Ik doe even verslag van allahinkullu Ik hoorde van haar dat ze wel een paar keer snachts weeen heeft gehad maar dat het nog niet doorgezet heeft... In Turkije waar ze woont laten ze je niet lang overtijd lopen dus wat ik heb begrepen is dat als ze 41 weken en 2 dagen is de 23ste is dat dat ze het kindje halen met een keizersnede! Dus ik hoop dat jullie haar ook even willen noemen in jullie doea want het liefst wil ze natuurlijk gewoon bevallen zonder te veel toestanden met de wil van Allah! Lieve zuster moge Allah je een gemakkelijke bevalling schenken en een prachtige gezonde dochter! Oh trouwens ilja kreeg toch een meisje als ik het goed heb heeft ze dat gezegd hier Nou de jongens zijn wel flink in de minderheid hier hehe.... of mommy2be moet ook een jongetje krijgen om het gemiddelde op te krikken... hehe Nou net nog even wezen winkelen een uurtje even eruit.. kinderen dik ingepakt en in de voetenzak in de kinderwagen ging allemaal prima.. nog 2 roze rompertjes gekocht een omslagdoek heeeeel lief en zacht en sokjes.. ook voor Ameen 2 spijkerbroekjes en een truitje en voor Firdaous ook een truitje... ohhh de hunkemoler heeft leuke dingen...! Alleen ja voel ik me nou niet zo heel sexy met die dikke buik haha... maar dat komt wel weer!
hallo lieve dames, pff.. zo Sarah slaapt. ik moet wel zeggen dat ze de laatste tijd meer een ritme begint te krijgen. ze heeft vannacht (net als de laatste paar dagen) haar laatste voeding gekregen om 12 uur en werd toen wakker rond een uur of 6! dat is dus heerlijk. tis hier ook heel koud Mommy2be! echt niet normaal. eerst kon ik de verwarming nog wel een beetje uit laten (vorig jaar trouwens ook) maar nu is het echt koud. vooral de kamer van Sarah wordt snel koud. Nou ja.. Eneco zal ons dit jaar wel heel lief vinden jeetje, de tijd gaat al zo snel. ik zie dat jullie allemaal al bijna zijn uitgerekend. echt heel spannend voor jullie. Als ALlah het wil zal alles goed gaan. zijn jullie erg bang voor de bevalling? gisteren zag ik een stukje over de bevalling op tv.. opeens kwam dat gevoel weer terug bij mij. werd er wel even een beetje bang van.. als ik een tweede zou krijgen.. weer die pijn.. brrr.. maarja. Allah swt weet wat hij ons geeft he..als we het niet aan zouden kunnen zou Hij het ons niet geven natuurlijk. @iman: leuk dat je wat spulletjes hebt gekocht. toch wel schattig hoor een dochtertje.. ik vind toch dat er meer leuke dingen zijn voor meisjes dan voor jongens..(qua kleding enz.) ik zag trouwens laatst bij de C&A wel hele schattige jongenskleding en ik zal als Allah het wil doea doen voor Allahinkullu! @tirtilisko: ik ben blij dat alles (naar omstandigheden) goed is. hou maar lekker rust hoor. heel veel sterkte! @wardi: lastig is dat soms he, dat huishouden inpassen tussen alles in. soms ben ik gewoon moe en als ik dan tijd over heb dan heb ik helemaal geen zin om het huishouden te gaan doen . (kan je nagaan als je meerdere kinderen hebt of niet dan iman) een borst van mij doet behoorlijk pijn. je weet wel dat gevoel als er veel melk in zit. normaal drinkt Sarah dat wel weg maar nu blijven er aan de bovenkant "stukjes" zitten.. ik ga zometeen even proberen te kolven.. misschien gaat het dan weg.. verder heb ik eigenlijk nooit last van zere borsten bij het drinken.. maar nu doet het aanzuigen wel erg pijn :S als Allah het wil zal het ook wel weer goedkomen. Nou doe voorzichtig allemaal he als Allah het wil Liefsssss
lieve meiden ben voor Allahnkulu even snel hiergekomen. k heb haar net gesproken. Ze heeft wel weeen en een zwaar drukkend gevoel. Haar man zou het ziekenhuis bellen. k hoop dat het doorzet en ze met de wil van ALLAH een voorspoedige en goede bevalling zal hebben. Willen jullie haar aub ook in jullie smeek gebeden op noemen. k ga weer goed liggen. k lig nu helemaal krom als k iets goed ga liggen heb ik geen netwerk via myn tel hahaha. Auww me hele rechterbeen slaapt nu
@Allahinkullu: heel veel kracht en geduld gewenst voor je bevalling. We wachten met smacht af op jouw babbynieuws. Zet 'm op! Moge Allaah je bijstaan. @Tirtilisko, jij ook veel sterkte gewenst met al je kwaaltjes. Doe rustig aan! @all: lekker geslapen allemaal? Ik heb een heerlijke nacht achter de rug. Hamza kwam pas om half 4 voor zijn voeding (normaal tussen 1 en 2). En daarna om half 9, we hebben heerlijk geslapen en hij ligt alweer te knorren, haha. Alle lof is voor Allaah. Ik ga weer even wat doen aan de grote schoonmaak en een kleurrijk wasje draaien. Het regent een beetje buiten hier. Koud is het ook maar of ik ben er wat aan gewend geraakt of het is minder koud dan afgelopen week...nou ja, we blijven ons in ieder geval inpakken. @Moesje, ik ben begonnen met breien! Joehoeeee. De tante van mijn oom heeft me gisteravond even een spoedcursus gegeven, simpele steek. Ze heeft ze wel zelf opgezet en een beginnetje gemaakt. Wow wat doet zij dat snel zeg. Ik als een trage slak haar nadoen. Ben bezig met een blauw sjaaltje : )
Tja, mijn ouders hebben dus bijna altijd wat halal in de vriezer (gehakt, kipfilet) voor als wij daar blijven eten. En als ze niks hebben maken we iets met vis. Er wordt echt heel goed mee omgegaan en Soufian is één dag in de week daar en dan krijgt hij dus ook alleen maar halal of vegetarisch te eten. Ik vind dat echt heel erg lief van mijn ouders. Dit wil overigens niet zeggen dat ze er niet "moeilijk" over doen hoor, ze willen er het liefst gewoon helemaal niet over praten. Zoals vorig jaar, toen Soufian besneden zou worden. Mijn moeder heeft altijd aangegeven dat ze daar niks mee te maken wilde hebben, niet langs zou komen etc etc. We hebben toen (notabene uit respect voor haar!) ervoor gekozen om het tijdens onze vakantie in Marokko te doen zodat zij er niks van mee zou krijgen. We hebben dit verder ook niet aangekondigd, maar per ongeluk heeft Mostafa het net voor vertrek alsnog laten vallen en toen werd ze me toch een partij boos. Ik werd beschuldigd van kindermishandeling en wat al niet meer Na de vakantie heeft ze het uiteraard wel gezien maar niks meer van gezegd gelukkig. Jammer genoeg wordt het bij ons dus altijd een beetje doodgezwegen. Meiden, wij gaan woensdag naar Marokko, ik ben dus druk met pakken. Ik ga snel weer verder. Vrede zij met jullie allemaal.
Oh en voor wie het nog niet wist, ik draag dus géén hoofddoek. Dat zou écht een discussiepunt worden met mijn ouders. Niet dat ik het daarvoor laat hoor, maar om even aan te geven dat ze daar dus wel héél veel moeite mee zouden hebben.
goedemorgen iedereen. nou, ik denk toch dat ik een verstopte melkklier heb gehad. het werd al maar harder en het deed me toch een partij pijn. heb er een kruik opgelegd en het goed gemasseerd. gisteren met kolven kwam er gewoon niets uit nu net nog een geprobeerd en toen voelde ik het daarbinnen gewoon knappen..:S sorry voor het rare taalgebruik.. maar tis in ieder geval een hele opluchting. de borst is weer helemaal zacht @ ilja: veel plezier in marokko meid, doe je voorzichtig? @wardi: en?is huisje al schoon?
Ja zeker! Ik zal veel truien en ander warm spul inpakken, het is koud in Taza waar mijn schoonouders wonen. Ergens tussen 4 en 9 graden en dat zonder verwarming in de huizen...brrrr. Daar kijk ik niet echt naar uit eerlijk gezegd.
hoi Mommy2be, Mag ik hieruit opmaken dat jij ook in Marokko woont? Waar precies of wil je dat niet zeggen? Mocht het in de buurt zijn en je hebt nog iets nodig uit Nederland.....kan je het nu nog zeggen hè! Wardi, dat geldt voor jou ook natuurlijk.
Ilja@ ik zie dat je 27 wkn zwanger bent mag je dan wel vliegen. Ik wil inchala in juli naar Marokko met de vliegtuig en ben bang dat ik niet mag vliegen. Ik ben (nog) niet zwanger maar wel al bezig voor een tweede. Dus vandaar mijn vraag aan jou. Fijne vakantie
Uiteraard heb ik dit uitgezocht. Je mag vliegen met Ryanair tot 36 weken. Als we gaan ben ik 28 en als we terug komen ben ik 31. Dinsdag ochtend heb ik nog een afspraak met mijn verloskundige, en dan krijg ik van haar een "fit to fly" verklaring, dat heb ik al besproken. Bij een normale gezonde zwangerschap is dat geen enkel probleem. De site van Ryanair zegt dit: Voor zwangerschappen voor één baby zonder complicaties gelden bij Ryanair beperkingen na het einde van de 36ste week. Voor tweelingen, drielingen, enzovoort, gelden beperkingen na het einde van de 32ste week. Nadat de zwangerschap de 28ste week is ingegaan, verzoeken wij u een brief te overleggen van uw verloskundige met de mededeling dat de zwangerschap geen complicaties heeft en een bevestiging van de verwachte geboortedatum. In deze verklaring moet de verloskundige vermelden dat er geen gezondheidsproblemen zijn, dat hij/zij geen bezwaar heeft tegen uw vlucht en dat er geen enkele reden is waarom u niet zou kunnen vliegen.
@Ilja, wat leuk! Dan ben je heeeeel dichtbij (voor Marokkaanse termen dan want het blijft een paar uur rijden van Taza naar Alhoceima geloof ik). Mocht je in de buurt zijn dan ben je van harte welkom! : ) In ieder geval veel plezier gewenst. Het is inderdaad koud dus goed inpakken als je hier bent. Enjoy! en een hele goede reis gewenst met Allaah's Wil. Liefs van mij
@ Wardi: Leuk joh je sjaaltje, is idd aan het begin nog even het makkelijkste..! je kan het ook combineren met andere kleuren.. heb hier nu bruin en roze voor mezelf..! @ Ilja: veel plezier in Marokko! @ Sakinah: Gelukkig dat je ''fabriek'' het weer doet wel raar dattie verstopt zat! @Tirtilisko: Blijf lekker in bed rusten en laat je lekker verzorgen! Ik hoop voor Allahinkullu dat ze met de wil van Allah een voorspoedige bevalling zal hebben en dat ze snel haar kleintje kan vasthouden. Wat word er lekker veel weer gepraat dames leuk hoor.. !
Hij is iets schoner, heb een deel gepoetst, elke dag een beetje : ) Nu gauw de was doen dan kan ik het nog buiten hangen (in de hoop dat het niet gaat regenen)
ohh wat fijn wat te horen over allahinkullu! Ik zie dr niet online dus met de wil van Allah is ze al bevallen! Sakinah hahahaha ja zeker als je ziek bent dan is het moeilijk alles draaiende te houden! Alle lof zij Allah gaat het heel goed met me dus ik geniet volop van mn drukke leventje'! Alleen had ik gisteren een lekker patatje mayo op wat ervoor zorgde helaas dat ik flink aan de diarree ging savonds pffff wel een hele opluchting maar mijn hemel dat dat allemaal uit mijn buik kwam.. gets.. Oh hebben jullie die babydoos van prenatal al of moet ik nog even wachten.. geen idee meer hoe dat ging met de andere 2 kindjes.. bij 7 maanden krijg je die bon om hem op te halen toch? Ilja fijne vakantie! Ja het bekeren heeft hier ook zn moeilijkheden gehad... ik deed alles stiekem en leefde als het ware een dubbelleven... ook heb ik een half jaartje bij een zuster gewoond omdat het niet meer uit te houden was.. veel verdriet maar alle lof zij Allah ik heb nu een mooi leven dus geduld is zeker beloont!
Ja leuk hè, ik heb er ook al een paar keer aan gedacht. Ben ook nog nooit in Hoceima geweest, maar als Allah het wil komt het er nog eens van en dan kom ik zeker jouw Hamzaatje bekijken!
@moesje: ja ik weet ook niet hoe het is gebeurd. ik had gisteren een strakke bh aan misschien kwam het daardoor? dat het afgekneld was ofzo? maar ik ben in ieder geval wel blij dat het het weer doet en ook dat het geen pijn meer doet iman jij hebt borstontstekin gehad toch? begon dat ook met verstopte melklliertjes? gelukkig dat het nu over is.. die diarree.. bleh.. daar kan je je echt beroerd door voelen. kwam het echt door dat patatje denk je? ik heb de babydoos ook rond de 7 maanden gekregen. volgens mij zelfs iets later. je krijgt dan een briefje thuis en die kan je inleveren. en dan kan je het gelijk meenemen. ze kijken er niet eens na. ik vond dat er trouwens niet zulke hele leuke dingen in zaten hoor. je kan toch ook een blije doos ophalen. wat moet je daarvoor doen? nog iets laten zien ofzo? en weet iemand wat er in zit? @wardi: nou veel succ6 met de was enz. ik ga zometeen ook even een wasje draaien denk ik kan het helaas niet buiten ophangen want dan komen er denk ik ijspegels aan
Bedankt voor je info, ik hoef me dus nergens zorgen over te maken. Ik wil nl ook met Ryan air vliegen van de zomer inchala. Ik ga eens op de site kijken, het is een hele opluchting zeg
lieve meiden Allahnkulu is vanacht om 03:20 bevallen van haar gezonde dochter het gaat gelukkig erg goed met ze
Oh wauwie...alle lof is voor Allaah! Allahinkullu, van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Moge Allaah haar beschermen en zegenen. Fijne kraamtijd gewenst, geniet ervan. En ik hoop dat je gauw weer herselt van de bevalling, rustig aan! Kus voor jou en je kleine prinsesje : )