Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    harstikke bedankt meiden *dikke knuffel*

2. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wat jullie nu schetsen is dus precies wat ik bedoelde gisteren, dat het me moeilijk lijkt om nu voor je mening uit te komen, gezien de vele (voor)oordelen die er zijn over de Islam. Petje af voor jullie hoor, ik vind het heel sterk hoe jullie voor je eigen mening en geloof staan.

Ik heb nog even een vraagje..wat houdt het nou precies is, halal? Ik dacht altijd dat dat gewoon het niet eten van varkensvlees was, maar ik las nu ook dat kip niet halal is? Gaat het dan om de bereidingswijze ofzo?

Bedankt!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    dank je wel esli en gelukkig dat je er toch weer bent.
    Helal betekend eigenlijk de manier waarop het dier geslacht word.
    Eigenlijk het dier moet geslacht zijn zoals het bekent is van het offerfeest.

Zo moet dus ieder dier geslacht worden en dan is het halal.
    Ik hoop dat je het een beetje snapt
    liefs lana

4. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Het woord halal betekent toegestaan, geoorloofd. Het tegenovergestelde van halal is haram, wat verboden betekent.

Kip kan je ook gewoon halal kopen (dus op een bepaalde wijze geslacht) net als, rundvlees, lamsvlees, kalfsvlees, schapenvlees.. etc etc.

en varkensvlees is dus weer haram, dit mag dus helemaal niet gegeten worden.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    moesje legt het nog beter uit

6. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    @Esli, het wordt je inderdaad erg moeilijk gemaakt om je als moslim(a) te gedragen en om je liefde voor en gehoorzaamheid aan Allaah en Zijn Boodschapper (vrede zij met hem) te uiten. Maar als je jezelf en je geloof de kans en tijd geeft om te groeien dan ga je op een gegeven moment 'sch**t' hebben aan alles en iedereen : D

En als je dat punt bereikt hebt weet je pas wat 'vrijdheid' inhoudt....het is heerlijk om vrij te zijn!

En alle lof en glorie is voor Allaah.

@Lana; gaat allemaal goed komen met Allaah's Wil. Het enige wat jij niet moet doen is opgeven, never give up! En als je je ei kwijt moet dan weet je ons te vinden...lekker spuien hier : D

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    bedankt lieverds
    xxx

8. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

heey dames trouwens nog een vraagje, ik zal sommige dingen niet helemaal zeggen zoals jullie ze kennen, maar jullie zullen vast begrijpen wat ik bedoel..! :D

het paradijs ligt onder je moeders voeten..

maar wat als bijvoorbeeld je moeder, je van het geloof wilt afhalen?

hoe zou je daar mee moeten omgaan?
    ik dacht zelf dat je gewoon geen contact meer met je moeder moet zoeken (zoals opbellen en langsgaan enzo) maar als je haar bv ergens tegenkomt wel groeten en vragen hoe het met haar gaat enz...

kan iemand mij even uitleggen hoe dit nou weer precies in elkaar zat?

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    daar heb ik ook vaak over gedacht.
    mijn man zei dit ook idd.
    ik weet het ook idd niet hoe dat zit

10. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    het is inderdaad zo dat Allah de moeder een hoge positie heeft gegeven. Je moet haar dan ook goed behandelen en haar op een nette manier aanspreken.

dit betekend niet dat je de grenzen van Allah mag overtreden. doe wat je moeder zegt, zolang het in overeenkomst is met de islam. als ze ertegen in gaat, hoef je haar niet te volgen en kan je haar (op een nette manier) het juiste vertellen.

Er was een metgezel van de profeet (vrede zij met hem) en zijn moeder zei allemaal slechte dingen over de islam. ze wilde hem van het geloof afhelpen. Toch bleeft hij goed met haar en waarschuwde haar voor het vuur. volgens mij was het zo dat hij de profeet (vrede zij met hem) heeft gevraagd om te bidden voor haar. Hier na is ze moslim geworden (alle lof zei aan Allah)

hierin is dus ook de les dat je altijd geduldig moet zijn. Allah is met de geduldigen.

als je familie een slecht woord met je spreekt, spreek dan een goed woord terug. dit is als roet in hun ogen. verlaag je niet naar hun niveau en wees bang voor Allah. Hij heeft macht over alles en iedereen.
    want wie bestuurd jou ouders? Allah toch?

en verlaag je zeker niet naar hun niveau door hun commando's op te volgen. jij bent jij en dat moeten ze leren accepteren.

en vergeet niet, Als Allah iets van je wegneemt, zal Hij je er als Hij het wil wat beters voor in de plaats geven

11. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Ik ken de uitleg van die overlevering helaas ook niet.

Mijn idee erover was en is dat je je moeder nooit terug kunt 'betalen' voor wat ze voor je gedaan heeft. Je gedragen in haar baarmoeder, je gebaard, je groot gebracht, je verzorgd, dag en nacht voor je klaar gestaan...het minste wat wij kunnen doen is goed zijn voor haar. En dat goed zijn vult iedereen weer anders in maar ikzelf denk dat goed zijn betekent dat je hen helpt en hen aanspoort tot het goede en hen afhoudt van het slechte en verwerpelijke. Dat je er altijd voor hen bent wanneer ze je nodig hebben, zowel bij ziekte als tijdens gezonde tijden. En dat je op hun oude dag voor hen zorgt zoals zij voor jou gezorgd heeft toen jij klein was...

Dit alles betekent echter niet dat je hen niet mag vermanen en hen niet op hun fouten mag wijzen, integendeel. Je moet altijd de waarheid spreken en hen herrinneren aan Allaah en Zijn wetten.

Soms kan afstand goed doen maar het totaal verbreken van de band is niet toegestaan. Althans niet op initiatief van de moslim(a). Hoewel elke regel een uitzondering kent...

En Allaah weet het beste.

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    trouwens meiden nog een vraagje,
    morgen gaan we weer een dag vasten, dit had ik ook weer via een bekeerde vriendin van mij gehoord.
    Gaan jullie ook vasten?
    ik was eigenlijk niet bekend met deze dag.

13. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ok thanks dames... wist het niet helemaal meer precies dus wilde niet het verkeerde in me hoofd hebben zitten :D

14. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    @ Lana, weet niet welkedag je vriendin bedoeld? De 9de en de10de dag van de maand Muharram zijn (waren, want ze zijn al voorbij) soenna om te vasten. De 10de dag wordt 'Aashoera genoemd...maar over morgen weet ik niks.

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Het leven met niet moslim ouders is best moeilijk...ik had het dus met mijn oma...

Ik at dus bijna nooit bij haar, kwam eigenlijk alleen voor de koffie in de ochtend en verder niets. soms wel een in de avond maar dan at ik alleen de groente en niet de jus en het vlees... Mijn oma kookte dan niet voor mij speciaal...
    Ik moest het aan haar ook duizend keer uitleggen hoe het zat en waarom het zo moest etc...werd er ook moe van en ging er de laatste jaren ook niet meer met veel plezier naar toe omdat ik de opmerkingen niet meer aan kon en ook steeds ruzie over kreeg...

Voor dat ik van huis ging zeiden mijn nl familie dat ze alcohol willen drinken als ze bij mij komen..ik zei dat ik dat dus niet doe want het is mijn huis en ik haal in huis wat ik wil...Nou dan kreeg ik me toch een commentaar op...nou dan komen we niet op bezoek...pech dan maar

16. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik snap dat echt niet hoor, van de ouders. Ik bedoel, als je bij iemand op visite bent, pas je je toch aan? Bij mij in huis mag niet gerookt worden. Wil je dat wel, dan ga je maar naar buiten of blijf je weg. Als ik perse geen alcohol in huis wil hebben, dan heb ik dat niet. Punt. En als m'n vegetarische zus blijft eten, dan zorg ik dat ik voor haar aangepast eten heb. Is toch niet zo moeilijk?

Blijkbaar gaat het hun niet om het aanpassen, maar om de reden waarom. Wellicht voelen ze zich erg beledigd of gepasseerd ofzo, dat jullie andere keuzes maken dan zij hadden gewild?

Overigens herken ik een deel van de strijd wél, maar dat komt doordat ik een atheïstische vader heb terwijl mn ma en ik christelijk zijn. Ik mag in zijn bijzijn dus niet eens bidden of over de kerk práten :(

17. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

het lijkt er hier soms op alsof ze het allemaal express doen :D..

lijkt net alsof ze zich express niet wil aanpassen met eten omdat het met de Islam te maken heeft, maar als er iemand op visite komt die iets niet lust, verandert ze wel het hele menu! maar varken eruit laten :confused: daar doen we toch niet aan! ;)

me vriend en ik lachen er altijd wel om hoor :D (nou ja... nu dan)

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    het belangrijkste is toch dat als je kind gelukkig dat jij dat ook moet zijn...of heb ik het nou mis...

voor me kind zou ik alles doen om hem of haar gelukkig te zien en te maken...

19. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Heej ladies....we hebben bijna 100 pagina's volgekletst! Op naar de 200 : D

Heb 'n persoonlijke vraag...ik ben aan het nadenken over anticonceptie zonder hormonen. Hebben jullie ervaringen of een mening die jullie willen delen? Mag ook via pb als je dat liever hebt.

20. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Hey Wardi! je hebt nu een spiraaltje zonder hormonen, ook wel een ''koperhoudend spiraaltje'' genoemd..
    ik wilde hier een hele tijd terug ook voor gaan, maar heb er alsnog vanaf gezien, aangezien het zetten ervan niet erg prettig is.. en daarna kan je last krijgen van erge krampen..

hier wat info:

http://www.voorbehoedsmiddelen-info.nl/spiraaltje.html

Deel Deze Pagina