Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    @ Sakina, dank je wel voor je reactie. Ik heb inmiddels eenboel tips gehad via het borstvoedingtopic, had daar ook wat vragen gezet. Handig al die ervaren moeders op 1 plek. Alle lof is voor Allaah. Borstvoeden is inderdaad heel speciaal. Ben heel blij dat het goed lukt en met Allaah's Wil blijft het goed gaan hoop ik, ook voor jou! Hoe is het verder met Sarah?

Hamza is net in slaap gevallen aan de borst. Ik had 'm een uurtje wakker gehouden en toen hij moe werd in bed gelegd maar het in slaap komen lukte hem maar niet. Dus heb ik hem even aangelegd, na 5 minuten was ie weg : )

Nou hopen dat ie fijn gaat slapen. Dan ga ik lekker een warme douche nemen en ook naar bed. Morgenochtend gaan we naar het geboortecentrum (soort CB).

Oh trouwens Sakinah, over uit het flesje drinken, dat gaat gewoon goed hier. Hij heeft eigenlijk meteen de speen gehad om zijn zuigtechniek te bevorderen want ik kreeg hem de eerste twee dagen maar niet aan de borst, hij wilde (kon) niet zuigen dus heb ik dat via een speentje zover gekregen. Hij is er gelukkig niet verslaafd aan (althans nog niet) Af en toe dan krijgt ie 'm als ie na het eten nog zuigbehoefte heeft of als ie ontroost baar is zonder speentje.

Ik heb 'm ook al uit een flesje te drinken gegeven(thee tegen krampjes) en dat gaat ook goed. Alle lof is voor Allaah.

2. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Lieve allemaal,

Allereerst even voor Wardi. Ik zie dat je erg gedreven bent in de borstvoeding, en ik ben hartstikke trots op je. Allah zal je hiervoor belonen. Je geeft je kindje echt het aller- allerbeste wat er is.

Mag ik je wijzen op de volgende site : www.borstvoedingsforum.com
    Daar heb ik in de tijd met Soufian echt super veel aan gehad, en het heeft me echt heel erg veel geholpen in het doorzetten met de bv en ook op de meest simpele vragen weten ze daar meteen het antwoord.

Ik ben weer aardig opgeknapt na mijn voorhoofdsholteontsteking. Maar ménsen wat ben ik ziek geweest, echt ongelofelijk. Ik hoop met Allah's wil dat mijn zwangerschap verder ongestoord zal verlopen en dat mijn gezondheid met niet meer in de steek laat.

Verder kijk ik uit naar onze vakantie in Marokko. We vertrekken 14 januari voor 3 weken naar mijn schoonouders in Taza.
    Wardi, is het nog altijd koud in Marokko of gaat het nu beter?

We komen 4 februari terug, dan ben ik inmiddels met Allah's wil 31 weken zwanger. Bijzonder hè?

Nou, ik hoop snel weer van jullie te lezen.

Lieve groet,
    Ilja

3. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    @ Ilja, fijn dat het beter met je gaat, alle lof is voor Allaah. Wat betreft de tempraturen hier, ik vind het niet zo koud (meer). Het is wel even erg koud geweest maar de laatste weken schijnt de zon volop overdag (vandaag iets minder overigens) en is het buiten heerlijk weer! Savonds en snachts wel wat koud, en aangezien een cv hier eerder een uitzondering dan regel is in de woningen kun je maar beter een hele dikke pyama dragen haha (vooral als je er snachts vaak uit moet voor de wc of een kleintje). Een electrisch dekentje is ook fijn, dus als je die hebt: lekker meenemen! Maar ook zonder dat allemaal overleef je het hoor.

Leuk dat jullie met vakantie komen, alvast heel veel plezier gewenst en een hele goede reis. Moge Allaah jullie beschermen.

Liefs,

Wardi

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    hallo zusters,

@ilja: heel veel plezier op vakantie! leuk dat je naar je schoonouders gaat. wel voorzichtig doen he als Allah het wil. moet je voor marokko eigenlijk nog een speciale prik ofzo?

@wardi: 16 dagen oud alweer he.. t gaat zo snel. ik hoop dat alles goed gaat met kleine hamza. t lijkt wel gisteren dat ik sarah mee naar huis nam.. ze is al weer bijna 2 maanden..
    ze is nu lekker aan het slapen. zometeen komt er bezoek voor haar dus dan kan ze nu nog even lekker uitrusten :)

ik hoop dat Sarah vanavond niet bang gaat worden van al het vuurwerk. ik denk het eerlijk gezegd niet hoor (als Allah het wil). maar ik ga haar voor de zekerheid toch wel lekker bij me houden :)

5. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    @ Sakina, ja gaat snel he! Hij groeit goed, zowel in gewicht als lengte. Zijn pakjes zitten al bijna te strak haha. Nog even en we gaan over op maatje 56. En hij heeft gister liggen glimlachen. Leek mij zo vroeg maar wanneer ik met hem speel dan is er duidelijk wel plezier bij hem op te merken. Hij ligt nu bij me op schoot na zijn voeding. Lekker actief met zijn handjes en oogjes en mondje haha. En weer een paar glimlachjes mogen opvangen. Zo lief, kan 'm soms wel opeten! Maar laat ik dat maar nie doen he! : )

Hier hebben we vannacht geen last van vuurwerk. Als Hamza een beetje op tijd slaapt dan lig ik ook lekker te knorren : ) Als Allaah het Wilt! Succes en geduld gewenst in die herrie daar : p

6. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    iman,ik ben weer terug en zie dat je weer zwanger bent,super meid hartelijk gefeliciteerd.

*niet nederlandse tekste verwijderd* gaat het bij mij deze keer ook snel want we gaan voor een 4e kindje.

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ff mezelf voorstellen voor de meiden die me nog niet kennen,

ik ben ruby,30 jaar en mama van 3 zoons.mijn man is moslim en ik ben me nog aan het verdiepen in de islam.ben wel al volledig geaccepteerd door mijn schoonfamilie en ga dus wel telkens mee naar de moskee en voed mijn kinderen islamitisch op.

veel liefs ruby

8. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    was jij niet degene die moslima's de hoofddoekjes brigade noemde?

hoop dat je er nu met wat meer eerbied naar kijkt

iig welkom

9. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    welkom ruby,

Ik dacht dat ik je een tijdje geleden feliciteerde omdat je zei dat je die zaterdag zou bekeren :)?

Je bent natuurlijk welkom om gezellig mee te kletsen alleen hoop ik niet dat het zoals in het verleden het aanvallen van de islamitische regels doen en laten wordt want dat zou jammer zijn... iedereen geeft natuurlijk zijn eigen invulling aan zn leven maar aangezien dit topic vooral gevuld is met moslimmeiden die wel graag zo leven zou het wel fijn zijn als iedereen mekaar respecteert daarin ;)

Dank je wel voor je felicitatie idd we krijgen nog een kindje erbij als Allah het wil!

groetjes Iman

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    klopt dat ik me zou bekeren.maar bij gebrek aan steun vanuit de familie(niemand had tijd om mee te gaan naar de moskee)is het dus nog steeds niet gebeurd.

en idd ik heb de moslima's wel eens hoofddoekjesbrigade genoemd. :oops:

11. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    @ruby, welkom bij het clubje! : ) En ook welkom bij de moslimgemeenschap. Alle lof is voor Allaah.

We hebben vast allemaal wel eens iets gezegd wat we beter niet hadden kunnen doen ; )

Wist je dat je geen moskee nodig hebt voor je bekering? Het is iets tussen jou en Allaah, je kunt je ten alle tijden (en plaatsen) overgeven aan Hem.

Mocht je daar meer info over willen dan mag je me pb-en!

12. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Welkom ruby! moge Allah je de steun en kracht schenken in het vinden van het juiste pad. Je hebt trouwens hele mooie kindjes! Leuk dat jullie al aan een 4e denken, zo te zien willen jullie een grote gezin? Gezellig hoor! Hier nog maar zwanger van de 1e, maar ja ik ben ook nog maar 19 haha. Jij bent ook nog lekker jong hoor!

Hey Iman hoe is het met jou en je zwangerschap? Merk je ook dat de aardige bolle buik in de weg komt te zitten? Ik heb nu al (denk ik) last van indalingsweeen (gaan gepaard met harde buiken en menstruatiekrampen) Had er vannacht erg veel last van, ik raakte lichtjes in paniek. Van mij mag baby er nog een aantal weekjes in blijven.

Hebben jullie nog adviezen waar ik vooral nog van moet genieten zolang baby er niet is? Of een voorbereiding op de bevalling en kraamtijd.

Ik probeer nu wat meer te lezen over de bevalling, wat er voor en achteraf gebeurd. Best spannend allemaal. Ik lees veel over de ongemakken tijdens de bevalling, doe ik ook bewust hoor, dergelijke topics lezen zodat ik niet denk dat het allemaal reuze meevalt.

Hier moet het ledikantje nog in elkaar gezet worden, maar dat gebeurd dan een dezer dagen. Alle kleertjes al netjes gesorteerd in de kastjes. Ik moet nog een paar kleding wassen en dan ben ik klaar. Spannend dat het allemaal zo dichterbij komt. Met de wil van Allah zal alles goedkomen!

Ik ga er vandoor, ga zo op bezoek : ) Het is hier trouwens wel stilletjes hoor.. iedereen druk bezig? Volgens mij komt dat omdat de kindjes lekker vrij zijn van school en de mama's dus extra druk bezig zijn.

Groetjes

13. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Alle lof zij aan Allah het gaat goed met mijn zwangerschap alleen slaap ik de laatste dagen zoooo slecht denk dat ik wel elk half uur wakker ben zo niet meer... en moet zo vaak plassen soms denk ik: dat dat allemaal uit me komt hahahahha.. Waar ik wel vreselijk last van heb (alle tips ertegen zijn welkom!) is van ik denk een zenuw of spier in mn linkerbil... die straalt door naar mn been en rug vreselijk soms zo'n pijn dat erin schiet en loop dan helemaal kreupel.. een half uurtje later kan het dan alweer wegzijn maar soms kan het de hele dag duren... heel vreemd.. maja... je moet wat hebben he! Ja heb nu al echt een bolle buik gekregen ja tis nog maar 2 maandjes als Allah het wil! Ben hier ook de kleertjes aan het wassen en de hydrofiele doeken enzo... moet nog een paar dingetjes kopen en mijn kraampakket ontvangen als Allah het wil! Ik hoop weer thuis te bevallen! Is me heel goed bevallen haha leuke woordspeling he.... lekker daarna onder je eigen douche en op je eigen wc! De kraamverzorgster gooit alle zeiltjes weg en verschoond je bed en klaar is kees! :) Ik vind het wel spannend worden hoor straks nog een kleintje erbij en de kindjes zijn natuurlijk nog niet zo oud en hebben ook hun aandacht nodig! Met de wil van Allah gaat het zeker lukken... Firdaous kan niet wachten tot dr zusje er is... ze heeft de meest wilde verhalen over dokters en kleertjes en de baby die nu nog in de buik zit haha!

Ameen zit naast me in zn eetstoel zn fruitje te eten banaan en appel stukjes.. alleen hij wil te snel en ja appel moet je toch echt wel kauwen hehe. Ook vind ie het heerlijk om zn vieze handen in zn haar te smeren... ja mama doucht je wel weer grrr hehe ;) Firdaous is even met mijn man mee een boodschapje doen.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Welkom Ruby! En inderdaad zoals gezegd hier: Je kunt gewoon thuis de geloofsgetuigenis opzeggen! Heb ik ook gedaan.

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    vrede zij met jullie lieve zusters!

hoe is het met jullie? met mij is alles goed Alle lof zei aan Allah. allereerst Ruby welkom. leuk dat er telkens nieuwe meiden bijkomen :)!

@iman: wat goed dat je zwangerschap zo goed verloopt. over die pijn, ik had ook zo'n last van mijn rug (onderrug) en dat straalde ook door naar mijn benen. kon er bijna niet van lopen net als jij. ik ben toen een paar keer naar de fysio geweest en ze vertelde me dat er een spier bij je stuitje lui is geworden en daar moet je oefeningen voor doen. het heeft bij mij echt geholpen. je moet op je zij gaan liggen en dan je onderrug aanspannen (onderrug en stuitje) zonden je daadwerkelijk te bewegen (klinkt heel raar maar je moet dus stil blijven liggen) ik weet niet of je het snapt maar je kan het in ieder geval proberen ;). ik vind het echt goed van je hoor. een derde kindje zo snel! alle lof zei aan Allah! Als Allah het wil zal alles goed verlopen.
    is er nog een bepaalde rede dat je thuis wilt bevallen of gewoon omdat je het fijner vind om thuis te zijn?

@mommy2be: Geniet van het (uit)slapen! zometeen moet je er wel een paar keer uit voor je kleintje (ik in ieder geval wel). en geniet maar van het gewoon "tijd" over hebben:p nu zit ik echt te kijken wanneer ik alles moet gaan doen (huishouden enz.)
    goed dat je alles al hebt gewassen. ik had ook alles mooi gewassen en gestreken in de kast gelegd. heel geordend allemaal. nu ziet het er wel en beetje rommeliger uit 8)

Sarah is nu gelukkig aan het slapen. ze slaapt al vanaf 10 uur (alle lof zei aan Allah!) ik hoop dat ze over een uurtje wakker wordt, drinkt en dan weer doorslaapt. (dan zou ik zooo blij zijn :p)

vandaag ben ik met mijn moeder wezen winkelen. tis altijd wel grappig om te zien, iedereen kijkt me zo aan van.. huh.. wat doen hun nu samen (mijn moeder is superblond blauwe ogen enz. ik ernaast met hoofddoek en lange kleren :) )
    heb een superschattig shirtje en lieve broekjes gekocht voor Sarah en nog wat voor mijn man. (leuk he aanbiedingen :p)

nou ik ga er maar weer is vandoor.. proberen een beetje te slapen

veel liefs Sakinah

16. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Iman, fijn dat alles goed gaat op de oneindige toiletbeurten en gebroken nachten na. Ik heb er ook ontzettend veel last van. Doordat ik dus veel moet toiletteren slaap ik niet goed. Vannacht bleef ik maar woelen in bed totdat ik het gewoon eve zat was en ben opgestaan om wat te doen, pas totdat ik me helemaal gesloopt voelde, terug gaan liggen. De pijn die jij voelt, heb ik ook, daardoor loop ik zo overdreven waggelend. Ik heb geen tips voor je, sorry!

Lijkt me ook lekker hoor, een thuisbevalling. Hier kun je wel zo leuk thuis bevallen, maar verwacht geen medische hulp ofzo : ) vandaar dat ik in een kliniek ga bevallen met de wil van Allah. Als ik thuis kom, dan is mijn schoonmama op ons aan het wachten, geen kraamhulp dus (vind het ook maar een raar idee, een vreemdeling in huis) Leuk dat Firdaous zo enthousiast is, voor haar extra leuk: een meisje erbij! Spannend, we kunnen nu samen aftellen. Van mij mag het allemaal sneller komen hoor!

@Sakinah: dank je voor de tip maar daar ben ik al mee bezig haha. Ik probeer voldoende rust te nemen, hoewel ik de laatste niet zo fijntjes slaap in de nacht, ik slaap dan wel wat uit in de ochtend maar toch is het belangrijk om een fijne nachtrust te hebben. Overdag voel ik me dan ook wat minder. Hoop dat hier snel een verandering in komt!

Haha, wel komisch ja je moeder en jij! Ben blij dat je het goed kan vinden met je moeder en dat ze gewoon door de kleding heen kijkt.

Vandaag het ledikantje in elkaar gezet, nou het begint helemaal te kriebelen. We hebben dan wel minder ruimte nu in de slaapkamer, maar lekker boeiend. De klamboe moet ook nog opgehangen worden (kado gekregen van mamalief, een hele leuke met de kleur van het geslacht : )) Het ledikantje zal wel een hele grote ruimte zijn in het begin voor babylief haha. Van knus (in de baarmoeder) naar zoooo groot, ach baby zal er wel aan wennen.

Lieve zussies, als laatst nog: vergeet jullie broeders en zusters in Palestina niet in jullie smeekbedes!

17. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ja het idee van een vreemde in mn huis moest ik ook aan wennen... helemaal omdat ze mij in huis zien dus zonder hoofddoek etc en dan denken dat ik niet-moslim ben en dan vinden ze regeltjes/dingetjes extra raar...:S Het is verplicht in Nederland om naast de verloskundige ook een kraamverzorgster bij je thuisbevalling te hebben mocht er iets mis gaan ze met zn 2en zijn en ook is het handig met dingetjes klaarzetten en de hulp die de kraamverzorgster biedt aan de verloskundige.. de week erna komt de kraamverzorgster iedere dag maar bij de intake zal ik wel even vertellen dat ik geen zin in uren lange bezoeken en koffiegeleut heb! Mijn huis is schoon en mijn man dan thuis dus ze is binnen een uurtje klaar met het badje de controles/tips etc dus dan mag ze van mij gaan :) Bij Ameen bleef ze zo lang hangen dat ik echt dat mens dr hele levensverhaal heb moeten horen terwijl wij met zn allen liever even wilden slapen.. gevolg ook dat Firdaous moeilijk naar bed te brengen was smiddags want die hoorde haar nog kakelen... bah daar zie ik wel tegenop maar bij de intake ga ik het zeker zeggen want nog een keer heb ik geen zin in. De medische controle voor de baby en jezelf vind ik wel belangerijk maar daarna wieberen hahahah :p. Mijn schoonmoeder is heel lief maar ik zou daar niet aan moeten denken... zij doet de dingen op haar manier en ik op de mijne en ja dan gaat dat alleen maar onnodig botsten! maar als je goed met je schoonmoeder kan opschieten waarom niet! Helemaal omdat zij je de dingen die een kraamverzorgster je verteld kan leren zoals borstvoeding enzo! En altijd fijn als er voor je gekookt wordt als je nog ligt bij te komen ;)

Ik heb het ledikantje ook in mijn slaapkamer gezet en de commode er is alle lof zij Allah een heel leuk babyhoekje gecrieeerd! :) Ameen heeft een nieuwe kast en een nieuw bed en het gaat alle lof zij Allah hartstikke goed ik had nog een babymatrasje die ligt naast het bed mocht ie eruit vallen moet nog even zo'n bedhekje kopen als Allah het wil en een leuk kleedje op de grond. Iemand ideeen? Ik zat te denken aan een lime groene of blauwe.

Mommy2be je kan het ledikantje laag opmaken zodat de voetjes van de baby tegen de onderkant aankomen zo voelt het niet zo groot!

Gisteren familie op bezoek gehad heel gezellig, wel snel even de roze lakentjes en dekentjes opgeruimd! Mijn man vind het leuker als ze het horen als het geboren is :)

Ja lieve zusters ik heb ook een mail gehad met telefoonnummers uit phalastien, onze broeders en zusters hebben onze steun hard nodig en wellicht kan iemand een telefoontje plegen dat doet deze mensen echt goed! Pb me maar even voor de mail! Vandaag hebben mn man en ik een vastendag voor de mensen van phalastien... aangezien de hemel open staat voor een vastenden kan je mooie smeekbedes verrichten voor deze mensen! Ook heeft islamicrelief een aktie lopen daar dus wie wat kan missen moet even naar de site gaan en kan daar een bedrag naar wens overmaken! Ik zou jullie echt willen vragen dat te doen al is het een paar euro wat je kan missen met de wil van Allah zal de beloning groot zijn!

Nou lieve zusters ik ga weer even verder zo het derde gebed bidden met de wil van Allah!

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik heb een topic geopent over de oorlog...
    net zagen we allemaal beelden uit palestina...
    ik vind het zo erg voor de mensen...ze hebben helemaal bescherming tegen zich zelf...

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @karagoz wilde ik ook maar dacht daarna laat maar .... :( Bij ons gaan kenissen aanstaande maandag naar gazze ze zamelen geld in er staan van hun ook 2 vrachtwagens door inzamelingen te wachten maar mogen niet langs de grens :( Ik vind het echt vreselijk al die kinderen baby's

20. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    (niet nederlandse tekst verwijderd) Sakina.

ja dat heb ik ook altijd als ik met mijn moeder ga winkelen. Mijn moeder is ook superblond en heeft blauwe ogen. Het ergste nog ze draagt het tegenovergestelde kleren. Ze zie bij haar wel eens decolete en heeft wel eens korte rokjes aan en flinke make-up. heel erg ik vind het dan ook soms genant. wat moet ik doen als ze niet wil veranderen. Dat is ook moeilijk. Maar gewoon accepteren denk ik. Ik weet het niet. wat is jouw mening.
    hahahha, mensen kijken wel heel erg ja. vooral dan gaan ze zich bij ons allebei afvragen hoe zit het dan in elkaar.

best grappig.

Deel Deze Pagina