Hamza voelde ik ook veelal rechts. Vooral toen hij al ingedaald was schopte hij vaak tegen mijn rechter ribben aan. Tis wel schattig als je dan opeens een voetje uit ziet steken : D Ik vond het wel vervelend als ik in bed lag en hij dan zat te trappen, ik lag het fijnst op mijn rechter zij maar als hij in actie was dan moest ik naar links... Geniet maar van al die trapjes, als ze er eenmaal uit zijn dan is dat gevoel zo vergeten...ik mis het wel, dat je je kindje overal meedraagt en voelt.
hallo dames hoe is het daar? met ons gaat het goed hmdl. (goed gevonden trouwens ) Sarah is echt een kleine stoutert. ze slaapt wel goed hoor over het algemeen. ik had haar net in bed gelegd. 10 min later werd ze wakker en begon ze een beetje te jengelen..ik kijken.. kijkt ze me echt zo aan van.. wat? met zo'n big smile 8) moet er wel een beetje om lachen hoor. ze probeerd de laatste tijd echt met man en macht haar duim in haar mond te doen. t ziet er heel erg schattig uit maar ik heb het liever niet.. (heb zelf ook heel lang geduimd), maarja.. wat doe je er aan. @mommy2be: maak je niet druk hoor. dat is normaal. ik voelde sarah ook meestal recht.. alleen dan onder. tis inderdaad iets wat ik wel een beetje mis.. @tirtilisko:idd wat wardi zegt op een gegeven moment ga je er echt naar verlangen.. ik liep ok nog eens overtijd en dan denk je echt zo van "nou laat maar komen hoor"
Lieve meiden, Tis zover, over een paar uurtjes vertrekken we richting vliegveld! Op naar Marokko. Ik zal zo nu en dan wel online zijn, maar niet al te vaak. Tot over 3 weken dus. Liefs Ilja
veel plezier! en doe voorzichtig he! (als Allah het wil) maak er (als Allah het wil) maar een hele leuke tijd van! liefs van Sakinah
Hallo dames, Leuke topic! Zal zo nu en dan ook meeschrijven, lijkt me erg leuk Ik ben 3 maart (als Allah het wil) uitgerekend. Stiekem denk ik weleens 38 weken zou ook wel heeeel mooi zijn, maar daar kan enkel en alleen Allah over beslissen. Het is ons eerste kindje (als Allah het wil), het geslacht is een verrassing voor jullie, eigenlijk voor iedereen, behalve voor mijn man en ik hehe. Zouden jullie mij ook op de 'baklava' lijst willen zetten hihi.
@Beertje, join the club! Welkom. Leuk dat je gezellig mee schrijft. Hoe verloopt je zwangerschap? Je bent bijna zover, spannend! Moge Allaah het voor je vergemakkelijken, zowel de laatste loodjes als de bevalling (en alles wat daarna komt haha). Ik zie dat je in Belgie woont, dan zul je waarschijnlijk in het ziekenhuis bevallen? @Sakinah, schattig hoor, ik kan niet wachten tot Hamza echt lacht. Hij glimlacht wel maar zonder geluidjes nog. Vannacht hoorde ik wel even een 'uhhrll' ofzo maar dat was eenmalig, haha. En wat dat duimen betreft, kun je haar niet een speentje geven? Dat kun je makkelijker afleren dan een duim. Hamza heeft best een grote zuigbehoefte en stopte zowat heel zijn vuistjes erin, haha. Heb hem al heel vroeg aan het speentje, maar pas sinds afgelopen 2 weken vraagt ie er echt zelf om (addict). @Mommy2be, ja tijdje geleden joh! Ik spiek af en toe op msn (op offline weergegeven) maar tis er erg rustig de laatste tijd. Of iedereen staat op offline te spieken, kan natuurlijk ook : ) @Ilja, veilige reis gewenst en heeeeel veel plezier. Ben benieuwd wat je van Marokko vindt tijdens deze wintermaandjes. @geertje, jouw man komt uit Afganistan als ik het goed onthouden heb? Ben je al eens in Afganistan geweest?
@wardi: ja, een speentje. die probeer ik al dagen te geven. ze wordt gewoon heel boos als ik het probeer helemaal wegduwen met haar tong en d'r hoofd wegdraaien. en als ze hem dan eenmaal pakt, dan hoef ik het maar los te laten en daar gaat ie weer. en dan weer het hele drama opnieuw. ik heb de speen dus maar achterwege gelaten. soms doet Sarah haar hele handjes ook in haar mond.. zo ver dat ze er soms van moet overgeven :S @beertje: welkom! leuk dat je ook met ons meekletst. ben je zenuwachtig voor de bevalling? dit is je eerste kindje he? leuk hoor dames.. hoe zijn jullie weer op jullie oude gewicht teruggekomen? er moet bij mij nog wel wat vanaf hoor.. maar ik vind al dat eten zo lekker 8) .. tips?
Dank je wel Wardi. Nee ik woon niet in Belgie meer, ben wel een Belgische, geboren en getogen. Woon sinds een paar jaar in Nederland. Hier is alles anders dan in Belgie qua gezondheidszorg. Ik vind het inderdaad heel spannend, en het schiet al aardig op, 33 weekjes alweer. Hoe gaat het met jullie zwangerschappen?
@Sakinah, jammer dat ze het speentje niet wilt. Misschien af en toe toch eens proberen? En anders wordt het net als jij een duimerd : D Ik was eigenlijk heel snel weer op gewicht. Ben van de 16 kilo 10,5 kilo afgevallen. Ik zit nu nog wel iets boven mijn startgewicht maar dat is wenselijk, ik wilde er graag wat kilootjes bij dus wat mij betreft blijft de rest lekker zitten. Maar het buikje moet wel weer platter hoor : ). Dus over paar weekjes ga ik weer aan de lichaamsoefeningen met Allaah's Wil. Mijn heupen zijn geloof ik wat breder gaan staan nu. Bij een tweetal heupbroeken viel mij dat op, ik krijg ze niet meer dicht op de heup. Met gezond eten, veel water drinken en goed bewegen kom je (met Allaah's Wil en Hulp) vast een eind Sakinah. Succes ermee! @Beertje, oh ok : ) Ja dat kan natuurlijk ook, emigreren naar NL. Ik ben zelf vanuit NL naar Marokko geemigreerd. Ben je een belgische zuster? Hoe ben jij tot de Islam gekomen? @Iman, ik herinner me opeens dat jij het over je bekeeringsverhaal had tegen Esli. Zou ik die ook mogen lezen via pb of mail (als je die nog hebt)? Lijkt me leuk. Ik heb me toch een partij last van...ja hoe zal ik het noemen...net een stukje onder mijn schouderblad. Ik zit niet goed wanneer ik borstvoeding geef. Dan ga ik altijd iets voorover leunend zitten en heeft mijn rug niet de juiste ondersteuning. Ik probeer het te veranderen maar automatisch neem ik telkens die houding aan. Ben toe aan een flinke massage denk ik! En Hamza heeft last van puistjes haha. Echt van die 'jeugspuistjes' met zo'n wit kopje. Een paar zijn al uitgedroogd en verdwenen maar hij heeft nog best wat op zijn wangetjes. Kan ik daar nog iets aan doen of gewoon lekker rustig laten uitdrogen? En als ik dan toch bezig ben...waar verkopen ze leuke, niet al te prijzige en lekker zittende voedingsbh's? Ik heb er momenteel twee van de Wibra, prima dingen maar zien er niet uit : ) Iemand tips waar ik een beetje leuke kan krijgen in NL?
Goedenavond dames, Vrede zij met jullie! Beertje, gezellig dat je er bent, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Wardi: Dat van die schouders heb ik ook gehad. Waarschijnlijk toch wat te gespannen en een verkeerde houding inderdaad. Zal vooral veel gaan stunten met kussentjes, heb je wel een voedingskussen? Hier alles oke, Irem krijgt haar tweede tandje en heeft zich vandaag al 3 keer helemaal onder gepoept tot in haar nek . Kom straks weer kijken, met Allah's wil.
Ow en heb trouwens 2 voedingsbeha's van de H&M, maar vind ze ook lelijk. Denk dat voedingsbeha's sowieso niet echt een schoonheidsprijs verdienen haha.
haha meryem, als er maar wat kleur in zit ofzo, ik zal eens google-en of ik wat leuks kan vinden. En bedankt voor de voedhoudingtips. Ik heb een voedingskussen, fijn ding, maar toch doe ik wat verkeerd. Ik ga denk ik eens de lighouding uitproberen, die heb ik nooit toegepast nog, misschien wel fijn voor de nachtvoeding en de ochtendvoeding, dan lig ik toch nog in bed. Zal daar dan wel weer mijn kleding op aan moeten passen. Nu doe ik altijd een hempje aan (die ik naar beneden schuif) en daarover een trui(tje) die ik naarbovenschuif. Dan kan de borst door de 'luik'. Ik vogel het wel weer uit. Trouwens meryem, bijt Irem je nu niet tijdens het voeden met die tandjes van d'r, en vooral als ze doorkomen dan willen ze toch lekker bijten? : ) En die spuitluiers, daar heb ik dus (nou Hamza dan) nu al last van, en dat zonder tandjes! Hij zit soms echt tot zowat zijn nekje onder de spuitpoep...had laatst een wasje gedraaid, zijn hele kledingkast hing aan de lijn te drogen haha.
haha meryem, als er maar wat kleur in zit ofzo, ik zal eens google-en of ik wat leuks kan vinden. En bedankt voor de voedhoudingtips. Ik heb een voedingskussen, fijn ding, maar toch doe ik wat verkeerd. Ik ga denk ik eens de lighouding uitproberen, die heb ik nooit toegepast nog, misschien wel fijn voor de nachtvoeding en de ochtendvoeding, dan lig ik toch nog in bed. Zal daar dan wel weer mijn kleding op aan moeten passen. Nu doe ik altijd een hempje aan (die ik naar beneden schuif) en daarover een trui(tje) die ik naarbovenschuif. Dan kan de borst door de 'luik'. Ik vogel het wel weer uit. Trouwens meryem, bijt Irem je nu niet tijdens het voeden met die tandjes van d'r, en vooral als ze doorkomen dan willen ze toch lekker bijten? : ) En die spuitluiers, daar heb ik dus (nou Hamza dan) nu al last van, en dat zonder tandjes! Hij zit soms echt tot zowat zijn nekje onder de spuitpoep...had laatst een wasje gedraaid, zijn hele kledingkast hing aan de lijn te drogen haha.
liggend voeden vind ik ook altijd fijn s'nachts. Misschien inderdaad eens proberen En bijten heeft ze nog niet gedaan haha.. gelukkig maar.
Overzicht Thee met baklavas Mama's 12 februari 2009 tirtilisko - 1e kindje - geslacht: jongen 3 maart 2009 Beertje09 - 1e kindje - geslacht: geheim 13 maart 2009 Iman - 3e kindje - geslacht: meisje 21 maart 2009 Mommy2be - 1e kindje - geslacht: geheim ? april 2009 Ilja - 2e kindje - geslacht: meisje GEBOREN 05 november 2008 - Sakinah van een meisje Sarah (1e kindje) 15 december 2008 - Wardi van een jongetje Hamza (1e kindje) 11 januari 2009 - AllahinKullu van een meisje Müslime Isra (2e kindje)
hallo allemaal ik heb er eentje van de prenatal. hij is roze met kant enzo. best leuk (niet fantastisch maarja.. je moet wat he ) dat liggend voeden is heel handig. eerst was het voor mij ook wat onwennig maar nu doe ik dat meestal 's ochtends.. (als ik zelf nog half lig te slapen ) en dan vallen Sarah en ik naast elkaar in slaap haha ik heb ook een keer een echte spuitpoep gehad.. (alleen toen lag ze op de commode) het zat halemaal op de deur! vandaag gezellig iets doen met mijn schoonzus, even boodschappen doen enz altijd leuk
Goedenmiddag meiden, hoe is het hier? Sakinah: poep op de deur haha.. zover is het hier niet gekomen . Was het gezellig gister met je schoonzus? Hier alles rustig, beetje aan het schoonmaken en opruimen. Gisteravond grote boodschappen gedaan met me man en Irem mocht voor het eerst in het zitje van het winkelwagentje. Ze vond het helemaal leuk! Voor het weekend nog geen echt plannen. Gaan ju
Goedenmiddag meiden, hoe is het hier? Sakinah: poep op de deur haha.. zover is het hier niet gekomen . Was het gezellig gister met je schoonzus? Hier alles rustig, beetje aan het schoonmaken en opruimen. Gisteravond grote boodschappen gedaan met me man en Irem mocht voor het eerst in het zitje van het winkelwagentje. Ze vond het helemaal leuk! Voor het weekend nog geen echt plannen. Gaan jullie nog iets leuks doen?
@meryem: ja op de deur t was echt zo van psssssssht ik moest er wel om lachen hoor gelukkig was het niet op de muur gekomen enzo ik ga van het weekend niets bijzonders doen. misschien komt een vriendin als Allah het wil. lekker uitrusten en huisje opruimen enzo het was heel gezellig met mijn schoonzus (en schoonmoeder) we hebben lekker boodschappen gedaan (kan ik ook weer even vooruit ) wel een beetje stil hier hoor