie wij zijn ;) zal ik beginnen!

Ik ben Iman ben net 23 geworden alle dank zij Allah ben ongeveer 8 jaar moslima, nu dankzij Allah 3 jaar getrouwd met Abdallah samen hebben we 2 kindjes dochter Firdaous van als Allah het wil bijna 2,5 en zoon Ameen van 1,5. En in maart verwachten we met de wil van Allah ons derde kindje! Mijn man is afkomstig uit Egypte, daardoor worden hier thuis twee talen gesproken namelijk Nederlands en Arabisch! Als je wat wil vragen vraag gerust ;)

Sakanih de overgang van geen naar 1 kind is denk ik zwaarder dan van 1 naar 2.. Met 2 is het idd wel zo dat je je aandacht moet verdelen over beide kindjes! Een groot voordeel is dat ze nu al een hele tijd lekker met elkaar spelen en al niet meer zonder mekaar kunnen.. afgelopen vrijdag was Firdaous mee naar de moskee en Ameen was nog niet moe dus bleef nog even wakker, maar hij heeft haar de hele tijd lopen zoeken... als ik hem vroeg ''waar is firdaous'' ging hij in alle kamers zoeken en daarna begon die mij te roepen... Firdaous heeft nu wel een beetje de neiging om jaloers te worden, alles wat hij pakt wil ze ook pakken grrrrr!

Maar heeft er iemand tips of ervaringen met verbehoedsmiddelen *schaam*?

14. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    lijkt me inderdaad leuk om ons even voor te stellen.

mijn naam is dus Sakinah (oh echt?;)) en ik ben 19 jaar. ik ben (alle lof zei aan Allah) ongeveer 4 jaar moslim. ik ben in november bevallen van mijn eerste kindje Sarah alle lof zei aan Allah! ik ben erg geinteresseerd in de islam en dat ik dan ook mijn hobby. ik hou ook van schilderen en van zp :p en natuurlijk heel veel van mijn man en Sarah :)

@iman: ja dat krijg je nu he haha, alles was een ander heeft moet zij dan ook hebben :p komt wel weer goed hoor als Allah het wil. het is inderdaad wel leuk dat ze niet meer zonder elkaar kunnen. het is zo leuk om te zien dat broertjes en zusjes zo'n goede band hebben. ik heb dat iets minder met mijn zusje omdat onze interesses zo uit een lopen.. maar ze is alle lof zei aan Allah een heel lief meisje en ik bid voor haar dat ze ook moslim mag worden!

@ilja: ja een sorry is hier wel op zijn plek he.. hoe durf je zo lang weg te blijven ! :) ;) 8) , jeetje zeg doe wel rustig aan he. probeer lekker uit te rusten (voor zo ver dat kan met de kleine.

@geertje: het is inderdaad wel een beetje onhandig omdat we ver uit elkaar wonen. maar wie weet (als de andere dames het ook leuk vinden)

15. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    okay hallo Iman en Sakinah.

iman? jou ken ik al. We hebben persoonlijke berichten naar elkaar gestuurd.

Sakinah? leuk om jou te ontmoeten. ja we wonen wat ver van elkaar. maakt niet uit. lijkt me leuk om elkaar te ontmoeten.

Zo heel goed he? Jullie zijn echt al heel lang moslima. Alle lof zei aan ALLAH, Ik ben zo blij voor jullie. Ik hoop met de wil van ALLAH dat alles goed komt voor jullie hier en in de hiernamaal en voor jullie kinderen ook.

Mijn moslimnaam is Zahra Sultani. ik ben 21 jaar. Ik ben getrouwd met een Afghaanse man en we hebben zoon Sayed Sahil Sultani. Hij is net 2 jaar geworden heel gelukkig. Ik geloof al 9 jaar in de Islam. In al die jaren ben ik eerst gaan orienteren naar de islam. Alles geleerd, bidden, DE HEILIGE KORAN gelezen, bijna uit alle lof zei ALLAH. sinds 2 jaar draag ik een hijaab. voel me veel gelukkiger dan ooit. ben nu sterk geworden heel gelukkig door ALLAH

De Islam is zeker ook mijn hobby. Ik ben heel blij ik kan eindelijk weer bidden en de KORAN verder lezen. ik ben geopereerd geweest aan mijn baarmoeder, dus veel bloed na die tijd voor een lange tijd. Het ligt aan ALLAH of we nog een tweede krijgen. Alle lof Zei ALLAH
    Mijn man en zoon zijn mijn hobby ook natuurlijk. ik hou heel veel van hun. Bid maar voor ons dat mijn man eerst verblijfsvergunning krijgt. dat heeft hij nog niet.

ik bid voor jullie. Jullie zijn gezegend door ALLAH

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Heey ben ik ook weer even meiden!

Welkom nieuwe meiden, ik zit hier ook nog niet zo heel lang, zal me ook even voorstellen:

In het echt heet ik Esmé ben 20 jaar, ben van nederlandse afkomst maar met alle dank zij Allah al 2 jaar moslim. Mijn man is van Marokkaanse afkomst en wij wonen samen in Zoetermeer, helaas nog geen kids.. we zijn er wel voor bezig en als Allah dat wilt zullen we ook samen kinderen krijgen.

Nou dames.. lees ik hier nou dat we misschien gaan afspreken? dat lijkt me wel leuk!

Vandaag de hele dag al op pad, moet zo weer naar de andere kant van het land (gelukkig is nederland niet zo heel groot ;))
    Raak een beetje gestrest van die supermarkten hier! die mensen shoppen alsof hun leven er vanaf hangt; duwen, voordringen, dingen voor je neus weg rukken.. (word er eerlijk gezegd wat agressief van) ik ga wel weer terug rond etenstijd.. hoop ik dat het grootste deel van de kudde thuis zit te eten :D

Ik weet dat het nog zo ver is, maar ik kijk nu al uit naar de zomervakantie! Lekker als Allah dat wilt van de zomer naar Maghreb en daar lekker genieten!

17. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mijn naam is Gülay ben 23 jaar. Heb een dochtertje van bijna 2.5 en ben nu zwanger van ons tweede dochtertje met de wil van Allah.
    Ben sinds 3 jaar getrouwd en woonachtig in Istanbul, Turkije.
    En zo'n 5 jaar moslim.

geertje:
    Misschien wist je het nog niet..maar ik begrijp dat je na je operatie lang niet hebt gebeden etc. omdat je bloedde? Maar enkel de bloeding van de menstruatie is onrein waardoor je dus je gebed niet kan verrichten enzo. Het bloed wat je daar buiten verliest telt niet als menstruatie en dan mag je dus gewoon bidden en de koran lezen etc.

Met de Wil van Allah zal je man zijn verblijfsvergunning krijgen!

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    voor een meeting nodig ik jullie allemaal uit naar istanbul :) hihi

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

jeeeeeeeeej hoor je dat iedereen? allahinkullu koopt zelfs de tickets... jeeeeej :D :) :)

20. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    wahahahahahhaha je zullen we allemaal op kraamvisite komen?!

Deel Deze Pagina