Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Lieve mensen! ook ik wens jullie een fijne en gezegende ramadan!

2. Tisam

Tisam Lid

29 aug 2008
    38
    0
    0
    Ik vind het ook echt heel erg lief dat de mensen die niet meevasten ons een gezegende ramadan wensen. Echt heel leuk en bedankt hiervoor :)

3. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de felicitaties ook in mijn pb box! Ik zal als ik tijd heb even een lief berichtje terugsturen!

Wij ontbijten met brood en beleg en misschien foel.. uhm gebakken bruine bonen.. pletten als pasta met kruiden en tahina sesampasta erin en tomaat heel voedzaam en lekker... eieren misschien ook.. ik kan weer redelijk tegen de lucht ervan!

Ik ben heel blij voor morgen.. mijn man is nu naar de moskee Taraweeh gebed bidden alleen willen jullie doe'a voor mij doen.. ik heb erg last van migraine en insha allah kan ik het volhouden!

4. Sahara

Sahara Niet meer actief

@MamavanSamia
    Ik moet er wel even bij zeggen dat ik het echt aardig vind van de niet moslims om hier ons ook een fijne ramadan maand toe te wensen, bij deze bedankt! Echt lief!

:thumup: ik wil me bij deze graag aansluiten ik vind het zoo lief van jullie hartstikke bedankt dames!

lieve zuster, Ramadan Mubarak

besteed jullie tijd goed deze maand...

djannah

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    wil ik me ook graag bij aansluiten idd.
    de eerste dag is van start gegaan en net ontbeten en de laatste slokken water om 4.52 ( de tijd wat bij ons de ramadan van start gaat)
    nu weer wachten tot 20.20 want dan word het vasten voor vandaag verbroken.

ramazan mubarek olsun!

6. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Goede morgen allemaal

En al hongerrr? nee grapje hoor!

Wij zijn vanochtend opgestaan hebben wat lichts gegeten mn man een bord yoghurt met muslie en ik een 2 boterhammen chocopasta haha... heb last van brandenmaagzuur dus durfde geen zwaardere dingen aan!

Ben normaal niet gewend om met fadjr het ochtendgebed te eten hooguit wat te drinken maar had me toch een last van me maag... voel het nog steeds branden bah... maja trekt zo insha allah weg!

7. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Even een heel ander onderwerp maar omdat hier de moslima's zitten wil ik het toch even hier vragen.

Wij zijn net terug van het consultatiebureau en Haroun heeft 2 spuitjes gehad. Toen vroegen ze ons of we hem al hadden besneden en hoe hij daarop reageerde.. ik vertelde dat we hem nog niet hadden besneden. ze schrok want ze vertelde het eruit zag als iemand die wel besneden is?

Komt dit bij iemand bekend voor? Ik zou niet weten wat ik nu moet doen.. misschien afspraak maken bij een besnijdeniscentrum om het te laten nakijken?

8. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ohh wat raar... nou ja kan eigenlijk wel als hij een kleine voorhuid heeft...

zou me niet zon zorgen maken hoor meis... tis maar een velletje en als die klein is is het gewoon een kleiner stukje wat eraf gehaald wordt

Wij hebben Ameen laten besnijden bij het besnijdeniscentrum en het is goed bevallen ze zijn schoon snel en het kindje heeft er weinig last van. Ik zou gewoon een afspraak maken en kijken wat zij zeggen en doen. Zij zien daar de hele dag piemeltjes dus ook vast zoiets als je zoontje!

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Mubarek ramazan allemaal :)

Ik voel me zo ''leeg'' omdat ik niet vast vandaag heb og steeds erg last van misselijkheid en braken. Ik ben ook met uitdroging opgenomen. Maar toch heb ik zoiets van ja hoe leg ik dat uit ik voel me zo bleghhh omdat ik nu niet vast.

MasaAllah wat goed van je iman dat jij wel vast insaAllah zal de misselijkheid en braken verminderen zodat ik toch nog in een van deze dagen kan beginnen.

10. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ja dat ga ik zowiezo doen ik ga morgen gelijk bellen. Ze zei dat hij helemaal geen voorhuid heeft. Ik vind het zo raar! subahaAllah!
    ben benieuwd wat ze morgen gaan zeggen.

hoe gaat het met het vasten en de zwangerschap? voel je je goed?

11. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ramadan mubarek said allemaal

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Zwangere/zogende/ongi/niet vastende dames, hoe doen jullie dat met een vastende man? Door de week eet / drink ik nog op mijn werk en wacht 's avonds met eten/drinken tot ik dat samen met hem kan doen. In het weekend sta ik vroeger op, dus ontbijt ik dan nog even terwijl hij nog ligt te slapen. Maar hoe doen jullie dat in weekends b.v.? Ik wil toch niet in zijn bijzijn water drinken / boterhammetje eten.

13. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Uhmmm, wanneer ik niet kan vasten dan eet ik gewoon wanneer dat uitkomt. Mijn man heeft er geen last van. Ikzelf heb er ook geen last van als anderen eten in mijn aanwezigheid.

Ramadan mubarak!

14. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda

Ik ben ongesteld en eet ook waar hij niet bij is.. vind het zo zielig om voor hem te eten maar elke keer zegt hij gewoon dat ik kan eten voor hem en dat het alleen maar beter is. Maar ik doe het toch niet!

Hij is nu lekker een paar dagen vrij en dan ontbijt ik gewoon samen met hem in de ochtend. ik hoop dat ik vandaag de grote wassing kan doen zodat ik morgen lekker gezellig mee kan doen!

15. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    subhan allah dat hij geen voorhuid heeft.. nou als het allemaal goedzit dan hoeft hij ook niet besneden te worden scheelt weer pijn en mamazorgen hihi :)

Oh klinkt lekker joh die verschillende dingetjes! Ik heb een Marokkaanse vriendin en die kan ook zooo lekker harira maken poeh eens vragen hoe ze dat nou doet precies! Insha Allah kan je ook meevasten morgen!

16. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    zijn er meiden die bv geven en vasten?
    gisteren had ik het echt heel erg zwaar, heb al altijd dorst tijdens het voeden maar nu kon ik het nog moeilijk verdragen, wel volgehouden.
    vandaag ging het echt niet meer, en heb ik toch gedronken voel me zo enorm schuldig en slecht erover.

17. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik ben zwanger en geef borstvoeding.
    Bij Firdaous gaf ik ook borstvoeding tijdens de Ramadan.

18. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    hoezo voel je je schuldig. je bent niet verplicht om mee te vasten. Straks loopt je borstvoeding achteruit of stopt het helemaal en dan zul je je nog erger een schuldgevoel krijgen!

19. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Ja het zit voor de rest ook allemaal goed haha ze hadden gister extra naar gekeken enz maar het ziet er goed uit! ik ben benieuwd wat ze zaterdag erover gaan zeggen!

Ben je geen marokaanse?

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn harira gister echt heeeel erg goed is gelukt. Ik vond het zelf echt enormm lekker! misschien toeval hahahah? ik hoop dat die de volgende keer weer zo onwijs lekker wordt als nu.. Als je in de buurt van breda woont moet je het zeggen dan krijg je ook een pannetje!

20. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Lieve Talia,

voel je ajb niet schuldig of slecht. Voedende vrouwen hebben toch niet voor niks het recht gekregen om niet te vasten? Toen ik Soufian nog voedde heb ik ook niet gevast. Nu ben ik 9 weken zwanger en vast ik wel.

Gisteren dus de eerste dag en het is me erg meegevallen.
    Mostafa was erg ziek toen hij thuis kwam van zijn werk en hij heeft ook over gegeven (dag 1 mislukt voor hem dus :( ). Hij is meteen naar bed gegaan en het gevolg was dus dat ik na een hele dag werken alleen nog maar in de keuken heb gestaan, Soufian bezig heb gehouden, die moest ook eten, douchen, voorlezen en naar bed en vervolgens plofte ik om 20.30 uur volledig uitgeput in mijn eentje aan tafel. Ik voelde me zó eenzaam en alleen :cry:
    Ik had een heerlijke kippensoep gemaakt (Mostafa houdt niet zo van harira) en verder pannekoekjes, dadels, warme melk, smoothie en voor 's avonds nog een gerecht met groenten en gehakt.

Het overgrote deel is dus nog over omdat Mostafa niet gegeten heeft. Vanavond heb ik dus een stuk minder werk, dat is dan weer het voordeel.

Hoe gaan de dames die volle dagen werken om met de ramadan? Valt het jullie ook zwaar?

Deel Deze Pagina