Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hehehe..nou voor iedereen de tickets hehe dat lukt niet hoor :p
    maar me deur staat voor jullie open :D

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    lijkt me zo leuk, een keertje naar Istanbul. Maar me man wil in 2009 dolgraag naar Indonesie (ik ben zelf half Indonesisch, en hij is nogal benieuwd)

En verder:

Ik noem mezelf hier Meryem, maar ben van origine ook NL'se. Bekeerd in mei 2005, dus ondertussen al 3,5 jaar. Getrouwd met een turkse man en in Juni mama geworden van ons kleine meisje Irem.
    Een tweede zie ik nog niet zo snel gebeuren (Al is dat natuurlijk aan Allah) want heb mijn handen al vol aan dit kleine ding.
    Verder.. huismama, wonend in Zuid-Holland.

3. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    Niet nederlandse tekst verwijderd.

ja dat klopt. Ik heb er veel over geinformeerd, ik was een keer gekrapt door mijn kat en het bloedde, toen zei mijn man dat je nergens bloed mag hebben met bidden. Mag ook geen bodylotion op hebben met bidden enz. de bloed moet eerst gestopt zijn en dan mag je weer bidden. Deze bloed van de baarmoeder is niet schoon. Het is net als ongesteldheidbloed. het ziet er zo uit en ruikt ook hetzelfde. Ook door de operatie word je dubbel ongesteld. de operatie heeft invloed op de menstruatie. dus eigenlijk is het gewoon menstruatie wat ik weken achter elkaar had. Daarom kon ik niet bidden en de Koran lezen.

Bedankt voor de tips. Ik denk dat we ook veel van elkaar kunnen leren hier over de Islam en hoe we de islam ervaren. Daar zijn ook veel verschillen bij.

harstikke bedankt zuster.

4. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    heeeeeeey. het lijkt me heerlijk om even op vakantie te gaan naar Instanbul. even ertussenuit. Geregeld jij koopt de tickets hahahahaha.

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    als je een wondje hebt wat bloed moet je inderdaad wachten tot het bloeden is gestopt en dan weer opnieuw de wassing verrichten.

Dat van de bodylotion heb ik nog nooit gehoord. Geloof ook niet dat dat juist is. Ik smeer heel vaak mijn handen nog even lekker in voor ik ga bidden. omdat ik hele droge handen heb.

Een menstruatie bloeding mag geloof ik max. maar 10 dagen duren. Als het langer duurt telt het niet meer als menstruatie en moet je weer verplicht bidden.
    Ik weet niet hoe het zit met die operatie of het bijv. zou gelden als een bloeding na de bevalling ofzo maar volgens mij niet hoor.
    en daar is het ook zo dat stel je bloed bijv. 10 weken na je bevalling nog dat je alsnog na de 40ste dag je moet hebben gewassen en dan moet je beginnen met bidden weer. Welke moet je voor elk gebed opnieuw de wassing verrichten dan.

Alleen de menstruele bloeding en de bloeding na de bevalling zijn dus geldige bloedingen waarbij je niet hoeft te bidden. Die dus een max hebben van 10 en 40 dagen.

Mocht ik foute info hebben gegeven moge Allah mij vergeven en een van de zusters het juist zeggen.

6. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    ja mijn man zei ook al dat ik het beter kan informeren bij vrouwelijke moslims. Die weten veel meer over de menstruatie enz hoe dat zit met bidden. Het is wel zo dat rein zijn ook heel belangrijk is. Dat bloed kan ik met wassing niet schoonwassen. Dat bloed blijft onrein dus. Dan moet je kiezen zal ik wel bidden of niet. dat is een moeilijke keuze. Ik wil heel graag bidden en als het straks dus echt onrein is dan is het echt heel erg.
    Ik had er met een vriendin ook over toen met de ramadan over de menstruatie. het kan soms even stoppen een halve dag. denk je dat je klaar bent en dan komt er toch nog wat bloed. we zeiden allebei toch helemaal klaar is beter.

Ik ga wel even aan een mullah vragen in Iran. Hoe dat zit als je ziek bent en bloed. ALLAH ziet alles, dan mag ik denk ik ook wel bidden.

Misschien geef ik verkeerde informatie. Maakt niet uit we willen allebei het beste eruit halen en het goede doen. ALLAH ziet ons en heeft ons gezegend.

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    als je normaal gesproken een regelmatige menstruatie hebt bijv. van 7 dagen dan tel je vanaf de dag dat je dus echt bloed ziet en tot je vloei weer normaal is (wit, doorzichtig dus) soms heb je inderdaad dagen waarbij er maar heel weingi komt. of bijv. die ene laatste dag.
    de max dat een menstruatie mag duren is 10 dagen. Elke bloeding die dus langer dan 10 dagen duurt telt niet meer als menstruatie. Dus na de tiende dag moet je je gaan wassen (grote wassing) en beginnen met bidden. Mocht je dus alsnog bloeden moet je wel voor elke gebed opnieuw de kleine wassing doen.
    Dat is wat ik er over weet en zo heb ik het geleerd.

bloed is onrein. Maar er zitten dus grenzen aan hoelang die bloedingen mogen duren ivm het niet bidden etc.
    Zoals ik zei na de bevalling 40 dagen en de menstruatie 10 dagen.

Naar mijn weten is een bloeding na operatie niet geldig als menstruatie bloeding of iets in die richting en moet je gewoon bidden.

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Niet-Nederlandse tekst verwijderd (moge Allah hem genadig zijn) heft gezegd: Als de bruine afscheiding is de voorbode voor de menstruatie dan is het Hayd (menstruatie bloed) Je weet dat dit het begin van de periode aankondigt als het gepaard gaat met krampen en pijn. Maar als de bruine afscheiding los staat van menstruatie hoeft de vrouw er geen aandacht aan te geven, behalve als het gelijk na de menstruatie is, dan is het ook nog steeds hayd. Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn) heeft gezegd: "Haast je niet tot je de witte afscheiding ziet)." (al-bukhaari)

Als een vrouw bloed buiten haar menstruatie periode om dan valt dit onder “al-istihaadah”. Zij mag in dit geval wel bidden, maar moet voor elk gebed woedoe doen, als zij bloed verliest tijdens het gebed is dit niet erg.

9. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    okay dankjewel. dat heb ik even nodig. een vrouwelijke advies. mijn man kan dit soort dingen moeilijker leren. waar heb jij deze informatie weg dan? uit onze HEILIGE KORAN of ook uit andere boeken. anders wil ik die ook wel.

10. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    vieren jullie wel of geen verjaardagen? Iman zei dat zij het niet viert en ze zegt dat het haram is. Ik wist niet dat er zoveel verschillen waren binnen onze geloof. Mijn vriendinnen zeiden dat het ook al. Bij ons is het niet haram. Mag je juist wel een verjaardag vieren en onze profeet en Imam Alie heeft het ook gevierd.

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @Nienke70

Je hebt Pb!

Kwebbel Moderator

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wij vieren geen verjaardagen.
    Er is naar mijn weten geen enkel bewijs dat de Profeet ooit een verjaardag heeft gevierd. Dat is iets van de westerse/christelijke cultuur en heeft niets met de Islam te maken.

mijn bovenstaande stukje is een fetwa en ook een hadith van bukhari.

Vreemd dat de moderator hier komt melden dat nienke een pb heeft...(dat ziet ze toch vanzelf?) maar aan ons niets zegt over hoe en wat?

13. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    dacht ik wel dat je dat zou gaan zeggen. Jij bent ook soenniet of niet? Wij zijn namelijk sjiiet. Als je mensen gaat vragen die sjiieet die zeggen wel dat het mag. Hoeveel kinderen heeft onze porfeet. ik denk dat jij zegt dat hij meer dan 1 kind heeft. Wij geloven alleen dat hij Zahra heeft en eerste kind is dood gegaan toen hij klein was. wie zijn de opvolgers. wij geloven in 12 opvolgers. soenniet geloven in 5 opvolgers. Wij bidden ook veel anders.

Maakt ook niet uit. wat ik ook tegen Iman zei we geloven in 1 ALLAH en onze profeet is hetzelfde. Wij zijn allemaal moslims. Dat is het echte bewijs.

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dan kan je er vanuit gaan dat het lijstje mag blijven. ;) En dat Nienke dat nog even via pb te lezen krijgt.

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik nam dat natuurlijk al aan..
    maar na zoveel ophef op dit topic erover is het toch best fijn als er wat moderator support is en het even openbaar ook wordt gezegd dat het geen probleem is :)

Geertje: ik ben alle Dank zij aan Allah gewoon moslim. Ik voel niet de behoefte mij te benoemen tot een groep. Zo als de profeet en alle mensen in zijn tijd ook gewoon een moslim waren. Ik volg de Koran en de soennah.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    nou he he.. de lijst mag dus blijven. :)

Over sjieten weer ik bar weinig, naar mijn idee was het bloed-verhaal zoals Allahinkullu het verteld heeft. Maar in het zelfde geval is dat bij jullie weer heel anders.

Vannacht weer 'lekker' 5 keer eruit geweest en om half 7 maar opgestaan.

Straks komt mijn zus en gaan we lekker even de stad in, zover dat lukt met de kerstdrukte (en neee ik provoceer NIET! Het is echt gewoon ontzettend druk :) ).

Kom vanavond wel weer kijken ;)

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi meiden wat is er veel getypt zeg :D Fijn dat de lijst mag blijven!

Idd de naam die wij in gedachten hebben is Hamza :D we vinden het echt een prachtige naam maar wilde toch weten hoe wardi er over zou denken als ik ook ineens besluit die naam te geven :D Hihihi ben Wardi wel dankbaar dat ze zo een mooie naam heet uitgekozen voor haar zoontje hahah anders hadden wij geen naam kunnen vinden erop komen is zooo moeilijk :D

Ik moet vandaag weer de hele dag in het ziekenhuis zijn :( voor een glucose dagcurve bah :( nog 5 uur te gaan voor ik eindelijk (als Allah het wilt) naar huis kan gaan.

18. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    sorry nee tuurlijk ik ons niet tot een groep benoemen. het kwam eenmaal tot de orde omdat er bij ons verschillen zijn binnen het geloof bij wat wel en niet mag van de Islam. ik wilde gewoon weten hoe jullie erover denken.
    ik heb heel veel respect voor jullie en ik ben blij dat jullie net als mij moslima zijn. dat is het belangrijkste. ik hoop niet dat jullie boos zijn

19. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ik ben in ieder geval niet boos :)

als Allah het wil zal hij ons allemaal op het juiste pad leiden, ameen

Sarah is lekker aan het slapen. ze heeft vannacht vanaf 1 uur tot vanochtend 6 uur geslapen! jeeeej ik helemaal blij 8) daarna is ze weer in slaap gevallen tot 10 uur.. en toen weer tot kwart voor 1. dus het gaat heel goed alle lof zei aan Allah!

ze heeft druppeltjes gekregen voor spruw :( ze heeft er gelukkig geen last van en ik hoop dat het snel overgaat als Allah het wil.

ik wilde vandaag nog wat inkopen gaan doen omdat zometeen de winkels 2 dagen dicht zijn.. maar het zal wel stervensdruk zijn

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik ben ook niet boos hoor..kwam ik boos over dan? hehe..

lekker nachtje gehad dus sakinah!

en het zal inderdaad wel vreselijk druk zijn ja...was hier ook verschrikkelijk druk voor en na het offerfeest..

Deel Deze Pagina