Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    he er is weer wat geschreven.. oh heb hier ook nog wel heerlijke poepverhalen hahahaha.... op de deur.. maar ook op mij... ja heerlijk hoor.. en 1 keer toen mijn man ameen in bad wilde doen... was ie denk ik 2 maandjes... (hij doet dat nooit staat er wel bij enzo maar is bang dat ie hem laat vallen enzo in zn blootje... hihi... nu die wat groter is wel op zn tijd vind ie leuk!) mn man kon hem net boven de wasbak houden het spoot eruit hahahahaha....

Hier zondag met de wil van Allah een kleine walima... bruiloft... bij een marokkaanse zuster.. iemand nog ideeen wat te geven... ze wil niks hebben maar wil toch niet met lege handen aankomen! Wat is gebruikelijk bij een bruiloft te geven? tis de zus van een zuster die ik ken dus ken haar niet heel goed... maar goed wil iets leuks geven met de wil van Allah!

2. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Vrede zij met jullie zusters,

Lekker al die poepverhalen : D

Voor mij geen plannen dit weekend (heb elke dag weekend, haha) gewoon lekker thuis as usual. Beetje wandelen, vanmiddag even bij de buren langs, maar ben daar kind aan huis (tis mijn schoonfamilie) dus das niet echt een 'bezoek'.

Het regent hier zacht maar het zonnetje begint door te komen dus wieweet dat het nog een mooie dag gaat worden met Allaah's Wil. Laatst zag ik een mooie regenboog, zal straks weer kijken of ik er een ga zien : )

@Iman, wat leuk een waliemah! Wat ik altijd leuk vind om te geven is een samengesteld pakketje. Een mandje vullen met wat leuke kleine dingen. Dan kun je zelf bepalen wat erin gaat en hoeveel het mag kosten. Ik had eens een zuster een islamitisch pakketje gegeven voor hem en haar met een koranhoudertje, duaboekje, mutsje voor hem en voor haar een hijaab en nog wat kleine dingetjes, musk voor hem en haar, wierook, kaarsjes etc. En dan leuk inpakken en een kaartje erbij ofzo. In ieder geval veel plezier alvast!

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    hallo dames!

leuk inderdaad een walima, heb er gelijk ook zin in :p
    ik vind het idee van wardi inderdaad erg leuk. niet te persoonlijk maar toch leuk om te krijgen. of misschien kun je wat voor in huis geven, weet ik veel :p kzeg maar wat hoor.

vandaag lekker roti gemaakt met kip en groenten. t was erg lekker maar ik zit wel vol. Sarah was net aan het slapen maar natuurlijk, als mamma iets wil gaan doen (huishouden) dan wordt mevrouw lekker wakker :p
    maakt niet uit hoor. ze mag gewoon toekijken in haar wipstoeltje:p (vind ze nog leuk ook)

wat leuk trouwens wardi, dat je schoonfamilie zo dichtbij je woont. (die van mij ook hoor :D) lekker bij elkaar op bezoek.

nou ik ga maar weer verder

doe voorzichtig allemaal en veel plezier met wat jullie gaan doen

liefs Sakinah

4. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Salaam 2 you all lady's!

@meryem: wat leuk voor Irem, eve lekker touren in de winkelwagen. Was vast een hele ervaring voor haar : D!

@Beertje09: welkom hier meid. Wat leuk dat jij ook in maart bent uitgerekend. Hoe verloopt de zwangerschap? Ik herken je van de bevallingsrubriek, lekker druk bezig met vragen stellen daar haha. Ik lees de laatste tijd ook veel daar, eve geestelijk voorbereiden op de bevalling : P

@iman: gezellig een bruiloft! Denk dat het nu wel te laat is om nog tips te geven wat betreft kado's, hopelijk ben je er wel uitgekomen en zul je het morgen naar je zin hebben op het feestje! Moge Allah de bruidspaar een gezegende huwelijk schenken, Amien.

@Sakinah: klinkt lekker roti met kip en groenten, hoe maak jij het klaar? Recept : D? Lekker handig he die wipstoeltjes, kun je ongestoord (nou ja niet echt haha) je dingen doen terwijl babylief maar toekijkt of helemaal bezig is met haarzelf hihi how sweet!

@Wardi: hey verdwaalde haha, had je mn smsie nog ontvangen? Sorry dat ik em zo laat stuurde, zoals ik al zei: babylief houd me wakker! Op mn rechterzij slapen accepteert mn baby niet en soms zelfs ook op mn linkerzij pfeeuw. Nou op mn rug liggen met zo'n buik is wat onprettig dus lig ik maar lekker te woelen. Ik voel soms ontzettend veel pijn aan mn oor na het slapen, omdat ik er teveel op geslapen heb, of mn rechtr/linker arm die slaapt. Komt denk ik doordat ik maar 2 houdingen kan aannemen met het slapen. Ach we hebben het er voor over, hmdl voor het feit dat ik deze wonder mag dragen!

Vandaag was het lekker weertje hier, geen regen te bekennen. Twas een beetje een lenteweer, heerlijk. Ik ben echt een lentemens, nie te warm en ook nie te koud heerlijk echt een zegening van Allah hmdl! Dus verbaas me dat het daar lichtjes heeft geregend, maar kennenlijk verschilt het dus wat met de weersbuien. Marokko is ook lekker groot. I love it.

Hoe doet lieve Hamza het? Hij is alweer een maandje oud.. gaat snel joh!

Ik heb gisteren mn slaapkamer een grote schoonmaakbeurt gegeven, begin nu echt ''serieus'' voorbereidingen te treffen voor de bevalling i.A. We moeten nog eve de komende week een matras kopen voor het ledikantje en nog een paar wasjes draaien en dan ben ik klaar. Ik wil een maand voor de bevalling niet zo veel doen, wel natuurlijk voldoende bewegen e.d maar de klusjes voor de bevalling liever eerder. Als ik de kleertjes heb gedaan ga ik ook alvast mn vluchttas inpakken, misschien te vroeg maar dan heb ik straks i.A geen zorgen dat ik de vluchttas moet inpakken. Het voordeel is wel dat de kliniek waar ik straks ga bevallen 5 min rijden is hiervandaan.

Vandaag 31 weken, schiet echt lekker op. Ik heb naar mijn idee niet zo'n grote buik, of gaat deze nog een grote groeispurt krijgen de laatste weken? Ik merk de laatste tijd wel dat het is verdubbeld, de toibezoekjes en dan ook uitgerekend in de nacht lol maar da's logisch. Binnenkort bloedprikken en dan eve langs mn gyn i.A. Ik denk dat ik daarna nog een keer ga, vlak voor de bevalling. Spannend allemaal.

Groetjes allemaal

5. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hallo,

ik kom me hier ook maar eens melden! :D
    Ben hier onder de naam moeder K en hoop .... een keer zwanger te worden! :)
    Ik zal denk ik regelmatig hier komen rondneuzen voor informatie maar ook voor een gezellig praatje..

Groetjes moeder K

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hey meid,

leuk dat je er ook bij bent! :D

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Lieve (aanstaande) mama's

Als niet moslima hoop ik dat jullie het goed vinden dat ik even inbreek, aangezien de meesten van jullie postitief reageerden op de interesse van Esli.

Ik heb een vraagje, en dat is er ook weer een die ieder voor zich zal kunnen beantwoorden, maar ik ben heel benieuwd hoe jullie er over denken.

Ik werk op een bankfiliaal en de meeste van de klanten die ik spreek zijn moslim. Nu bied ik mijn klanten altijd een kopje koffie of thee aan bij aanvang van het gesprek. Maar hoe kan ik dat nou het beste doen tijdens de ramadan? Zouden jullie het fijn/beleefd vinden als ik je zou vragen of je dat wil? Of juist beledigend/onnadenkend omdat ik behoor te weten dat het ramadan is?
    Het is namelijk alles behalve mijn bedoeling mensen te passeren. En van sommige klanten weet ik dat ze moslim zijn, maar van anderen juist weer niet.

Hoe zou je het het liefst zien stel dat je een klant was die bij de bank kwam? En is het geoorloofd als ik dan zelf drink, of ook liever even niet?

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    moaatje heel erg welkom en wat lief net als esli dat je zo''n interesse toond.
    Ik denk idd als ik uit mijn oogpunt denk , ik het niet verkeerd zou begrijpen als iemand het vroeg wilt u koffie tijdens de ramadan, maar het ik het ook heel erg op recht vond als mensen het wisten en me dan idd er niet naar vroegen.
    hahah beetje moeilijk om uit te leggen.
    Als je natuurlijk niet van mensen weet of ze wel of geen moslim zijn zullen ze het ook nooit verkeerd begrijpen en stel dat ze geen moslim zijn deze mensen misschien op hun " teentjes" getrapt zullen zijn als ze zien dat andere mensen wel naar koffie word gevraagd.
    Ben benieuwd wat mijn mede zusters ervan vinden:)
    Ik wil je nogmaals zeggen dat ik het heel erg lief en netjes vind dat je zoiets vraagt en je bent altijd welkom !
    lana

9. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Ik vind het zelf helemaal niet erg als iemand aan mij vraagt of ik iets wil eten of drinken. en ik vind het ook niet storend als iemand iets eet of drinkt in mijn bijzijn. wat ik zelf zou doen is (als je zeker weet dat die persoon moslim is) zeggen "ik weet dat het ramadan is, maar niet of u er aan meedoet. kan ik u misschien wat te drinken aanbieden?". zo geef je aan dat je er wel rekening mee houdt, en stoot je mensen die wel wat willen drinken niet voor het hoofd. al denk ik dat de meeste moslims het niet zo veel uitmaakt of je het wel/niet vraagt :).

10. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

er word mij zovaak gevraagd tijdens de ramadan of ik wat wil drinken, maar ik vind het ook niet erg hoor, niet iedereen kan weten dat je vast toch.. aangezien ik ook nog een keer NL ben..

leuk dat je even komt inbreken moaatje! :D

11. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

heb een tijdje meegelezen hier en het lijkt me gezellig om af en toe ook wat mee te kletsen en aangezien ik volgende week met zwangerschapsverlof ben denk ik dat ik toch niks anders te doen heb.. haha :)

12. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Mijn zwangerschapsverlof is vandaag aangebroken. Maar goed ik zat sowieso al een tijdje thuis.

@Moaatje, wat betreft de ramadan, ik vraag me meer af hoe jij weet dat je een moslim voor je hebt? Kun je dat zien aan de buitenkant? Niet toch?

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Moaatje: Zou het gewoon aanbieden, no problem. Vind niet dat jij er rekening mee hoeft te houden ;)

Aslanck: Welkom hier en nog gefeliciteerd met je zwangerschap. Is het je eerste kindje?

Beertje: Het schiet al op allemaal he!

14. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Aslanck: welkom hier :D gezellig! :D

Ik zat te poep verhaaltjes te lezen.. had toevallig gister nog een leuke (NOT!) met me nichtje.. ik geef haar altijd wat op de commode om mee te spelen.. en ze had toevallig mijn telefoon in haar handen.. dus heel haar luier vol met oranje poep (denk wortels gegeten de dag ervoor?) en dat vond ze ook wel interessant.. laat ze zo mijn telefoon erin vallen :confused: dus die heeft nou ook een lekker geurtje haha.. :D

@ Wardi: Hoe gaat het met Hamza? en met je sjaal? is die volgende winter al af? ;)

Nou voor de rest gaat het hier wel goed.. me vriend is al druk aan het ''auto shoppen'' voor marokko.. :D aangezien zijn vader en zusje dit jaar met ons meegaan.. kan niet in een kleine Opel :D

15. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je wel allemaal :)

@ Meryem85: Dank je! Klopt is me eerste kindje.. en nog maar 5 weken te gaan :D

16. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoi Moaatje,

Tuurlijk mag je inbreken, iedereen is welkom hoor. Haha, ik weet niet wat voor idee men heeft over dit topic maar iedereen mag gewoon reageren, vind het alleen maar leuk. Het enige wat ik gewoon minder blijf vinden is dat er enkel wordt ingebroken voor kritiek : ) Maar goed!

Ik persoonlijk zou het helemaal niet erg vinden als iemand mij wat aanbied tijdens de ramadan of zelfs voor mij neus eet. Ik krijg er niet extra honger van of iets dergelijks, ik voel me dan ook niet ongemakkelijk ofzo. Ik begrijp dat niet moslims het soms kunnen vergeten of iets dergelijks, das heel normaal hoor. Een vastende hoeft zich ook niet aangevallen te voelen lijkt mij. Maar een ieder denkt hier anders over, je zou eventueel kunnen vragen of hij/zij het niet erg vindt dat jij drinkt/eet terwijl hij/zij vastende is, dit is gewoon respectvol. Zou ik andersom ook doen. Maar het moet niet hoor, geef enkel een advies : )

Kijk je hebt natuurlijk ook weer mensen die daar heel spottend over doen, das een ander verhaal. Maar iemand die uit vriendelijkheid iets vraagt, is niets mis mee. Ik vind het alleen maar vriendelijk! Ik ga dus niet boos worden, nergens goed voor. Iemand die dat wel doet is gewoon wat onredelijk (aangezien de desbetreffende persoon prima weet dat ie zichzelf moet beheersen, vooral in de vastenmaand)

En zoals iemand al zei, je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: ik weet dat het Ramadan is, dat respecteer ik, alleen ik weet niet of u mee doet om u een kop thee/koffie aan te bieden?

Erg vriendelijk.

@Aslanck en Moeder K: welkom bij ons meiden, gezellig.

17. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties. 't is inderdaad geen slecht idee om gewoon de ramadan te benoemen natuurlijk. Vind het een goeie tip!

Beertje, idd kan ik van veel mensen niet "voorspellen" of ze moslim zijn. Maar ik werk al een flink aantal jaren op dit kantoor, en heb aardig wat vaste klanten waarvan ik weet dat ze moslim zijn. Daarnaast komen er ook veel vrouwen met hoofddoek, en soms met burka (schrijf ik dat zo?). Dan ga ik er eigenlijk wel vanuit dat het moslima's zijn. Bij de meesten dan. Volgens mij zit er ook nog een verschil in de wijze van omdoen van de doek.

En vrouwen doen er volgens mij tijdens hun menstruatie, zwangerschap en ziekte niet aan mee, en dat is vaak ook niet te zien aan de buitenkant.

Maar idd is het wel eens lastig. Het lijkt me ook vreemd om tegen iemand te zeggen dat ik graag rekening houd met de ramadan, maar of die persoon toch wat drinken wil, en het blijkt geen moslim te zijn.

Maar ik vind het fijn te horen dat jullie het geen probleem vinden als ik het wel zou aanbieden. Ik heb helaas 1 keer een negatieve reactie meegemaakt, en dan ga ik zo twijfelen wat ik moet doen.

Meryem, misschien hoef ik er geen rekening mee te houden, maar 't is een hele kleine moeite toch :) .

18. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    haha wijze van omdoen van de doek... grappig omschreven.. meestal bij een hoofddoek of niqaab.. (denk niet dat je een burka tegenkomt in Nederland dat zijn die lange doeken met een gaasje aan de voorkant die je eigenlijk alleen in Afghanistan ziet) kan je er wel vanuit gaan dat ze idd moslima's zijn.. maar ik raak ook wel eens in de war met vrouwen uit India/Pakistan.. ik heb een buurvrouwtje beneden en die is moslima alleen draagt ze een gekleurd sjaaltje en ook niet altijd.. dus vaak ga je dan denken is ze hindoe of moslim"?

Helaas jammer want de Islam is heel duidelijk wat betreft de hoofddoek.. en ook voor mannen het uiterlijk... je zou aan het uiterlijk van iemand moeten kunnen zien of die moslim is. De vrouw een hoofddoek/niqaab en de man een baard en een kortere broek... :)

Ik zou het gewoon aanbieden wat te drinken, en als je een reactie krijgt dat ze vasten zeggen dat je weet van de Ramadan maar je het voor de zekerheid wilde vragen aangezien er uitzonderingen zijn op het vasten... menstruatie/kraambloeding/ziekte enz...

Wat was precies je nare ervaring als ik vragen mag?

Nieuwe dames zouden jullie wat over jezelf willen vertellen... is altijd leuk om een beetje te weten wie er mee kletsen in het topic ;)

Hier gaat alles zn gangetje.. begin wel te voelen dat we langzaam aan gaan aftellen... begin eerder moe te worden en voel me af en toe zo stijf.. wat is dat weer heerlijk als je bent bevallen en het gewicht eraf is... :) Ben heel benieuwd wanneer Firdaous opgeroepen wordt voor de voorschool... ze kan niet wachten :):) Ameen is echt een jongen aan het worden.. zo wild... net rambo... maja af en toe is het wel goed dat ie van zich af bijt want Firdaous kan er ook wat van.. als ze dr zin wilt... hehe ;)

Nou niet echt meer wat te vertellen eigenlijk...

19. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Oh wat leuk, we hebben er nieuwe bij! : )
    Welkom en schrijf lekker mee.

Ik heb de afgelopen dagen wel meegelezen maar niet geschreven. Te lui : D Erg he...haha

Nou hier niet veel bijzonders te melden hoor. Gaat allemaal goed, alle Lof is voor Allaah. Hamza groeit en groeit, echt zichtbaar nu. Vooral als ik hem naast me leg, dan zie ik echt dat hij van ze lang zal zijn ze leven niet meer in mijn buik past, haha.
    En af en toe geloof ik nog steeds niet dat ie van mij is : D

De dagen vliegen voorbij, ik kom gewoon tijd te kort! De avonden gaan ook als een speer en tien uur lig ik er wel al in na de laatste voeding.

Breien gaat trouwens goed Moesje! Wel nog steeds dezelfde steek, maar kan zelf al steken opzetten! Whoehoe! Alleen als er dan eens wat mis gaat dan kom ik er niet altijd zelf uit met corrigeren dan roep ik mijn juffie erbij ; ) Sjaaltje van Hamza is af (babyblauw, lekker cliche) en voor zijn papa ben ik nu ook een sjaal aan het breien, die is op de helft (een mooie bruine). Voor mezelf ben ik ook een, hoe zal ik het noemen, sjaal/kol aan net maken. Die trek ik dan over mijn hoofd mijn nek om, dus niet een echte sjaal maar meer een kol. Lekker warm en in mijn favoriete kleur: oranje : D

@Moaatje, gewoon lekker doen wat je bij de rest van je klanten doet. Als je kunt zien dat iemand moslims is dan kun je aangeven dat je weet dat het ramadan is maar dat je het toch aan wilt bieden voor het geval dat hij/zij niet vast. Ik maak me er ook niet druk om als anderen eten in mijn bijzijn of als men me iets aanbiedt in de Ramadan, vasten is meer dan niet eten. Maar er zullen vast moslims zijn die dat wel erg vinden...dus begrijp jouw issue wel.

Voor de nieuwkomers onder ons: lijkt me ook leuk om wat over jullie te lezen. Nogmaals welkom bij het clubje.

@Iman & Mommy2be, wie van jullie heeft de bolste buik? : ) Ben benieuwd wie van jullie als eerst zal bevallen...spannend hoor.

@Allahikullu (schrijf ik dat goed?) hoe is het met jou en je meisje?

En er stond iemand op het punt te bevallen niet? Was dat tirtilisko niet? Where are you?

@Ilja, how's Morocco treating you? : )

@meryem, hoe staat het met de tandjes van Irem?

20. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    P.s. @ Iman, jij hebt ook een nieuwe banner, leuke!
    Ik had ook een andere aangemaakt want de eerste telde niet goed : S

Deel Deze Pagina