hey meiden ik ben eindelijk thuis. Heb ook net gebeld voor mijn waardes ze zijn allemaal erg goed zei ze Nuchter: 4.8 Om 11 uur 4.7 Om 15:00 uur 4.6
en je hebt de hele tijd niet gegeten...dan zijn het duper waardes, als het tusen de 4 en 6 zit dan is je suiker goed voor mensen die geen suikerziekte hebben of zwangerschapssuiker hebben...
Vrede zij met jullie sisters! Ben ik ook weer eens een keertje : ) @ tirtilisko: tuurlijk mag jij die naam ook aan je kindje geven! Ik heb er geen copyright op : p Vind het juist een 'eer' dat jullie de naam van ons zoontje zo mooi vinden. Met Allaah's Wil krijgen we er gauw een Hamzaatje bij (weet je al dat het een jongetje is of hebben jullie gewoon voor beide geslachten namen uitgekozen?) Hier gaat verder alles goed, alle Lof en Dank is voor Allaah! De kleine eet goed, borstvoeding gaat helemaal goed. Wel pijnlijk bij het aanleggen maar gelukkig trekt dat na een paar seconden weg. Iets minder zijn de krampjes maar met Allaah's Wil komt dat ook gauw goed. @ Sakina, hoe lang leg jij Sarah aan de borst? Als ik Hamza zoveel laat drinken als hij wilt dan zijn we zo een half uur verder en vaak spuugt hij later dan wat uit. Ik bedacht me dat ik het misschien beter bij 20 minuutjes houden. Wat zou jij doen? (anderen mogen ook hun ervaring en tips geven natuurlijk) We hebben inmiddels ook het kraamfeest achter de rug. En ik denk dat het kraambezoek nu ook wel gedaan is (het halve dorp is al langs geweest haha). Ben nu wel toe aan rust in huis en een nieuw dagritme opbouwen. Ik heb de vorige bladzijden niet gelezen maar zal gauw weer bijlezen met Allaah's Wil. Fijne dag gewenst allemaal. Liefs, Wardi
@wardi: ik zou het gewoon laten drinken zoveel hij wil. dat mondje dat hij teruggeeft dat is niet erg. ik denk dat ze in die tien minuten wel meer binnenkrijgen dat dat ze later uitspugen. als hij echt heel veel teruggeeft kan je het inderdaad wel proberen. Sarah drinkt heel snel en gulzig dus ze is meestal na een kwartier wel klaar. soms duurt het wat langer maar dan is ze soms ook gewoon een beetje aan het sabbelen. ze valt ook meestal snel in slaap aan de borst. ik denk dat voor zijn leeftijd een half uur drinken heel netjes is. geef je dan allebei de borsten of maar 1 kant? ik ben blij dat verder alles goed gaat! kga zometeen nog een paar boodschapjes doen voordag de winkels een paar dagen dicht gaat anders zit ik zo met lege kasten.. Sarah doet het verder goed met haar medicijntjes. ze lijkt het nog lekker te vinden ook. ik hoop dat haar tongetje snel weer mooi roze is als Allah het wil.
@Wardi hey lieverd wel ''fijn'' dat al het feest en de bezoekers nu eigenlijk voorbij zijn kan je nu eindelijk een beetje rusten We weten dat het een jongetje wordt een meisjes naam hebben we niet. We waren maar aan het zoeken en denken er zijn tig namen maar ja DE naam vinden is zo moeilijk toen ik las dat jij bevallen was d8 ik wow mooie naam en mn man vindt hem ook erg mooi dus waarschijnlijk 99% met de wil van Allah gaat ons kleintje dan ook Hamza heten nogmaals bedankt hahah want als jij je zoontje niet zo had genoemd waren wij nog aan het zoeken Ik moet ook nog boodschapjes doen maar mijn werkgever die komt zo even langs van het detachering bureau ze zei dat ze een cadeautjje komt brengen. Ik was zoooo moe heb de hele nacht ook niet goed geslapen dus ben net wakker moet nog zoveel doen in het huishouden en boodschappen en koken maar komt allemaal goed met de wil van Allah. oww ja trouwens echt gek maar altijd na dat ik in het zh ben geweest voor controle beweegt de kleine de volgende dagen echt nihil haast helemaal niet :S waardoor zou dat kunnen komen en ik was zo blij afgelopen week elke keer als ik mn hand op mijn buik legde ging hij bewegen en nu weer niks sinds gisteren dat is altijd zo na een controle echt gek kan het zijn dat ze tijdens het voelen te hard drukt dat het daardoor komt?
@tirtilisko: ik weet net precies waardoor het komt hoor, maar het lijkt me niet dat het komt doordat ze te hard drukken.. ik denk dat ze wel weten wat ze doen (als Allah het wil natuurlijk) het is wel heel herkenbaar wat je zegt. ik heb dat met meerdere dingen.. ook met het consultatiebureau.. ben ik net geweest en dan vraagt ze op die dag of ik nog iets te vragen heb. dan heb ik geen vragen.. de volgende dag is er dan toch weer wat en dan denk ik.. heh.. had ik het nou maar gevraagd. heb net boodschappen gedaan en het was toch niet zo heel erg druk alle lof zei aan Allah.. dus dat is ook weer gedaan.
nee hoor. je kwam niet boos over. Ik wil je boos word als ik er bijv anders over denk en andere meningen heb. Maar bedankt voor het advies. ik heb eigenlijk een hele genante vraag. iedereen mag antwoord geven hoor. ik ben ja geopereerd aan mijn baarmoeder 2 keer. Ik weet niet of het probleem al over is. Het bloed nog steeds tijdens HET. je weet wel. Ik weet niet wat ik moet doen. er komt dan veel bloed. mag ik dan bidden of niet?
Zoals gezegd hier: Zolang het geen menstruatie-bloed is (dat is dus alleen bloed in de periode van je menstruatie) moet je gewoon bidden. Gewoon de wassing doen dus, en gaan bidden. Maar zelf heb je verteld dat de dingen bij jullie heel anders gaan. Dus heb geen idee of de regels bij Sjieten weer anders zijn.
hallo dames.. even een snelle reactie ik ben druk bezig in huis met verven! Wardi ik zou hem de eerste borst 15 min geven en de tweede 5 a 10 min! Zo voorkom je dat je kindje een borst leegdrinkt en de andere volblijft zitten wat pijnlijk kan worden! Let er ook heel goed op dat je hem in verschillende posities geeft liggend bijvoorbeeld sochtends en savonds en smiddags zittend en ook onder je arm door naar achteren want anders heb je erg grote kans op een borstontsteking want de melk komt er op die manieren steeds uit verschillende kliertjes en kan zich zo niet ophopen! Bij Ameen heb ik het een keertje gehad een lichte borstontsteking omdat ik hem tijden lang alleen zittend gaf en het is echt geen pretje! Als hij veel overgeeft geef je waarschijnlijk te veel... kijk eens hoe hij reageert bij deze techniek! Meer dan 15 per borst is eigenlijk te veel en dan geven ze erg over... Ameen kon ook lekker drinken maar helaas kwam dan alles er weer uit als ik hem zn gang liet gaan!
hallo dames, hoe is het met jullie? met mij gaat het goed hoor. heb het een beetje koud maar dat gaat wel weer over. Sarah slaapt lekker dus heb net het huis een beetje opgeruimd en de was opgehangen enzo. Ze heeft net ook gedousht, dat vind ze zo lekker! gaan jullie nog wat leuks doen van het weekend? ik niets bijzonders hoor. misschien ga ik even naar mijn moeder. ze is namelijk ziek.. hoge koorts enzo. ga sowieso morgen naar mijn schoonouders en dan komt mijn schoonzus enzo ook. doen we elke vrijdag. dan gaan de mannetjes samen naar de moskee en zitten wij lekker te kletsen ik heb er wel zin in. dat is vervelend zeg iman.. een borstontsteking.. lijkt me pijnlijk. ik probeer sarah ook wel op verschillende manieren aan te leggen. die rugbyhouding (achter je arm) vind ik alleen en beetje onhandig. heb gisteren een afspraak gemaakt bij de vk voor de nacontrole. best raar maar ik heb wel zin om hun weer te zien. dan is het echt voor de "laatste" keer. tis alleen pas volgende maand omdat het zo druk is op het moment. ik ben bezig met een "boekje" maken voor mijn ouders. het gaat over de islam. mijn moeder wilde graag meer weten en ik had haar een boek gegeven. alleen het was een beetje moeilijk geschreven. ik dacht laat ik zelf maar wat schrijven. ik heb al 16 pagina's. ik ben nu bezig met het vertellen over de hoofddoek. heeft een van jullie nog een mooie manier om uit te leggen waarom het zo goed is om de hoofddoek te dragen. misschien kan ik het er dan in zetten nou ik ga maar weer even verder liefs Sakinah
ik heb wel de wassing gedaan na het geval. Tuurlijk bij ons is het ook verplicht om te gaan bidden. Er was gewoon zoveel bloed wat dus gaat druppen tijdens het bidden. Dat mag dan weer niet. Ik ga ook sowieso weer naar het ziekenhuis bellen. ik zit er nu al 2 jaar mee. Ze kunnen me maar niet helpen. Met ALLAH zijn wil word ik wel geholpen straks. doe maar dua voor ons zoals ik voor jullie ook zal doen.
Sakinah. wat geweldig dat je moeder meer over de Islam wilt weten. Met jouw behulp kan ze misschien ook bekeren naar onze mooie schone Islam. Daar krijg je zeker heel veel punten voor. Ik wou dat mijn familie ook de moeite nam om er meer over te weten. maakt niet. Met ALLAH zijn wil komt het misschien nog wel. wat ik zelf verteld heb en wat je kan vertellen waarom je een hoofddoek moet dragen is, het staat ten eerste in de onze heilige KORAN hoe de vrouw zich moet kleden. Ook onze PROFEET heeft het gezegt. Je beschermt jezelf tegen ongewenste blikken van mannen. je verbergt de natuurlijke ....... aantrekkelijkheid van de vrouw. (het sieraad) Het mooie van jezelf als vrouw laat je alleen aan je man zien en niet aan anderen. De verleiding dat mannen kijken is dan veel minder, als ze wel gaan kijken dan is het alleen hun probleem en niet die van jou. Je zorgt ervoor dat je niet opvalt. ik ben zo blij voor je.
Goedenmorgen zusters! Sakinah, wat een geweldig idee zo'n boekje. Zal eens nadenken over het hoofddoek-verhaal. Yoehoe de feestdagen zijn weer voorbij, dus gelukkig de winkels weer open. Wat zijn jullie plannen vandaag? Mijn mannetje is bijna 3 dagen weggeweest om te klussen in Belgie, en vind dat ik nu wel aan de beurt ben. We hebben een tijdje terug nieuwe meubels binnengekregen, maar heb echt nog niks aan decoratie. Misschien gaan we ff langs zuidplein, tenminste wat warmer voor de kleine. ga maar eens even aankleden.. kom straks weer kijken
hallo lieve zusters! hoe is het met jullie? met mij gaat alles goed hoor (alle lof zei aan Allah) het is echt koud buiten! ik was dehele tijd aan het kijken of er al iemand had gereageerd, maar niemand. dus ik denk laat ik dan maar een berichtje achterlaten he tis wel rustig hier he. ben nu lekker een beetje aan het eten (spagetti). Sarah slaapt ook dus ik kan even rustig aan het huishouden doen. vrijdag komen een paar zusters op bezoek om naar Sarah te kijken. heb er zo'n zin in! ik ben inderdaad ook blij dat die feestdagen voorbij zijn. zijn de winkels weer open en is die drukte weer en beetje voorbij. vragen jullie familie jullie voor kerst? wij doen er natuurlijk niets aan maar ze kunnen het toch niet laten om te zeggen.. ik weet dat jullie het niet vieren.. maar... toch nog fijne dagen hoe gaat het verder met jullie? en met de zwangere dames, nog nieuwe kwaaltjes
Vrede zij met jullie sisters! Hier ook weer eens een berichtje van mij. @ Iman, dank je wel voor je borstvoed-tips, moge Allaah je belonen. Ik laat 'm geen 30 minuten meer (aan 1 stuk door) drinken want dan gaat ie toch een beetje spugen achteraf. Ik bied beide borsten een kwartier aan met daartussen een rustmomentje (boertje laten, verschonen en even knuffelen). Ik wil ook graag wat melk afkolven voor als ik de deur uit moet voor een afspraak (naar bijvoorbeeld CB of dergelijke). Hier kan het nogal even (een uurtje of twee) duren voor je aan de beurt bent, ze werken niet op afspraak helaas, dus dan wil ik wel wat melk bij hebben. In het openbaar voeden is voor mij geen optie. Iemand kolftips? En hoe kan ik mijn melk het beste bewaren? Stel dat ik per keer 10 a 20 ml afkolf, kan ik dat dan bij elkaar gieten in 1 flesje en in de koelkast laten staan tot de volgende dag? Zal de melk namelijk dezelfde dag of hooguit een dag later aan Hamza geven, met Allaah's Wil. Verder gaat het lekker, alle lof is voor Allaah! Vannacht had Hamza wel weer even last van krampjes maar ging snel weer goed. Momenteel bestaan mijn dagen uit voeden en verschonen (zowel van de kleine als van mezelf haha). Ik geniet er volop van. Langzaam aan wel weer het leventje oppakken. En wil gauw weer eens een lekkere wandeling maken, de kleine wegwijs maken in het dorp : D Ik hoop dat verder alles goed gaat met iedereen? @ Moesje, hoe gaat het met het breien? Ik hoop binnenkort eens te beginnen met mijn nieuwe hobby. Wil een dekentje breien, weet alleen niet hoeveel wol daarvoor nodig zal zijn, jij enig idee? @Ilja, hoe is het met jou meis? Je hebt flink wat dipjes gehad kwa gezondheid he? Gaat het nu beter? Hoe is het met je zwangerschap? Nog even een reactie op het verschil-gebeuren in de Islam. We mogen er niet over discussieren op deze site maar wilde wel even zeggen dat er maar 1 Islam is, en dat is de Islam die Allaah voor ons gekozen heeft. En daarvoor heeft Hij, de Verhevene, ons de profeet Mohammed, vrede zij met hem, gestuurd om ons die te onderwijzen. Daarom dienen we alleen Allaah en zijn boodschapper te volgen en voor alles is een bewijs gezonden als het gaat om halaal en haraam. Dat wilde ik even kwijt. Mocht iemand het er verder over willen hebben dan kunnen we dat misschien via bp doen? Ik sta open voor reacties en ik wens voor jullie wat ik voor mezelf wens. En alle lof is voor Allaah. Liefs
@wardi: je kan de melk 48 uur bewaren in de koelkast bewaren. je kan het gewoon samengooien in de vriezer kan je het 3 maanden bewaren. volgens mij mag je (als je borstvoeding geeft) de baby na een week of drie een flesje geven (in verband met verwarring, het drinken aan de fles is namelijk voor de baby een hele andere techniek van drinken) het zelfde geld voor het geven van een speentje dat is mij in ieder geval verteld door de kraamverzorgster ik ben blij dat verder alles goed gaat. borstvoeding geven is toch echt heel speciaal, hoewel het soms best vermoeiend is. als Allah het wil zullen we allemaal borstvoeding kunnen geven hoelang we het willen. mijn neefje heeft vandaag zijn eerste (losse) stapjes gezet! Alle lof zei aan Allah.. ik ben heel erg blij. hij is nu 11 maanden dus dat is volgens mij best vroeg. Sarah is ook weer lekker wakker. was even aan het strijken maar dat gaat niet meer door